Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tänkarhörnan (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/)
-   -   Flatbetta Under 3.5 i fotboll (https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/909-flatbetta-under-3-5-i-fotboll/)

olof86 2010-02-05 19:03

Flatbetta Under 3.5 i fotboll
 
Man kan ofta få ca 1.35 i odds på Under 3.5 mål i fotbollsmatcher... om man då blir duktig på att välja ut matcher mellan jämnbra, offensivt svaga lag kanske det går att gå plus i längden?

Ett försök har gjorts här: http://forum.bettingadvice.com/showthread.php?t=23612 med rätt intressanta resultat.

Nån som provat nåt liknande system för över/under-spel, och isåfall vill dela med sig av hur matcherna valdes ut? (Det är ju det allt hänger på)

Betongbarn 2010-02-05 19:13

Riktigt intressant, har bara skummat igenom de första sidorna i tråden men det verkar ju gå bra. I och för sig blir det totalt fucked med ett par torskar i rad så gäller att välja matcherna oerhört försiktigt.

ryggovic 2010-02-05 19:17

Testkör from idag, hehe

olof86 2010-02-05 19:17

Ja jag rekommenderar väl inte att betta lika aggressivt som snubben i tråden men idén är intressant som sagt! Säg till hur det går för er!

ryggovic 2010-02-05 19:22

Torino - Brescia Under 3.5 mål 100.00 @ 1,25

RobinD 2010-02-05 19:58

Kommer prova med 5u från och med imorn :)

snooze 2010-02-05 20:34

jag har spelat detta förut men matcher som man ska va målfattiga kan sluta typ 4-3 å sånt och då kan man loosa ganska mycket

Portugisen 2010-02-05 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av olof86 (Inlägg 11877)
Man kan ofta få ca 1.35 i odds på Under 3.5 mål i fotbollsmatcher... om man då blir duktig på att välja ut matcher mellan jämnbra, offensivt svaga lag kanske det går att gå plus i längden?

Ett försök har gjorts här: http://forum.bettingadvice.com/showthread.php?t=23612 med rätt intressanta resultat.

Nån som provat nåt liknande system för över/under-spel, och isåfall vill dela med sig av hur matcherna valdes ut? (Det är ju det allt hänger på)

Det handlar ju, fortfarande som all betting om att hitta överodds. Varför skulle de vara överrepresenterade på just över 3.5 mål?

olof86 2010-02-05 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 11952)
Det handlar ju, fortfarande som all betting om att hitta överodds. Varför skulle de vara överrepresenterade på just över 3.5 mål?

Jag är införstådd med bettingens absoluta grunder, tack. Jag frågar i huvudinlägget efter just strategier för att välja målsnåla matcher. :smoke:

MrR 2010-02-05 23:32

Lust att testa detta :), men dom har inte under/över 3.5 @ GnB va?

Bobbobula 2010-02-06 00:27

om någon drar ugång detta här på sharps kommer jag med starta en fond och rygga dennes spel :) låter som ett kul litet projekt =)

Portugisen 2010-02-06 07:00

Citat:

Ursprungligen postat av olof86 (Inlägg 11959)
Jag är införstådd med bettingens absoluta grunder, tack. Jag frågar i huvudinlägget efter just strategier för att välja målsnåla matcher. :smoke:

Vad jag menade var att varför skulle spelbolagen sätta massa felodds bara för att 3.5 mål var inblandade?

De vet ju fortfarande mer eller lika mycket som du om en match och om den kommer att sluta över eller under?

KP 2010-02-06 07:36

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 12045)
Vad jag menade var att varför skulle spelbolagen sätta massa felodds bara för att 3.5 mål var inblandade?

De vet ju fortfarande mer eller lika mycket som du om en match och om den kommer att sluta över eller under?


Bolag använder statiska oddsmallar för totalspelen, speciellt när det gäller köp av mål/poäng. Samma mall används väldigt ofta i flera olika ligor. De vet att gemeneman (säkert 9/10) som spelar totalspel går enbart på trender. Deras mall är därför trendanpassade. Att betala 1.38 på under 3,5 (vilket betyder 2.10 på under 2,5mål) kan ses som ett bjudodds av er, men tänk på att över 3,5mål (= 1.70 på över 2,5mål) isåfall betalar 2.86, därmed är marknaden balanserad och bolagen går plus oavsett resultat.
Olika ligor = olika odds, men fortfarande samma mall som baseras på samma villkor, nämligen trender. Enda gångerna en mall går från statisk till dynamisk är stora matcher där omsättningen är riktigt hög, vi pratar om CL matcher tex. Eller när bolag vet mer och därmed justerar dom inte linan trots att public/trender talar för ett spel, alt justerar den baklänges (läs RLM avdelningen).

Ert övertag blir när ni inte enbart går på trender utan även försöker badkarsköra matchen i huvudet. Spelstilar, väder, typ av gräsplan, offensiva skador osv.
Läs braxingen.se's matchanalyser när han lägger upp sina rekar. Väldigt informationsrika, så märker ni efter flera rekar vad man bl.a. ska ta hänsyn till.

Jag är väldigt tveksam att han som länkades först i tråden lyckas matcha 5000€ på under 3,5mål i en match som annars bör ha låg omsättning. På papper ja, men inte i verkligheten. Att köpa/sälja spel för 50000SEK på betfair på totalspel, speciellt spel där poäng/mål ska köpas är inget man kan knäppa på fingrarna med.

olof86 2010-02-06 08:52

Citat:

Ursprungligen postat av ryggovic (Inlägg 11897)
Torino - Brescia Under 3.5 mål 100.00 @ 1,25

First one down! :cheers:

Alla: KP's inlägg svarade bra på hur jag tänkt mig detta skulle fungera. Jag väntar mig givetvis inga bjudodds av bolagen just i denna spelform men ville diskutera hur man kan scouta fram och välja ut målsnåla matcher.

T ex om man läser på att det är snöoväder, att anfallare är sjuka, matcher som spelas på hög höjd etc... kom gärna med idéer, ska nog dra igång detta med en skojpeng.

Portugisen 2010-02-06 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 12050)
text

Mycket bra skrivet. Det var väl där jag var och nosade. All betting comes down to en sak:

är din värdering/analys av matchen att det är fel odds satt?

Det är inte så att spelbolagen har akilleshälar. Det är precis samma fördel spelbolagen vare sig du spelar på först till tre hörnor, över 4.5 mål, eller antal kort i andra halvlek. Det är din analys och spelidé över lång tid som avgör om du är vinnande eller inte.

Jag har själv hållit på med ett antal liknande fixa idéer i det förflutna, och jag misstänker att det inte finns några genvägar :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved