Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-07, 19:55   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

V75 Halmstad 11/2


Måste få igång tråden så det surrar lite..Åke tillbaka på V7 , alltid intressant.
Tycker det blir mer och mer intressant ju mer man tittar .

1. ser 3 Indigo Broline ut att bli streckfav när Åke sitter upp. Men jag tycker att det ser ut till att bli köra av, och bakhästarna kör fort de försöker sänka farten. Lite klurigt så i första blick, men bara tidig vecka.

2. Här såg man direkt att två i första led strävar efter tredje raka, efter uppehåll 1 Fayence och 4 Eklas Super Peach men även 5 Fracil har två raka men får nog svårt, någon i 1a led vinner? Två lås?

3. Bästa häst på dåligt spår 8 Juggle Face och står han på benen? men fart blir det annars..Hur snabbt startar Nahar? Spring Ray med sen lucka? 2-6 Hemmabana......

4. Lärlingslopp...Men gliiar Com Z,kör nog på kuskar som vanligt?

5. Stolopp inte mycket roligare,Kan inte förstå att en som g två ggr är fav såg direkt att skrällarna kommer från bakspår och hemmabana 13 Ditte Vingboons och 14 Amber Diablo

6. Här har jag en fav häst i 4 More Than Enough men får svårt.8 Echauffour får tipsnicken Många om budet..1-9.5-6 tidiga

7. Så även här tycker jag,,måmga om budet asså,..Admiral Sea har klart kuskminus så även 3 TMS om inte så mycket. Vermo ska bli intressant att se. Gigant Slugger står väl på tur. Global M med husse med sig. Skoj inte ett "givet "SPIK ,får se vilken "feelingen" hamnar på.

Kom igen med snacket, taggad tusan,

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-08 klockan 18:07.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 20:38   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

1. Tror famous fayline har bra chans. Räknar med att det laddas utifrån, 7,8. Tror på hårt tempo och Famous fayline vinner relativt enkelt då tror jag!

2. Son of monthechristo med lopp i kroppen, klart intressant. Annars Fayence från spets?

3. Var lite besviken på nahar sist. Tror mycket på Spring Erom här, bra chans.

4. Com Z om barfota. Freude D.E annars!

5. Tror Operett Ribb har bra chans att plocka ner de på framvolten. På framvolten vill jag varna för Nicole kidman!

6. Ouch om han håller upp spets, vilket jag nog tror. Echaffour ser ut att bli bortglömd? Tror det är bästa hästen i loppet. Crowne överstreckad. Tyckte inte den imponera trots seger senast.

7. Väldigt öppet med många "favorit-hästar". Hoppas på tempo och då står det mellan Freeman t porter och Global Manhattan. Dålig koll på flemmings djur, men svårt att se den ska vara tillräckligt bra för att vinna i denna tuffa bronsdivisionen.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 20:44   #3
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Finns två klockrena spikar denna helg... Operett ribb fram och baklänges i femte, hon är bara bäst! I sista kan det bli lite hårdare i mål, dock tror jag att det är freeman T porters tur att vinna nu! Guld kan man låsa på nahar och spring erom tror jag... sjätte borde väl crowne har bra chans men som det känns nu så kanske jag dubblar med starke echaffour.. med 4 rader på dessa fyra lopp, så har man ju har råd med att heltäcka övriga 3 lopp om man bara sätter ngt litet krav i dom loppen!
Så tänker iaf jag såpass här tidigt i veckan!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 20:48   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3952
Standard

i avdelning 5 så ser jag att du inte ens nämnt Operett Ribb som nu går ner i klass och springer åttor runt dom här motståndarna. Är nog veckans spik för mig iaf

Ouch är nog min förstahäst i avd6, oerhört stark upphämtning senast och hade nog vunnit utan galoppen.

Draget i första är nog Mr Shimmer som sällan gör ett dåligt lopp, lägg till ett kanonläge den här gången, och jag blir inte det minsta förvånad om den vinner
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 21:13   #5
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Freeman T Porters lopp i Frankrike imponerade på mig, bör vända ut och in på dessa om den gör om den prestationen. Om hästen passade ypperligt på kolstubben eller ej får man kolla upp i veckan men å andra sidan så körs den nu av en 40m bättre kusk!

Ouch, Armani Trot och Breedlove känns som ett hyfsat lås i 6:e. Armani enbart om den slipper skor runt om men Breedlove kan nog vinna detta den tunga vägen. Ouch grym efter gunga men kanske det sitter i benen nu?

Rädd för att Calypso rinner undan från spets, satt fast med krafter kvar sist efter gunga och är startsnabb. Operett Ribb är i ruskig form men hinner den fram?

Luktar skräll i andra, ganska enkla favoriter som inte tål allt för mkt jobb själv.
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 21:33   #6
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

I första avdelningen funderar jag på att spika Crowns Banker. För mig okänd kusk får mig att tvivla och eftersom en eventuell gardering känns hyfsat billig så får jag se hur jag gör. Isåfall glömmer jag inte Delvin Gold.

Tredje känns helstängt på de tre betrodda. Evenvuellt räcker det med Nahar men att något annat strödjur ska slå alla dessa tre som tillhör eliten ser jag som högst otroligt. Tre streck och lås!

Femte känns bombstängt på 1 & 12. Spets och bästa hästen kommer man extremt långt på i dessa stolopp.

I sjätte har jag feeling för Ouch och det kommer bli en spik. Flög på den redan förra helgen och nu är det dags för revansch. Ingen osäker häst egentligen och även ifall Ludde är opålitlig så är han offensiv. Vilket känns bra här när han har fog för det och receptet är spets och slut. Hoppas media fortsätter hypa Crowne, Breedlove och Echaffour. Då kommer spelvärdet bli riktigt fint och jag myser!

Tre övriga avdelningar känns riktigt öppna och kräver sina streck. Håller dock med ovan post om att freeman T Porter är intressant om han stannar där han är i streckprocenten.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 15:26   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har bara tittat på listorna i tre minuter och det ser alldeles särdeles okomplicerat och enkelt ut. Blir nästan misstänksam, har aldrig haft så klart för mig. Redan gjort systemet

3,4 Riktigt bra hästar på bra läge och sprint. Ev plocka med Mr Shimmer med.
1,2,3,4,5 Enkel klass, sprint och inget sticker ut speciellt. Strecka bästa lägena.
3,6,8 Helstängt på de tre överlägset bästa.
2 Läge, sprint, form, suverän tränare och kusk. Behöver man mera?
1,12 Repris från Calypso. Oddshöjande kusk på Operett.
1,3,8 Bästa hästarna, ska någon bort är det Crowne som vann pliktskyldigt sist.
Alla Sportslig godbit med idel klassiga hästar! Kan bli lite vad som helst.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:49   #8
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Håller med . ser väldigt enkelt ut. Kanske har vart lite för svåra omgångar på slutet så det är dags att plantera in en 5 rätts jackpot ,men det kan skrälla hej vilt också när det ser ut på det här viset men det känns avlägset. Går på multi och stora pengar.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 18:29   #9
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag tackar verkligen för all info här surrar. Är mitt i en flytt och kylan har knäckt bilen så pengarna rullar snabbt nu. Så nu får jag luta mig mot er och läsa intervjuer eftersom jag inte har råd med Lopp arkivet denna vecka och kanske nästa.Sen är man rätt på det igen.
Men ni har mitt fulla förtroende
Känns som 12 Oprett blir Spiken för Calypso har jag ingen feeling för, men det hade jag ifs inte förra gången heller.
Låser på Uoch och Echauffuor
Utg Blir Fayence och Hanna Banker
Så långt var det, nu ska man fylla på bara.

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-08 klockan 20:18.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 06:36   #10
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Ovan nämnda 9 Freeman T Porter lutar det åt att jag chansspikar på lördag. Slipper både stora och lilla tyskklanten nu när Jorma hoppar upp i jollen. Enorm skillnad och Jorma är av samma härliga virke som Åke Svanstedt, han vill vinna loppen. Ibland tom mer än vad tränarna/ägarna vill ochkan då elda på mer än avsett från stallet(erfarenhet från gamla hästägare). Vi såg i lördags hur det annars kan gå när kusken skiter i spelarna (Takters sömniga styrning av favoriten i avd 1. Örjan kör oxå på detta trista sätt). Nä, här ska Jorma verkligen ha en eloge för att han alltid 'går för det' och här är det extra intressant från bakspåret. Ser framförmig att han år redan mitt i nästsista kurvan och sedan reglerar hela fältet. Gjorde det bra i Frankrike som måltrea men diskades då för orent trav. Är väl egentligen bara Lönborgs duo 7 Lennart och 8 No Fear Elkjär (finalklar) emot som jag ser det, dock dåliga spår på dessa så även där plus på Jorma. 5 Vermo verkar ju först spännande men när man sedan ser att den har tvångsprissumma och därmed startar i fel klass så står jag över. 1 Ritano Freight har passive Örjan i sulkyn och kommer få plats i Solvallafinalen vid en andraplats här. Stinker invändigt chanslopp och en hedersam trudelutt till slut. Det som kan skrämma mig lite med 9:an är att även den hästen är finalklar för Solvalla om 2 veckor men räknar med att Jorma struntar i det och kör fram i tid ändå. Apropå finalklar så gäller det även 3 Tion Medon Sisu, 6Gigant Slugger och 11 Global Manhattan vilket borgar för lugnare resa även på dessa. 4 Admiral Sea är nu tränarkörd och är mindre intressant på det även om han är min spetsfavorit här och var mycket bra senast. Hoppas dock att Sjunnesson trycker av 7 Lennart så vi får lite fajt från början. Mycket babbel när jag ändå bara ska spika Jorma...
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 14:03   #11
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Mina tidiga tankar med 6-hästars-rank:

V75

1: 3-4-7-12-2-1

3 Indigo Broline får "husse" i jollen igen och det är ++! Då går hästarna från 700 kvar och ända in i mål! Åke är nog ivrig att ställa ordningen till rätta igen efter hans enorma stall-tapp under USA-resan. Relativt snabb ut och kommer bra till direkt. Bra chans! 4 Crowns Banker hade varit först i rank om det hade varit någon kusk att lita på. Jeppe Rask låter inte som en V75-vinnare att luta sig mot för när det är riksspel och så tight konkurrens så visar det sig vecka efter vecka att kusken är av stor betydelse! Toppform hur som helst och hästen är startsnabb! Ett ALLVARLIGT motbud! 7 Delvin Gold är loppets stora outsider och det verkar som att hästen blir kraftigt bortglömd! Det är väl spåret som gör att många räknar bort den. 1640 auto är önskedistans och lita på att Johnny lär ladda för att hitta bra position! Det tål Delvin och det kan till och med bli spets för att släppa eller slinka ner direkt i rygg ledaren! PASS UPP! Takter är mycket skicklig och lär lösa situationen, bara kör framåt! Inte backa, Johhny! 12 Famous Fayline är bortlottad men så pass bra att man inte kan räkna bort hästen! Vid överpace så är Famous med sin form och hårdhet aktuell! 2 Mr Shimmer är inte bra nog egentligen men har Uhrberg i sulkyn, form och framförallt läge vilket gör att om man garderar så ska ekipaget inte glömmas bort! 1 Capello Bob har också läge och form och ska med på en välgarderad kupong men här blir det nog tredje in som bäst tror jag men Örjan är ju helt rätt kusk att hitta ut därifrån!

2: 4-1-2-3-5-7

4 Eklas Super Peach är jättebra för klassen och har stabila 13-tider i sig. Vet också var mållinjen ligger och skallen är det inget fel på! Helt klart en vettig favorit! 1 Fayence kan öppna bra och har också toppform! Två raka vinster i ny regi! Likvärdig chans med min etta! 2 Unison var det skrik på V75 sist om! Får en chans till och sitter direkt bra till från spår 2. Kan öppna bra men är lite osäker av sig så jag är osäker på om Kolgjini verkligen laddar? 3 Devs D'Amerique håller ihop allt bättre och är i sitt livs form! Bra läge och hemmaplan och hästen är stabil på plats. Kan vinna! 5 Fracil kommer från två raka och firma Kihlström/Lähdekorpi kan dyka upp i striden från smaskigt läge. 7 Bubbling sänkte dom från dödens på Åby och har varit topp två senaste tre starterna. Läget försämrar chansen men helt klart streckvärd outsider på toppformen! Lär inte bli streckad på mer än 10-15%! PASS UPP!

3: 3-6-4-8-2-10

Här kan man nog låsa loppet på två om man inte spikar 3 Nahar som är det givna budet! Hästen kan öppna bättre än vad många tror och personligen tror jag att Lennartsson leder loppet från start till mål. Det är bara att hålla 6 Spring Erom utanför i starten så ska saken vara klar! Ingves lär nog göra ett allvarligt försök att komma före Nahar i starten och den senaste vinsten togs efter en mycket lång och tung spurt! Det är nog som sagt låst på två men om man väljer att strecka vidare så är 4 Clear Sign tidig! Har gått bra bakom bland annat Quarcio i guld efter comebacken! 8 Juggle Face sätter jag inte bättre än fyra i ranken på grund av läge och avsaknad av lopp! Backas nog direkt för att få lopp i kroppen (bara 18-jobb i kroppen och bortlottad, platschans säger "Ludde")men pass upp nästa gång...!

4: 3-5-1-2-10-4

3 Com Z. är GRYM när den fungerar. Mycket bra läge och spetschansen är god. Gjorde ett bra lopp i comebacken med skor på hovarna och OM det går att köra barfota på lördag så är det här en SPIK! 5 Freude D.E. har två raka som hårt betrodd efter vila. Okänslig för balans och har vunnit med skor i bägge starterna. Ett allvarligt motbud och kanske det här är spiken i loppet om Com Z. måste gå med skor?? Hästen kan till och med ta spets från Com Z.! Den är startsnabb! Om dessa två kör bort varandra så kan 1 Naga Morich slinka loss och speeda förbi från bra läge! Ett annat bud är 2 Hanna Banker som också är en segervan gäst från Westergårds framgångsrika stall! Dessa fyra verkar bli mest streckade men letar man storskräll ska man se upp med 10 Lönhults Anny som är speedig och kan profitera på ev. överpace! 4 Out Of Love har rutinerade Ingves i sulkyn och det är klart plus i det här lärlingsloppet. Dessutom har hästen fin form och lär inte knäppas av från start. Även den här blir aktuell vid överpace! Två bra kantbollar!

5: SPIK 12!

12 Operett Ribb är omgångens bästa spik! Klassblandning och med den här kan till och med Magnus Jakobsson vinna V75! Kör bara felfritt och fram och överta eller sitt lugn i dödens och krossa. Spelar ingen roll! Hästen är överlägsen! Tidig torsdag är Calypso Blue Chip favorit och Operett bara andrahandare vilket är obegripligt! Allt under 70% på Operett är en skänk från ovan och nu skiljer det mycket mellan hästarna i procent. Calypso sätter ju inte en fot rätt för tillfället så det är nog årets sämsta favorit och årets mest understreckade än så länge....

6: 1-3-8-4-10-5

1 Ouch håller förhoppningsvis spets och då är det slut! Var nära att knäppa Crowne med galopp sist! Mycket bra chans och ev. spikbud! Absolut utgång om man inte spelar rakt! 3 Crowne har toppform och kan absolut vinna men borde den inte ha avgjort enklare senast?? Dessutom är den här starten perfekt i tid mot det stora målet som är finalarna om 14 dagar. Lövgren verkar bara vilja underhålla formen tills dess och lär vara nöjd med en bra placering och en hel och inte tömd häst i den matchningen! 8 Echauffour har fin form och är rent kapacitetsmässigt en av dom bättre i loppet men hur stod det till med travet sist? Hästen är skör och det här är ingen häst som håller formen i flera månader i streck direkt. Distansen är optimal och rygg på Ouch smakar fågel men jag rankar ner den pga senaste intrycket. 4 More Than Enough vet jag inte så mycket om mer än att den höll bra från dödens på Åby och att den vann lätt på 14-tid senast. Har gott rykte men fjärdespår i volt och på svensk mark gör att jag inte ser hästen som mer än en outsider! 10% just nu och ligger den kvar där eller går ner under 10% så får den nog streck trots allt. 10 Armani Trot med Per Lennartsson kan kliva in i matchen om överpace. Men då måste den vara lika bra som i Finland. Den tränar normalt och man siktar på barfota runt om vid bra bana! 5 Yankee Flair är i nuläget understreckad på 5%!

7: 9-3-4-11-8-1

9 Freeman T. Porter har toppform och felade bort en vinst (!?) för tre starter sedan och blev bestulen på ett tredjepris i Frankrike och Vincennes bakom bra hästar senast! Borde kanske ha vunnit näst senast men hur som helst har hästen toppform och trivs kanske bäst över lördagens distans. Allvarligt vinstbud och snart är det proppen ur för den här och då kan den komma att rada upp vinster! Klar andrahäst i mina ögon är 3 Tion Medon Sisu som fick ett vilsamt lopp i lördags men sköt till som en kanonkula när luckan kom 75 kvar och hann fram till vinst! Efter en liten downperiod är hästen på väg tillbaka till TOPPFORM och läget är tilltalande! I nuläget bara streckad på lite mindre än var femte kupong och det här kan vara veckans bästa CHANSSPIK! 4 Admiral Sea är tung och stabil runt 14-tider på distansen och hästen var spritsad inför SM. Hur det står till med formen nu är osäkert men stabiliteten gör att hästen är med på fotot! 11 Global Manhattan hade varit solklar etta i ranken om den inte hade tömts så enormt av Ingves senast! HUR har hästen tagit det loppet?? En inte allt för vild gissning är att man ger hästen en vilsam löpning den här gången för att inte knäcka hästen totalt och om det blir så som jag hoppas (för hästens bästa) så blir det en fin peng som tvåa-trea...? Kan absolut självklart vinna men rankas ner! 8 No Fear Elkär har toppform men också en final att tänka på. Här är hästen bortlottad och lär backas? Kan vara med om överpace men jag tror inte att streck är nödvändigt på lördag. 1 Ritano Freight återföll i galoppsynder sist men löste det ändå! Täta starter nu och dåligt spår gör att jag rankar ner! Kan öppna bättre än vad man tror men bäst öppnar den i volt. Härifrån blir det som bäst tredje in och då står jag över! 5 Vermo kan jag ingenting om mer än det jag ser i raden och det är en massa ettor! Jag måste läsa in mig på den innan jag sätter in den i ranken så det är ett stort ? kring den överhuvudtaget! Sista avdelningen kan komma att rankas om utifrån informationen gällande Vermo!

Det var mina tankar om omgången...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+5), korpo (+1), bokis29 (+5)

Senast redigerad av doob den 2012-02-09 klockan 14:26.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 14:42   #12
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 866
Sharp$: 7859
Standard

Tack för i mina ögon sett en saklig o bra genomgång av Lördagens V75. Sen är det upp till var o en att ha sina egna funderingar.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 16:52   #13
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Suveränt Doob.
Tror du att det blir fri balans? Har för mig att banan brukar vara bra i Hd.
Mycket bra analys...Tack för det avgjorde mycket för mig
Vi brukar ju ha något lika tankar. Tack igen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5)

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-09 klockan 17:21.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 17:10   #14
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

-6 grader och lätt vind säger prognosen.

TROR att det går att köra barfota, dom är duktiga med banan där nere. Vi får se...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 17:39   #15
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jaha då blev det så här på torsdagen.sen får man se om strykningar behövs fyllas på...
Tycker torsdags tankar brukar vara bäst,men väl bara som man tycker,

1) ALLA (3-4 utg)

2) 1-2-3-4-5-10

3) 3-6

4) 2-3-5

5) 12

6) 1

7) ALLA (3-9 utg)

Hinner inte titta på lördagens uppvärmningar så får kolla imorn om det har
blivit någon struken
Lite inne på att låsa i sista och isf ha utg i lärlingsloppet,,får se

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-02-09 klockan 19:15. Anledning: Fel
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td