![]() |
Jag gick på 2 chanslösa spik 11or förra veckan. Den här veckan blir det 2st 12or kryddat med Quarcio. Däremot garderar jag allas vinnare Global Nelly. Tror inte det blir mycket till spetsvinnare denna omgång.
12 Echauffour 5 Quarcio Du Chene 12 Quick Razz Blir veckans spikar. |
Citat:
Fransyskan i stoeliten skulle väl gå med skor (högklackat?;)) och kanske bara vinner men här tycker jag att Simb Ruby är streckvärd (15%), full form och superspeedig! |
Tjenare!
Blir ingen v7 för mig i morgon men kommer antagligen spelare plats/vinnare. Jag har svårt att bestämma vilken häst, tycker det finns många bra bud i startfältet. Jag funderar på 6 Fabrice Axe i avdelning 3. Vad tror ni? Har ni några tips med hyfsat höga odds? |
Stall Goops V75 förslag
I/ 1-2-4-5 II/ 1-2-5-9-12 III/ 5 ( Kurre) IV/ 1-2-4-5-10-11-12 V/ 3 ( Nelly) VI/ 2-3-4-6-10 VII/ 5-9-11 |
Citat:
Jag säger bara Breedlove! |
Favoriterna har ju alla redan nämnt...mina "drag".:evilgrin39:
1.) Simb Ruby 2.) Crowne som många lämnar utanför och får 6 rätt...:sad44: 3.) Classic Grand Cru? Tror på G för Quarcio 4.) Montechristo vs Fayence 5.) FavoritVinst :cry: 6.) No Fear Elkär måste vinna nu! 7.) Famous Fayline vs Tara Defi med Åke |
Jag tror på motsatsen mot de flesta, att det blir bra utdelning.
Quarcio Du Chene i Avd 3 finns inget att göra mot, han vinner lätt felfri. Global Nelly i Avd 5 vinner troligtvis men får Golden Aldinia luckan så..... Av de övriga favoriter, Royal De Crepon-Crowne-Unison-Gigant Slugger-Jackal Face, kanske en vinner. Mina första hästar: Avd 1) Simb Ruby speedar ner detta formlösa gäng om hon får rätt draghjälp fram till upploppet. Avd 2) Echaufför är bästa hästen i loppet och skall ha bra chans trots läget. Avd 4) Se upp för Arazi Boko som inte är sämre än någon annan här. Vingelläge dock men hittar Håkan ner i tredje ytter kan det bli perfekt. Avd 6) Loppet står mellan True Advantage och No Fear Elkär. Bra lås ! Avd 7) Här har jag svårt att välja en första häst. Det står mellan Nino Coger och Capello Bob. Se upp för Harry Haythrow här, kan bli giftig på speed bara han hittar ner i andra spår fort efter start. Lycka till önskar jag er alla ! |
Citat:
https://i.imgur.com/ChSXP.png Denna är kalkylerad på nuvarande omsättning. 58k för 7 rätt om alla dina idéer vinner :) |
Citat:
Ett annat spekulationsspel kan vara 5 Annika som nu ska få smisk på vänsterskinkan för första gången när Björn Goop testas i jollen. Björn brukar ju träffa bra på Westholms hästar. Mycket spännande och dessutom talas det om skoryck. 10 ggr hos Bet365 känns intressant då jag inte fattar varför man ska släpa hit en snurrig fransman till favoriten. Han må vara bra i Frankrike men loppen körs annorlunda här och kusken är det stora frågetecknet på favoriten som jag ser det. Lycka till med dina lir. |
Citat:
|
Jag börjar undra om jag är tokig som väljer att spika Dear Jackie...
Vad talar emot den hästen egentligen? Förutom kusken :) |
Citat:
|
ja adet lär han göra men hästan är ju blötare till slut än när jag själv badar på sommaren!
|
kan man inte slå quantom winner och nu möter hästar som är 50 m bättre så fattar jag inte hur ni resonerar???
|
Citat:
Jag tar med Dear Jackie |
såg usel ut hela loppet stinglös ut loj....har vunnit 36000 p´å dear jackie 2009 när jag spikade dear j på v4 eskilstuna och helgarderade tre lopp. Då var den unghäst glad och pigg nu trött på livet, tyvärr totalt chanslös...går ej att betala för
|
Mitt system just nu. Avd1:2 avd2:5,10,11,12 avd3:5 avd4:12 avd5:3,4,5,13 avd6:1,2,3,4,5,6,8,9,10. avd7:alla
|
KP! Du måste tänka om! Du kommer att spy galla på upploppet!
|
1 Dear Jackie snabb ut vek till slut blir nog för tufft idag borde nog släppa ledningen och hoppas på lucka.
2 Royale de Crepon överlägset bästa hästen men verkar ha tappat gnistan ? 3 sht's playmate bör inte duga i detta gäng 4 Canakab.f mycket stark håller uppe tämpot från dödens (formlös?) 5 Annica dålig senast, totalt formlös får nog svårt trots goop 6 SimbRuby toppform, toppspurtat från svåra läge (men gillar ej att vinna?) 7 Ciarasisu bör ej duga i detta gäng Mycket svårt lopp, men eftersom form slår klass så får min röst gå till nr 6 Simbruby (blir väl 2:a igen), följt av nr 2 Royale de Crepon. |
canaka på 1600? jag får inte riktigt ihop att den ska hinna med men de andra kanske är så dåliga att den vinner på styrka vem vet...jag tror trots allt att det blir favoritseger....
|
|
vem sitter i spets i andra? Jag tror breedlove är där tidigt eller är jag helt ute och snurrar??
|
Citat:
|
ja vet men säger inget...var mot kasst motstånd....statistik är ibland bra men detta exempel är oviktigt
|
Kan vi titta lite på avd 4a?
Många experter har enhälligt valt Quick Razz som spik. Är det bara att ta rygg? |
den är ju klart bäst..men stämmer det inte så tror jag inte den vinner...men med skapliga ryggar så är den ju oerhört stark till slut personligen tror jag det blir svårt att rå på 4 och 5
|
Tror nr1 spetsar och släpper sedan till Unison. som rysare blir det nr 3 lillaosåfin som är mycket speedig. Brukar inte vara lätt att vinna finaler från 12:e
|
Jag har nu suttit o kollat igenom loppet som Capello Bob gjorde senast.
Jag måste säga att jag är inte helt övertygad, det var flera ekipage som underprestera samt kördes slut på i en tuff öppning. Sen såg det ut som resten av gänget körde ett preparé lopp inför finalen. Njae, visst kan han säkert vinna men Jackal Face är iaf min förstahäst i loppet :) |
Citat:
|
ja bättre och jämnare hästar då fick den allt i halsen men senast var den bättre än någonsin såg ruskigt taggad ut...så visst kan den vinna
|
ändrar och just nu ser mitt system ut såhär.
1:1,2,4,5,6 2:5,10,11,12 3:5 4:12 5:3,4,5,6,13 6:2,3,4,6,8,9,10 7:2,4,5,6,8,9,10,11,12 Krav:Royal de crepon/Global nelly minst 1 vinner reducerad till 2268r |
Några tidiga barfotaspaningar som inte riktigt stämmer med de intervjuer jag tagit del av:
2 Quiz Master anmäld barfota runt om för 1:a gången, bara sett barfota fram i intervjuer. Har Bergharn lirat på denna månne? Ruggigt intressant. 3 Global Nelly är nu anmäld barfota bak. Inte sett annat än skor. Intressant med ökad galopprisk som jag ser det. Gardering nu helt given för mig. 7 Lotus Elan är anmäld barfota runt om. Något jag inte heller sett någonstans. Alltid kul om man kan hitta något som de stora experterna inte fått med i sina tips. Nu är ju läget skräp men tyckte denna såg rätt bra ut senast och nu med lättningen så vet man aldrig... Stig-Erik alltid lite spännande på Valla till så låp procent. |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Har jag missat nån dålig info på Ouch? Bästa hästen bara streckad på 18%!?
|