![]() |
Citat:
Anledningen till att jag känner sådan press är nästan enbart för att de två som gör andelar där i vanliga fall (två kvinnor som jobbar där) lyckats sätta sjuan iallafall en gång i år, så det är inte bara lite prestige på spel också hehe :KO: |
Tippade för ett antal år sedan för en "Pressbyrå". Gör aldrig om det...Krystade kärringaspel, som låg långt ifrån de tips man själv smög in på lördag eftermiddag. De som handlar andelar vill ha två säkra i slutet. Och statistiskt vinner favoriterna de två sista i ungefär 8%. Och sen var det bara resten kvar....ganska meningslöst. Trots detta dissande, har jag en kompis som satt sjuan och vann 1.2 miljoner (120000/andel) till sina glada ICA-kunder. Så visst fan går det...
|
Citat:
Det sista påståendet, med 8% favoritvinst i de två sista avdelningarna vill jag dock gärna ha någon slags källa på - varför skulle just avd 6 och 7 vara mer skrällbetonat än övriga lopp? Känns som att avd 2 är där det skräller oftast, klass II-loppen alltså. |
Hoppas de dröjer så länge som möjligt med strukningen utav Yarrah Boko. 10an kommer in som reserv för dom. Hästen är långtidsskadad enligt atg.se och kommer inte att starta.
Synd för mig som tänker spika Iceland, nu lär jag ju få massa extra streck på den :( Citat:
|
Symbolik...
Inför V75 omgången på lördag och denna årstid finns 2 hästar som jag tror är på topp och blir perfekta spikar:
Avdelning 1: 4. Mr Picolit (Är bara bäst). Avdelning 4: 1. Hallsta Lotus (Rejäl häst med styrka). För er som tror på "symbolik" titta på avdelningsnumren och startnumren...:evilgrin39: Lycka till alla... |
Tråkigt det där med Yarra. Gillar den fightern. Nu blir det mkt streck på Iceland garanterat. Inte många som klarar att knäcka den från dödens nu. Känns rätt klar.
|
Citat:
|
Redan klar, tog 5 minuter. Krav Iceland/Ed You/Perfect Toll, 1200 rader. Utdelning V7 20000kr.
4 6 1,2,3,4,10 1 Alla 1,2,3,4,5,7,9,10 1,7,9,10,12 |
Funderar på att lämna in denna (självklart via ATG.se hehe...) själv;
1) 3,4 2) 6 On Hold 3) 7 Micro Mesh 4) 1,5,10 5) 7 Miss Beniss 6) 1,3,5,7,9,10,11 7) 1,2,3,4,5,7,9,12 288 rader/144 kronor. |
Utifrån det jag kan hitta på ATG så förlorade Hallsta senast från spår 1 utan tillägg 2009-09-17 och det var då mot Faxen = tror han är stenklar igen! Hästen har ju som bekant inte blivit sämre sedan dess. Rätt eller fel?
|
Någon som har koll på om Mr Pricolit klarar långa resor?
Isof är det ett garderings info..... |
3 4 5 11
1 4 7 10 1 2 2 9 12 15 1 3 4 5 10 3 10 tja...där satt den! |
Citat:
|
Kommer att sitta och tveka i kväll. Hur klarar Mr Picolit långresa,Hur står det till med On Hold`s hovar. Vågar jag lita på Iceland.Blir Hallsta instängd. Vinner Miss Beniss den här gången. Lite konstigt lopp förra gången. När släppte Jorma spets sist med en favorit eller någon häst överhuvudtaget?.Har Perfect laddad om batterierna efter senaste urladdningen. Sista loppet som på pappret är öppnast kanske bara är spets och slut.
Eller är det så lätt att man kan dunka en liten ggr 100. Tycker inte om när man börjar svaja,då är man oftast ute och cyklar. På pappret många klara men verkligheten kanske skvallrar om något annat i morgon. Men nog tror jag att minst 3 favoriter vinner. Vilka? |
Alvena Pele är ju helt felstreckad denna gången. Tror jag spikar på en chanslapp på 100 spänn.
Garderar upp Halstra Lotus det är väl där pengarna ligger om han bränner.... |
Citat:
Trodde ingenting på den först, men med risk för att Iceland galopperar igen och Alvena susar till spets och slipper en heroisk Yarrah Boko utvändigt, så kan Alvena få sitta i orubbat bo - går dock Iceland felfritt så lär ju denne trycka utvändigt! Men jag kan faktiskt se Alvena från start till mål... |
Något att tänka på...
Ska man hitta något negativt om 4 Mr Picolit (avdelning 1) så är det:
1. Hästen har gått upp i silverdivisionen. 2. Lång distans med skor (kanske inte så bra). Trots detta kommer jag att spika honom i mitt system. :claps: |
Citat:
|
Citat:
Han må vara bäst men någon gång måste det svikta för alla. |
Citat:
|
körde en chansning för 96 spänn.
Avd Ordinarie Reserver 1 4 2 5 8 3 6 4 1 2 3 5 8 9 10 11 5 2 7 8 9 6 10 7 1 3 12 192 rader * 1 * 0,50 kr = 96,00 kr 2012 2B80 3490 9A38 XXXX så får det bli ;) Mr picolit är för bra för silver d. Alvena runt om 10% Ardi boko är en topphäst som örjan bör passa fint på. "ide" Pengarna ligger om Halstra torskar.... |
Tala om uppladdning!
Stjärntravaren Micro Mesh råkade på fredagseftermiddagen ut för ett riktigt äventyr på väg till helgens stora travtävlingar i Östersund. Travhästen lyckades sparka upp dörren på transportbussen och föll ur fordonet på vägen utanför Orsa. Den omtumlade hästen flydde från platsen och drog iväg längs ett järnvägsspår. Larmet gick om att den värdefulla hästen, som sprungit in över tre miljoner kronor, var på rymmen. En tågvärdinna på Inlandsbanan nåddes av meddelandet. När hon såg hästen vid sidan av spåret tvekade hon inte. – Jag lockade på honom och då kom han. Jag hann inte ens tänka på att jag egentligen är hästrädd, berättar hon för lokaltidningarnas nätupplagor. Micro Mesh klarade sig från äventyret med några mindre, ytliga sår och kommer att starta i Jämtlands Stora Pris. . |
Riktigt roliga idee`r börjar poppa fram men frågan är om det inte är nja. Vill tro och göra ett system som ger pengar men det når inte fram. Måste jobba hårdare för att tro på det:drunk:. Förmodligen blir det ett mindre chans system och ett hyfsat multi i morgon. 5 rätt på båda:cry:
|
Björn Goop
Lördagens största skräll hittar du i V75 avdelning 1, häst nr 5 Global Money. Detta är min egen styrning som visserligen möter riktigt bra motstånd. Hans form är dock på uppgående och med rätt lopp är jag säker på att han kommer att vara med och kriga om segern. Lördagens säkraste vinnare hittar du i V75 avdelning 4, häst nr 1 Hallsta Lotus. Han är världens bästa kallblod just nu och jag ser inget hinder från att spika honom även denna vecka. Som jag ser det kan han helt enkelt inte förlora. |
Här är mitt bolagssystem. Som vanligt likt SS, men de gör sitt senare. Kanske de:whistling: har koll på mina bolag. Bara Tyko Marje som jag känner att jag missat. Är dock första reserv.
1, 4-5-9 2, 1-2-4-5-6-8 3, 4 4, 1 5, 2-5-7-9-11-15 6, 1-3-5-7-10 7, 1-2-3-4-7-9-12 3780 rader God tur |
Ju mer jag funderar kan jag inte hitta några lopp jag tror det kommer smälla till i...
Blir nog spik på Mr Picolit och Hallsta, tråkigt ja, men kan inte se dom förlora. Sen är jag inne på att spela utgång med Iceland mot Perfect Toll. Sen får man ju försöka vända upp och ner på strecklistan om man ska få några pengar... |
Citat:
Citat:
|
Någon som har status på Mr picolit ??
|
Oj oj oj, även 2 High Leg struken i sjunde... Känns bättre och bättre att man jobbade bort 7 Staro Fifty Fifty nu :D
|
Hjälp, jag kan inte betämma mig!
Tänkte gå kort i sista där 7 Staro fifty fifty ska med på lappen men sedan står det mellan 3 Made at home och 12 Janthom Kåpe. Vilken kuse ska med, 3 eller 12? Nu ger jag mig ut på en lång löprunda för att lugna ner mig och hoppas på respons tills jag är tilllbaka. |
kan inte hallsta bli instängd? Alla vet ju att han vinner om de inte stänger in han? :ohmy:
|
Citat:
3 Made at Home är en grym polle också, med sjukt fint utgångsläge i och med alla strykningar. Jag skulle nog fan ha spikat 3 Made at Home då jag tror: noll på 7 Staro Fifty Fifty i detta lopp. |
Någon som har någon egna erfarenheter eller statistik där man kan se hur regn påverkar körningen i loppet på V75? Menar mest om ledarhästarna får vara mer ifred eller det sänds mer framåt och trycks just för att komma ifrån stänket?
Är i Östersund nu och det regnar nu och ska regna lite hela dagen enligt väderprognoserna... Mina tankar annars är att Mr Picolit är klar och att On Hold spikas även den pga att folk överdriver galoppen senast och femtespåret i ett halvdåligt lopp känns väldigt bra! Nu funderar jag på om Alvena Pele är en bra spik? Känns verkligen som det är dags och formen håller i sig. Iceland kan lätt galoppera, Melander säger att hästen inte är lika fin nu som inför elitloppet och face it! 6 vinster på 32 starter varav 2 vinster på 11 starter i år. Båda gångerna var det små fält och segrarna gav mindre än 200 000 tillsammans. Att femman är struken vilket gör att hästarna står sida vid sida och Alvena Pele är aningen snabbare gör inte galopprisken direkt mindre på Iceland. 9%! Garderar upp Hallsta Lotus då jag inte tycker 90% är befogat från innerspår. Hästen kan galoppera, bli påkörd, vara sjuk etc etc... Här hämtas pengarna om han förlorar! Ed You slipper lång resa/övernattning som hemmahäst och har bästa spåret av de betrodda hästarna. 13 vinster på 25 starter i livet. Två lopp i kroppen i år vilket är helt perfekt. Senast vann han med 3 längder på 13,0 från spår 12 på 1640a så det var knappast tomt i mål! Har vunnit 8/12 starter på hemmabanan Östersund och tränaren borde ha siktat lite på det här loppet så jag tror hästen är lite extra vässad. Perfect Toll på kort från bricka 7, nej som favorit och hårda lopp på slutet så tas den bort. Mitt system än så länge. Blir nog att spela utgång på 2/3 på spikarna förrutom Mr Picolit. Kan tillkomma ett par streck till men fixar det på banan isf när jag fått se värmningarna: 1) 4 Mr Picolit 2) 6 On Hold 3) 6 Alvena Pele 4) 1 2 5 10 5) 1 2 4 5 6 7 8 9 10 12 15 6) 3 Ed You 7) 3 4 6 7 8 9 10 12 352 rader |
Lämna in tidigt idag då jag ska på match. Tror inte på någon jätte utdelning och spelar därefter. Speciellt inte efter alla strykningar i sista som gynnar favoriterna mest tror jag.
1) 4 Mr Picolit 2) A: 6 B: 1,5,2,8,12 3) A: 4 B: 2,6,3,1,10,9 4) 1 Halsta Lotus 5) A: 15 B: 2,5,6,7,9,10,12 6) 7 Perfect Toll 7) A: 7 B: ALLA Minst 2 A, V7. Körde utgångarna på alla lappar så man kan få lite fler 7or =) Blev en flerbång också: 1) 4 2) 1,5,6 3) 4 4) 1 5) 2,7,15 6) 7 8) 3,7,10,12 |