Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-19, 18:41   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

V75-finaler Solvalla 25/2


Kliver in och dänger doobs rekordtidiga uppsnack från förra veckan med ett par timmars marginal


Finaldags på Valla och jag måste väl säga att loppen är lite ljumna för att vara just finaler. Å andra sidan behöver man inte lägga lika mycket krut på att utvärdera alla ekipage om det finns med några chanslösa.

Stoeliten
Bara 7(!?) hästar anmälda och det är lågklassigt med två kusar under miljonen. Royale De Crepon lär bli favorit och det är väl rätt, har hävdat sig fint mot mycket värre motstånd när den gästat Sverige tidigare. Varning ändå för Dear Jackie som riskerar att bli bortglömd nu efter senaste fadäsen. Värt att betänka också att det är stor skillnad på sprint och medeldistans då sämre hästar som regel har bättre chans ju kortare loppet är. Det är knappast något plus heller med en fransos i sulkyn bakom favoriten.

Klass 1
Ganska fint lopp med flera hästar som kan klara sig bra i både brons och silver. Bakspårshästarna är väl de som lovar bäst för framtiden, men man ska inte underskatta fördelen med tre från samma stall på framspår!

Guld
Trist med några silverhästar med i en guldfinal, men det är väl hyfsad klass iallafall. Hur jag än vänder på det så kommer Quarcio Du Chene fort upp som vinnare. Nahar är lite trög för att hinna med i en sån här final, allra helst från bakspår. Fabrice Axe är lite svårbedömd och samma sak med att Clear Sign ska överraska igen. De lär dessutom bli relativt hårt streckade efter varsin vinst. Livi Barcelona har två bra placeringar men chanslös på medeldistans som jag ser det.

Klass 2
Hyfsat streckkrävande. Med ett bra spår skulle jag tycka Quick Razz vore en bra spik men nu blir det till att strecka på en bit.

Diamantstoet
Bra hästar på start och fullt fält gör att jag ser tilläggshästarna som chanslösa även om det finns två bra där. Goop har en bra favorit i Global Nelly, svårt att gå emot en häst som bara vinner.

Brons
Bra lopp med många som kan vinna. Global Manhattan har fått två stenhårda lopp som gör att jag rankar den långt ner.

Silver
Två riktigt formstarka ekipage på start i Jackal Face och Nino Coger! Tror man på överpace ska Famous Fayline med, till och med en tänkbar spik om man är väldigt inne på den linjen. Trustworthy Ås ska väl också med ändå om man tar till den logiken. Cayenne Käbb fick ett hårt lopp igår och kort mellan starterna, chanslös är ett starkt ord för en så bra häst men i en final så. Snudd på...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 19:01   #2
Banned
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Borlänge
Inlägg: 70
Sharp$: 132
Standard

tack för infon!!
Lazer94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 19:41   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3952
Standard

Ett bra lås i sista är nog Jackal Face som lär få överta ledningen från Isak C.D samt Capello Bob som imponerade senast.

Lutar eventuellt åt att jag spikar Jackal men det är långt kvar till Lördag så man hinner väl ändra sig

Omgångens spik är nog ändå Quarcio, jag ser ingen som kan eller ens vill utmana, utan söker nog rygg på denna när Björn sänder framåt.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 19:54   #4
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Som ni skriver, Quarcio lär inte torska, sitter i spets tidigt. Omgången ser vid en första anblick småtrevlig ut. Minns Oskar Svanberg segerintervju med Hazelmere senast, han "lova" ju i stort sett seger i finalen. Fick ju ett taskigt 5e spår nu men den har varit både stabil & relativt snabb ut på slutet, kanske kan hamna i rygg på Björn & då vet man aldrig. %-mässigt tror jag den blir intressant iaf!

Största ? är hur fasiken stoeliten kan samla endast SJU startande...& då känns t o m ett par stycken som "utfyllnad"....
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 20:35   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Skönt att se att du rivstartar Stekel!!! Sjuan ska ju sitta på lördag så då behövs det mycket uppsnack. Med din formtopp så är det väl bara att rygga...

Känns vid första anblicken som att loppen är lite ojämna. 2 spikar "hittade" jag direkt. Får se hur länge dom spikarna hänger kvar.
Dessa två är:
3 Global Nelly
2 Gigant Slugger
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 21:23   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag har lärt mig en sak och det är att finaler och solvalla skräller sällan(aldrig?)

Avd 1 står mellan 2,4,5,6. 3an missgynnas ännu mer pga spåret rent statistiskt.


Avd 3 QDC vinner om den inte felar. Stod 20meter bakom nahar i långloppet senast de möttes och då var inte QDC långt efter. Toppspår nu på valla och dessutom har Nahar fått bakspår. Det är bara galopp emot QDC. De andra har verkligen ingen chans. Känns egentligen som att han möter ett silvergäng. Med 10 hästar till start så gynnas även favoriten kraftigt för att än en gång inte tala om det överlägsna toppspåret han fått.
Omgångens största favorit lär det bli men även omgångens bästa spik. Som sagt bara galopp emot men räknar med att BG har bra koll på den här omgången. 500 enkla tusen.

Avd 4 tänker jag helmåla.

Avd 5 måste jag bara ha med 1,8,13
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 21:42   #7
 
Robbans avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 269
Sharp$: 355
Standard

favoritparad så det skriker om det, Jag står över och spar pengarna till jackpotomgången veckan efter
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 22:07   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
favoritparad så det skriker om det, Jag står över och spar pengarna till jackpotomgången veckan efter
vilka blir favoriter?
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 23:47   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 833
Standard

Royale känns som en stenklar spik i första. Relativt veka ston och litet fält lär att många vilja lägga sig på innerspår. Royale lär sitta i ledningen relativt tidigt och om Dominik kommer så lär han drar i ett jämnt och hård tempo ända över linjen. Var lite av ett skrik på nyår i Halmstad från ett omöjligt spår i guld. Gjorde ett mycket bra lopp och gör hon om det så är där helt enkelt ingen häst i fältet som kan hota. Har inte sett starten på Vincennes men om hon inte blir 60+%are så kommer jag spika.

Även Unison i Klass 2 känns som en given spik. Kommer bli repris på försöket här med tidig spets och slut.

Känns alltid trevligt att ha hittat två klara med nästan en vecka kvar till omgången. Ska vi bara lyckas lösa de andra avdelningarna också. Men det ska nog gå. Guld, Klass 1 och Silver känns det som man kan gå kort i medans brons och stoloppet känns öppet. I alla fall vill jag att det ska kännas så.
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 04:26   #10
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Värt att kolla upp:

Avd 1: Canaka B.F gör första starten i regi Nurmos.

Avd 2: Erik Adielsson har kört Rock Me 2 ggr förut, det har resulterat i placeringarna 2 och 1.
Daniel Olsson börjar nu köra Luddes hästar, och först ut på V75 är Ouch. Danne brukar annars mest köra mest amatörtränat och att nu få lite klass i linorna kan göra mycket.

Avd 3: Åke sitter upp bakom Clear Sign, och har väl god chans att komma till spets. han var mycket bra senast, och det är tveksamt om han släpper till Goop.

Avd 4: B.B.S Mandrino har tjänat mest pengar per start, det brukar vara en bra indikation på att hästen har klass.

Avd 5: Global Nelly vet inte hur det känns att förlora.

Avd 6: Gigant Slugger har bara segrat en gång på en annan bana än Halmstad.

Avd 7: Truly Devoted verkar gilla vintern, tävlade bra förra vintern också.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 05:47   #11
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Sprider lite egna tankar också....

Stoeliten och Royale De Crepon blir säkert favorit och en motiverad sådan... Frågan är hur H.O.S gör bakom Dear Jackie!? Visst, det troliga är väl att kör att han kör i ledningen när det är kort distans som gäller, men väl blek senast då hon gav sig trots skruttempo i ledningen... Canaka är en tuffing o första nurmos alltid intressant, men kort dist knappast nåt plus... Simb Ruby måste väl få vinna lopp snart och kan ta alla om tempo...

Klass 1-Final och jag bara hoppas att inte betaltjänsterna skriker ut 12 Echauffor här!! Flemming låg lågt senast, och körde med dojor men svarade ändå för en grym prestation! Svanen upp i jollen och jag tror på bra chans. Spåret bara streck/oddshöjande då det lär bli avancemang fram i dödens tidigt i alla fall!!

Guld och svårt att se Quarcio lägga! Stor favorit/omgångens största förmodligen men svårt att se han bränna detta som han sett ut på slutet..

Klass 2-Final där jag inte köper B.B.S Mandarino som förmodad favorit! Såg slagen ut senast och den här skall jobbas bort! Här snackar vi långskott att Jonas Martinsson skall vinna V75-Final på Valla men den här tjejen är bättre än vad många tror! Hon är en liten "råtta" med kan speeda ruggigt fort på kortspeed och en tänkbar storskräll?!

Diamantstoet och svårt att gå emot Global Nelly som gör allt rätt... Ytterligare en dunderfavorit som förmodligen vinner och chans/risk för låg utdelning den här omgången.

Bronsfinalen ser mer svårlöst ut på förhand med många om budet! Har egentligen aldrig gillat Tion Medon Sisu men även om braktur vid segern näst senast så tapper senast då han tidigare inte direkt gillat grovjobb! Skall gå i ryggar och kan vinna på nytt med klaff! Friction står på högtur men åtttonde.... Många streck här!

Intressant Silver-final då Cayenne Käbb väl knappast tar en längd på Isak C.D!? Jackal Face är väl bästa hästen och lägger aldrig om han släpps till ledning!? Öppnare vid mothugg och Capello Bob med B.G är intressant då "skaplig" effekt med barfota senast...


Lycka till på Lördag =)
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 06:05   #12
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Tidiga feelingspiken hamnar definitivt på 9 Capello Bob här förutsatt att han kan gå skolöst igen. Lite Giddepalema-känsla över barfotaeffekten senast och här kan Björn bara sitta lugn från start i sitt andraspår och sedan trycka på turboknappen(högertömmen) när han vill lämna packet bakom sig. Längesedan man såg en sådan förvandling och hoppas läget drar ner strecken lite men finns uppenbar risk att detta blir veckans stora stallskrik. I övrigt tror även jag att 5 Quarcio Du Chene har minst tre ben i mål redan och blir mycket svårslagen. Stor risk för att åtminstone femmorna fryser inne som det känns.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 06:46   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Lutar lite mot cribas idé här eller så kör jag 2,9,10,11,12

Det kommer bli en hård körning direkt vilket gynnar bakspåren riktigt bra.
Både 3, 4 och 5 kommer satsa stenhårt på att ta ledningen. Men Isak CD lär hålla grepp om den. En som kan få loppet är iofs Truly Devoted om den hamnar i rygg på Cayenne Käbb. StigH aviserar att Cayenne ska köra mot ledningen men kommer få tugga i dödens istället? Rygg på Cayenne ligger Truly Devoted med adielsson (därav den uppsittningen?) och får därmed loppet? Alternativt att en bakspårshäst springer fram i 4e i slutet med en jävla spurt och knäpper till dom.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 09:30   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Var faktiskt väldigt förvånad av att Erik kör Truly,
Cayenne känns ju som en bättre häst!
Tycker Truly är tråkig och oftast överspelat
då hon kräver rätt sorts resa för att ha någon chans.

Visst är det så att man inte ser spåren när man anmäler kusk?

Ang Silver håller jag med om att CB är mkt intressant,
fast som redan nämnt T.ÅS är inte omöjlig med lite körning,
fick ju en lagom ögon öppnare sist! :-)

(Varför får vissa hästar alltid dåliga spår?)
.

Senast redigerad av qwerta den 2012-02-20 klockan 09:37.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 12:31   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Var faktiskt väldigt förvånad av att Erik kör Truly,
Cayenne känns ju som en bättre häst!
Tycker Truly är tråkig och oftast överspelat
då hon kräver rätt sorts resa för att ha någon chans.

Visst är det så att man inte ser spåren när man anmäler kusk?

Ang Silver håller jag med om att CB är mkt intressant,
fast som redan nämnt T.ÅS är inte omöjlig med lite körning,
fick ju en lagom ögon öppnare sist! :-)

(Varför får vissa hästar alltid dåliga spår?)
.
Svårt att säga, men det ser ut som att Stickan valt att Erik ska köra TD om man tittar på listorna https://www.travsport.se/sanmlista?k...ista&id=554903

För övrigt tror jag faktiskt inte det blir så mycket körning, det är inte ofta Olsson släpper ledning men möjligheten finns nu då det är medeldistans och Jackal Face ofta drar hårt in i mål. Johnny har dessutom bästa spåret och jag tror han får grepp innan kurvan kommer. Spikläge säger jag trots allt, åtminstone utgång på Jackalen!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td