Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-05, 19:03   #1
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Flatbetta Under 3.5 i fotboll


Man kan ofta få ca 1.35 i odds på Under 3.5 mål i fotbollsmatcher... om man då blir duktig på att välja ut matcher mellan jämnbra, offensivt svaga lag kanske det går att gå plus i längden?

Ett försök har gjorts här: http://forum.bettingadvice.com/showthread.php?t=23612 med rätt intressanta resultat.

Nån som provat nåt liknande system för över/under-spel, och isåfall vill dela med sig av hur matcherna valdes ut? (Det är ju det allt hänger på)
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 19:13   #2
 
Betongbarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne!
Inlägg: 486
Sharp$: -1
Standard

Riktigt intressant, har bara skummat igenom de första sidorna i tråden men det verkar ju gå bra. I och för sig blir det totalt fucked med ett par torskar i rad så gäller att välja matcherna oerhört försiktigt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 19:17   #3
 
ryggovics avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 634


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Testkör from idag, hehe
ryggovic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 19:17   #4
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Ja jag rekommenderar väl inte att betta lika aggressivt som snubben i tråden men idén är intressant som sagt! Säg till hur det går för er!
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 19:22   #5
 
ryggovics avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 634


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Torino - Brescia Under 3.5 mål 100.00 @ 1,25
ryggovic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 19:58   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Kommer prova med 5u från och med imorn
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 20:34   #7
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

jag har spelat detta förut men matcher som man ska va målfattiga kan sluta typ 4-3 å sånt och då kan man loosa ganska mycket
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 21:32   #8
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Man kan ofta få ca 1.35 i odds på Under 3.5 mål i fotbollsmatcher... om man då blir duktig på att välja ut matcher mellan jämnbra, offensivt svaga lag kanske det går att gå plus i längden?

Ett försök har gjorts här: http://forum.bettingadvice.com/showthread.php?t=23612 med rätt intressanta resultat.

Nån som provat nåt liknande system för över/under-spel, och isåfall vill dela med sig av hur matcherna valdes ut? (Det är ju det allt hänger på)
Det handlar ju, fortfarande som all betting om att hitta överodds. Varför skulle de vara överrepresenterade på just över 3.5 mål?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 21:40   #9
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Det handlar ju, fortfarande som all betting om att hitta överodds. Varför skulle de vara överrepresenterade på just över 3.5 mål?
Jag är införstådd med bettingens absoluta grunder, tack. Jag frågar i huvudinlägget efter just strategier för att välja målsnåla matcher.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-05, 23:32   #10
MrR
 
MrRs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 133
Sharp$: 280
Standard

Lust att testa detta , men dom har inte under/över 3.5 @ GnB va?
MrR är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 00:27   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

om någon drar ugång detta här på sharps kommer jag med starta en fond och rygga dennes spel låter som ett kul litet projekt =)
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 07:00   #12
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Jag är införstådd med bettingens absoluta grunder, tack. Jag frågar i huvudinlägget efter just strategier för att välja målsnåla matcher.
Vad jag menade var att varför skulle spelbolagen sätta massa felodds bara för att 3.5 mål var inblandade?

De vet ju fortfarande mer eller lika mycket som du om en match och om den kommer att sluta över eller under?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 07:36   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Vad jag menade var att varför skulle spelbolagen sätta massa felodds bara för att 3.5 mål var inblandade?

De vet ju fortfarande mer eller lika mycket som du om en match och om den kommer att sluta över eller under?

Bolag använder statiska oddsmallar för totalspelen, speciellt när det gäller köp av mål/poäng. Samma mall används väldigt ofta i flera olika ligor. De vet att gemeneman (säkert 9/10) som spelar totalspel går enbart på trender. Deras mall är därför trendanpassade. Att betala 1.38 på under 3,5 (vilket betyder 2.10 på under 2,5mål) kan ses som ett bjudodds av er, men tänk på att över 3,5mål (= 1.70 på över 2,5mål) isåfall betalar 2.86, därmed är marknaden balanserad och bolagen går plus oavsett resultat.
Olika ligor = olika odds, men fortfarande samma mall som baseras på samma villkor, nämligen trender. Enda gångerna en mall går från statisk till dynamisk är stora matcher där omsättningen är riktigt hög, vi pratar om CL matcher tex. Eller när bolag vet mer och därmed justerar dom inte linan trots att public/trender talar för ett spel, alt justerar den baklänges (läs RLM avdelningen).

Ert övertag blir när ni inte enbart går på trender utan även försöker badkarsköra matchen i huvudet. Spelstilar, väder, typ av gräsplan, offensiva skador osv.
Läs braxingen.se's matchanalyser när han lägger upp sina rekar. Väldigt informationsrika, så märker ni efter flera rekar vad man bl.a. ska ta hänsyn till.

Jag är väldigt tveksam att han som länkades först i tråden lyckas matcha 5000€ på under 3,5mål i en match som annars bör ha låg omsättning. På papper ja, men inte i verkligheten. Att köpa/sälja spel för 50000SEK på betfair på totalspel, speciellt spel där poäng/mål ska köpas är inget man kan knäppa på fingrarna med.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 08:52   #14
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ryggovic Visa inlägg
Torino - Brescia Under 3.5 mål 100.00 @ 1,25
First one down!

Alla: KP's inlägg svarade bra på hur jag tänkt mig detta skulle fungera. Jag väntar mig givetvis inga bjudodds av bolagen just i denna spelform men ville diskutera hur man kan scouta fram och välja ut målsnåla matcher.

T ex om man läser på att det är snöoväder, att anfallare är sjuka, matcher som spelas på hög höjd etc... kom gärna med idéer, ska nog dra igång detta med en skojpeng.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 09:17   #15
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
text
Mycket bra skrivet. Det var väl där jag var och nosade. All betting comes down to en sak:

är din värdering/analys av matchen att det är fel odds satt?

Det är inte så att spelbolagen har akilleshälar. Det är precis samma fördel spelbolagen vare sig du spelar på först till tre hörnor, över 4.5 mål, eller antal kort i andra halvlek. Det är din analys och spelidé över lång tid som avgör om du är vinnande eller inte.

Jag har själv hållit på med ett antal liknande fixa idéer i det förflutna, och jag misstänker att det inte finns några genvägar
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td