Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Halmstad 11/2 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/10794-v75-halmstad-11-2-a/)

doob 2012-02-10 16:11

Flemming om Vermo saxat ur ATG´s nyhetsbrev

"Hur bra är snackhästen Vermo?

Flemming lämnar klara besked Han har presenterat ett nytt förvandlingsnummer i segerstaplaren Vermo. Inför V75-debuten lämnar Flemming Jensen klara besked om snackhästen. - Det är utan tvekan en blivande guldhäst. Men här tycker jag faktiskt inte att han har någon riktigt stor vinstchans, säger han. Varför inte det? Vermo har vunnit fem lopp på sex starter sedan han kom till Flemming Jensen. Han har avgjort den tunga vägen flera gånger och de två senaste loppen har han vunnit ifrån dödens. - I Danmark ser vi han som en riktigt bra häst. Han har löst uppgifterna bra men samtidigt inte mött den konkurrens som han möter nu, säger Flemming Jensen. - Han har inte fått något gratis i loppen och varit väldigt rejäl. Det är framförallt styrkemässigt som han har imponerat. Men jag vill gärna se att han även står sig i den här konkurrensen innan jag spänner bågen för högt. Fast på sikt är det ingen tvekan om att det är en blivande gulddivisionshäst. Det är i alla fall min uppfattning. ”Hade behövt en genomkörare” Vermo har inför det här loppet varit struken för en tilltänkt start i V75-Mästaren. - Han hade halsbekymmer och stod över ett par jobb. Det ser inte ut som att det ska fattas något för hästen har känts bra i de jobb han har gått efteråt. Men i den här hårda konkurrensen så brukar det märkas ändå. För att han skulle vara helt på topp hade han behövt en genomkörare i sig. Så jag är lite förvånande när jag ser att vissa tidningar har spikat honom. Vad vill du helst ha för löpningsförlopp? - Han är ganska okej ifrån start men har ingen chans att komma till ledningen. Jag hoppas på andra- eller tredje par utvändigt och hårt tempo. Det passar hästen bäst. Han har gått barfota runt om på slutet men skulle det bli skor bak så är det inget större minus. Men de sista uppgifterna jag har ifrån Halmstad så ska man till 90 procent kunna köra barfota runt om. Så blir balansen också ifall banan är fin, säger Flemming."

doob 2012-02-10 16:12

OBS! OBS! OBS!

COM Z är struken!!!

korpo 2012-02-10 16:29

Varför så tidig inlämning,bood?:omfg:

Stekel 2012-02-10 16:33

Det skriker passivt upplägg om Echauffour: "var kanonbra när han vann på Åby och avslutade strålande. Då var det hård körning första varvet i täten vilket passade honom bra. Senast var han inte så dålig som det kanske såg ut i Malmö. Man får glömma det loppet och hästen har känts fin efteråt och håller bra form. Det som talar emot är voltstart och att han har galopperat de två gånger som jag har startat honom i voltstart. Spår åtta är bra för då får han inleda lugnt och jag hoppas att han går felfritt. Det är en bra häst för klassen och han behöver en genomkörare inför finalerna om två veckor. Kan han vara bland de tre, fyra främsta här han gjort det bra. Det blir däremot skor runt om den här gången och det är en nackdel. Jag tror dock att det här är en häst som kommer att klättra upp i klasserna."

Luktar skräll i det loppet med en Ludde-häst som gått i bott på V7 senaste starten som favorit. 9,10 är ganska bortglömda...

draken 2012-02-10 17:35

Luddes med skor nu dessutom. Hovöm sist. Jorma upp på Freeman i sista låter som 100% galopp. Rätt lite surr om Admiralen som lätt höll undan Nahar senast. Första ser ut att gå med överljudsfart från början. Frontrunners långt ut på vingen. Famous gottar sig i kön. Harry min lilla krigare får givetvis ett streck. Tycker att det ser mycket svårare ut nu än i början av veckan.

Stekel 2012-02-10 17:45

Lite statistik för de som gillar sånt:

På 29 omgångar på Halmstad (1999-2010):

0 favoritbefriade omgångar
26/29 omgångar med minst 2 favoritvinster
12/29 omgångar med minst 2 favoritvinster
2/29 omgångar med minst 4 favoritvinster
1/29 omgångar med minst 5 favoritvinster

"Som vanligt" alltså verkar det bli 2-3 favoriter som infriar...

doob 2012-02-10 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 167941)
Varför så tidig inlämning,bood?:omfg:

Är det mig du menar? "bood"??:whistling:

För att jag jobbar hela helgen och kan ej vänta till imorgon. Tyvärr.:cry:

korpo 2012-02-10 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 167999)
Är det mig du menar? "bood"??:whistling:

För att jag jobbar hela helgen och kan ej vänta till imorgon. Tyvärr.:cry:

Ja tyvärr måste vi jobba ibland.
Vi får hoppas vi vinner miljoner en vacker dag.:lol:

criba 2012-02-11 09:27

Vore spännande att se 8 Simon Starlight i spets i 1:a avdelningen. Man aviserar iaf full laddning och han är ju en riktig bilföljare. Är i kalasform och vann senast bekvämt i spets. Vunnit 10 av 14 lopp i spets och har 14 segrar på kort distans. Kruxet är ju att han står sida vid sida med 7 Delvin Gold som oxå är väldigt snabb ut så kan bli knepigt att passera den. Vinklade vingen är i vart fall intressant just i detta lopp. Ser att hästen är sistarankad i många experttips och visst är det ett långskott men kan vara värt en markering om man ändå garderar om Sjunnesson skulle hitta till spets.

Shooter 2012-02-11 11:10

V75-1) Tycker att tre hästar står ut lite extra. Spikar själv Indigo Broline, en kapabel rackare som tycks kunna gå barfota idag. Crowns Banker är värst emot, då det är den troliga ledaren. Famous Fayline är tredje streck, men ska egentligen få svårt att ta ner de två nämnda, från 12:e på kort distans.

V75-2) Unison kanske bara är överlägsen här. Ludde kör för spets. Jag tycker det är lite svårt att sätta in de här hästarna mot varandra, och garderar på rejält. Tar 1,2,3,4,5,8,10 och 11 på systemet.

V75-3) Ska i det närmaste vara helgarderat med Nahar, Spring Erom och Juggle Face. Viss outsiderchans för Classic Grand Cru, men den står jag över.

V75-4) Lärlingslopp brukar vara öppna, men jag tror mig klara det här på tre streck: Naga Morich, kan ej hålla spets, Hanna Banker, står bra till och har Johan i jollen, samt Freuce D.E., trolig spetshäst i loppet och kanske bara vinner.

V75-5) Tvåhästarslopp. Många väljer att spika antingen Calypso Blue Chip eller Operett Ribb. Jag tar bägge. Braås Palema är inte så tokig för den som garderar vidare, men det förekommer galopprisk.

V75-6) Dagens kanske intressantaste lopp, med många fina hästar. Ouch är startsnabb och var mycket duktig efter gunga senast, Crowne är en bra häst, men såg inte som bäst ut sist; vann pga. alla galopper, vilket var tur för mig som spikat. More Than Enough är en stark sak, galopprisk på spåret. Echauffour är också stark och ute på rätt distans. Kusken ligger lågt, men det bryr jag mig inte om. Armani Trot är gynnad av att gå utan dojor och Breedlove är duktig, men står illa till. Dessa åker med på systemet.

V75-7) Måste ha en spik till och det finns tre hästar att välja på i sista loppet som singelstreck. Vid gardering kan man ha några till. Valet föll på Admiral Sea. Förhoppningen är att han tar ledningen och håller runt om. Freeman T. Porter är kapabel, likaså Global Manhattan.