Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-08, 22:53   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Cool

V75 Uppsnack Örebro 11/8


Drar igång tråden med lite tankar..
Tycker att denna omg ser intressant ut med flera favoriter med dåliga eller rent av sämsta spår. Fyraåriga sto brukar jag fylla, men nu när flera av de stora fått dåliga spår och man kanske beöver streck även där, så får man försöka bena ur i 5e osså. Express Gaxes lopp ser skoj ut,Monster Drive o Winning Love är tidiga på min lapp även Yield Boko % mässigt. Ja riktigt kul ska det bli att sätta tänderna i. I silver har Sune Palema imponerat och kan väl vara ett bud när Parkin dragit nitlotten. Så här tidigt vill jag nog varna för Agobra Rubin ser smällfin ut i sista och kan bli chansspiken..

Kommer mer sen....
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 06:13   #2
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Drar igång tråden med lite tankar..
Tycker att denna omg ser intressant ut med flera favoriter med dåliga eller rent av sämsta spår. Fyraåriga sto brukar jag fylla, men nu när flera av de stora fått dåliga spår och man kanske beöver streck även där, så får man försöka bena ur i 5e osså. Express Gaxes lopp ser skoj ut,Monster Drive o Winning Love är tidiga på min lapp även Yield Boko % mässigt. Ja riktigt kul ska det bli att sätta tänderna i. I silver har Sune Palema imponerat och kan väl vara ett bud när Parkin dragit nitlotten. Så här tidigt vill jag nog varna för Agobra Rubin ser smällfin ut i sista och kan bli chansspiken..

Kommer mer sen....

Real Showman (V75-4) kan vara en bra spik!
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 08:51   #3
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Lotus Elan och Bagley är mitt lås i V75 6
October Kronos och Agrobra Rubin lås i V75 7
Spikar Real Showman avd 4 och MBC i avd 1 ( är ungefär 40 meter bättre än Crys Dream)
avd 2 "många"
avd 5 Alla

Såg Chimall TT "live" (grym) och den kommer med på tre markeringar 1 9 10

Ungefär så........
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 08:53   #4
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Real Showman (V75-4) kan vara en bra spik!
Håller med dig...så länge den inte sticker iväg %-messigt
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 09:48   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 1690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Håller med dig...så länge den inte sticker iväg %-messigt
Oroväckande - trodde Sem Jafet (V75-2) spik i Expressen skulle bli mer uppsnackad; tyckte Real Showman därför var ett bättre drag. Nu får vi kolla procenten 56% vs 65% nu
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 12:03   #6
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1805
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av scunnert Visa inlägg
Oroväckande - trodde Sem Jafet (V75-2) spik i Expressen skulle bli mer uppsnackad; tyckte Real Showman därför var ett bättre drag. Nu får vi kolla procenten 56% vs 65% nu
Sen får vi hoppas att nämnda hästar kan procenträkning, så de presterar bättre om spelvärdet ökar...eller
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 12:20   #7
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 81
Sharp$: 803
Standard

Bästa hästarna har bakspår men de måste ändå ha bra chans:

Mitt system

Avd 1: 11 Merger Blue Chip
Avd 2: 2,3,6,7,8,9,10,11,12
Avd 3: 10 Monster Drive
Avd 4: 5 Power M.S
Avd 5 : Alla hästar
Avd 6: 12 Parkin
Avd 7: 2,3,9

Brukar inte köra med 4 spikar men tycker att det är 4 klara spikar på vad de har visat hittills. Svåraste loppen är 2 och 5 anser jag.

Synpunkter?
tobbev75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 12:53   #8
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Tycker både Merger Blue Chip och Parkin känns riktigt sårbara från usla lägen... Känns som det blir bra betalt på sjuan såhär på förhand =)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1), Stekel (+1)
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 17:24   #9
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 42
Sharp$: 1096
Standard

Kanske så här?

6,11
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
1,2,3,4,7,9,10,11,12
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
12
1,2,12
6

krav minst 2 av 5 i fetstil
riddler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 21:15   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Är det ett "vardagslopp" är det inte så jäkla farligt att sitta på skitlägen med bästa hästen, det kan bli lustempo och man rundar billigt och många söker innerspår om ojämnt startfält. Hårt emot och V7 nu för MBC och Parkin nu däremot ser jag inga stora möjligheter till seger. Det är väl dessutom halvkort upplopp på Örebro. De blir väl inte ens favoriter och det med all rätta. Max 20% vinstchans med de här förutsättningarna skulle jag säga.

Mathilde klart överstreckad i första, höll bara jämnt mot Crys Dream sist trots bättre resa och är klart på retur den här säsongen. Calamara Donna klar andrahäst för mig efter CD, bra häst/kusk/läge och startsnabb.

Causton i andra kan man hoppa, för trög och strulig häst med helt fel läge och passar inte på V7, dessutom för dålig kusk. Inix Jubb ser ut att bli väldigt streckintressant.

I guld tar väl Cometen täten och släpper möjligen, med tanke på distansen, till Clear Sign som borde ställa frågan per omgående. Clear Sign är jämn och säker i högsta klassen och plus för att han inte behövde gå helt tom senast.

Svårt att sätta hästarna mot varandra i klass 2 i vanlig ordning, men bästa spåret, offensiv kusk och kanske bästa hästen avgör. Power M.S. möjlig spik!

Stolopp i vanlig ordning i femte, men inga amatörer gör det lite mer lättlöst! Bra klass på både hästar och människor på startvolten borde göra att de där bak får det svårt.

Bra och startsnabba hästar där framme i silver. Fördel Johnny på spår fem igen, men frågan är hur spetskörningen blir. Någon spetsaspiranterna 2,3,5 tror jag löser det till slut. De bästa har dragit bakspår och kan möjligen hjälpa varandra fram lite (eller möjligen bromsa varandra?) men jag tror inte det räcker till på sprinten.

Fyra bästa i avslutningen 2,3,7,9 ska vara heltäckt. Agobra Rubin har gjort två riktigt bra tider och var grym senast men motståndet är ett helt annat här.

Edit: Preliminärsystemet (ovanligt att jag inte blir sugen på att helmåla ett enda lopp, borgar för skrällfri omgång)
2,4
3,7,8
3,4
5
1,2,4,6,7
2,3,5
2,3,7,9
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5), AbbeAce (+5)

Senast redigerad av Stekel den 2012-08-09 klockan 21:16.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 21:38   #11
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Är det ett "vardagslopp" är det inte så jäkla farligt att sitta på skitlägen med bästa hästen, det kan bli lustempo och man rundar billigt och många söker innerspår om ojämnt startfält. Hårt emot och V7 nu för MBC och Parkin nu däremot ser jag inga stora möjligheter till seger. Det är väl dessutom halvkort upplopp på Örebro. De blir väl inte ens favoriter och det med all rätta. Max 20% vinstchans med de här förutsättningarna skulle jag säga.

Mathilde klart överstreckad i första, höll bara jämnt mot Crys Dream sist trots bättre resa och är klart på retur den här säsongen. Calamara Donna klar andrahäst för mig efter CD, bra häst/kusk/läge och startsnabb.

Causton i andra kan man hoppa, för trög och strulig häst med helt fel läge och passar inte på V7, dessutom för dålig kusk. Inix Jubb ser ut att bli väldigt streckintressant.

I guld tar väl Cometen täten och släpper möjligen, med tanke på distansen, till Clear Sign som borde ställa frågan per omgående. Clear Sign är jämn och säker i högsta klassen och plus för att han inte behövde gå helt tom senast.

Svårt att sätta hästarna mot varandra i klass 2 i vanlig ordning, men bästa spåret, offensiv kusk och kanske bästa hästen avgör. Power M.S. möjlig spik!

Stolopp i vanlig ordning i femte, men inga amatörer gör det lite mer lättlöst! Bra klass på både hästar och människor på startvolten borde göra att de där bak får det svårt.

Bra och startsnabba hästar där framme i silver. Fördel Johnny på spår fem igen, men frågan är hur spetskörningen blir. Någon spetsaspiranterna 2,3,5 tror jag löser det till slut. De bästa har dragit bakspår och kan möjligen hjälpa varandra fram lite (eller möjligen bromsa varandra?) men jag tror inte det räcker till på sprinten.

Fyra bästa i avslutningen 2,3,7,9 ska vara heltäckt. Agobra Rubin har gjort två riktigt bra tider och var grym senast men motståndet är ett helt annat här.

Edit: Preliminärsystemet (ovanligt att jag inte blir sugen på att helmåla ett enda lopp, borgar för skrällfri omgång)
2,4
3,7,8
3,4
5
1,2,4,6,7
2,3,5
2,3,7,9

Bra genomgång och tänk på att, precis som du nämner:

Har ett av landets kortaste upplopp (175 meter). Hästar som går i ledningen har stor fördel. Det är också lite svårare att ta ledningen från innerspår bakom startbilen.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 21:51   #12
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tänk på att det är 187m långt upplopp så det är inte många från kön som kan ta så jättemycket i sista sväng om inte nån från bakspår får överta ledningen per omgående isåfall. Tror därför att det kan bli rätt bra betalt... Men vem vet.

Agroba är grym men möter tuffare nu och svårt på v7 precis som stekel säger.

Tror mycket på hästarna 1,2,3,7 i 2:a avd.

Mvh Lycka till
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 21:51   #13
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

sry 175 meter upplopp menade jag
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 07:54   #14
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Örjan om sina .........

V75-1

4 Calamara Donna

Hedersmärr i hygglig form, bra läge och distans, kanske ett streck vid gardering.

V75-2

2 Ayar Boko

Tuff öppning senast, lite outsider i öppet lopp.

"Nurmos intervju"
Blev det alldeles för tuff öppning för senast. Han fick mjölksyra till slut och vi får glömma det loppet. Hästen är annars mycket bra i ordning och har utvecklats en hel del på slutet. Jag har tidigare sagt att han vinner lopp när som helst, sedan om det blir här eller inte är svårt att säga. Allt verkar i alla fall bra med hästen och han kändes fräsch och fin i ett lätt jobb under veckan. Jag tror att han lägger i femmans växel när som helst.

V75-3

12 Yield Boko

Känns riktigt fin för dagen, läget gör dock att det krävs mycket tur för att det ska gå vägen.

V75-5

2 Adams Eve

Inte så tokig i grunden, men lite svårbedömd form.

V75-6

11 Bagley

Vass spurtare med vilsam resa, normalt för dåligt läge.

V75-7

11 French Destiny

Hårt inne i loppet och dåligt läge, tufft att vinna.

Örjans överraskning

10 Main Kronos (V75-6)

Öppet lopp då Parkin fick sämsta läget. Main Kronos visade toppform senast och är en av som kan vinna.

Senast redigerad av korpo den 2012-08-10 klockan 14:02.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 09:24   #15
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3628
Standard

Hmmm ser att Raffe har spikat nr 4 Jones i avd. 4 på V75...med Tommy Hanne som kusk!!!

När vann Tommy Hanne sist på V75 egentligen???

1990-talet, eller...
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td