Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   26 000 r. till helgens megajackpot, 5,2k per andel (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/8561-26-000-r-till-helgens-megajackpot-5-2k-per-andel/)

Luvan14 2011-08-23 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 136505)
Att skriva så som du gör till hatten är dessutom otroligt osmart, vissa med specialkunskaper bör man lyssna på och hatten är en av dem.

Eftersom du inte ens verkar insatt i vare sig reducerade system eller streck% så framstår ju inte heller ditt erbjudande mer lockande.

Att saker möts med viss skepsis är väl ett sundhetsteckrn om något?

Nämen snälla, vart har dom hittat dig? Så du menar att jag inte borde svara honom för att han anses besitta specialkunskaper? Sen är det ju inte hans "specialkunskaper" jag angriper utan att människan "hittar" att jag kanske lämnar in systemet före 15.00 på lördag och dessutom dömer ut det. Förstår hans tanke men att det han beskriver skulle ha sådant värde att motsatsen, eller inlämning före 15.00, är värt en utdömning är ju bara löjligt.


Också mkt intresserad av att veta vart i tråden du utläser att jag inte är insatt i reducerade system eller streck%? Det känns lite skrattretande när jag har ägnat mkt tid åt båda delarna sen unga år, dessutom byggt egna reducerade system.

Luvan14 2011-08-23 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 136506)
Fick du inget napp förra gången? https://www.sharps.se/forums/74819-post1.html

Jo men inte från Sharps, eller möjligen en tror jag. Inte lätt att få tag i folk som vill lägga 5k men ser ut som jag fått in alla andelar nu.

RobinD 2011-08-23 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Luvan14 (Inlägg 136572)
Nämen snälla, vart har dom hittat dig? Så du menar att jag inte borde svara honom för att han anses besitta specialkunskaper? Sen är det ju inte hans "specialkunskaper" jag angriper utan att människan "hittar" att jag kanske lämnar in systemet före 15.00 på lördag och dessutom dömer ut det. Förstår hans tanke men att det han beskriver skulle ha sådant värde att motsatsen, eller inlämning före 15.00, är värt en utdömning är ju bara löjligt.


Också mkt intresserad av att veta vart i tråden du utläser att jag inte är insatt i reducerade system eller streck%? Det känns lite skrattretande när jag har ägnat mkt tid åt båda delarna sen unga år, dessutom byggt egna reducerade system.

Jag fick det intrycket av ditt svar till hatten, och jo visst ska du svara honom men du gör det på ett väldigt otrevligt sätt och ger samtidigt intrycket av att inte förstå det han säger - därav min slutsats.

De negativa inslag i denna tråd står du dock för själv då de inlägg innan din post faktiskt innehöll välgrundade frågor och argument.

Meningar som den fetmarkerade kan du lägga av med också, uppskattas inte och bidrar heller inte med något mer än provokationer och det beivras om det fortsätter.

mape 2011-08-23 22:32

Lägg gärna ut resultatet här sen luvan, gissar att det finns några av oss som faktiskt är intresserad och nyfiken hur det går, utan att behöva påpeka/rätta till eller klia varandra på ryggen...

Sen ni som skrivit i denna tråd läs igenom den en gång, och sen läser ni igenom den en gång till.

RobinD 2011-08-23 22:44

Tråden är redan OT till stor del, men vi behöver inte några one-liners. Låter följetången vara kvar tills vidare. /mod

RobinD 2011-08-23 23:00

Maddmax och Mape fortsätter sin diskussion i PM tack. /mod

Luvan14 2011-08-23 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 136585)
Ja, och vad ar problemet?

Att spelforum i Sverige har innehallit viktigpettrar ar inget nytt fenomen, det fanns pa AoS, TZ, o s v, o s v. Sharps ar inget undantag. For mig skiljer sig dock RoK fran mangden da agaren och, utan undantag, alla de storre profilerna inte har en grundlaggande kunskap om langsiktigt spelande, varde och BRM/MM. Det ar mojligt att holms besitter dessa kunskaper men valjer att fora sina anvandare bakom ljuset, men hans egna citat ar talande oavsett. Att saga att RoK ar battre an Sharps ar alltsa for mig (och manga andra) lojevackande och det bidrar inte till att skaffa vanner pa det forum han kritiserar. Varfor skall Luvan14 fa anvanda Sharps som ett reklamplank om han nu spyr galla over det?

Istallet for att skriva korta intentsagande kommentarer far du garna besvara det ovan.

Jag köper det du skriver för det är konstruktiv och genomtänkt kritik. Däremot är det väl inget självändamål att man måste vara långsiktig?? Landet vimlar av spelare som INTE är långsiktiga. Jag tycker Rekat är en rolig sida med bra stämning, och en hel del riktigt bra rekar, på vissa punkter bättre än Sharps, men det är ju olika hur man tycker. Det jag kritiserar är den tråd ni har om Holms som inte bara innehåller konstruktiv kritik utan personliga påhopp vilket jag tycker är otroligt fegt och förnedrande. Borde inte tillåtas på en "seriös" sida.

Jag är också kritisk till att många hederliga trådar i syfte att informera ofta svaras med negativ kritik där det letas fel och gnälls. Ni kan gärna stänga av mig av den anledningen, men det skulle ju vara att bita sig själv i svansen va!? Då får jag ju bara ännu mer vatten på kvarnen att Sharps är ett forum för inbördes beundran och med en tydlig hiearki.

DamageINC 2011-08-23 23:24

Citat:

Ursprungligen postat av Luvan14 (Inlägg 136568)
Nä du säger det själv, hiearkin är tydlig på sharps. Jag bryr mig inte om intryck eller anseende. Jag erbjuder del i ett stort system med tydligt upplägg och ångerrätt efter syn av systemet. SS bolagsupplägg ger dessutom valfrihet med hantering av ev. vinster. Förstår inte varför jag skulle behöva ett anseende innan jag erbjuder detta? Men det är helt frivilligt att avstå av den orsaken också.

Nu kan jag inte tala för Lemasive, men det spelar väl ingen roll om du bryr dig om intryck eller anseende, utan det är väl dina potentiella kompanjoners intryck av dig som är viktigt? Det handlar nog om att du får svårt att hitta folk här som är villiga att gå in med 5k utan att ha sett ett jota av vad du kan. Inte illa menat eller som någon kritik, utan bara kalla logiska fakta. Många som inte köper grisen i säcken helt enkelt.

Edit: Menar alltså att du behöver inget "anseende" för att kunna erbjuda detta, utan snarare för att få napp, trots att du erbjuder ångerrätt.

hatten1 2011-08-23 23:27

Grundtanken var att några läsare skulle inse att det finns bättre sätt att investera i stryktipssystem, än det som beskrivs här ovan, där möjligheterna maximeras genom kunskap, matematik och systemkonstruktion. Naturligtvis är det överlägset att endast betala för totalt utfall som har +ev i längden. Matematik kan man inte argumentera bort i spelsammanhang, lika lite som att det går att bemöta dumhet och värderingar. De spelare som INTE spelar långsiktigt, brukar inte lägga ner tid på att försöka lära sig mer och besöka sidor som denna och andra där man gratis försöker hjälpa människor att förlora mindre och i bästa fall även vinna lite i längden. Att du fått investerare som du påstår är trevligt för dig. Hoppas ni vinner, så kan du posta en printscreen på systemet här på sidan, så får vi applådera och lyckönska i det oändliga.
Ni andra som känner för att vara med på seriösa system tycker jag ska kontakta KP tex, som är pålitlig och har förutsättningar för att arrangera större bolag inom statliga spel.
MVH Hatten

Luvan14 2011-08-23 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 136575)
Jag fick det intrycket av ditt svar till hatten, och jo visst ska du svara honom men du gör det på ett väldigt otrevligt sätt och ger samtidigt intrycket av att inte förstå det han säger - därav min slutsats.

De negativa inslag i denna tråd står du dock för själv då de inlägg innan din post faktiskt innehöll välgrundade frågor och argument.

Meningar som den fetmarkerade kan du lägga av med också, uppskattas inte och bidrar heller inte med något mer än provokationer och det beivras om det fortsätter.

Jag kan inte alls se vad som är välgrundande i svaren. Snarare verkar folk leta fel.

Någon anmärker på att jag skrivit "megajackpot". Visst i domstol kanske det inte håller, men det är en av de största jackpottarna i historien, betydligt större än en vanlig jackpot. Varför bemödar man sig med att anmärka på det?

En annan lyckas göra en tolkning att jag kommer lämna in systemet innan 15.00 på lördag och kallar det oförsvarbart. Killen jagar promille och kan gärna tipsa eller ha synpunkter men när han dömer ut vill jag försvara mig.

Av dig blir jag utdömd som okunnig på området. Självklart är mitt svar onödigt men känns inte obefogat när du kastar ur dig ett sådant påstående på obefintliga grunder.

Vart jag egentligen vill komma är att det känns tråkigt att mötas av dessa negativa anmärkare hela tiden. Jag söker andelsspelare och inte viktigpettrar som med ljus och lykta letar fel i inlägget. Det skulle kännas beydligt roligare om någon kunde lägga in "lycka till", "vad har du för ideer" eller "hur har det gått på tipset tidigare" etc. etc.

hatten1 2011-08-23 23:31

Förövrigt anser jag också att KRITIK är en form av information! Att det letas fel och gnälls är bra, samhället skulle se helt annorlunda ut om medier utsattes i större grad för faktakontroll. Vilket inte minst senaste dagarnas mediahysteri i Libyen tydligt påvisar. Källkontroll och faktakontroll är alltför sällsynt överhuvudtaget i dag, och skriver man utan att ha torrt på fötterna kan man alltid få "Wagner" på sig.

Luvan14 2011-08-23 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 136598)
Nu kan jag inte tala för Lemasive, men det spelar väl ingen roll om du bryr dig om intryck eller anseende, utan det är väl dina potentiella kompanjoners intryck av dig som är viktigt? Det handlar nog om att du får svårt att hitta folk här som är villiga att gå in med 5k utan att ha sett ett jota av vad du kan. Inte illa menat eller som någon kritik, utan bara kalla logiska fakta. Många som inte köper grisen i säcken helt enkelt.

Edit: Menar alltså att du behöver inget "anseende" för att kunna erbjuda detta, utan snarare för att få napp, trots att du erbjuder ångerrätt.

Så du tror att det bilr svårt att hitta andelsspelare till ett system som man innan får syna p.g.a. att jag inte byggt upp mitt anseende. Nämen allvarligt? Vad handlar det om då? Kanske säger det mer om Sharps än om mig?

Luvan14 2011-08-23 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 136602)
Förövrigt anser jag också att KRITIK är en form av information! Att det letas fel och gnälls är bra, samhället skulle se helt annorlunda ut om medier utsattes i större grad för faktakontroll. Vilket inte minst senaste dagarnas mediahysteri i Libyen tydligt påvisar. Källkontroll och faktakontroll är alltför sällsynt överhuvudtaget i dag, och skriver man utan att ha torrt på fötterna kan man alltid få "Wagner" på sig.

Då har vi olika åsikter du och jag. Själv tror jag att samhället skulle se bättre ut om vi gav varandra mer positiv kritik istället. Sen håller jag med om att negativ kritik är viktig också, främst när information innehåller faktafel.

Tycker däremot inte att din kritik tillför något alls. Jag tycker du är fel ute när du menar att att ett rent matematiskt system saknar värde. Jag skulle kunna skriva en lång utläggning som visar motsatsen en jackpotomgång. Och som jag sagt tidigare, du väljer att göra en tolkning att systemet ska lämnas in före 15.00, och dömer ut det med promilleinfo som grund, ingen kritik som tillför något, känns bara som du vill vara viktig.

mars 2011-08-23 23:49

Citat:

Ursprungligen postat av Luvan14 (Inlägg 136595)
Jag köper det du skriver för det är konstruktiv och genomtänkt kritik. Däremot är det väl inget självändamål att man måste vara långsiktig?? Landet vimlar av spelare som INTE är långsiktiga. Jag tycker Rekat är en rolig sida med bra stämning, och en hel del riktigt bra rekar

Om man vill vara vinnande är det nog rätt bra att vara långsiktig, om man däremot mer gillar att förlora pengar så är RoK fullt tillräckligt, likaså dina kortsiktiga system. Men landet vimilar ju av spelare som inte är långsiktiga alltså borde vi ha överseende med att du är kortsiktig eller åtminstone med att du hyllar kortsiktigt tänkande? Man blir verkligen sugen på att investera pengar i ditt projekt:whoco5: det är nog bättre att du letar vidare på RoK där dem inte är så petiga med att vara vinnande. Förvånar mig inte att du inte lyckats hitta folk här, dem eftersträvar nämligen i högre rad vinnande resultat.

KP 2011-08-24 00:02

Andelsspelare kan man alltid finna. Gamblers finns det gott om.
Hatten ville endast komma med goda råd angående reducerade spel. Men det har du koll på redan påstår du så då behöver man inte tillägga mer.
Dock förstår jag själv inte heller varför du vill spela matematiskt så stort. Den sista halvgarderingen du lägger på kostar dig närmare 13000 SEK. Du kan göra 2 system á 13000SEK vardera istället där du ställer ett enkelt villkor, "Antingen vinner lag A i match 3 eller så ska lag B vinna i match 6". Det villkoret sparar dig och dina andelsägare hela 13000kr som ni kan spendera i ett till system i samma omgång.

Du underskattar nog hur mycket dessa promille verkligen är. Det finns många glada gäng som pumpar in reducerade system för 50-100k+ sista 10 minutrarna i tipset vid jackpotomgångar. Visst enstaka procent kanske du inte bryr dig om. Men precis som betting handlar det om att spela rader som i de långa loppet ger mer tillbaka än insatserna dock måste man spela i de långa loppet då även och inte enstaka stötar.
Vill man som du hitta ett gäng som är spelsugna och villiga att riskera för nöjets/chansens skull så kör på. Det är precis som de som spenderar 10000 i veckan på lotto. De lever på hoppet.

Folk ställde befogade frågeställningar till en början innan du började beklaga dig och förde tråden själv OT av den anledningen ligger även flertalet poster kvar.
Men nog om det.
--------------------------------


Hur hade du tänkt avgöra vad som blir spikar? Har du en förbestämd gräns på hur många procent de får ligga på? Har varit med i tidigare bolag som några velat arrangera som påstod att de ville jaga miljonerna. Men det kan man inte göra när man singelkryssar storfavoriter.

Hur har tidigare bolag gått? Haft några stora vinster?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved