Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 Gävle 19/5 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/12036-uppsnack-v75-gaevle-19-5-a/)

draken 2012-05-18 20:33

Ok. Beredd att vika mg. Lite för många pilsner. Finns inte en chans på jorden att time håller spets utan galopp för både Caballion och Alvena. Troligen galopp för båda och då kan den vinna. Hoppas att det blir så. Vunnigt en del lax på den på Sundbyholm men tycker att den känns liten i sällskapet. Kan bero på mängden öl i kväll men jag är lätt övertalad när mängden är rätt. Jag spikar och skyller allt på er hahaha om den inte vinner. Nej men en rolig chans spik utan tvekan.Mkt bra vinstchans med förutspådda galopper

doob 2012-05-18 22:44

Har alla räknat bort Di Leva Käll ur spetsstriden i guld?? :ohmy:

mackyyy 2012-05-18 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 186253)

3) Micro Mesh dog redan i finalen i söndags, schas! 3 Caballion med racerbalans (!?) kan vara klar! Tar med kantbollen Di Leva Käll som väl är för grön men om Alvena Pele åter galopperar så vill i alla fall inte jag stå med lång snok och stirra på 6%... Wishing Stone kan mycket väl bara blåsa dom men jag är trött på Åkes styrningar med den här, det verkar bara vara Åke som inte tror på hästen. Snart sitter den!

Vi får hoppas att Jorma sänder iväg WS i tid imorgon och inte väljer att styra ned i fjärde inner . Trots snabb bana är det en potentiell spik för egen del, då den är på väg åt rätt håll och avslutade flera längder bättre än Brioni in mot mållinjen senast trots Åkes usla styrning...

doob 2012-05-18 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av mackyyy (Inlägg 186276)
Vi får hoppas att Jorma sänder iväg WS i tid imorgon och inte väljer att styra ned i fjärde inner . Trots snabb bana är det en potentiell spik för egen del, då den är på väg åt rätt håll och avslutade flera längder bättre än Brioni in mot mållinjen senast trots Åkes usla styrning...

Att i dagsläget ta längder på Brioni är ingen merit i min bok. Brioni ser inte fräsch ut och har inget med morgondagens lopp att göra än mindre Elitloppet.
Wishing kan mycket väl gå snabbast över mållinjen imorgon och ändå vara trea-fyra och någon spik är det absolut inte tycker jag.:no:

mackyyy 2012-05-19 00:11

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 186278)
Att i dagsläget ta längder på Brioni är ingen merit i min bok. Brioni ser inte fräsch ut och har inget med morgondagens lopp att göra än mindre Elitloppet.
Wishing kan mycket väl gå snabbast över mållinjen imorgon och ändå vara trea-fyra och någon spik är det absolut inte tycker jag.:no:

Tog Brioni som exempel eftersom det var vinnarhästen... Du gör som du vill, men få inte för dig att Åke sitter bakom sina hästar bara :)

Pilkast 2012-05-19 02:29

Har alla ni glömt vad färsk form är...? Caballion är stenklar...

Pilkast 2012-05-19 02:33

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 186247)
Älskar Gävle (3 av 4), Olsen kör själv, älskar distansen (trots bakspår), vunnit var tredje lopp, förbannat travsäker häst. Har dessutom startat i flest V75 lopp utav alla (hela 4st :)) plus hela 6 vinster senaste 10 starterna (tom start nr11 var vinst) och har tjänat mest $ utav alla. Allt detta till 14%? Letar man värde så har man det här.
Jag räknar med att han springer fram till dödens direkt och knäcker ledaren (nr5) från den positionen med. Dessutom är det lite utrustningsändring på hästen (norskt bl.a.)

Vilka är utmanarna?
1 sågar jag direkt. Hade den haft spår 2 visst men aldrig 1. Dessutom saknar den Åke bakom sig. Och till dom strecken? 78% i ett klass1 lopp. Nej tack! BORT! Hade plockat bort den på 4 hästar med faktiskt pga den streckprocenten.

Nästa utmanare då, 5? Den spikar spelarservice och haussas lite överallt, nej tack!, den gör sitt livs första långresa och har dessutom 2 raka galopper i bagaget. För denna ska man betala 37% visst jag tror det är den emot men tyvärr tänker jag inte dubbla detta lopp. Inte som det ser ut nu iaf.

Nästa utmanare nr 10. Säger bara en sak, kolla denna start http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=3 den gick dessutom på Gävle med bara 2 veckor sedan. Star brodde hade inget att säga till om och slutade oplacerad spelad till 4x med 3 strukna hästar dessutom =mindre trafik.

Så har vi nr 7 kvar. Tyvärr spåret emot. Spår 7 och 8 är inget att höja ögonbrynen för när det handlar om kort distans. Tror inte på den enbart pga spåren.

Alibiursäkter alltihopa... Vad du än säger så skall kusen vara minst 20 meter bättre än de som hamnar där framme...

Kort upplopp, snabb bana och uselt läge borgar för en femte, sjätte plats...

travid 2012-05-19 03:15

Preliminärt system efter många om och men... Tycker det verkar vara en ovanligt svårlöst omgång!

1) 1,5,11
2) 5,9
3) 3,5,7,8,10
4) 8 Nato Dream
5) 1,3,4,6,10,12,13
6) 2,3,7,9
7) 8 True Advantage

Är grymt missnöjd med raden då den känns aningen Nybrink och således amatörmässig = garanterad mindre än sju rätt. Känner att jag behöver hjälp, speciellt i andra avdelningen samt kallblodsloppet. Vart slösar man streck? Känns sådär att spika Inhibited även om man tror mest på den, procenten på 3,7,9 och till viss del även 11 lockar way to mycket för att inte försöka fälla. Egentligen gäller samma i treåringarnas, har alltid varit av åsikten att man är en idiot om man försöker favorit-safea som en riktig Harry-köpare i ett treåringslopp då de är de osäkraste loppen... Men Nato Dream har verkligen allt för sej!

Omgången är som sagt svårlöst och spikarna måste hittas... Varför inte dessa 2 jag redan har när man ändå tror mest på dem...

trance_error 2012-05-19 03:20

Min rad

5
1,3,7,9
3,6,7,8,9
3,7,8,9
1,4,5,6,10
2,3
2

800 rader

lars 2012-05-19 08:15

raden till v75 idag

1,4,5
9
1,3,5,6,7,8,10
8
1,4,5,6,10,12,13
2,3,7,9,11
11

AbbeAce 2012-05-19 09:28

Tomas Uhrbergs tankar o lite snyft....
Spoiler:

Väl hårda straff för oss
Enligt domarna drev jag en häst för hårt sista 100 meterna i Kungapokalen i fjol och blev avstängd under Elitlopps-helgen. Straffet var enligt reglementet, men slog givetvis hårt och jag vet hur Lutfi Kolgjini, Peter Untersteiner och Åke Svanstedt känner inför kommande Elitlopps-helg, avstängda som de är.
Trion har inte begått några grova regelbrott. I Åkes fall var det en trängning i V75 på Dannero. Han var först i mål med Sweeping Candy men diskades. Och, då försvann ett förstapris på 100.000 kronor, ett nog så tufft ”straff”. Någon har sedan räknat ut att Åke förlorar cirkus 50.000 kronor i tränarprovision på grund av avstängningen.
Sett till vad Åke gjorde är straffet orimligt hårt, precis som det var för mig, Kolgjini och Untersteiner.

Spoiler:
V75-1: Janthom Kåpe kommer att bli hårt betrodd, startsnabb sprinter som han är. Han har kapacitet att leda runt om. Disney Tooma är på rätt väg och årets fjärde seger kan komma i den åttonde starten. Renata Bowl med Kihlström känns intressant.
V75-2: Divine Razz har rejäl styrka och är en av flera bra i lägsta klassen. Free to Dance har gjort det bra hos Claes Eskilsson och räknas tidigt. Jag streckar en sextett.
V75-3: Alvena Pele lär följa startbilen, om han nu inte är som senast, alltså alldeles för laddad. Vid ledning blir han svårslagen. Yield Boko är mitt rysardrag. Han såg riktigt fin ut som fast och trea i Halmstad när Brioni vann. Fem av de tio streckas – och glöm inte Wishing Stone!
V75-4: Nato Dream har visat bra fartresurser och trots bakspåret och orutin kommer han att bli stor favorit, det med rätta. Han har visat 1.14,8 sista 1400 meterna, vilket betyder att motståndarna har respekt för Melanders häst. Jag räds dock Svante Båths Quadrupedans, den i startfältet som har mest rutin och hon har också visat god klass.
V75-5: Stamping var ett tag aktuell som ”spik” för mig, men det är tufft med tillägg över sprinterdistans så jag garderar med en kvartett. Av dessa kan Rino Dox rensa rejält, då resultatraden liksom läget är oddshöjande.
V75-6: Inhibited kan vara ett singelstreck men jag väljer att gardera då jag tycker att han är något ojämn i prestationerna. Han var duktig som V75-tvåa men senast borde han ha hållit bättre trots en småtuff resa. Main Kronos var hårt betrodd senast men blir bortglömd denna gång. Se upp!
V75-7: Friction står för klassen i loppet, det i hård strid med stallkamraten True Advantage. Segerstriden kommer att stå mellan dessa två och för mig vinner Friction.

Thomas system
V75-1: 1, 5, 7. Res: 10-11.
V75-2: 1, 3, 5, 6, 7, 9. Res: 10-12.
V75-3: 3, 5, 7, 8, 10. Res: 2-1.
V75-4: 8 Nato Dream. Res: 9-3.
V75-5: 1, 2, 8, 10, 12. Res: 6-4.
V75-6: 1, 2, 3, 7, 9, 11. Res: 5-12.
V75-7: 11 Friction. Res: 8

AbbeAce 2012-05-19 09:33

dessa spik tror jag halva Sverige spelar

AbbeAce 2012-05-19 09:52

Kan inte hitta några intervjuer med Ludde, Någon som vet???