![]() |
V75 27/10 Jägers Uppsnack VM-start.
Nu laddar man för att vinna VM-titeln.
Lite info om Örjan som ska till Toronto. Nu är alla Örjan Kihlströms ersättare på V75 på lördag klara, de syns därmed också på atg.se: V75-1: 3 Haraldinho - Åke Svanstedt V75-2: 9 J.L.'s Buv - Björn Goop V75-3: 5 Pitch Command - Åke Svanstedt V75-5: 8 Super Otto - Ulf Ohlsson V75-6: 8 Conrads Fredrik - Kenneth Haugstad Örjan Kihlström kör Tamla Celeber i Breeders Crown på Woodbine Racetrack i Toronto på lördag |
Lite tankar om första avd....
Raja bör ta detta utan problem,Spik?....En som var vass sist var Haraldinho som kanske kan spurta ner Raja,men svårt att se det hända......True Advatage har gått bra en tid,om Raja har en dålig dag...... I andra avd Aristocat Boko ser lovande ut,kan vara ett Spik....Värst emot Arazi Boko, Yamani Hornline och Credit Fayline...alla med sämre spår. Tredje fältet 6 QDC stor fav 74% iss. Bra från dåligt spår sist, Fin i frankrike innan, står på tur men stor fav som sagt, Spik? Caballion svårt att se vinna med F B Larsson. Spring Erom värst emot.... Fjärde Freude D.E favorit med form kurva som jag tycker pekar neråt,Hmmm...Svanen från bra spår alltid intressant, Vad kan Ludde göra? Debora Sund och Michael November gillar kort men spåren? Lurigt lopp. 5:e avd Punk klart intressant... Grumetti 3 raka efter uppehåll men nu med bakspår...Super Otto kuskförstarkt...Picasso nu med Erik första ggn....Perfection Pellini samma spår igen? DD1 Perfect Toll tror jag Åke sätter som sin bästa chans,Spik?.... Danskarna är värst emot tycker jag.... DD2 En i varje fålla lutar det åt i STAYERLOPPET...Flemmings bästa chans tror jag...Uhrbergs starke kämpe ska med ... och Eriks styrning, kan det räcka tro.... nu in i loppisen Lycka till |
Tack MOD
|
Jag kommer att spika Raja Mirchi. Att gardera honom känns bara som bortkastade streck.
I Guld spelar jag inte utan Spring Erom !! Aristocat Boko skall gå med skor runt om. Sparas hovarna till finalen. Måste garderas ! Visst skall Perfect Toll ha en bra chans men spår sju och Mr X.F.Royal är faktiskt riktigt bra. Dessutom gillade jag vad jag såg av Vinnalt Herkule senast. I stayerloppet måste Avanti L.M streckas. Som vanligt är de flesta i loppet gynnade av distansen men jag undrar om inte Avanti är den som är mest gynnad ? Lycka Till ! |
Någon som skall till jägersro på lördag?
|
Citat:
Avanti L.M är ganska intressant, men tappar alltid för mycket från start - över denna distans minskar ju denna defekt men de hästar bakom, ex. New Line lär vara i kapp och redan förbi innan första kurvan så dennes 20 meters handikapp är redan uppätet, innan loppet ens knappt startat och ger då New Line ett stort övertag - kanske en spik för mig i nuläget... |
J.Ls Bjuv har ju en enorm kuskförstärkning och måste med på alla kuponger...! Sedan tror jag att Haraldinho kan vara grymt gynnad av en offensiv kusk denna gång! Passas! Skulle även anbefalla att kolla hur Luddes två styrningar i loppen före V75 ser ut - dessa präglar hela tävlingsdagen för honom - verkligen mer än andra...
Glöm ej heller Pine Alone som såg riktigt formstark ut senast - gynnas om tempo, vilket det bör bli här... Skulle aldrig våga ta bort Yamanis Guy heller, då tempo kommer att ges, eller att denne själv sätter upp det. Caballion spik för mig i nuläget - får se om jag garderar och dubblar med QDC - ingen annan är aktuell för mig, i nuläget... Glöm inte Sigurd Speed i fjärde - lär bli bortglömd av massan... Men ett garderingslopp! Glöm INTE Perfection Pellini i femte - prickar Uhrberg starten och kör där så kan denne bli livsfarlig - har smygform... Gynnad av Jägers relativt breda start... Kan INTE se att Svanstedt bränner med Perfect Toll - start till mål, i alla fall efter 3-400 meter - vem vill/vågar svara? SPIK!!! New Line en trolig spik då denne tar 20 meter på de framför direkt... Kanske garderar med någon längst fram... Västerbro Prestige mycket överspelad nu - såg INTE bra ut senast och från fjärdespår är denne mycket sårbar och kommer tappa från start! Schas! Mina initilala tankar - kommer självklart att ändra sig som vanligt, men detta är nog grunden i mitt system... Lycka till, alla! V75-tävlingen kommer bli sjukt intressant, särskilt med så många Sharpslag! |
Jävligt dålig utdelning ett tag nu.. På lördag blir det nog ett par skrällar? :evilgrin39:
|
Citat:
|
Citat:
Jag vill gärna. Hinner jag ska jag dit..man vill ju gärna vara där i tid.. |
|
jag är så suuuuugen på att spika haraldinho! Man vet ju nästan att ludde lyckas med strul...och skor på är det som gäller också! Barfota senast!
|
Naturligtvis på plats som alltid imorn när det är V75 på himmplan =)
Lite tidiga tankar: 1) Raja Mirchi... Som den såg öppna senast och lär bli tidig spets känns spiken gjuten. De som garderar spekulrerar i att den ser sämre ut igen och ev. om den skulle bli skor igen. 2) Första tanken var, "hur ska aristocat boko förlora detta? Överkapacitet för klassen så det skriker om det, tidig spets också kanske"? Nu när man nyktrat till och läst på lite så står det dödens i pannan på hästen och där var den sårbar senast på jägers(dock mot Oleander som hade varit klar andrahandare här) Ludde kör i spets med october som fått lopp i kroppen. Möjligt Aristocat Vinner från dödens ändå men känns värt att gardera iaf. Stormvarning för Arazi Boko som lyckades vinna med Anders Svanstedt i sulkyn senast, krävs en bra häst för det =) Hur som helst ett bra smygläge och takter upp, och skulle åke och ludde kör mot varandra(som perfect toll vs Opitergium) så kanske han kan komma in matchen! 3) Caballion känns som draget här. Bör komma till spets här och knappast givet att quarcia vinner utvändigt. Dock heltäckt med 2 känns det som. 4) Omgångens mest svårlösta tycker jag, inte riktigt fått någon feeling för någon. Det enda jag är säker på är att jag inte kommer spela på Tab Hall, bort med den på allt. Kunde inte vinna som favorit senast trots perfekt invändigresa och lucka på beställning, känns väldigt överstreckad här trots bra läge. Fredue D.E nedåtgående form också tycker jag, nej det känns gjutet att gardera på här och jobba skräll! 5) Väldigt inne på Åke här då jag hittar negativa faktorer på de flesta andra betrodda. Gillar även Pampero och perfekt läge med Åke, känns väl som det kan bli spets här? Uroy hög kapacitet men tveksam på läget och kommer inte snabbstarta. Guremetti har jag gått emot varje gång den vunnit och varför sluta nu? Voltstart känns som ett frågetecken och Lövgren snackar alltid om hur stänkrädd han är och startar bakom hästar nu. Är inte speciellt imponerad av Punk men lite rädd för att Ludde ska trycka på för ledningen. 5 Picasso tycker jag är en fin typ, visat bra startsnabbhet bakom bil. Dock galopp senast i voltstart och 5e spåret känns som ett frågetecken? Nog snabb nog att utmana från start ändå med Erik i sulkyn nu, värst emot! 6) Perfect Toll kan köras hur åke vill och vinner med alla upplägg här, galopp emot. 7) Lite lurigt. Tycker Västerbo Prestige känns överstreckad efter den sämre prestationen senast, dock bäst kapacitet här skulle jag tro och kan inte räknas bort. Förstår inte varför inte Avanti L.M är mer betrodd. Gick riktigt bra i brons senast bakom Aristocat Boko(först i tredje spår) och spurta även mkt bra när Västerbo Prestige vann. Har bättre läge än favoriten och kommer från bra prestation i högre klass kontra dålig prestation i lägre klass. Gillar även New Line som är given, men klar första häst Avanti L.M. |
Första tankarna om v75
1) Raja Mirchi hade varit favorit i gulddivisionen och mot detta motstånd är det bara galopp emot. Vilket iof inte är helt otroligt. Vid galopp gör True advantage, Haraldinho och Francais Du Gull upp om segern. 2)2,4,5,10 känns som ett starkt lås i detta lopp. Aristocat är bästa hästen men kommer antagligen få gå utvändigt. Pine Alone och Arazi Boko känns spännande ifall Lutfi och Åke överpacear. 3) Stenhårt lås på Caballion och QDC. Spring Erom överstreckad till max just nu, 32% alldeles för mycket för en häst som är en klass under dessa två. 39% just nu på Caballion kan vara en bra spik. Var bättre i travet senast och gjorde det bra som tvåa. Det som gör mig tveksam är att han har haft väldigt svårt att vinna i år och galopperat lite väl mycket. 4) Får ingen känsla för någon häst. Blir en del lopparkiv och titt på värmning innan jag bestämmer mig för något här. 5)Behöver nog strecka en del hästar här. Perfection Pellini, och Ochoa Bob är två rätt lågt streckade just nu som är intressanta. 6) Åke vinner . Ingen koll alls på norska hästen som kanske är först emot men svårt att tro att den skulle räcka till. 7) 5-6 hästar som gör upp om det. Avanti L.M och Alki Flevo rätt streckvärda just nu. |
Citat:
|
Kommer gardera första loppet och inte ens ha med raja. Med skor över medeldistans mot ett motstånd som ändå inte är några duvungar direkt. Går han inte i galopp lär han stor chans att förlora ändå ur min synvinkel.
Aristocat ska gå med skor verkar det som? Behöver spara hovarna till finalen vad jag hört så gardering där känns ju given. Alla vet ju att Åkes hästar är barfotadansare:drunk: Dessutom lär han knappast få gå i spets om luddes häst står på benen. Quarcio ska ju bara vinna sitt lopp och perfect toll med om han inte strular..roxa sisu trycks av till spets och tollen tar över? Stallkörning när den är som bäst.. |
Förstår inte varför Raja Skulle vara så klart i första avd?
Han möter 2 hästar i maxform från Melanders stall, och Åke upp på Haraldhino är ett stort plus anser jag iaf mot defensive Örjan... Raja har väl dessutom gjort En superinsats massa ggr för att sedan gallopera lr vara sämre i nästa start. Han får göra 5-6 bra lopp i följd för att jag ska börja lita på honom iaf.. Nej 2 lr 3 hästar i första, även om jag vill Raja ska vinna, så är det spelmässigt fel att spika en sådan häst anser jag iaf.. Skulle väl dessutom gå med skor och spara hovarna sa Ludde? Annars är avd 4 och 5 otroligt jämna, gäller nog att hitta en spik här i något av loppen för att ha chans till en 7a, då det krävs 3-4 streck i de andra loppen för att sitta relativt säkert.. Aja bara att plugga på=) |
Om Raja är frisk och inte galopperar så sitter han tidigt i ledning. Där springer han en tid runt 1.12 och ingen har häst nog att utmana då. Däremot finns ju risken att Raja strular och det finns ett värde att gå emot mega stora favoriter speciellt under vm perioden då det är väldigt många små system och favoriterna oftast blir lite väl stora.
Väntar och ser hur % blir innan jag själv tar ett beslut. |
Om det blir skor på Raja och det inte bara är någon grej Ludde släppt ur sig så blir det ändå ingen inlämning innan det är svart på vitt, OM gardering tar jag True Advantage först, häst och kusk är samkörda och vinnande.
|
Ludde om sina ........................
- Jag tycker att Raja Mirchi är min absolut bästa chans. Hans står väldigt bra till i loppen den här gången och han möter ju bara jämnåriga. Det är ett perfekt läge och allt ser bra ut. Skor på den här gången Raja Mirchi gick utan skor för första gången senast i SM. Balansen den här gången blir antingen skor runt om eller skor fram. - Ja, förmodligen kommer han att gå med skor. Jag vill spara barfotabalansen till Prix d' Amerique. Men det kommer inte att göra någon större skillnad. Han vann exempelvis kriteriet med nästan 400 gram på varje fot på nytt svenskt rekord, så det är inte det avgörande. Spelarna kan nog vara ganska så trygga. Han kommer att göra en toppinsats. Lutfi Kolgjini menar att formen på hästen kommer att byggas upp succesivt fram till sista helgen i januari då man hoppas på en start i det stora loppet. Raja Mirchis form nu räcker och blir över för att vinna det inledande V75 International på lördag. Du har även 1 Orion Kronos med i V75-1. Chansen? - Han räcker inte till framför allt mot Raja och några till som är alldeles för bra. Men hästen är mycket bättre än raden och gick fantastiskt bra efter galopp senast. Så jag tror att han kan vara trea-fyra här. Vad säger du om dina övriga hästar på V75 - vågar du spekulera om den näst bästa och tredje bästa chansen också? - Näst bästa chansen - ja, det kanske är det lite stöddigt att säga - men det är 2 Oktober Kronos (V75-2). Han möter en väldigt bra häst som Åke Svanstedt har i loppet (5 Aristocat Boko) men jag vet vad han kan i ljusa stunder och han är på väg mot toppkapaciteten nu. Jag tror att min häst kommer att bjuda storfavoriten en match in på linjen. Svanstedt är välkommen upp i dödens. Jag ser det som min andra bästa chans för dagen. ...och den tredje bästa chansen - Stallets tredje bästa chans på lördag tycker jag är 3 Punk (V75-5). En väldigt fin häst som gick banrekord senast på Halmstad och gick fantastiskt bra även näst senast. Hästen har perfekt utgångsläge och är väldigt förnuftig. Jag tycker jag faktiskt att det är en bra V75-chans. |
Registrerat spel
Datum: 2012-10-27 Bana: Jägersro Tr Spelform: V75, omg. 51 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3, 4 2 2, 3, 5, 6 3 2, 6 4 4 Paparazzi 5 3 Punk* 6 2, 4, 5, 6, 7, 10 7 11, 15 Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr Kvittonummer: CF8A BB89 5948 xxxx Registrerat spel Datum: 2012-10-27 Bana: Jägersro Tr Spelform: V75, omg. 51 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3, 4 2 2, 5, 10, 11 3 6 Quarcio du Chene 4 3, 4, 7, 8, 10 5 3, 4, 5, 8 6 7, 10, 11 7 11 Alki Flevo* Vadet gäller startnummer 480 rader x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr Kvittonummer: AF0C 9BA7 D948 xxxx God tur! |
Registrerat spel
Datum: 2012-10-27 Bana: Jägersro T Spelform: V75, omg. 51 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Raja Mirchi (6, 2) 2 2, 5, 10, 11 (9, 1) 3 2, 6 (4, 5) 4 3, 11 (8, 7) 5 1, 5, 11 (6, 4) 6 7 Perfect Toll (10, 3) 7 3, 9, 14, 15 (7, 4) Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr Kvittonummer: 2B0C 3505 Lycka till i vm! |
Väntar in i det sista, i mån av värmning och sista skoinfo. I dagens V65, Torsdag, så skulle Lets Go On i första avdelningen gå barfota runtom. Två minuter innan spelstopp ändras det till skor, sägs via liven. Vad är meningen med skoinfo om den inte stämmer till 100%? Brukar den göra det ens i sin helhet?
Jag har inte haft några tidigare problem med detta men detta händer väl favoriter som drag kan jag tänka mig? Det är en ganska avgörande faktor i min mening. :idiot: |
Ska kika mer imorgon angående travet på jägers, ska själv dit med frugan. ;)
Perfect toll tänker nog många spika, dock ska man betänka att hästen inte fungerat varken för åke eller i sin tidigare regi på Jägersro. Blir troligen 80%are. För hård för honom månne? |
Citat:
|
Jag tänkte att nu när VM tar sin början,Kanske det underlättar med lite förslag på 192r..
2-2-2-2-2-2-3 = 15 streck 1-2-2-2-2-2-6 = 17 streck 1-2-2-2-2-3-4 = 16 streck 1-1-2-2-2-2-12 = 22 streck 1-1-2-2-2-3-8 = 19 streck 1-1-2-2-2-4-6 = 18 streck 1-1-2-2-3-4-4 = 17 streck 1-1-1-2-4-4-6 = 19 streck 1-1-1-2-2-4-12 = 23 streck 1-1-1-2-2-6-8 = 21 streck 1-1-1-2-3-4-8 = 20 streck 1-1-1-1-2-8-12 = 26 streck 1-1-1-1-3-8-8 = 23 streck 1-1-1-1-4-6-8 = 22 streck 1-1-1-3-4-4-4 = 18 streck Kan ha glömt någon men tror inte det Håll till godo :rolleyes: |
Tomas Uhrbergs....
V75 i sista stund Snacka om respons på min senaste krönika – jag tackar för alla mejl och sms, det var mycket ris och ros! ATG-basen Remy Nilson har nu lovat att det kommer att hända något, frågan är bara vad och när ... I min vildaste fantasi trodde jag inte att mitt förslag om att införa en kupongavgift för de som spelare via ATG.se skulle få så enormt stort genomslag. Jag lovar att återkomma i ärendet – men i denna krönika ligger fokuset på Jägersros jackpot-V75:a. Ni som spelar har flera tänkbara ”spik”-förslag. Ja, det är en kvartett att välja mellan. Jag tror mest på Quarcio du Chene (avd 3) och Perfect Toll (avd 7) – och garderar därmed Raja Mirchi (avd 1) och Aristocat Boko (avd 2). Barfota blir skor hos tre Balansen spelar stor roll, se bara hur fint Raja Mirchi travade när han för första gången slapp skor. Ja, prestationen i segerloppet i SM var mer än 5-stjärnigt. Nu ska han tävla med skor, precis som Aristocat Boko och kanske också Quarcio du Chene. Raja Mirchi har också fått ta det lugnt den här veckan, det är först i Prix d´ Amerique Lutfi Koljinis slugger ska vara i absolut toppform. Jag tar därför tillfället i akt och garderar med två intressanta motståndare, nämligen True Advantage och Haraldinho – två hästar med toppform som tål att göra en del grovjobb och de kan avsluta vasst. Åke Svanstedt har finalen i tankarna för Aristocat Boko när han väljer att låta hästen tävla med skor. Därmed känns detta ”Brons”-lopp som öppet. Ja, jag streckar sju hästar. Kör flera heta hästar Jag kör i fyra V75-lopp och räknar med att kvartetten är med i slutstriderna. Hetaste chansen är väl Perfection Pellini (avd 5). Han var mycket fin i ett jobb i tisdags och tar vi ledningen blir min 3-åring svårslagen. New Line (avd 7) slog banrekordet senast och också danskt rekord över lång distans. Han kan runda alla om vi har tur med positionerna. Orange Avenue (avd 4) ska ha fått ett riktigt tufft jobb inför den här starten. Han kan överraska och vinna. Roxa Sisu (avd 6) kan ta en hygglig slant, tror jag. V75-1: Raja Mirchi är given tipsetta med tanke på vad han presterat men han är inte helt travsäker så jag garderar med Haraldinho och True Advantage. V75-2: Aristocat Boko har övertygat med barfotabalans, nu blir det skor och då garderas han. Nesmil Hanover har jag kört och vunnit med, han är riktigt bra och är ett tidigt streck. Yamani Hornline har hamnat väl långt ner i rankingen på flera håll. Han gynnas om tempot blir hårt! V75-3: Quarcio du Chene avslutade mycket starkt som trea när Sebastian K. vann på ”Valla”. Visst, det kan bli skor nu men startfältet är litet och motståndet överkomligt. V75-4: Freude D.E. var ursäktad femma senast, nu kan det bli ledning runt om. Jag streckar fyra framspårshästar och så Orange Avenue från bakspår. Han var duktigt V75-trea under Elitloppshelgen och ska vara riktigt laddad inför detta! V75-5: Picasso är draget, det verkar vara en häst i form och spår fem i volten klarar han. Perfection Pellini kan ta ledningen och då kör jag där. Glöm senaste V75-insatsen. V75-6: Perfect Toll har det mest häxat för i de sex starter han gjort på Jägersro, men hästar har inte komplex för någon bana utan det är andra omständigheter som betyder något. Banan var för hård när Perfect Toll galopperade i sista kurvan senast han var på Jägersro, utan den fadäsen hade Svanstedt blivande ”Guld”-häst haft fyra raka. Ett given bank! V75-7: Västerbo Prestige får tipsnicken, men jag har inget emot om jag får fel om vinnaren heter New Line. Han är riktigt bra nu när han inte besväras av magproblem längre. Uppgiften är dock tuff. Avanti L.M. har jag stor respekt för och Åke Svanstedts sto Jill Tilly går heller inte att räkna bort. Jag är inne på att de övriga får det för tufft över denna långa distans. Thomas system V75-1: 3, 4, 6. Res: 8-5. V75-2: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 11. Res: 10-4. V75-3: 6 Quarcio du Chene. Res: 4-2. V75-4: 1, 2, 3, 5, 9. Res: 6-11. V75-5: 1, 3, 5, 6, 11. Res: 9-4. V75-6: 7 Perfect Toll. Res: 6-3. V75-7: 7, 9, 14, 15. Res: 3-11. Systemet är på 2100 rader och det kostar 1050 kronor. Om man också singelstreckar nummer 1 Raja Mirchi i avdelning 1 blir det systemet på 700 rader och det kostar 350 kronor |
Jag undrar om inte en annan Svanstedt häst vinner Silverdivisionen! 2 % på Indigo Broline är ju på tok för lite.
|
Gjorde ett litet förhandssystem. Avsluta med 2 spikar. 7-15.
Uhrberg har annars en bra och aktiv sida. Läs den! http://www.thomasuhrberg.se/index.ph...=793&Itemid=74 Citat:
|
Alki Flevo till 12,50 vinnare o 4,00 plats på Unibet, kan väl inte vara så tokigt, dom tre(fyran struken) därframme verkar vilja släppa o träffar Haugstad rätt så borde det vara god spets o vinstchans.
|
Citat:
|
Denna omgång som såg så enkel ut vid första anblicken kanske inte blir så lätt ändå:)
Raja Mirchi går med skor och hoppar ofta, och hästen är ju uppenbarligen betydligt bättre barfota.. men överlägsen om den funkar fullt ut. men finns 3 bra motbud i True Advantage, francais du gull och framförallt haraldinho. Aristocat tycker Åke själv at man bör gardera nu när han ska gå med skor då han tidigare gått barfota för åke. iofs svagt med motbud av hans caliber, men power ms från tät kanske? quarcio klar första häst även om han går me skor, motbuden är få, caballion och spring erom är ju givna vid gardering men hur kul är den trion på en bong?Möjligtvis på VM bongen. Avd 4&5 är ju alla hästar spelade mkt i pga av att det är så många stora favoriter i omgången, så här är det ju guld värt att hitta lite goa drag utan att "måla" för mkt, jag har lite feeling för materazzi bob eller steve fourty i fjärde och i femte så har väl lövgren en riktigt kanon?? men goops ser fin ut men spår 4 i volt för den hästen känns ju inte 100%. Uhrberg från springspår med en riktigt fin 3 åring kanske! lås på dessa 3 kanske perfkt toll verkar ju inte alls funka på jägers, startat där 6 ggr utan att vara nära seger, kan väl inte bara vara tillfälligheter? motbud finns men dom är ju inte i närheten av hans kapacitet, men funkar han inte denna sjunde gång på jägers, så är ju 3:an given från tät, 2 wiss rambo kan vara en riktigt rolig skrällide, faktiskt gått riktigt bra det senaste! Västerbo Prestige kan vara ett bra spikförslag, dubbling med Newline så bör man sitta säkert över denna distans! 11 hemmabana nu och kanske kommer till täten i tidigt skede så den kan tänkas vid ytterligare gardering. |
Citat:
|
KORSDRAGAREN
V75-1: Svårslagen 1 4 Raja Mirchi var grym då han vann SM senast. Jag tror inte att han är sämre denna gång då han gillar att tävla på hemmaplan. Jag ser honom som en stark spik. Om man garderar skall man i första hand strecka 2 Francais du Gull. V75-2: Svårslagen 2 5 Aristocat Boko har utvecklats enormt sedan han kom i träning till Åke Svanstedt. Har fått ett bra spår och jag är övertygad om att han tidigt sitter i spets varifrån han blir svårpasserad. Hotet är högkapable 11 Credit Fayline men då han har ett sämre läge får han svårt att slå favoriten. 1 Pingus Vang kan mycket men hans form är diffus. Skrällarna är 3 Jumble Ås och 4 Pine Alone. V75-3: Svårslagen 3 2 Caballion visade senast att han är tillbaka i form. Jag tror att han med det loppet i kroppen är ännu bättre nu. Tror på tidig ledning och då får främsta (enda) konkurrenten 6 Quarcio du Chene svårt att plocka ner min idé. Caballion är mitt förslag till chansspik. Blir knappast streckad på över 50%. V75-4: Steve skräller Om det skall skrälla någonstans blir det högst troligt här. Min skrälletta är 10 Steve Fourty som har form och trivs på kort. Jag tycker att han är bäst när han får ligga still i det längsta. Blir det tufft tempo tror jag att han fäller alla till över upploppet. 3 United Face har bra form och är ett tidigt bud, liksom 5 Freude D.E. men som sagt: strecka på rejält. V75-5: Utgång på två 1 Pampero har ett perfekt läge och formen på topp. Jag tror att han har toppchans att leda från start till mål. 8 Super Otto är inte så tokig - lyckas han hålla Pamperos rygg och sedan får chansen över upploppet kan han överraska. Min rekommendation är att spela med ovanstående duo som utgångshästar och sedan fylla på rejält bakom. V75-6: Åke igen... Även här har Åke Svanstedt toppchans. Här i form av 7 Perfect Toll som är en riktig kanon. Ingen kommer att vilja svara när Åke kör till efter första svängen. Perfect Toll är klart bättre än konkurrenten och bara en galopp kan fälla honom. Om man garderar måste man plocka med 10 Sune Palema som galopperade med mycket sparat i sista kurvan senast. V75-7: Avanti-varning Klar risk/chans att Åke Svanstedt även vinner den avslutande avdelningen då han fått fin snurr på 14 Jill Tilly. Men det finns flera bud och skräller det till här så kan utdelningen med lite tur komma över 10 000 kr. En häst jag vill varna lite för är 7 Avanti L.M. som trivs på lång distans. Även 9 Västerbo Prestige duger i sällskapet och kapable 3 Razor Shadow har ett bra spår. Spiken: 4 Raja Mirchi (V75-1) Chansen: 2 Caballion (V75-3) Skrällen: 10 Steve Fourty (V75-4) |
Nybrinks VM tips!
V75-1: 4 Raja Mirchi (res 6-3) V75-2: 11-2-5-10 (res 6-4) V75-3: 6 Quarcio du Chene (res 2-4) V75-4: 1-11-5-3-2-9 (res 4-10) V75-5: 8-1-3-6 (res 11-5) V75-6: 7-10 (res 2-3) V75-7: 9 Västerbo Prestige (res 15-11) 192 rader/96 kronor SHJs VM tips! V75-1: 4 Raja Mirchi (3–8) V75-2: 5 Aristocat Boko (2–1) V75-3: 6 Quarcio du Chene (2–4) V75-4: 2–5–4–1 (3–11) V75-5: 1–5–11–4–3–6–8–12 (10–2) V75-6: 7 Perfect Toll (10–11) V75-7: 9–15–14–11–3–7 (1–10) 192 rader/96 kronor |
Citat:
|
Citat:
|
Här kommer mitt tips snart.
|
Fredags-TravRonden
1: 4 Res:3 2: 5,2,1 3: 6,2,4 4: 4,3,5,11,2,1 5: 4,1,9,3,11,6,5,8 6: 7 Res: 11 7: 9,15,3,11,14,7,5 Bosse Knåp 1: 4 (6,3) 2: 2 (10,6) 3: 2,4,6 4: 3,11 5: Samtliga 12 6: 2,3,4,5,10,11 7: 5,11 |