Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Tennis (https://www.sharps.se/forums/tennis/)
-   -   Luckystrikes tennis/volleyboll (https://www.sharps.se/forums/tennis/2813-luckystrikes-tennis-volleyboll/)

Luckystrike 2010-08-04 18:52

WTA San Diego

Radwanska - Safina 2 2,58 @ pinnacle (5/10)

Safina spelade riktigt bra stundtals mot Bondarenko i första rundan där hon vann med 61 76, och var helt överlägsen i tiebreaket. Ryskan har varit helt ur slag i år sedan hon kom tillbaka på touren i början på maj från ryggskada, men det är möjligt hon behövt ganska lång tid att träna upp sig för att komma i form. Safina spelade knappt någon tennis alls under vintern och började med tennisträningen på allvar först den 3e april.

Radwanska har slitit hårt för att vinna nästan varje match den senaste tiden, och jag tycker inte hon är på max just nu. Polskan spelar stabilt och på stora marginaler från baslinjen, och är även bra på att kontraslå.

Safina leder 2-0 i inbördes, och vann deras senaste möte i i Brisbane i januari i år med 75 64(hc). Även då hade Safina inte spelat en match på länge och varit ur form en längre tid, låg under 0-5 i 1a set men efter det var hon obeveklig.

Utan tvekan är detta också en fin match-up för Safina, då Radwanska under hela sin karriär alltid haft stora bekymmer med spelare som har tung topspin i slagen, och i det facket bör helt klart hon placeras. Ryskan har en fördel i både serve och 2a serve-returer också, och hennes kombinerade offensiv/defensiv spelstil är betydligt mer svårläst än polskans stereotypa säkerhetsspelande.

Luckystrike 2010-08-05 19:12

Volley damer, WGP 10

Brasilien - Taiwan 3-0 i set 1,50 @ pinnacle (8/10)

Regerande mästaren, suveräna Brasilien spelar på hemmaplan i Sao Carlos med ordinarie lag, som är världens bästa lag just nu. Brasilien har löjligt bra spelare på varje position, och har väl bara blivit slagna 3-4 gånger de senaste fem åren i tävlingsmatcher.

Finns inte många lag i världen som har kapacitet för att ta set av laget med de fantastiska spelarna Steinbrecher, Fabiana och Paola. Taiwan håller ingen högre klass alls, och jag skulle bli otroligt förvånad om de lyckades knipa ett set.

Taiwan har väldigt små spelare, ingen spelare når över 293 cm i spikehöjd medan Brasiliens lag är fullt av spelare med fin räckvidd. 15 spelare i truppen når över 300 cm med Menezez först på 316 cm. Menezez blockar även i över 300 cm, så ni förstår Taiwan får svårt i offensiven, då de ingen spelare i laget ens når högre än blocket.

Förra året spelade Brasilien med ung. samma lag i turneringen och vann även då gruppspelet enkelt på hemmaplan. Man slog då Puerto Rico, Tyskland och USA med 3-0 i set. Inget lag var ens i närheten av att ta ett set, och då ska man komma ihåg att USA tog silver i OS 2008 och att Tyskland är ett av europas bästa lag. Långt bättre än Taiwan.

Hade inte satt oddset över 1,20 här faktiskt, så till 1,5 bör det vara värt en insats.

Luckystrike 2010-08-05 20:07

WTA Copenhagen

Zakopalova - Cirstea 2 2,40 @ bwin (6/10)

Väldigt spännande se rumänskan Cirstea som underdog här, som slagit ut både Kvitova och Srebotnik på vägen. Cirstea har svajat en del sin vana trogen, men i avgörande set har hon visat upp en större mental styrka vid bigpoints än förr. Zakopalova lekte med Malek i 2a men hade problem med Los Rios i 1a. Zakopalova har ett riskfyllt spel och en medelmåttig serve precis som Cirstea men den unga rumänskan har ett större spel i sig. Cirstea har även en god defensiv och rör sig väldigt bra på banan. Hon slår väldigt flackt från baslinjen, men kan också mixa upp spelet effektivt. Rumänskans stora akilleshäl är som nämnt serven, då framförallt andraserven ofta "bara slås över" dessvärre, men samma sak gäller egentligen Zakopalova.

Menar denna är spelbar ner till 2 blankt, då det är en coinflip i mina ögon.

Luckystrike 2010-08-06 06:48

WTA Copenhagen

Wozniacki - Goerges 2 5,0 @ Bet365 (5/10)

Den tyska talangen Julia Goerges har spelat fruktansvärt bra den senaste tiden efter Wimbledon och har 14 vinster och en förlust sedan dess.

Goerges har en riktigt bra förstaserve och en väldigt tung forehand som hon nästan alltid satsar hårt på. Goerges rör sig också bra för att vara så stor som hon är. Hon vann grusturneringen i Bad Gastein för 1,5 vecka sedan men trivs normalt riktigt bra på snabbare underlag också. Tyskans stora akilleshäl har varit stabiliteten i grundslagen som varit sisådär, men det har sett mycket bättre ut på sistone. Goerges har krossat Voegele och Barrois hitills i turneringen och styrt matcherna helt dit hon vill.

Wozniacki slog Benesova med 2-1 i set och 6-0 i avg. igår, men tjeckiskan var ryggskadad, så siffrorna blev nog lite för stora mot slutet. Danskan servade helt uselt i första setet, vågade inte satsa fullt ut från baslinjen och det såg väldigt nervöst ut.

Detta är danskans första turnering sedan Wimbledon, och jag tycker hennes form är lite av ett frågetecken. Goerges spelar i ett sanslöst stim för dagen och hon har vapen i sitt spel som gör henne farlig för vem som helst när det stämmer. Wozniacki har aldrig trivts mot den här typen av kraftfulla spelare med bra servar, och jag tror tyskan kan slå till här.

Både +5 game till 1,99 @ pinnacle och rak spelas. Raka spelet borde vara spelbart ner mot 4,20-4,30 i alla fall.

Luckystrike 2010-08-06 21:41

Väldigt trist med Goerges.

Fokuserar på WGP nu, har för vision att precis som idag, lämna ung. ett spel om dagen därifrån.

Luckystrike 2010-08-07 11:20

Polen - Dominikanska Republiken 2 +13,5p 1,85 @ Bwin (6/10)

Polen spelade igår kväll mot Tyskland, och vann med 3-1 i set utan att imponera alls. Polskorna spelar på hemmaplan i Gdynia denna vecka, och har även ett ganska namnkunnigt lag men deras superstjärna Kasia Skowronska i Fenerbache som är räknad som en av världens bästa spelare, är helt ur form. Även deras andra stjärna Joanna Kaszor är ur slag, och då får Polen stora bekymmer med att döda bollarna i offensiven. De slog Tyskland pga mental styrka och att tyskorna bara har en spelare av hög klass, den fantastiska Kozuch som gjorde hälften av lagets poäng.

Dominikanska republiken är inget av de mer kända lagen, men har kommit starkt de senaste åren. Jag blev väldigt imponerad av laget mot USA igår, där de dominerade spelet i de första två seten. Vann 2a set med 25-22 och hade 24-20 i 1a, men tappade där. Sen blev USA för starka men det var också väntat för USA har ett riktigt starkt lag på pappret med flera stjärnor som Hodge och Destinee Hooker, (som hoppade 1.98m i höjd förra året).

Jag tycker inte Polen ser bättre ut än USA för dagen, så de borde få problem mot Dominikanerna. Dessa båda lag spelade mot varandra i förra årets WGP, och då vann Polen med 3-2 i set och 15-11 i avgörande, och sammanlagt 2p. Kaszor var matchens gigant då men tvivlar på om hon är det idag.

Republikanerna spelar en väldigt kraftfull volleyboll med våldsamma satsningar i både servar och spikes, och vissa spelare i laget är extremt spänstiga och starka. Polen är mer ett kollektiv just nu, som spelar smart i defensiven och har ett bra passningsspel. Problemet är som sagt offensiven nu. Det blir bra offensiv mot bra defensiv här, och jag menar Republiken ska ha goda möjligheter att skrälla om de hanterar sina kort rätt och är bra vid sk "key points". Polen blir auto favorit pga hemmafördelen, men inte med så mycket och denna borde vara spelbar ner till dryga 4 blankt tycker jag på raka. Bwin är ute med 5,70, och det är för högt enligt min mening.

Luckystrike 2010-08-07 16:38

WGP 10

USA - Tyskland 2 2,20 @ Bet365 (6/10)

Kort rek.

Tyskland mötte USA i Montreux för två månader sedan, och då stod Tyskland i 1,45 i odds. USA vann matchen med 3-1 i set, men siffrorna ljuger väldigt. Tyskorna vann enkelt i första set och ledde stort i 2a, 3e och 4e set, men tappade allihop och var i riktigt dålig form.

USA har många bra hitters men är sämre i mottagningen och passningsspelet än Tyskland. Tyskland har dessutom den fantastiska hittern Margaretha Kozuch som öser poäng i varje match, och hon var på väg att slå Polen på egen hand igår.

Tyskland såg klart bättre ut igår än vad USA gjorde mot Republiken dessutom, och de ska inte ha mindre än 50 % chans här. Ser man runt i de olika lagdelarna tycker jag tom Tyskland känns lite vassare.

Bolagen sänker Tyskland rejält nu när de inser hur dåliga USA faktiskt var igår och pinnacle är redan nere i 2,1. Bet365 ger 2,20 och det är för högt.

Luckystrike 2010-08-07 23:14

WGP 10

Polen - USA 2 3,77 @ pinnacle (7/10)

USA slog Republiken med 3-1 i set i 1a matchen men föll 1-3 i set mot Tyskland i 2a. Mot Tyskland var det helt jämnt, men tyskornas rutin avgjorde de jämna seten samt lite flyt.

USA imponerade ändå på mig, och deras blockare Foluke Akinradewo är verkligen extremt bra, världsklass rakt igenom. Även Megan Hodge och Destinee Hooker i laget kommer bli hur bra som helst. De har redan enorm potential med enorm styrka och spänst men behöver bli mer jämna bara, och göra mindre enkla misstag.

Polen slog ett löjligt blekt Dominikanska republiken med 3-0 i set igår, men hade stora bekymmer med Tyskland i första matchen. Polens stjärnspelare Kaszor och Skowronska såg inte riktigt bra ut heller mot Republiken men de vann ju oavsett enkelt, nu blir det dock tuffare mot USA:s block.

USA är ojämnt som nämnt, och de är inte att lita på som favoriter. Men när de står som klara underdogs blir det mycket intressantare, då laget har kusligt med potential i alla lagdelar. Om Hodge och Hooker är lika bra i offensiven som mot Tyskland men med mer skärpa i mottagningen och serven, tror jag de har en kanonchans att slå Polen, som inte är oslagbart på något sätt. Polen är ett starkt kollektiv som jobbar hårt och har fördel av hemmaplan, men rent individuellt är USA faktiskt bättre. Utan Skowronska i slag tror jag Polen får det riktigt tufft mot de allra bästa då man saknar spets i offensiven.

Tycker oddsen på USA rätt och slätt är för höga här, och jag ser spelvärde ända ner till 3 blankt.

Luckystrike 2010-08-07 23:32

Bwin ute med 3,40 nu. Pinnacle sänkt till 3,14 direkt.

Luckystrike 2010-08-11 13:26

ATP Toronto

Chardy - Verdasco 1 2,75 @ Bet365 (6/10)

Verdasco föll i en riktigt medioker tillställning mot Baghdatis i förra veckan, i Washington. Spanjoren höll även på att bli utslagen mot Berrer i rundan innan och spelet stämde inte alls då. I matchen mot Baghdatis hade han skrämmande många bollar flera meter utanför linjen i avspända lägen. Verdasco fortsatte inte mycket bättre i Toronto där han slog argentinaren Schwank med 2-1 i set igår, som är en spelare Verdasco tar enkelt i normala fall.

23-årige Chardy fortsätter att övertyga, och har spelat riktigt bra sedan chocken mot Ferrer i Wimbledons 3e runda tidigare i sommar. Fransmannen slog ut Badghdatis med 2-1 i set och 7-6 i avgörande i 1a rundan, där serven och forehanden var fantastisk stundtals (3e set framförallt).

Chardy vann deras senaste möte i Memphis tidigare i år, på hardcourt inomhus med 76 63. Fransmannen var enorm i egen serve då och hade hela 88 % vunna poäng på förstaserven, faktum är att spanjoren inte ens fick till en bp på hela matchen. Chardy var då i uselt slag innan turneringen medan Verdasco var i form, nu är rollerna ombytta.

Jag har stor tro på den unge Chardy för framtiden, tycker han påminner mycket om Söderling för några år sedan, och han kan mycket väl blomma ut till en topp 10-herre. I den här matchen har han en kanonchans menar jag då Verdasco inte får sitt spel att stämma medan Chardy har sin fina serve att luta sig tillbaka på. Fransmannen spelar på ursmå marginaler med ett vansinnigt tryck, och med flytet på sin sida tror jag han vinner.

Ser väldigt öppet ut där jag sätter Verdasco som knapp favorit pga rutin. Chardy har dock, som nämnt, spelet alla gånger för att slå honom och formen talar i hans fördel. Hade inte satt oddset över 2,30 här i varje fall.

Luckystrike 2010-08-11 13:35

2,79 @ pinnacle / 2,88 @ stanjames

Luckystrike 2010-08-13 12:14

WTA Cincinnati

Clijsters - Pennetta 2-0 i set 1,80 @ Bet365 (6/10)

Kim Clijsters är enligt mig världens bästa hardcourt-spelare tillsammans med Serena Williams. Hon baserar sitt spel på tunga, solida grundslag bakom baslinjen och har även en hård förstaserve. Belgiskan rör sig otroligt bra, är snabb och har en utmärkt spelförståelse. De enda spelare som kan rubba Clijsters spel på hc när det stämmer är de som har enormt tryck och spelar på små marginaler i offensiven, med bra förstaservar som tex Serena Williams, Justine Henin och Maria Sharapova.

Den enda spelare som slagit Clijsters på hardcourt i år är Nadia Petrova och Alisa Kleybanova, som också är ultra-offensiva baseliners, med enormt tryck i serven och från linjen. Clijsters har bla slagit Henin två gånger, Venus Williams, Stosur och Azarenka på underlaget i år. Hon vann US Open ifjol bara veckor efter sin comeback på touren. Hon slog då Serena Williams i raka set i semin och gjorde samma sak mot Wozniacki i finalen.

Clijsters slog McHale med 61 61 i 2a rundan. Hon möter som sagt Pennetta här, och italienskan ska verkligen inte behöva vara någon match för belgiskan, som har en till synes perfekt match-up. Pennetta spelar på samma strängar som Clijsters fast sämre. Hon har en ok 1a serve och är stabil från linjen, kan även avgöra på egen hand men har inte trycket för att slå hål på belgiskan, vad jag tror i alla fall.

Inbördes är för övrigt 1-0 till Clijsters då hon slog Pennetta med 60 61 i Rogers Cup i Toronto 2005, dvs även det på amerikansk utomhus hardcourt.

Mitt odds ligger runt 1,60 på det här spelet. Bollen ligger helt hos belgiskan, om ni förstår.

Luckystrike 2010-08-14 09:33

WTA Cincinatti

Ivanovic - Clijsters 1 4,22 @ pinnacle (8/10)

Serbiska 22-åringen Ana Ivanovic har krossat sig fram till semifinalen i Cincinatti efter att ha vänt 26 35 i första matchen mot den för dagen oerhört välspelande Viktoria Azarenka. Ivanovic siffror är imponerande:

Azarenka 26 76 62
Shvedova 61 75
Vesnina 60 63
Amanmuradova 61 63

Ivanovic spel nu jämfört med tidigare är långt mycket bättre. Hon rör sig mycket snabbare både i sidled och djupled, forehanden är klart dödligare och backhanden mer solid. Men största skillnaden ligger i serven, som numera är ett verkligt vapen istället för som det var tidigare i år, ett rejält orosmoment. Ivanovic kom fram som ett stjärnskott på touren för tre år sedan med en av de mest briljanta forehands touren skådat och en väldigt tung förstaserve. Serbiskan hade en kanonsäsong 2008 då hon bla vann French Open och blev världsetta. Fjolåret var dåligt och Ivanovic mådde inte riktigt bra mentalt, detta år började likadant och man såg i matcherna hur lite självförtroende hon hade i sitt spel. Nu har hon dock fått flera fina segrar och med flyt i ryggen kan hon slå vem som helst.

Clijsters har gått igenom turneringen med segrar i raka set mot Safina, McHale och Pennetta, men inte utan bekymmer. Hon spelade uselt i 1a set mot Safina och var break down i båda seten men hämtade upp, mest pga ryskans enorma problem med serven och stabiliteten i grundspelet. Mot Pennetta igår vann hon 76 64, men jag var långt ifrån imponerad av hennes insats i den matchen. Belgiskan ser inte särskillt motiverad ut för dagen utan lite loj, känns lite ostabilare, gör en hel del dubbelfel och saknar lite av den tyngd i spelet vi såg i Miami tidigare i år då hon vann.

Ivanovic har en bättre förstaserve än Pennetta, och utan tvekan ett mer dödligt vapen i sin forehand, som stundtals kan vara helt fantastisk. Det är inte för inte hon bär smeknamnet "the new fräulein forhand" på touren, föregångaren med smeknamnet var Steffi Graff. Serbiskan har även visat sig vara stark i längre dueller och det kommer krävas mot belgiskan som normalt är väldigt solid, men jag tycker inte hon verkar vara helt i slag varken mentalt och fysiskt, och då ska serbiskan ha en god möjlighet från linjen.

Jag tycker det här ser väldigt öppet ut, då Ivanovic utan tvekan kan vinna om inte belgiskan höjer sig rejält jämfört med igår. De höga oddsen beror troligen på rankingen, men jag menar Ivanovic är topp 10 material med det spelet hon har just nu. Tycker inte oddset borde vara över 3 här i varje fall, då hon bör ha minst 30-35 % chans.

Luckystrike 2010-08-14 19:21

WGP 2010, Damer volleyboll

Tyskland - Polen 1 2,95 @ NordicBet/Expekt (6/10)

Tyskland och Polen är två jämna lag normalt, och det är väldigt överraskande att se Polen som så här stora favoriter när matchen spelas på neutral plan. Polen vann en stenhård match lagen emellan med 3-1 i set i förra veckan, men endast små marginaler skilde lagen åt. Tyskland har ett bra lag med fantastiska hittern Kozuch med sina tunga back-spikes, som Polen kommer få problem med. Polens stjärna Skowronska fortsätter underprestera och gjorde endast 5p idag mot Japan, där Polen förlorade med 1-3 i set.

Polen hade stora bekymmer med Japans snabba spel och hängde inte med, och jag tror de kommer få svårt med Tysklands också, för de spelar snabbast av alla europeiska lag. Tyskland bör inte vara mer än knappa underdogs här och är Kozuch på topp tror jag de vinner. Spelbar ner till 2,30-2,40 i odds. Polen övervärderas pga deras segrar på hemmaplan, men senast de mötte Tyskland spelade de inför över 5000 skrikande polacker i en kokande gryta i Gdynia. Nu får de ingen extra-spelare, och då tappar de i slagstyrka. Polens lag är fullt av doldisar och de är inte alls att lita på som favoriter, speciellt inte mot högkapabla Tyskland med duktiga spelare som förutom Kozuch också har Brinker och Weiss i världsklass.

Luckystrike 2010-08-14 19:48

NB sänkt till 2,70 nu.

Expekt kvar på 2,95 vilket är rejält värde garanterat.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved