Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 12/1 Åby (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/14570-v75-12-1-aby/)

putte64 2013-01-06 22:31

V75 12/1 Åby

Just nu känns spik på
- jonathanpalema,
- machogossip
rätt bra.
Visserligen kan man inte underskatta broadwaylegs, men det krävs nog överpace för att komma in i matchen från det läget

kriga 2013-01-06 23:38

Känns ju som en klassisk Palme på Jonathan palema

putte64 2013-01-06 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222928)
Känns ju som en klassisk Palme på Jonathan palema

jonathpalme :lol:

Staketkusken 2013-01-06 23:48

Jag håller på den gode Heiskanen!

Nä, skojade :popcorn:

putte64 2013-01-06 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 222934)
Jag håller på den gode Heiskanen!

Nä, skojade :popcorn:

kräver det inga beslut och det bara är att köra rakt fram kanske hästen kan vinna. hur svårt kan det vara.....

kriga 2013-01-07 00:00

kkk

Staketkusken 2013-01-07 02:11

Mr Picolit kommer få bekänna färg... och Golden Boy var läcker vid segern senast - i ett lopp där Heiskanen för övrigt var sist. Thi hi.

AbbeAce 2013-01-07 10:37

Det är ovanligt mycket streck % i aala lopp utom V75 mästaren,,så brukar det inte vara.
Skumt....

Då var det tillrättat igen ,,Såg lite konstigt ut när nästan alla låg på 20%

draken 2013-01-07 12:16

Förutom v75mästaren känns omgången rätt usel vid första anblicken.Men kul sista lopp. Nu får Svanens hästar bekänna färg på riktigt.Gillar Edward och Quarcio så någon Åkespik blir det inte i sista iaf.

jocklon 2013-01-07 14:03

v75.2 satine calon
v75.5 grumetti
v75.6 onixe axe

känns mest spännande så här på måndag morgon:) satine och onice axe kanske inte blir överstreckade heller

AbbeAce 2013-01-07 14:27

Är det någon som kan förklara hur streck% på atg sätts,,jag menar streck% borde väl stå på 0 när listorna släpps..Har aldrig riktigt fått grepp på detta,känns lite manipulerat ibland..Tacksam för svar..Säkert fel tråd också men visste inte vart jag skulle lägga denna fråga.

whalz 2013-01-07 15:38

Dom har stått på 0% precis när dom släpps så länge jag kan minnas! Undrar förövrigt vem som lämnar in system på en måndag? redan 1353 system inlämnade

donkyklonk 2013-01-07 15:41

Bonnies Maggie är det dags för i silver, spets och slut! Alternativt släpper han till Linblom och spurtar om på strechen! :)

whalz 2013-01-07 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av donkyklonk (Inlägg 223013)
Bonnies Maggie är det dags för i silver, spets och slut! Alternativt släpper han till Linblom och spurtar om på strechen! :)

Har haft med den 2 gånger irad nu och tror faktiskt det är dags nu jag också, tänkbar chansspik om man siktar mot dom stora pengarna. ( om den nu inte blir överstreckad)

AbbeAce 2013-01-07 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 223012)
Dom har stått på 0% precis när dom släpps så länge jag kan minnas! Undrar förövrigt vem som lämnar in system på en måndag? redan 1353 system inlämnade

Men borde inte sammanlagda % bli 100 då?

Snapphanen 2013-01-07 18:02

På insatsfördelningen kan du addera ihop det till 100. Streckprocenten visar hur många procent av inlämnade system som har streck för just den hästen och eftersom man oftast garderar i loppet så går det inte att räkna så.

Pilkast 2013-01-07 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222938)
kkk

Menade du PKK? Hehe...

AbbeAce 2013-01-07 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 223031)
På insatsfördelningen kan du addera ihop det till 100. Streckprocenten visar hur många procent av inlämnade system som har streck för just den hästen och eftersom man oftast garderar i loppet så går det inte att räkna så.

Tack snapphanen ,,jag kom på det efter ett tag,,men uppskattat ändå :cheers:

Khiarshoor 2013-01-09 01:09

Mycket intressant omgång! Framför allt AVD 7 :clap:

Förra året så hann ju inte Quarchio och Norras Bean fram... Hur blir det i år? Admiral Sea snodde ju showen totalt! Var riktigt bra, samtidigt som Takter fick "fuska" bort en del ... Men han körde ju "perfekt" också så all heder till honom!

Återigen kör Uffe Norras Bean detta året och det gör att jag som trodde på denne så mycket tror mindre på hästen.. NB är ju enkel att köra och riktig pålitlig.. Formen är ju grymt bra och hästen har tidigare inte varit så fin som den är just nu!

Men Ohlsson kör ju som en kratta och skulle inte förvåna mig om han totalbommar med hästen, men de ska ju inte gå!

QDC var störtfin efter galoppen sist som måste ha berott på startbilen...

Vad gäller Åkes två i loppet borde ju voltstart vara ett STORT minus för MR Picolit känns det som .. Kommer nog få bekänna färg ... Beckman var med förra året och då gick det uruselt från fjärdespår, men som alla säkert vet är ju inte Beckman den samma nu ;) Håller nog Beckman ett steg högre än Picolit av dessa två...

Edward Ale har ju varit fullständigt fenomenal på sistonde och denna måste bli att räkna med trots svårare motstånd kanske!

Vinnaren finns på andra eller tredje utan tvekan .. Tycker inte det finns någon mening att titta på hästarna 1-7 i år... De ska inte ha något med de hela att göra... Mest intressant just nu på strecken känns QDC och NB ...

Men de är ju långt kvar till lördag så.

I min bok är det dock avslag på MR Picolit... Voltstart + Att han inte såg så bra ut senast när han vann (enligt mig). Bonnies Maggie hade enkelt vunnit utan galopp i sista sväng tror jag..

Asprilla 2013-01-09 16:32

Ingen gulddivision denna vecka? Why not? Eller är V75-Mästarna att betrakta som ett guldlopp?

Staketkusken 2013-01-09 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Asprilla (Inlägg 223487)
Ingen gulddivision denna vecka? Why not? Eller är V75-Mästarna att betrakta som ett guldlopp?

Ja, inte hör Quarcio hemma i klass 3 i alla fall :lol:

putte64 2013-01-09 17:02

De som står start skulle aldrig starta i Guld, men de övriga kan nog tänkas göra det.

Citat:

Ursprungligen postat av Asprilla (Inlägg 223487)

Asprilla 2013-01-09 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 223492)
Ja, inte hör Quarcio hemma i klass 3 i alla fall :lol:

Nej, kvarken är väl mer troligt en beståndsdel i Guld. :)

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 223496)
De som står start skulle aldrig starta i Guld, men de övriga kan nog tänkas göra det.

De som står start? Var tittar du nu?

Ja, alltså ett problem jag fortfarande har är att tolka klasslösa lopp. Stör mig därför lite på omgångar som inte har ett lopp av vardera Guld, Silver, Brons, Klass I, Klass II. Men ibland får man väl godta att speciallopp av den här typen - "15 bäst placerade körsvennarna (inkl. Flemming...) under 2012" - ersätter någon division.

Espo 2013-01-10 00:13

Första tankar om lördagen:

1 Jonathan Spets och slut? Kan 7an komma förbi i starten? Kan Orderly´s topp spurt ställa till det?

2 Twigs Tiffany bara bäst!? Men alltid knepigt att runda ett fällt.

3 Tar sig Macho Gosip till ledning? = VINST. Annars körning som bäddar för 1an?

4 Poobong plockade 6an från dödens näst senast. Men vinner väl knappast från dödesn igen då Starbec´s Macklo kommer bakifrån?

5 Grumetti klart bästa hästen! Men Timo Nyman i volt med orutinerad häst?

6 Onice Axe till spets. Mr Fitch topp spurtar varje gång. Öppet bakom!

7 8-10-12 Blivande stjärnor! Björn kör preparé med Quarcio och kommer aldrig in i loppet!

putte64 2013-01-10 01:22

Med "står start" avses alla hästar som inte har tillägg.
Hästarna 1-7 kutar 2140 m och "står start" medans 8-12 har 20 meters tillägg och kutar 2160 m osv.

Citat:

Ursprungligen postat av Asprilla (Inlägg 223502)
Nej, kvarken är väl mer troligt en beståndsdel i Guld. :)

De som står start? Var tittar du nu?

Ja, alltså ett problem jag fortfarande har är att tolka klasslösa lopp. Stör mig därför lite på omgångar som inte har ett lopp av vardera Guld, Silver, Brons, Klass I, Klass II. Men ibland får man väl godta att speciallopp av den här typen - "15 bäst placerade körsvennarna (inkl. Flemming...) under 2012" - ersätter någon division.

flaque 2013-01-10 02:23

Avd.1 Borde vara bra chans till spets o slut på 1 Jonathan Palema

Avd.2 Känns öppen för mig. nr 6 Polo ett roligt streck med Adielsson tar bort 13 Jitanes
Peter inte riktigt nöjd senast o varnar för klar vingelrisk. Svanen varnar för klar galopprisk
på 5 Hey Honey.

Avd.3 Ännu ett öppet lopp. 5 Burning line Gral? otroligt bra senast är ju även riktigt snabb ut frågan hur man gör med Bonnies Maggie om man släpper eller inte. 6 Milton Zet riktigt bra senast. Jag krånglar inte till det efter strykningen av
Macho Gossip utan la till 9 Tourbillon på systemet.

Avd.4 Här tar jag ställning o spikar 6 Scoot To Score efter jag sett hans 2 senaste lopp
i arkivet. Klart läget kan ställa till det. Tycker 9 Starbec's Macklo uppträdde lite knepigt på upploppet senast.
11 Poobong är ju kapabel men där ligger man lite lågt i stallet på grund av läget.

Avd.5 Här spikar jag 7 Grumetti Trots Timo Nyman men han känner hästen väl rätt el fel
ser vi på lördag eftermiddag.

Avd.6 Här borde man klara sig långt med streck för 2,3,4,5 o 12

Avd.7 Här tog jag alla som kan vinna:p 8,10,11,12,14,15

Här kommer systemet ett andelssystem 10 st.

Avd.1 1 Jonathan Palema Res: 7,9
Avd.2 1,2,3,6,7,8,9,12
Avd.3 1,2,5,6,7,9,10,11
Avd.4 6 Scoot To Score Res: 9,11
Avd.5 7 Grumetti Res: 6,13
Avd.6 2,3,4,5,12
Avd.7 8,10,11,12,14,15

1920 Rader

AbbeAce 2013-01-10 07:48

Spel Guiden för den som vill läsa:

http://spelguiden.se/sg2/docs/Spelgu...0000%20V75.pdf

HuBBaBuBBa 2013-01-10 08:46

Citat:

Ursprungligen postat av Espo (Inlägg 223631)
Första tankar om lördagen:

1 Jonathan Spets och slut? Kan 7an komma förbi i starten? Kan Orderly´s topp spurt ställa till det?

2 Twigs Tiffany bara bäst!? Men alltid knepigt att runda ett fällt.

3 Tar sig Macho Gosip till ledning? = VINST. Annars körning som bäddar för 1an?

4 Poobong plockade 6an från dödens näst senast. Men vinner väl knappast från dödesn igen då Starbec´s Macklo kommer bakifrån?

5 Grumetti klart bästa hästen! Men Timo Nyman i volt med orutinerad häst?

6 Onice Axe till spets. Mr Fitch topp spurtar varje gång. Öppet bakom!

7 8-10-12 Blivande stjärnor! Björn kör preparé med Quarcio och kommer aldrig in i loppet!

Du har helt rätt!

QDC körs preparè och Noras Bean likaså (hemmabanestart) ägarna skulle bli snusskigt sura om dem körde slut hästarna innan PriDA:)

8,10,12 bör göra upp om det om inte nån på start har hysterisk form m.m. som förra året. I så fall tror jag mest på 3,4 på start.

capone 2013-01-10 15:15

Bonnies Maggie & Grumetti två bra spika på Lördag
:clap:
Mr Fitch Kan vara en spik till

HuBBaBuBBa 2013-01-10 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 223702)
Bonnies Maggie & Grumetti två bra spika på Lördag
:clap:

Om nu inte Burning Line Graal äter upp den som sist dem möttes hur öppet lopp som helst 10 hästar kan vinna.

HuBBaBuBBa 2013-01-10 16:08

Registrerat spel

Datum: 2013-01-12
Bana: Åby
Spelform: V75, omg. 2

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1 Jonathan Palema (9, 11)
2 6 Polo
3 2, 7, 12 (12, 11)
4 5 Nelly Chap
5 13 Jaguar Broline (7, 10)
6 1, 3, 8, 12 (12, 1)
7 4, 6, 10, 12 (12)

Vadet gäller startnummer

48 rader x 1 x 0,50 kr =
24,00 kr

Kvittonummer: 4DEA CF0F 0A34 xxxx

AbbeAce 2013-01-11 00:34

Lite tankar om denna omg..

1. Här blir Jonathan omg största fav..Tycker inte han har möt något motstånd än även om inte detta heller är nått.. Första motbud tycker jag 7 Kimbee som jag tror kan ta spets men på Åby såhar kanske inte det någon betydelse iaf inte lika stor som på andra banor..StorSkrällen lägger jag på en hemmahäst 6 Uri en slowstarter men kan spurta riktigt vasst när han e på humör (stall info viktig) Bo F e inte en duvunge direkt iheller hmm,,
men ska man gardera så kan man lika bra ta några till 8,9,11

2. 8 Playing nu med Thomas själv tror jag har bra chans även 12 Twigs,men om jag börjar bena ur 1a fållan så är danske gästen rätt så giftig 1 Precious men tror inte han får behålla spets utan 2 lr 5 tar den,kan då hmna långt bak på innern sen tycker jag att 4 Miss Bo har kapacitet för att vinna. 13 och 14 kan spurta bra men var hamnar de? Skrällarna kan vara 9 What lcd och 7 Fragola som nu har skrällJörgen i vagnen.

3. Här tror jag på 1 Capello som spårar runt om eller släpper till 2 Bonnies för han släpper inte till 5 Burning och då blir det åka av som då öppnar för bla Åke körda 10 Quality,,men min skräll är 6 Milton, men fav kan få loppet kört i halsen om de har för stor respekt för denne..Hmmm

4. Här är många spurt vassa så se upp,,öppningen tar 4 lr 5 hand om. 11 Poobong är stark och går väl fram omgående och blir då släppt men väntar han öppnar det för andra,, 6 Scoot och 9 Starbec's.10 Pro 8%?så kass är den väl inte Men jag gillar Scoot som har toppform. Spik?

5. Stor fav inl (inuläget) 7 Grumetti och kan mycket väl vinna tycker att 6 Search är på g form mässigt. men undra om inte t.o.m Frank kan klara av att sitta stilla som icemannen bakom 13 Jaguaren som kan speeda..Hmm chansspik?

6. Här kommer ett getingbo,,12 Golden var ju bara femjevlig sist men spåret,,9 Breedlove kan när han vill,,3,4,5,6 är bra på korta häcken,,sen är det det här med hjärtehästar men jag gillar verkligen 2 Unice Axe, Adde är väl lite försiktigare än Ludde men ett bra spår och om inte Adrian är värd en titel nu när han får köra,,chasspik i ett dyrt lopp. Hmmm

7. En blandad kompott i Mästarloppet,blir det prep för guldhästarna? Min första häst är helt klart 12 Edward men 8 Beckman har också toppform 10 Mr P är en bra kuse och får Jorma vinna över husse tvivla starkt (vill minnas att han släppt tidigare)tar man då 14,15 osså såär det heltäckt...

Men bara tankar inl.. Lycka till o bena ur denna omg

kriga 2013-01-11 00:56

För egen del tror jag väldigt mkt på Twigs Tiffany. Björn Goop upp istället för Reden. Gillar Reden som tränare då hans hästar ofta är i väldigt fint skick, som kusk är han ju dock helt oduglig. Springspår på tillägg, är lite inne på att BG kan forcera henne tills spets. Tycker hon möter mkt enklare hästar än tidgare.

Expekt hade 4.50 på vinnare. Precis när jag skulle hugga så hade grisarna sänkt till 3 ggr. Mkt irriterande. Fint värde som flög iväg där.
Får se vad Bet365 sätter, men med tanke på att Unibet har 2.75 så..

Vet inte om det blir skoryck på Åkes Hey Honey , får kolla aftonbladet imorgon bitti. Han varnar han ju för stor galopprisk men barfota så.. är väl den jag är mest rädd för.

Jonathan Palema är ju storfav och det tar ju alltid emot att tro på sådana. Verkar som åke tror riktigt mkt på denna häst och han levererar ju varje gång. Möter ju inget, och spets, så troligvis singel för mig.

AbbeAce 2013-01-11 01:06

Kan bara hålla med dig kriga...också svårt för när hästar blir så stora varit inne på köra utg men fegar väl ur och spikar...

qwerta 2013-01-11 01:09

Citat:

Ursprungligen postat av AbbeAce (Inlägg 223806)
Lite tankar om denna omg..

1. Här blir Jonathan omg största fav..Tycker inte han har möt något motstånd än även om inte detta heller är nått.. Första motbud tycker jag 7 Kimbee som jag tror kan ta spets men på Åby såhar kanske inte det någon betydelse iaf inte lika stor som på andra banor..StorSkrällen lägger jag på en hemmahäst 6 Uri en slowstarter men kan spurta riktigt vasst när han e på humör (stall info viktig) Bo F e inte en duvunge direkt iheller hmm,,
men ska man gardera så kan man lika bra ta några till 8,9,11

2. 8 Playing nu med Thomas själv tror jag har bra chans även 12 Twigs,men om jag börjar bena ur 1a fållan så är danske gästen rätt så giftig 1 Precious men tror inte han får behålla spets utan 2 lr 5 tar den,kan då hmna långt bak på innern sen tycker jag att 4 Miss Bo har kapacitet för att vinna. 13 och 14 kan spurta bra men var hamnar de? Skrällarna kan vara 9 What lcd och 7 Fragola som nu har skrällJörgen i vagnen.

3. Här tror jag på 1 Capello som spårar runt om eller släpper till 2 Bonnies för han släpper inte till 5 Burning och då blir det åka av som då öppnar för bla Åke körda 10 Quality,,men min skräll är 6 Milton, men fav kan få loppet kört i halsen om de har för stor respekt för denne..Hmmm

4. Här är många spurt vassa så se upp,,öppningen tar 4 lr 5 hand om. 11 Poobong är stark och går väl fram omgående och blir då släppt men väntar han öppnar det för andra,, 6 Scoot och 9 Starbec's.10 Pro 8%?så kass är den väl inte Men jag gillar Scoot som har toppform. Spik?

5. Stor fav inl (inuläget) 7 Grumetti och kan mycket väl vinna tycker att 6 Search är på g form mässigt. men undra om inte t.o.m Frank kan klara av att sitta stilla som icemannen bakom 13 Jaguaren som kan speeda..Hmm chansspik?

6. Här kommer ett getingbo,,12 Golden var ju bara femjevlig sist men spåret,,9 Breedlove kan när han vill,,3,4,5,6 är bra på korta häcken,,sen är det det här med hjärtehästar men jag gillar verkligen 2 Unice Axe, Adde är väl lite försiktigare än Ludde men ett bra spår och om inte Adrian är värd en titel nu när han får köra,,chasspik i ett dyrt lopp. Hmmm

7. En blandad kompott i Mästarloppet,blir det prep för guldhästarna? Min första häst är helt klart 12 Edward men 8 Beckman har också toppform 10 Mr P är en bra kuse och får Jorma vinna över husse tvivla starkt (vill minnas att han släppt tidigare)tar man då 14,15 osså såär det heltäckt...

Men bara tankar inl.. Lycka till o bena ur denna omg

Bra skrivet och kul med folk som läger ner tid! Blev dock lite nyfiken på varför du tror Capello B skall spetsa, tycker han verkar rätt långsam ut?
Håller med om att Scoot & Starbec's känns som 1a hästar och gillar Jaguaren bättre kusk än Frank finns väl inte i dessa sammanhang :-)

::

Khiarshoor 2013-01-11 07:24

Ärligt talat... JP i AVD:1 befogad favorit ... Och kommer väl säkert vinna på att Åke har så mkt respekt och att det är en sån megalampa så den får väl fuska bort ett varv av loppet minst...

Men ärligt TALAT!!!!

Titta på tiderna, hästen har ju tjänat snabba deg och hästens 16.9 på distansen borde inte räcka långt!! Senast gick den 16.9 och imponerade inte märkvärt på mig, nu möter den dessutom flertal hästar som går betydligt bättre tider än så!

Jonathan Palema måste ju garderas, även om den säkert vinner enkelt tack vare respekten ..

Espo 2013-01-11 07:30

Mer och mer inne på Mr Fitch i 6e. Riktigt överodds på Expekt just nu, 6.5 i odds! Den går jag in tungt på, kommer säkert ge 3-4ggr imorn på ATG beroende om det blir skrik på den eller ej.

marvel 2013-01-11 09:25

1 res 9-6
6, 8, 12, 13, 14
2, 7, 10
4, 5, 9, 11
1, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13
4 res 2
4, 6, 10, 12

1/10

lepadd 2013-01-11 09:49

[QUOTE=flaque;223641]

Avd.2 Känns öppen för mig. nr 6 Polo ett roligt streck med Adielsson tar bort 13 Jitanes
Peter inte riktigt nöjd senast o varnar för klar vingelrisk. Svanen varnar för klar galopprisk
på 5 Hey Honey.

jag var inne på precis samma tanke ang Polo sen kan man ju indra om våra informatörer intervjuar samma person;)

Expressen skriver

– Polo har inte startat på ett
tag och lär behöva loppet,
säger Christoffer Eriksson

Ronden skriver

- Polo fick tuff inledning i comebacken senast och hade inte gått något snabbare jobb inför den starten. Hästen behövde loppet och formen kommer att flyttas framåt oerhört mycket. Hästen gör bra insatser när hon är fräsch och det är hästen nu. hon passade inte på barfota balans senast och det blir åter skor runt om, säger Christoffer Eriksson

Same but different men man ska inte klaga hade expressen skrivit samma så hade det varit bra mycket mer spel än 8%

HuBBaBuBBa 2013-01-11 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 223813)
Ärligt talat... JP i AVD:1 befogad favorit ... Och kommer väl säkert vinna på att Åke har så mkt respekt och att det är en sån megalampa så den får väl fuska bort ett varv av loppet minst...

Men ärligt TALAT!!!!

Titta på tiderna, hästen har ju tjänat snabba deg och hästens 16.9 på distansen borde inte räcka långt!! Senast gick den 16.9 och imponerade inte märkvärt på mig, nu möter den dessutom flertal hästar som går betydligt bättre tider än så!

Jonathan Palema måste ju garderas, även om den säkert vinner enkelt tack vare respekten ..

Man kan bli väldigt lurad av tider.... Jägersro och Halmstad Färjestad Åby på sommaren kan ge väldigt fina tider och se jättebra ut m.m. Hur lång stäcka dem gick tiderna varierar ju... kan ha gått i 19-20-tempo för att sedan avsluta 14-15 sista 500m eller nåt... har sett häst med sämst tider vinna. Hur blir loppet kört? Den i spets bestämmer tempo och Åke är MÄSTARE på att trolla bort lopp och att ha respekt med sig i lopppen så mycket talar för spets och slut för JP... Men vill man åt dem stora degen och hoppas att något annat ska hända så garderar man ju sjävklart... :)