![]() |
SPIKEN
Kan inte se att Robert lägger 5:e !!
COYS ! |
Merger Blue Chip förlorar inte detta. Erik har kört förrut och går det långsamt blir det snabbt fram och går det fort så kör han sista 700m. Hästen har 2 förstaplatser och 2 andraplatser från bakspår (3 över kortdistans). 1 lopp med Erik och 1 vinst.
Causton har dem gjort en del ändringar på och chansen för felfritt ökar med spåret, given förstahäst på kapaciteten. Monster Drive klar A-häst nu för mig efter de 3 strykningarna, speciellt Yield Boko! Tror han har en växel mer än övriga i det här loppet sista varvet. Åke Lindblom kör alltid offensivt och därför tror jag inte Clear Sign rinner undan då Winning Love är mer stark än snabb och troligtvis sitter i dödens efter 500m. Wannabe Kemp spetsar och vinner hur lätt som helst. Glöm inte de 3 jag anser mest streckvärda i omgången förrutom ovan nämna hästar: Ninepoints Charlie 23% (V75-2) Oceano Di Venere 11% (V75-4) Main Kronos 13% (V75-6) Har förrutom mitt ABC-system nedan spelat Causton som vinnare till 10.00@Bet365 och en dubbel med Merger Blue Chip & Wannabe Kemp som vinnare till 7.52@Expekt. Mitt system: Spoiler:
|
Jag böjer mig nog för grupptrycket och kör utgång på Merger iallafall istället för Crys Dream.
Överstreckade: Mathilde Tröjborg (har inte visat form på mycket länge) Causton (hoppar) Lavec Kronos (se Mathilde) Montgomery Hill (helt fel läge/distans) Bortglömda: Inix Jubb (bättre än raden) Twigs U Canfly (fast vid de två förlusterna) Zapdos Håjt (startsnabb+sprint) Jeppas Hugo/Cosmo ML (perfekt matchad och läge/mycket bättre än raden och helt ostreckad) Nästan klar med systemet nu. 2,4,12 3,7,8,12 9,10 2,4,5,6,9,12 1,2,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15 2,3,5 2 Krav: MBC/Power MS/Eleanor R/Sune P (minst 2) |
Citat:
Mitt system då, har ändrat, skrivit om, påverkats av Jens statistikanalys osv osv. Nedanstående är andelssystemet Spoiler:
Sedan min flerbong Spoiler:
|
Yes, tänk vilka kuska som brukar var favoriter och bränna.... Berg, Kolgini. Samt Torbjörn J (förutom förra veckan) Hanne, ja när kör han v75 ?
|
Citat:
Har inte tillgång till statistiken nu men om jag inte missminner mig så ligger Jorma på topp som infriare sedan kommer Adielsson. |
Citat:
|
Systemet för dagen tillsammans med två vänner.
4, 7, 10, 11 2, 3, 8, 12 1, 9, 10, 11 2, 4, 6, 10 4 res 10 1, 3, 5, 7, 10, 11, 12 2 res 3 :cheers: |
TT:s spikar idag.
Inget att luta sig mot? |
Ser att SS och TT rankat och spikat 3 Obama Gel - vad ser och vet de som andra missat. Jorma i spets och Nurmos superoptimistisk...
|
Citat:
Att Jorma ligger bra till i statistiken till skillnad från Örjan måste vara för att han alltid kör resolut för vinst medan Örjan kör mera passivt (för att hästarna ska hålla bra i det långa loppet). Erik besitter båda kvaliteterna på ett bra sätt. Ludde kör ju också för vinst i varje läge men han kör mycket sämre och det finns inte alltid täckning då hästarna brukar vara ojämna. |
Tittar man på visad startsnabbhet(arkivkoll) ska Obama Gel ta en längd på Wannabe Kemp som inte varit någon blixt bakom bilen hittills. Sen kanske Nurmos gör några ändringar i huvudlag som kanske får WK snabbare...
|