Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-16, 15:43   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Cool

Uppsnack V75 Gävle 19/5


Spoiler:
Kan inte hålla mig,tycker det ser inressant ut. Inte så stor utdelning kanske men det styr man inte över.

Avd 1
JANTHOM KÅPE Vinner väl om spets men tycker att RENATE BOWL o NOVA SKY kan öppna bra,SUPER ROBBAN kan en del, även om bra förra, första motbud måste bli OPPOPPOPP som jag gillar. Även Disney Tooma kan vara intressant men vingelrisk,men om 1an blir överkörd i starten vinner väl 11 Lås 1-11? Får kolla lite till

Avd 2
1 Kimbee Star Får svrt att hålla upp spets därmed behöver tur
2 Västerbro Hawaii Nej
3 Free To Dance Tror jag mycket på,har mött tuffare och slagit fav
4 Salt Lake City Nej
5 Matrix Revolution Nja
6 Diaz A.E Får svårt, luring
7 Valnes Ali Bra häst första motbud,slagen av 3an
8 Young Mystic Svårt pga läge,Föll som fav sist
9 Divine Razz Bra häst lite entaktad men stark och verkar ha en vinnarskalle får tipsnicken,möjlig utg
10 Nautical Fin häst, tidig.
11 Twins Temptation Nej
12 Cool Dream Bortlottad igen

Avd 3 GULD
1 Timetosaygoodbye Bara dyrt streck (platsbud statistiskt)
2 Micro Mech Två tuffa lopp i söndags nu med en förstalärling.Favorit...Mycket bra häst men får nog ett lungt lopp?
3 Caballion fel distans tycker jag men absolut topphäst
4 Reven D'amour Får visa bättre
5 Yield Boko Är väl en av flera som står på tur,kanske denna ggn om vissa inte kör...
6 Dileva Käll Såg jätte fin ut i debuten men behöver nog fler lopp för detta motstånd,eller?
7 Alvena Pele Första g fattar jag inget andra g ser jag inte om han blir störd. Chans utan g
8 Brioni Kan spetsa från alla spår (i första), och vill säkert ha en genomkörare innan EL
9 Prince Tagg Också en som står på tur men inte denna ggn
10 Wiching Stone ständigt bort lottad, Kanske om andra sparar sina men inte troligt

Avd 4
3 åringar och volt kan skrälla här. Tror att 7 Astoria Amour kan snuva 1 Stella Nova Viva på spets annars är det täckt med 1-7-8-9 tycker jag, men som sagt unghästar och volt......

Avd 5 Lås på 1 Jenny R.G. och 12 Stamping Jenny har slagit Stamping tidigare då han stod på tillägg, men nu har han lopp i kroppen den gamle
Avd 6 Favorit utan form? kan det skrälla här då?
Avd 7
Friction Fram och baklänges??..Omg bästa SPIK!!!?

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-17 klockan 16:55.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 08:25   #2
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Tror som du en hel del på 9 Divine Razz.

Avdelning 2 – 2640 meter volt – Klass II, försök 1

Spetsstriden: Tomas Pettersson är min spetsfavorit här då han har en klok och snabb häst i 1 Kimbee Star som öppnat bra från flera spår. Har inte haft innerspår just men det är ju det bästa så lyckas Tomas bara leda volten skapligt så bör hästen sköta resten. Ingen mening att släppa sedan så fin som hästen varit. Klart värst emot i spetsstriden är Örjan Kihlström med 6 Diaz A.E. Som öppnade mycket bra från spår 7 24/3 med lärling i sulkyn. Örjan upp nu från ännu bättre spår 6 känns positivt och Tomas får inte strula mycket från sitt fina spår.

Analys: Omgångens roligaste spellopp helt klart. Här återfinns en mycket kul ide i den unga märren 9 Divine Razz som kom ut som en helt ny häst senast då man hade tagit av skorna. Ruggigt förbättrad verkligen! Blev generad till galopp i starten och även störd i sista kurvan men gick väldigt bra över upploppet för sin tränare. Nu hoppar Kaj upp igen och han fick träffa hästen för tre starter sedan vilket är bra. Hoppas dock inte att han kör efter hur et kändes då för nu är hon så mycket bättre. Kan dock bli svårt att rå på spetshästen 1 Kimbee Star som är mycket kapabel och brukar vara hårt lirad mot tuffa hästar. Blir mindre streckad med Tomas som kusk än om Örjan exempelvis hade kört men tränaren känner sin häst bäst och här finns inga överdrivet offensiva kuskar som Ludde eller Åke som kommer och trycker till utan mycket talar för att han kan få sitta ostört i spets något varv. Kanske rent av får stjäla loppet. Är väl främst 7 Valnäs Ali som kan sätta upp tempot från dödens men här kan det bli en vinglig start med kusken och läget.  Intressantare är 3 Free To Dance som såg smällfin ut i värmning och provstart senast. Väl i loppet blev det galopp direkt från trångt spår men han såg bra ut efter det bakom hästar. Drömläge nu. 6 Diaz A.E kommer med främst på kusken för ärligt talat såg hästen inte skoj ut senast. I brist på bra startkuskar så kan Örjan eventuellt sno åt sig spets här och då ska Valla-hästen räknas tidigt i så fall. 5 Matrix Revolution var mycket bra senast och där är formen på topp, kapaciteten finns så det räcker. Är väl kusken och läget som gör att jag rankar ner en bit men han kan vinna bara han kommer iväg från start någorlunda bra. Sista markeringen till starke 7 Valnes Ali som är den häst i loppet som kan vinna från dödens. Står över övriga även om 8 Young Mystic var på vippen att halka med.

Min Rank: A:9,1 B:3,6,5,7 C:8,12 D:4,10,11,2

Ovanstående är ett utdrag från www.gratistravtips.se
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 15:58   #3
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

V75 Gävle - tidiga tankar...


Avd 1 1 Janthom Kåpe försöker svara ut 5 Renate Bowl, vilket innebär en öppning på under 1.10, vilket öppnar upp för skräll.
Avd 2 Om 3 Free to Dance släpps till spets är nog loppet över; annars garderingslopp
Avd 3 Är 3 Caballion så bra som det sägs ska den bara vinna! Med Björn eller Erik i sulkyn hade det varit stenklart...Fredrik B Larsson är minst sagt en medelmåttig kusk. Den som såg Dileva Källs årsdebut (dessutom Ulf Ohsson) tar med den. Brioni = Preparé , Wising Stone= enormt överskattad
Avd 4 Hästarna 7,8,9 räcker för att överleva detta skitlopp!
Avd 5 Stamping kommer att få svårt att hinna fram på Gävles hypersnabba bana, så lista ut spetshästen och ni har vinnaren...4 Bonsbofax!!!
Avd 6 Om inte Inhibitet vinner detta från spets är hästen inte alls så bra som stallet inbillar sig (SPIK)
Avd 7 Friction (11) ska köras med träningsbalans och såg inte alls lika smidig ut sist - formtapp ? kanska är hästen med för att låsa loppet när True Avantage (8) tryckt sig till spets efter 600m. Konspirationiskt kanske, men den som lever får se! Själv spikar jag utan tvekan! Dessutom såg hästen oooootroligt laddad ut sist.

Till sist: Man vinner på att lämna in lappen tidigt, eftersom man översköljs av "sistaminutentips" och står där med fem rätt efter sista och säger: " fan den tänkte jag spika när jag såg startlista i måndags"

Raden: 1 4 5 10 11
1 3 5 6 7 9
3
7 8 9
3 4 5 12
2
8
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 16:16   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 20
Sharp$: 1128
Standard

True Advantage är en fantastisk häst men hur tyckte du den travade då den hoppade på bortre lång...?
krickalicious är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 16:18   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

sammanfogar 2 ämnen till 1 /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 16:24   #6
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 3
Sharp$: 1800
Standard

Bästa spiken är alltså Inhibited som vann 28 Maj ifjol(elitloppshelgen) samt en som travade som en kratta sist ( True Advantage) eller en pålle styrd av Classe Eskilsson...
Lycka Till.
Besserwissern säger Nato Dream
Piazza är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 16:28   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ang kallblodets spetsstrid, här tar vildvitter ledningen men lär släppa. Så den som sitter i ledningen blir antingen Bongsbofax eller Voje nido. Däremot har Voje rätt usel statistik på distansen (aldrig vunnit på 10 försök) Bongsbofax har vunnit 7 av 22 på distansen.
Jenny RG är totalt överskattad. Det är ett STO ffs och ensam sto i fältet. Lycka till att vinna mot hingstar. Nej bort bort!
Sedan är norska kallblod i regel snabbare/starkare än svenska kallblod. Jag kommer plocka med alla norska iaf.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 16:49   #8
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Han såg överladdad ut men det jag faller för är att han troligtvis trycker sig till ledningen och därifrån tror jag att han vinner 7 gånger av 10, eftersom motståndet är, undantaget Friction , inget som skrämmer! Tittar man på startlistan är han kapacitetsmässigt överlägsen, när Friction ska tävla med träningsbalans. Annars har du rätt! han såg inte rolig ut när han hoppade.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 16:55   #9
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Håller med fullständigt. Tvekar inte heller att spika True. Nu lär det säkert bli Nybrinks drag i morgon oxå så den blir säkert haussad och då vinner den inte men jag spikar endåLite sugen att avsluta med 3 spik. 10,2,8

Senast redigerad av draken den 2012-05-17 klockan 17:04.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 17:03   #10
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Frågan som jag funderat på ett tag: Hur länge ska TV4 få fortsätta att driva med Nybrink. Lyteskomik är inte speciellt roligt! Spikar trots allt och försöker tjata mig till lite mer spelpengar av Qvinnan och garderar avd 3 med Dileva Käll!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 17:56   #11
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Svar till Besserwissern: Man måste titta på läge, motstånd, stallform (Melander) och i vilken klass Inhibited fortfarande befinner sig i när man tar ställning. Att Claes E kör en häst med vettig och realistisk vinstchans är det bara bra för streckprocenten - dessutom spikade jag inte den! Men om man bara ska spika hästar som körs av Åke, Erik och Björn och helst har framspår, då kan man ta Tant Agda i handen och jubla när man var tredje år sätter sjuan och hämtar ut 287 kronor.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 18:40   #12
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag har för mig att Gävles bana är innerspår en fördel eller är jag fel på det?
nära till första sväng....på korta häcken

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-17 klockan 18:42.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 20:45   #13
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Friction är bästa hästen. Spik på allt
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 21:04   #14
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 3
Sharp$: 1800
Standard

mijo 14... Besserwissern fortsätter att vara kaxig ,så vitt jag vet har Melander bricka 8 med en treåring... dina kanoner (Goop Adielsson etc)med framspår...?
Till ditt försvar kan jag säga att man vinner aldrig på så små system som du gjort men...
Snett ute TÄNK OM!
Vann dock V7 467000 på Inhibited ifjol på elitloppshelgen så den kanske vinner ...
Lycka Till !
Piazza är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 23:00   #15
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Vann 38000 på ett system som kostade under hundringen 2007 med fyra spikar. Har vunnit mellan 5 - 10000 säkert tio gånger på system som kostat under 200!!! Har man liten spelkassa gäller det att plugga på istället. De stora systemen heltäcker i några lopp och där gäller det att våga gå kort...Skulle jag spela för några tusen skulle jag fortfarande ha kvar spikarna i sista loppen och garderat upp avselning 3. Men men Brioni och Wishing stoned.
Kaxigheten och "snett ute" kan vi spara till avdelning sju är klart och True A travar i mål som etta i sin säregna stil...

Lycka till!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td