Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-16, 09:51   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

V75 Bergsåker 21/1


Ser lite svårare ut än vanligt på pappret mot en vanlig norrlands-omgång. Funderar på att stå över då det inte är jackpot, men det beror lite på om kollektivet har samma tankar som jag. Efter första titten funderar jag så här:

V75-1
Face Facts gick tider som duger bra här redan som fyraåring och ser ut att ha utvecklats ytterligare sedan dess. Comeback som tvåa bakom Democrat och enkel resa till seger förra. Oddshöjande läge, överskattade konkurrenter (By Air, Armani Trot) och öppet lopp ger bra spikläge. Passa Such A Feeling som gjorde loppet för stallkamraten på Vermo senast.

V75-2
Rejält garderingsläge i stoloppet (som vanligt). For My Life känns intressantast men strykning efter senaste starten är ett frågetecken. Kite Face tyckte jag var överstreckad i lördags. Nu vann hon efter smörresa och den här gången blir hon ännu mer betrodd, ska lösa sig bra för att hon ska kunna ta andra raka på V7.

V75-3
Lite skrällfeeling i guld med få hästar, kort distans och relativt låg klass. Min loppanalys säger att Excalibur laddar men vis av förra starten släpper han till El Sueco som håller ut övriga i första sväng. Slut...?

V75-4
Klass två är streckkrävande om man inte hittat hästen som sticker ut. 2,8,11 kan strykas direkt på stentufft kuskmotstånd och hästar som inte är överdrivet märkvärdiga.

V75-5
Haga Kungen har 33% segrar, 58% plats på 42% galopper över 66 starter och det imponerar. Mer travsäker nu och står riktigt bra till på 20. Rino Dox är på gång också och dessa två borde räcka ganska långt.

V75-6
Nantucket är riktigt nära att gå ur klassen nu, men det är dåligt med startraketer som utmanar Calvados Crane som då spårar runt om?

V75-7
Gills Abbe, Jasper Lane och Västerbo World är på vippen att ramla ur klassen. Blir det vinterbana känns det mycket aktuellt att chansspika VW som inte förlorat många lopp på det underlaget, samtidigt som många av de andra är ovana.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 10:17   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 1690
Standard

Bra början...


Spelar ingen roll om det är jackpot eller inte - huvudsaken är att bli ensam. Du hinner knappast bränna 25 mille eller...?

Tack för att du sätter bollen i rullning. Kite Face igen! Den har jag haft som NG:are, men inte satte jag den som A-häst i lördags, och nu vägrar jag...
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 11:10   #3
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Håller med jackpot eller inte, spelar ingen roll. V75 måste spelas ändå då det är 20 miljoner att vinna som ensam vinnare.

Spiken är redan islagen. El Sueco vinner från dödens om inte veke Excalibur släpper.

I första tar Incredible Kemp ledningen och får kämpa för att hålla undan för vinnarhålets Smoking Hotrott. Such A Feeling tror jag mindre på då han lär hamna som bäst i tredje inner.

I kallblodsloppet bör Rino Dox (toppform) runda det här gänget.

Oppoppopp kan vara hästen som sticker ut kapacitetsmässigt men läget drar ner chanserna en aning.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 11:17   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ensam vinnare blir man aldrig på Bergsåker, det är fakta
Snarare låg utdelning och jackpot inför nästa vecka brukar det leda till.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 11:40   #5
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Stekel har redan satt "bollen i rullning"...bra! V75-Världens bästa spel... omsätter hela tiden mellan 80-över 100miljoner spänn i veckan... självklart ska vi vara med och slåss om detta, men visst känner man sig lite "utanför" då man läser norrlistan... man får köra mer på chans denna vecka....

Stekel skrev:
V75-7
Gills Abbe, Jasper Lane och Västerbo World är på vippen att ramla ur klassen. Blir det vinterbana känns det mycket aktuellt att chansspika VW som inte förlorat många lopp på det underlaget, samtidigt som många av de andra är ovana.

... stämmer, men tänk då att Bajsåker inte alls har samma typ av "vinterbana" som Boden och ev andra norrbanor, där snackar vi nästan isbanor ibland, Bergsåker bjuder (som Bergharn brukar säga) på överraskningar ibland, hårt under med massor av löst grus ovanpå... då gäller att brodda rätt! Vi får kolla banstatus senare i veckan, som Stekel säger, hästar som är vana vid denna bana har plus.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 14:11   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Helt rätt DrD! När jag tänker på saken är det väldigt ovanligt att Bergsåker har isbana, så vi kan nog avskriva VW i segerdiskussionerna för som jag ser det är han på en normal bana chanslös att slå alla sydhästar från det läget.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 14:29   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Noterar att Hultman sitter på 29 raka torsk, så det är väl bara att stryka By Air och Nantucket ur segerdiskussionerna då de lär bli relativt hårt betrodda...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 15:34   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 1213
Standard

Ingen vinterbana!! Just nu +3 grader, och till Lördan verkar det bli -5 å snö.

http://www.yr.no/sted/Sverige/Väster...idsvarsel.html
Buckly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 17:27   #9
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Noterar att Hultman sitter på 29 raka torsk, så det är väl bara att stryka By Air och Nantucket ur segerdiskussionerna då de lär bli relativt hårt betrodda...
Har funderat på detta med stall Hultman... stallet har inte anmält på en tid nu, och var inte många av deras startande ovanligt bleka för drygt nån månad sedan...? Men Maharajah var ju fin i söndagens Frankrike-lopp...
Jag vet f-n inte hur man skall hantera deras hästar nu efter vilan, inte känns det som de skulle vara på topp direkt, men kör de upp dem till Sundsvall så...?

By Air ute 7/12 galopp/auto oplacerad...
därföre ute 20/8 oplacerad igen, galopp/auto och rapporterad...
i juli/aug var det ju tre raka vinster... man får väl "läsa på" om formen.

Nantucket känns ju j-vligt tidig i loppet, om form... men, det finns ju en massa (r) i raden! Hur får han fäste för speeden på Bergsåkers sliriga grusbana... eller har de skrapat rent så det blir stenhårt, knappast, deras försök att erbjuda sommarbana året runt kan få vilka resultat som helst!

Hoppas nån här på forumet hittar nån bra info, eller så blir det att "spå i kaffesumpen" som nån var inne på....

Oj... ser att Buckley hittat nåt om "-5 och snö"... hur blir banan då... saltar de? sen snön... moddigt??? Underlaget blir nyckeln till denna omgång, hästar norr om Sundsvall är vana vid "riktig vinterbana" men söderöver är det helt andra banor... kan det vara hemmahästarna och hemmakuskarna/tränarna som har ovanligt mkt fördel?

Senast redigerad av DrD den 2012-01-16 klockan 17:34. Anledning: stavfel
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 17:53   #10
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Hittade nu en Hultman häst till... en 10-årig italienskägd på kort distans i Guldloppet, ser ut som om Fabrice Axe startat i Frankrike... är det nån som vet nåt????
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-16, 18:40   #11
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Gillar när det är surr på linan tidigt i veckan. Sen är det Norrland (suck).
Men man försöker hitta feeling för någon,som inte är lätt,man har ju favve hästar men denna gäng möter de varandra Gills Abbe och Jasper Lane.. Men som jag ser det Spikar jag nog Jasper hade det varit kort hade jag spikat Abbe,bara en känsla. Till första avd.

1) Detta känns som att man får köra ett par ggr (i badet) Men vinnaren tror jag startar
i första volt.....6-7 kanske
2) Här har jag fått lite Feeling för Kari/Björns 3 FOR MY LIFE utg?
3) El Sueco Två lopp i sig nu och bra spår,,Framobaklänges,, SPIK
4) Klass II ser öppet ut men jag gillar 3 Ragging Mack och 10 Oppoppopp men har ingen riktig feeling här, så man får väl strecka på.
5) Här är det svårt att inte ta ut en JO Persson häst ,han har ju 1/3 av startfältet men Rino Dox får tipsnicken men Haga Kungen och BW Gulliver ska med, även Järvsö Rune om någon gör bort sig.
6) Calvados Crane tycker jag osså bör ha bra chans även Beckman. Ett roligt drag tycker jag att Gin De Zeun kan vara Skrällen. Lutos Elan var tapper sist men får svårt nu.
7) Som jag sa tidigare lutar det åt Jasper Lane Spik alt utg. Annars är jag svag för min namne,

Kan bli en rolig omg, men på torsdag ska man väl närma sig systemet.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-17, 08:35   #12
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ensam vinnare blir man aldrig på Bergsåker, det är fakta
Snarare låg utdelning och jackpot inför nästa vecka brukar det leda till.
De e sant men plötsligt händer det
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-17, 08:41   #13
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Intressant läsa AbbeAces tidiga tankar...
Kände också tidigt för Jasper Lane...men, fått en annan känsla som jag inte kan slå bort riktigt... frågan är: Kan Örjan vinna detta med nya dressen? Ja vet, inte relevant direkt kan tyckas, men ändå en känsla, har sett det förut, körsvenner som bytt dress, tappar körflytet direkt... märkligt, eller är det detta med att man tappar bort dem i loppen??? Hur som helst brukar Kihlens seger% ligga på 14-17% men det lilla som gått av 2012 säger 6%.... nja, jag garderar nog Örjan en tid framöver.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-17, 08:51   #14
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Någon risk för riktig låg utdelning och Jackpot tror jag inte att det är. Tror inte att det blir så lätt. Men det kan ju bli det.
El Sueco och Rino Dox blir nog mångas spikräddare men annars blir det nog inte så stora favoriter.
1a Jag spikade armani Trot på Vermo och det var ju rätt. Kan vinna igen.1an känns lite farlig.
2a behöver gnuggas igenom. Berg kanske från innern.
3dje tycker jag borde stå mellan formhästarna El Sueco och You Bet Hornline men tycker inte någon av de är något att hålla i handen så jag bygger nog staket. Bara 8 hästar.
4e o 5e kommer nog också att streckas för skräll om man inte hittar någon chans spik till glädjeodds.
6e. Gillar Ekets Patrik men tar nog med calvados crane och Nantucket som med form knappast förlorar det här.
7e Dunkar vi in veckans spik. Stay the night. Hade med den på Vermo och hade vunnigt utan galopp tror jag och spöat Jasper då. Nu luktar det spets och jag tror ingen slår den därifrån.

Senast redigerad av draken den 2012-01-17 klockan 09:06. Anledning: uteblivet inte och stavfel
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-01-17, 10:12   #15
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Om vinterbana på lördag kan Västerbo World spikas på allt.
Troligtvis blir det inte vinterbana och då kanske man inte ens behöver strecka hästen.
Bästa kapaciteten i loppet har utan någon som helst tvekan Trustworthy Ås MEN bakspår med den här kusken kan allting bli fel.
Dessutom, endast en av fem med chans har framspår, Stay The Night.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td