Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-05, 07:42   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Uppsnack V75 9/6 Östersund


Dags att få igång lite V75 tugg inför Östersund nu... Med en miljonär på sidan förra veckan, Grattis TobyTyke, så borde vi borra ner oss i denna omgång änn hårdare.

Ser väl gnaska favoritbetonat ut på lördag, men några godbitar ska vi väl kunna hitta. Hur är det med Åkes stallform, lite si och så var känslan i lördags, men det ser ju ut som han har minst en straffspark.

V75-1: Som sagt, här kommer 4 Mr Piccolit ut. Hur ska denna pålle förlora? Insatsen senast var ju enorm, lekte med motståndet från 12:e spår. Här kan nog Åke göra nästan hur han vill. Trots ganska bra motstånd så känns det som att övriga gör upp om 2:a platen. Bakom Åke känns det öppet...

V75-2: Förstastrecket här ska väl till 6 On Hold, som hoppade bort en säker seger senast, till viss glädje , Magnus kanske ska undvika att driva på så hårt denna gång? 1 Rite on Win samt 3 Hurricane Ås är min 2 första givna motbud.

V75-3: Fin gulddivision där jag tror att man klarar sig långt med 4 hästar.
2 Global Investment borde vara huvudet lägre än de övriga, men är en liten favorithäst, som alltid gör sitt, så jag kan inte släppa den. 4 Iceland blandar ju och ger, blev ju startgalopp och oförbrukad i Elitloppet, kanske kan ha nytta av det här. 6 Yarrah Boko är ju som en björn, tapper i Elitloppet men får oftast göra slitgörat. Kan nog knäcka detta motstånd den tuffa vägen vid en bra dag. 10 Formula One streckas även den, sällan man hör StigH prata så om någon häst, lät ju som han var övertygad om att den varit långt framme i Elitloppet. Lite taskigt läge denna gång, men måste streckas!

V75-4: 1 Hallsta Lotus vinner, ingen idé att spekulera i annat för mig. Får ju mothugg allt som oftast men krossar ändå motståndet i varje start. Tycker inte han möter någon av de värre motståndarna i dag, och har svårt att se honom fastna. SPIK!

V75-5: Öppet lopp som vanligt med ston & lärlingar. Här är det nog att bästatt ta många om inte alla. Ska jag ge mig på att nämna någon får det bli 9 Please Be Patient med Marcus. Kan nog passa bra bakom en Åke häst. Men strecka på...

V75-6: Hyffsad bronsdivision, där favoritskapet säkert kommer delas mellan 5 Inhibited & 7 Perfect Toll. För mig är den sistnämde klar förstahäst. Loppet den gjorde senast var ruskigt. Att inte vinna på 12,3, det är inte mycket att göra åt, plocka 40meter är svårt. Åke tror detta blir en kanon. Kan mycket väl vara en tänkbar spik, minst utgång. Vid gardering, glöm inte 4 Chanel Håleryd som har ett fint läge denna gång. 3 Ed You har självklart segerchans om Åkes gör bort sig, men känns som den kommer bli överstreckad som hemmahopp.

V75-7: Fint och halvöppet sprinterlopp som jag har lite svårt att bena ut. 3 Made At home vann ju lätt på Dannero i V75 senast. Kan vara den givna förstahästen här.5 Sandalett kommer nog Lennartsson i angeläget ärende med. Kan räcka långt med ev dessa 2, men detta lopp måste jobbas hårt med.

Senast redigerad av sheriffen78 den 2012-06-05 klockan 07:58.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 09:17   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Tycker det ser ut som en ganska enkel omgång med många starkas spikalternativ! Tidiga tankar:

Avd1: Helt riktigt blir Mr Picolit mycket svårstoppad och känns som bästa spiken.

Avd2: Onhold känns som huvudet högre än övriga här, bombar till ledningen och sedan är det bara upploppsgalopp mot igen, inte riktigt bestämt mig hur hårt man ska på galoppen senast ännu, minst utgång.

Avd3: Tycker Jämtlands stora pris ser öppet ut! Fungera Alvena Pele kan det mycket väl vara spets och slut tror jag men inget man håller i handen, given på kupongen iaf. Låser nog på hästarna 1-6. Känner noll för formula one i gulddebuten från bakspår, tycker inte hästen tar i på samma sätt bakom hästar och lär bli överspelad.

Avd4: Halsta Lotus! Litet frågetecken kring spåret dock, finns väl en liten risk att han blir instängd, men brukar lösa sig i dessa isbjörnslopp... Annars bör det vara kross som vanligt, bästa distansen!

Avd5: Ser väl ut som det öppnaste loppet även om jag inte tycker det är någon skrällgaranti trots ston+lärlingar. Miss Beniss såg fin ut senast efter enorm passiv styrning, kan inte tänka mig att en lärling gör så när chansen ges att köra en favorit(?) på V75. Åkes duo Roxa Sisu och Please be paitent är också bra, men svårt att ta metrar. Helgardering med A-hästar känns bäst här, även om jag tror att någon av dessa tre plockar hem det, men eftersom det känns "lätt" i andra lopp har man nog råd att måla på här!

Avd6: Perfect Toll. Överlägsen kapacitet här. Hoppas många streckar inhibited, lär bli överstreckad trots den dåliga insatsen på valla senast. Fel distans och fel spår för Perfect Toll men jag tror inte det spelar någon roll. Blir intressant att läsa vad åke tror. Dödens och slut?

Avd7: Dagens svåraste på förhand, kan mycket väl skrälla här. 3 Made at Home given första häst för mig dock.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 10:55   #3
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Jag kommer att spika Miss Beniss i lärlingsloppet.Jorma "fick inte vinna" i lördags, men hade så mycket att kör med, så han tvingades ut i spåren 800m kvar. Preparé är nog inte Jormas bästa ämne, och jag tror att M B vinner skitlätt på lördag.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 11:22   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Och min spik lär hamna på Iceland iom att Melander själv fortsätter köra. 750000 i första pris. Detta tackar han och tar emot. Hade säkert siktat mot denna mer än Elitloppet då han insåg nog ganska tidigt att vinna elitloppet med Iceland är att sikta för högt.

Hade Lennartsson haft bättre snurr på sitt stall skulle Alvena Pele följa med då den kanske kan ta spetsen.

Yarrah boko har nog 2 hårda lopp kvar i fötterna sedan elitloppshelgen. Stryk den!


edit:
Så här börjar min lapp forma sig.

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 12:16   #5
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

Jag har lyckats dra på mej ansvaret att hålla i min lokala ICA-butiks andelsspel denna vecka, vilket ska vara färdigt senast imorgon. Har lite panik då jag enbart hittar en ordentlig spik (Hallsta Lotus) och skulle behöva två... Första gången jag gör ett sådant här, så all hjälp från Sharps vore uppskattat. Är inne på att spika såväl Mr Picolit som Iceland, men det hade varit så mycket lättare om man bara spelade för egen del... Systemet ska vara på 1000 eller 2000 rader, hjälp mej nu!!

MVH
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 12:22   #6
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Jag funderar på att dubbla i kallblodsloppet..

Avdelning 4 – 2140 meter auto – Sven O Perssons Minne – Kallblod

Spetsstriden: 1 Halsta Lotus har med åren lärt sig öppna allt bättre och det är inte uteslutet att han lyckas hålla spets om Uffe skulle testa på allvar. Här behöver han nog inte chansa på det dock med två stallkamraten utanför som kan trolla fram en luckaoch jag tror att sansade Ulf satsar på det senare. I så fall står spetskampen mellan 2 Myllarfaks och 5 Stamping och det kan bli en tuff kamp då Stamping är något snabbare i benen men tveksamt om han tar en längd på Gunnar Melanders häst. Tror inte det utan vi ser 2 Myllarfaks i spets efter ett halvvarv med 5 Stamping utanpå sig och 1 Hallsta Lotus någonstans tredje utvändigt.

Analys: Normalt sett så borde ju spiken på 1 Hallsta Lotus vara given så som hästen sett ut och det vore det rationella. Naturligtvis har han störst chans i omgången men blir oxå streckad därefter. Han var ju åter fantastiskt bra senast från dödens i Elitkampen på Solvalla då han gjorde slarvsylta av 5 Stamping vilken då satt i spets. Det är det som är saken med Hallsta Lotus att han gör sina allra bästa lopp i dödens och de gånger han sistter i spets är jag mera orolig då han kan bli nerspeedad därifrån. Från dödens kan dock rutinerade Ulf Ohlsson som regel styra hela fältet och jag har tappat räkningen på alla de gånger man sett honom lämna en trött ledare en bit in på upploppet för att sedan gå undan i opressad stil. Det troliga är alltså att favoriten löser denna uppgift från dödens i ett senare läge av loppet. Jag hoppas dock att han blir synad av två andra i loppet och det vore uppfriskande om Peter Eriksson åter försökte svara ut honom som senast fast denna gång från dödens och därmed skicka ut Hallata Lotus i tredjespår när Uffe försöker köra till. Då kan det kärva för favoriten och det är ruggigt bra betalt om han faller. Skulle favoriten lyckas hålla spets så blir han svår att slå men varken tror eller hoppas det.

Nu fick han alltså det enda läge varifrån detta lopp kan bli spännande och jag väljer alltså att dubbla med min spetskandidat 2 Myllarfaks då jag tror och hoppas på att urskicklige Gunnar Melander har ringat in och löst vad som nu besvärat hästen. Minns med rysningar hur Myllarfaks pulveriserade Hallsta Lotus 12/9 från spets på Dannero ifjol. Ska dock sägas att Lotusen inte var i form då men Myllarfaks är nog den av Järvsöfakssönerna som är närmast Lotusen då han är i form. Lägg därtill att ingen kan ställa i ordning kallblodshästar som Gunnar Melander till en viss given uppgift så att det nu blir en dryg månad mellan starterna för Myllarfaks tar jag inte så hårt på. Visst är galopperna på slutet ett frågetecken men de är samtidigt oddshöjande och så som hästen gick efter galopp i Vårbjörken näst senast så bör inte toppformen vara långt borta. Står över den tredje hästen i loppet som kan vinna då 5 Stamping får ett tungt lopp i dödens nu så som jag läser loppet. Lägg därtill att han inte kunde stå emot Hallsta Lotus senast från spets. Däremot hoppas jag att Peter som sagt gör resan lite tuffare för favoriten genom att inte släppa ner honom i dödens då den frågan kommer. Övriga får göra upp om platserna bakom favorittrion.

Min Rank: A:1,2 B:5 C:7,6 D:8,3,11,10,4,9,12

Ovanstående är ett utdrag från www.gratistravtips.se
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 14:50   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Jag lyssnar inte alls vad ni andra säger, väntar bara in Tobytyke´s tips!
Skämt o sido en bomb faller sällan på samma plats så blir nog att slå dövörat till när hans rad kommer..

MrPicolit kommer att hamna över 80% vilket är befogat - hur ska han förlora? nej sjukdom emot...
I guld hoppas jag Noras Bean kommer att ligga kring och under 10% - den tar vi!
Sedan ett stolopp med lärlingar och fullt fält. Tar nog de 8 sista streckade i detta lopp och sedan hoppas på skräll.

Olle Carlsson i V75 igen med sin Ed You, ja vem minns inte Coconut Creek? Just nu har vi Olle som spik på lördag iallafall...

Får man under 10% på OppOppOpp i sista också?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 15:44   #8
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

1: 4 Mr Picolit
2: 1,2,4,5,6
3: 2,4,5,10
4: 1 Hallsta Lotus
5: 7,9,12,15
6: 3,5,6,7,9
7: 3,5,7,11,12

2000 rader på pricken. Skulle ni köpa en andel som såg ut såhär?
Jag åkallar eder hjälp nu alla Sharp-travare!!
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 15:47   #9
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travid Visa inlägg
1: 4 Mr Picolit
2: 1,2,4,5,6
3: 2,4,5,10
4: 1 Hallsta Lotus
5: 7,9,12,15
6: 3,5,6,7,9
7: 3,5,7,11,12

2000 rader på pricken. Skulle ni köpa en andel som såg ut såhär?
Jag åkallar eder hjälp nu alla Sharp-travare!!
Tycker det är lite tråkigt uppbyggt med 4-5 hästar i varje lopp, helgarderar hellre något och går på en spik till
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 15:57   #10
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Tycker det är lite tråkigt uppbyggt med 4-5 hästar i varje lopp, helgarderar hellre något och går på en spik till
Så hade jag nog gärna spelat också, men som sagt - det är designat för att passa den stora massan, de som hellre köper en andel och ser det som ett komplement till Lotto eller Keno än att faktiskt läsa på och spela själva... Eller? Vilka köper andelar egentligen? :O Om man nu kör på 3 spikar blir det Mr Picolit, Hallsta Lotus och... vem mer? Hjälp!! Jag börjar få prestationsångest deluxe här hehe..
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 16:17   #11
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

1,3,4,5,6,9
1,2,4,5,6,7
4,5,10
1 Hallsta Lotus
7,9,12,15
7 Perfect Toll
3,5,9,11,12

Nu börjar det likna något
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 16:31   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travid Visa inlägg
Så hade jag nog gärna spelat också, men som sagt - det är designat för att passa den stora massan, de som hellre köper en andel och ser det som ett komplement till Lotto eller Keno än att faktiskt läsa på och spela själva... Eller? Vilka köper andelar egentligen? :O Om man nu kör på 3 spikar blir det Mr Picolit, Hallsta Lotus och... vem mer? Hjälp!! Jag börjar få prestationsångest deluxe här hehe..
Det blir ju svenska folkets ala tvsystem och dessa brukar sällan få 7 rätt. När de nu får 7 rätt är det i den mycket låga 5 siffriga eller 4 siffrig utdelning. Dessa ska sedan delas med 10 pers.

När du tar på dig att göra ett system, fråga nästa gång vilken utdelning du ska lägga dig på. Alla kan göra ett tvsystem, bara kolla på tidningarnas spikar sedan gardera resten och försök få alla nöjda. Du kan inte få alla nöjda.

Följ din magkänsla och konstruera systemet såsom du själv vill med dina idéer. De som inte vill köpa ditt system får köpa något annat system i butiken, finns alltid någon som passar dom. Sedan får de sitta där och bita de sura äpplet när du sätter ditt.

Så mitt råd, skit i vad alla andra tycker och tänker. Du är systemmakare inte de andra. Folk köper andelar ändå oavsett.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 16:33   #13
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Hallsta lotus kan man gardera på läget. Kan bli kul om de lyckas stänga in honom ett tag. Guld kan bli kul om Yarra har känningar kvar i benen. On hold kan säkert hoppa igen och mr Picolit kan säkert hamna i bryderier från start men min första tanke var efter en bläddring på text tv. 4 spik,3 staket. Analyserat och klart på någon minut.
Nu lär jag nog inte lämna in ett sådant system utan ändra 1000ggr innan jag iaf stannar på 4-6 rätt på lördag.
Det lär landa på en flerbong.

Senast redigerad av draken den 2012-06-05 klockan 16:40.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 16:40   #14
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Hallsta Lotus har haft genom karriär spår 1 23 gånger och endast segrat 4 av dessa. Nu är det genom hela karriären samt både auto och voltstart. Någon som orkar kolla hur många gånger han haft spår 1 i auto?

Senast jag hitta där den inte mötte Järvsöfax var https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=728268
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
criba (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 17:28   #15
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Hallsta Lotus har haft genom karriär spår 1 23 gånger och endast segrat 4 av dessa. Nu är det genom hela karriären samt både auto och voltstart. Någon som orkar kolla hur många gånger han haft spår 1 i auto?

Senast jag hitta där den inte mötte Järvsöfax var https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=728268
kollade igenom detta nu och han har haft spår 1 auto 9 gånger och segrat vid 4 av dessa lopp. Stärker bara min motivation att gardera honom. Märk att detta är i svenska lopp. Kan ha haft spår 1 utomlands men där redovisas inte spåren i efterhand tyvärr.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td