![]() |
Blir mer och mer inne på att spika 7 Perfect Toll, det enda som tar emot är att distansen egentligen är fel - hästen är stark som attan men från sjunde på kort hjälper det föga... Någon som har bättre koll på hur startsnabb han är? Åke tenderar ju att vilja ligga i spets, och vinner som mest därifrån men hur är det med stallformen egentligen? Kanske lika bra att hoppa av tåget innan allt för många omgångar gått åt helvete och det kommer ut att "det går något" eller liknande.
Sista avdelningen - hur löser man den lättast? Janthom Kåpe krossar ju allt från framspår, fast i detta lopp mot semispeediga hästar blir nog svarte petter ett högt hinder att bemästra. Tror inte det vankas överpace direkt, och då sitter han väl fast i tåget och bränner fram till plats över upploppet. Har dock i beaktning att Östersund håller en passande upploppssträcka på 200 meter och det gynnar ju såklart hästar som Kåpe och Perfect Toll men båda över kort distans... Hinner de få upp ångan? |
Citat:
|
Hallsta lär aldrig sitta fast, det kommer Jan-Olov se till. Sänder Bongsbofax till dödens för att sen ta upp som en dåre tills Ulf lugnt kan kliva ut. I intervjuerna efteråt är JO helt oförstående och Nybrink kommer skriva en krönika om att "kallblodskungen" borde skickas iväg på kurs om vad stallkörning egentligen innebär.
Har det hänt förut? Ja Kommer det hända igen om det behövs? Ja |
Citat:
Kanske du dubblar i sjätte och chansspik sista. Lycka till. |
Å jisses jävlar vad svårt det blev... Jag är av någon anledning alltid betydligt närmare sjuan när jag själv lirar för en-tvåhundra än när man spelar större system, ingen aning om varför. Kanske för att man tar sej råd att plocka med massa skräphästar i nojja över att torska, eller för att de sista hästarna alltid är dyrast... Men nu har jag kommit fram till något skapligt iallafall;
3,4,5,9 1,2,4,5,6 2,4,5 1 Hallsta Lotus 6,7,9,12,14,15 7 Perfect Toll 2,3,7,9,12 1800 rader/900 kronor |
Citat:
Sysslade själv med "tv-system" för en massa år sedan innan jag kom på att jag faktiskt spelar för att vinna och inte bara för att det är skoj. För övrigt kommer jag plocka bort Hallsta Lotus. Kan galoppera, bli påkörd, vara sjuk osv osv. Missar hellre 9 småpotter och tar 1 stor för 1/10 lopp med dessa förutsättningar förlorar han lätt, han är inte Järvsöfax! |
Citat:
|
Jag försöker få 7 rätt vilket alltid är svårt oavsett utdelning. Försöker oftast ta ställning till om jag tycker det ser ut som en låg el hög utdelning.Utgår alltid från ett troligt och kryssar i lite roligt. Den här veckan blir det ett v7 el Flerbong. Brukar kunna bli lite halvdålig utdelning på Östersund och det ser ut att kunna bli det igen. men sätter man 10 kkr ggr 50 så blir det en del.
|
Såhär blev det, och nu är det inlämnat och klart. Kan tyckas tråkigt, men det känns ändå OK :)
1: 1,3,4,5,6,9 2: 1,2,4,5,6,8 3: 1,2,4,5 4: 1 Hallsta Lotus 5: 5,6,7,9,10,12,15 6: 3 Ed You 7: 3,12 2016 rader / 1008 kronor / 100,8 kronor/andel och 1: 3,4,5 2: 1,2,6 3: 1,4,5 4: 1 Hallsta Lotus 5: Alla 15 6: 7 Perfect Toll 7: 3,12 810 rader / 405 kronor / 45 kronor/andel BOL :cheers: |
Citat:
|
Citat:
Anledningen till att jag känner sådan press är nästan enbart för att de två som gör andelar där i vanliga fall (två kvinnor som jobbar där) lyckats sätta sjuan iallafall en gång i år, så det är inte bara lite prestige på spel också hehe :KO: |
Tippade för ett antal år sedan för en "Pressbyrå". Gör aldrig om det...Krystade kärringaspel, som låg långt ifrån de tips man själv smög in på lördag eftermiddag. De som handlar andelar vill ha två säkra i slutet. Och statistiskt vinner favoriterna de två sista i ungefär 8%. Och sen var det bara resten kvar....ganska meningslöst. Trots detta dissande, har jag en kompis som satt sjuan och vann 1.2 miljoner (120000/andel) till sina glada ICA-kunder. Så visst fan går det...
|
Citat:
Det sista påståendet, med 8% favoritvinst i de två sista avdelningarna vill jag dock gärna ha någon slags källa på - varför skulle just avd 6 och 7 vara mer skrällbetonat än övriga lopp? Känns som att avd 2 är där det skräller oftast, klass II-loppen alltså. |
Hoppas de dröjer så länge som möjligt med strukningen utav Yarrah Boko. 10an kommer in som reserv för dom. Hästen är långtidsskadad enligt atg.se och kommer inte att starta.
Synd för mig som tänker spika Iceland, nu lär jag ju få massa extra streck på den :( Citat:
|
Symbolik...
Inför V75 omgången på lördag och denna årstid finns 2 hästar som jag tror är på topp och blir perfekta spikar:
Avdelning 1: 4. Mr Picolit (Är bara bäst). Avdelning 4: 1. Hallsta Lotus (Rejäl häst med styrka). För er som tror på "symbolik" titta på avdelningsnumren och startnumren...:evilgrin39: Lycka till alla... |