![]() |
Bosse Eklöfs tips:
Det har varit flera otroligt svåra V75-omgångar de senaste veckorna och det ser fortsatt svårlöst ut till Bergsåkers tävlingar. Jag går på chans och singelstreckar hästar som inte ser ut att bli stora favoriter i nuläget. Elles W.Phedo tycker jag har bästa kapacitet i sitt lopp, B.W.Gulliver står mycket bra placerad nu och detsamma gäller Calvados Crane som kan leda sitt race hela vägen. Min uppsittning Stay The Night har absolut chans att vinna avd-7, allra helst om vi skulle komma till ledningen i ett tidigt skede. Han har nämligen aldrig förlorat i den positionen! V75: Avd-1: Alla 12. Avd-2: 14 Elles W. Phedo. Res 12-10 Avd-3: 1. 2. 3. 8. Res 7-4 Avd-4: 1. 3. 4. 8. 9. 12. Res 2-6 Avd-5: 8 B.W.Gulliver Res 11-12 Avd-6: 1 Calvados Crane. Res 2-7 Avd-7: 2. 4. 9. Res 3-10 |
Jag räknar då Stay The Night som grovt överstreckad i sista. Normalt sett hade jag trott på honom, men han gick rejält i botten senast och då vinner man inte gärna när man går ut och startar på V7 igen direkt. Visserligen har det gått två veckor men det känns som en stor osäkerhetsfaktor som direkt drar ner chanserna även om det är lite av ett skräplopp. Att det just är ett ihåligt lopp gynnar ju Jasper Lane också som varken bör hamna speciellt långt bak eller få trafikproblem, då de flesta vill slicka sarg och gå på så sent som möjligt. Bjudoddset 3,35 på Jasper finns på b365!
|
Kan bara hålla med Stekel, tror inte heller allt för mkt på Stayen i sista, känns som Jasper... om Bergsåker inte bjuder på så konstigt underlag att det fäller en massa kusar... sen undrar man om inte Goop kan reglera allt från spets med Gills Abbe...
Stekel, en fråga... du skriver att Stay The Night gick rejält i botten senast... var det vid Vermos V75a 7/1 (d3ag) Jag kommer f-n inte ihåg det loppet! Det verkar som han fått rätt tuffa lopp ute i spåren en tid nu... Vad tror DU om Gills Abbe... e man helt fel ute där...? som ev. gard på Jasper.... |
Läs på Bergsåkers hemsida om värste jämten och bilda uppfattning.Ute på favoritbana nu. Galloperade som stenklar på Vermo. Dock av trötthet så nog gick han i botten.Ska vara bättre nu än då. Tyckte att det var en kanonspik i början av veckan men spelvärdet kommer att bli uselt. Tror att han dödar Gills abbe men kan nog ta stryk av 9 el varför inte 10an som gick bra efter svensken sist som nu är megalampa i guld
|
Stay the night fram till dödens efter 500, jasper på i tredje 500 kvar och fick dra själv hela vägen. Knapp men säker seger över ledaren á la Örjan. Stayen höll bra i dödens men var trött och galopperade 100 kvar.
Abbe klar andrahäst för mig, men går barfota fram och det kan bli svårt imorrn. Är det nån med riktigt garderingsvärde i så är det Alandias karisma på 6%, riktigt bortglömd på läget. Lyckas han bli framdragen av Jasper så kan det vara godnatt för övriga. Plus även för honom att det nog inte blir någon jättekö att runda i tredjespår sista varvet. |
nån pajas på tv4 text spika den. Roligt drag men knappast troligt
|
Försöker få nå´n ordning på sista avd... men var tvungen släppa taget en stund...
Började titta lite på de andra (för vilken gång i ordningen...?) ser ngt konstigt (i min skalle iaf...) avd4 är nr4 mest streckad? Ska den verkligen vara det? Är det bara för det är Bergharn??? Han måste ju köra den då han äger... tror nog egentligen att 1an kan vara lika bra? Men känner mest för 3an om felfri i spets... och sen måste ju Goopen streckas bakom 10an... kusk-plus på 12an men jag kan inte hästen alls... nån här som vet "vad är det för något..." |
Citat:
2-5-6-7-10-12 (8-1) 3-6-11-14 (8-5) 2 El Sueco (7-1) 1 V:bo Carreau (12-4) 8-11-14 (2-6) 1-2-3-4-7-9 (8-6) 12 Aland. Karisma (9-4) |
Citat:
men finns det väl risk att spelvärdet sjunker? Eller inte? :-) |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Ett litet nu på morgonen,,
10 14 1-2-3-7 1-3-8-9-10-12 8-11-12 9 2-4-6-9-10-11-12 Undrar om 10an kan vinna i första? |
KP ang. Nybrink här ovan:
"Jag gillar hur han har olika system överallt. I aftonbladet ser hans system helt annorlunda ut." Visst, man kan få krupp på hur mannen delar ut spel-tips och regler hur man skall spela... bara för att i nästa andetag visa systemförslag som helt motsäger sina egna uttalanden... hur ska nån kunna veta vad han egentligen menar, jag själv kan inte bry mig mindre men synd att han skall stå och "vilseleda" de som väljer att titta på hans speltips i "TV4a morgonsoffa" och i alla tidningar och andra media där han dyker upp... han tjänar säkert en god slant på sina mediauppdrag. |
CC i sjätte. Spets och slut.. finns inget motstånd! Bara banka på alla lappar!
|