Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Hur maximera Jokersystemets fulla kapacitet? (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/10615-hur-maximera-jokersystemets-fulla-kapacitet/)

HPT 2012-01-27 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av AA (Inlägg 164154)
Var hittar man prislistan?
Klickar man på senaste versionen så finns inte sidan.

/AA

Hade inte riktigt kläm på Google sites, så den länken pekade tyvärr fel. Fixat nu, men det går lika bra att gå in på nyheten om version 3.53 eller klicka in på "Ladda ner".

All information om priser och betalning finns i manualen och i programmet under
Fil - Uppgradera till HPT Pro. 199:- per år är det hursomhelst...

AA 2012-01-27 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av HPT (Inlägg 164158)
Hade inte riktigt kläm på Google sites, så den länken pekade tyvärr fel. Fixat nu, men det går lika bra att gå in på nyheten om version 3.53 eller klicka in på "Ladda ner".

All information om priser och betalning finns i manualen och i programmet under
Fil - Uppgradera till HPT Pro. 199:- per år är det hursomhelst...

OK!
Tackar för infon!

/AA

Mammon 2012-01-27 15:18

Vad händer i Jokersystemet om man ställer ett kuskkrav och denne kusk blir struken för hälta, förlåt förkylning eller fylla eller något annat?

donkyklonk 2012-01-27 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Mammon (Inlägg 164210)
Vad händer i Jokersystemet om man ställer ett kuskkrav och denne kusk blir struken för hälta, förlåt förkylning eller fylla eller något annat?

Är ju ändå ett "ekipage" du spelar på. Naturligt är det samma hästar som den kusken skulle köra som då måste vinna, om jag inte har helt fel för mig...

Stekel 2012-01-27 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av donkyklonk (Inlägg 164223)
Är ju ändå ett "ekipage" du spelar på. Naturligt är det samma hästar som den kusken skulle köra som då måste vinna, om jag inte har helt fel för mig...

Precis! Och detta problemet finns inte om du inte lämnar in långt innan spelstopp.

SuprMario 2012-01-27 17:27

ett förslag till HPT -då många är rörande ense om att det är lite "rörigt" program, egentligen är det ju inte det men det finns många funktioner - att varför inte göra en video genomgång?
Gör en V75 rad till veckan och spela in allt du gör för att få ner reduceringen som bäst, så att alla får se vilken ordning allting görs..
Skulle nog vara uppskattat och löser nog många knutar.

God jul

HPT 2012-01-27 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 164251)
ett förslag till HPT -då många är rörande ense om att det är lite "rörigt" program, egentligen är det ju inte det men det finns många funktioner - att varför inte göra en video genomgång?
Gör en V75 rad till veckan och spela in allt du gör för att få ner reduceringen som bäst, så att alla får se vilken ordning allting görs..
Skulle nog vara uppskattat och löser nog många knutar.

Jag har funderat på det många gånger och det kanske är hög tid att göra ett försök. Jag vet ju själv att det är mycket bekvämare att se en video än att läsa en manual...

Det jag har gjort för att försöka förenkla är att ha ett antal exempel på färdigkonfigurerade system med tillhörande kommentarer (under Hjälp i menyn). Några av dessa behöver dock uppdateras.

Mammon 2012-01-27 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 164235)
Precis! Och detta problemet finns inte om du inte lämnar in långt innan spelstopp.

Detta stämmer ju inte då en kusk kan få problem under dagen, efter att man lämnat in systemet! Kuskersättningen kan ju skifta enormt också, särskilt på V75-dagar då de bästa oftast är upptagna med egna styrningar...

En stor skillnad att bli av med Björn, Örjan eller Erik för att i stället ända upp med Roger Malmquist och/eller Olle Goop! Vet att de försöker matcha kuskarna så att man får någon likvärdig - men detta är ju inte alltid möjlig...

Nej, denna funktion kommer jag inte benytta! Den känns snarare onödig...

buckfush 2012-01-27 18:51

Använder själv Travspel i sverige från radsoft http://www.radsoft.se/main.asp?P=885 och är nöjd med det. Lättanvänt och har väl i stort samma funktioner som jokersystemet kostar 490kr att köpa och sen 199kr per år i förlängt service underhållsavtal om man vill ha det. Reducerar ungefär som du, brukar köra 3u hästar mot 3u hästar där 2 är samma hästar med kravet minst 1 u i varje grupp. en liten finess som tillåter 2 "roliga" u-hästar att vinna. Lite krånglig förklaring hoppas du är med. Sen kör jag nästan alltid med krav på minst 2 udda och 2 jämna startnummer. Brukar i princip alltid sätta reduceringen men stupar ofta på att man lyckas välja bort nån häst från systemet i sista momentet.

Stekel 2012-01-27 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av Mammon (Inlägg 164276)
Detta stämmer ju inte då en kusk kan få problem under dagen, efter att man lämnat in systemet!

Det jag menade, lämnar man inte in tidigt så har man inte det här problemet. Sedan händer det att kuskar är med i olyckor i loppen innan streckspelet startar, men det är ju väldigt ovanligt och att det ska hända just den kusken du satt krav på är extremt osannolikt.

Mammon 2012-01-27 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 164319)
Det jag menade, lämnar man inte in tidigt så har man inte det här problemet. Sedan händer det att kuskar är med i olyckor i loppen innan streckspelet startar, men det är ju väldigt ovanligt och att det ska hända just den kusken du satt krav på är extremt osannolikt.

Osannolikt men möjligt och kan svänga på förutsättningarna rejält...

fyllot 2012-01-28 04:34

är det färdiga system när man väljer mallar? valde stort ABC system och min ranking försvann och en annan dök upp?

HPT 2012-01-28 09:37

Citat:

Ursprungligen postat av fyllot (Inlägg 164443)
är det färdiga system när man väljer mallar? valde stort ABC system och min ranking försvann och en annan dök upp?

Ja, alla val rensas och man gör ett nytt system från scratch utifrån reglerna man satt i mallen. För att kunna redigera och skapa egna mallar krävs dock PRO-versionen.

Kortfattat väljer man i mallen variabler som hästarna ska rankas utifrån, hur många spikar man vill ha, systemstorlek, och slutligen reduceringsgrad.

betsharp 2012-01-28 18:13

ja en video hade varit väldigt uppskattat HPT! Vill lära mig mer om hur man gör reducerade system!
Jag undrar också över om det är värt att lönt att göra reducerade system för ca 200-300 kr? upplys mig gärna :)

HPT 2012-01-28 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av betsharp (Inlägg 164614)
ja en video hade varit väldigt uppskattat HPT! Vill lära mig mer om hur man gör reducerade system!
Jag undrar också över om det är värt att lönt att göra reducerade system för ca 200-300 kr? upplys mig gärna :)

Jag tycker att det alltid är lönt att reducera. Spelar man för mindre summor ska man dock inte reducera för hårt utan kanske nöja sig med en reduceringsgrad runt 65%. Brukar ibland spela V4 med en ram på 250-300 rader som jag reducerar till ca 100 rader. Brukar köra med 1-2 A, 1-2 B och 0-1 C, och det sitter förvånansvärt ofta.