![]() |
V75 26/1 Halmstad
Första tanken
3, 4 1, 2, 3 6, 9 2 3 Många 2, 4, 9 |
Lämnar du in den? eller försöker du invagga oss,...Hmmm
Kan du inte skriva varför dina tankar är som dom är? Det tycker jag är mer intressant än en rad utan motivering,menmen... |
Citat:
|
avd 6 laurier dag spets och slut?kort lopp nu brukar bli het när danne laddar med den men nu kort+bra spå kan hålla hela vägen tror jag.guld loppet är väl låst på strongen+saston+joke?nackdelen joke inte startat på typ 10 månader annars bra häst när den funkar.jocke kör väl i ledningen denna gång?
|
Håller med föregående talare ang. att vara trött på folk som bara postar sina system.
Guld ser ju fantastiskt kul ut på lördag. 5 Hästar som hade lekt hem gulddivisionen i lördags. Känns som man får låsa på fyra, svårt att ta ställning känns det som. Första hästar är iaf Stronh Boy och Saston för min del. Joke blir säkert favorit men det tycker jag är fel efter så lång frånvaro. |
Grabbar
Varje söndag kollar jag snabbt igenom startlistorna och skriver ner vad jag tyckte. Det är fem minuters jobb, och går bara på vad jag tidigare tror mig ha sett. Sedan använder jag ca tio timmar till under veckan för att ta fram systemet. Vem spikar systemet sex dagar innan start ? Men första tanken kan ibland vara ganska bra.... Citat:
|
Omgången ser hyper intressant ut. Det kan nog bli bra med pengar på 7 rätt. Som det låter på Ludde så är Joke Face iordningställd. Han tränar tydligen som en demon. Ludde är alltid optimist men skickar han ut honom på v75 direkt så bör hästen vara rejält förberedd. Dessutom luktar det spets efter en bit då Löfgren deklarerat att han inte vill köra i spets i de här tuffa gängen. Det kan bli Luddes helg. Vinst i guld på Lördag och prix d americque på söndag.
|
Citat:
|
Vi kan väl säga så här, jag tänker inte be om lov att skriva mina inlägg
Vem vet, någon som inte gnällt kanske är intresserad |
pass upp Gigant slugger med ryggresa är hyperfarlig, var och såg hans lopp på åby senast där han nästan blåste förbi alla på upploppet!
|
Jag såg att purple rain dream skulle starta. Den borde vara bland de tre i allafall, den slog ju Oloong näst senast och den vann ju i lördags.
|
Strong Boy känns som klar spetsfavorit i GULD och då det är medeldistans borde den väl ha en bra chans att vinna. En chansspik som säkerligen inte blir spelad mer än 25% på strecken.
|
Första tankar
Spikideer Avd 1 Elit Håleryd - Bra insatser, Bra läge Avd 3 Strong Boy - Startsnabb och rätt distans Avd 4 Gambrinus Degato - Favorithäst som aldrig gör ett dåligt lopp Avd 6 Havbergs Mimi - Bara känsla för att den leder runt om. Avd 7 Tion Medon Sisu - Bästa hästen på medel i detta fält anser jag. Nu ska det väljas ut 3 spikar av dessa och sedan blir det en svår nöt att gardera avd 2 och 5 som ser helt öppna ut. |
Citat:
|
Citat:
Havbergs Mimi har jag med en känsla för kan bli spik! annars tror jag varken strongboy vill köra i ledning och blir fast invändigt. New line kör över allt i sista! |
En första tanke vs Vagninfo 30sek innan
Citat:
|
kan verkligen havbergs mimi hålla upp ledningen? Jag tror inte det. gör den det så vinner den. ruggig form.
|
Tror jag inte att den kan. Försöker den svara lär det gå i 190 första 500. Både 2 och 7 är väldigt snabba ut.4 an lika så. Tror Real Showman kommer fälla många till slut.
|
De som lägger ut sitt system utan kommentarer, har ju sin fulla rätt att göra så. Oftast är till sist systemet en jävla mix av egna ideér och andra "experter" som påverkat en och att då krysta fram kommentarer måste vara totalt frivilligt. Gillar de gånger någon publicerar uppgifter och fakta om hästar som de fått ta del av genom tränare och skötare (helst inte ägare)
|
Svaga favoriter
Tycker att de tidiga favoriterna ser antingen riktigt svaga ut eller kommer till start med osäker form. Endast en favorit känns stark på förhand!
Avd 1: Vart hamnar MrFitch från 4e spå i volten? Vek dessutom ner sig lite väl enkelt i spets förra veckan! Avd2: Huu vidöppet lopp utan favoriter... Avd3: Vad är statuse på Joke Face? Läge för Lövgren att svara i spets eller knäppa Joke över upploppet! AVD4: Här vinner dock favoriten, som känns överlägsen! AVD5: Oprövad dansk som i tidigare starter mött absolut ingenting. Enorm klasskillnad att gå ut i V75 nu! Bör vara en helt annan hårdhet i bakspårs hästarna. AVD6: På vilka meriter är 2an favorit??? AVD 7: Tion Medo Sisu är en ojäm häst. En bra dag och hästen i form, så krossar han nog detta gäng. Men i den författningen har jag inte sett hästen sen i våras. Capello däremot lyser det toppform av! |
Putte64:
Jag tycker du tippar bra måste jag bara säga...Men dina tankar är ju klart mer intressanta,bara du inte tar det fel med en tidig rad;) |
joke face och stong boy i all ära. Men 2 clear sign är snabb ut och saston kommer säkert hamna 3dje utvändigt och vinner därifrån. Spik :)
|
Joke Face är tillbaka. Spikar
:clap: |
Tror att jag fegar och låser guld på de 4 som kan vinna. Sitter och letar skrälldrag. Tycker Örjan och Uhrberg sitter bakom för lite streckade i andra. Tror jag låser fräckt på de 2
|
Avd7: nr1 Marlin Jet, kan den hålla spets?
|
Citat:
|
Kan inte tänka mig att Marlin Jet håller spets. Inte direkt jättesnabb ut, Organic Value är ju betydligt rappare ut!
|
organic value spetsar om han vill. Att marlin jet räcker kapacitetsmässigt tror jag absoulut. Han var imponerande senast på jägers och mår bäst av högt jämnt tempo. Kan dock strula med position här
|
Tycker omgången ser vääääldigt svår ut, svåraste på länge! Får ingen riktig feeling alls vilket jag brukar få tidigt... Får klura mer imorgon. Just nu lutar det mot att jag spikar Nomea Sas i fjärde som jag tror är bäst där och har missvisande rad(gick felfri i tre omstarter innan galoppen senast), 5% är ett fynd!
|
Renate Bowl i lärlingsloppet tänker jag ha med som skräll och som jag tycker ni ska passal!! Flööög fram över upploppet senast i ett v65 lopp, var då 3a bakom pike river och elit håleryd. Var inte långt ifrån segern trots han låg sist in i sista sväng. Har förvisso dåligt spår nu men får hoppas på en bra resa och idiotkörning bland lärlingarna så är det inte omöjligt!
|
när kommer din system för imorg...saknar
|
menar miljo14 förslag
|
Tänkte precis skriva att det troliga är att Ludde stryker Joke Face, för att slippa att bli synad....STRUKEN!
|
3 4 5 6
1 2 4 5 6 8 10 9 (bra bana, blir inte instängd, bästa hästen, vinner) 2 (bra spår bra kusk bra näst sist...ganska svag spik) 11 12 (tveksam på Dan W - men bästa hästen) 1 2 3 4 5 9 4 (VINNER) LYCKA TILL! |
Ser Real Showman som streckvärd till 26%, såg honom på åby öppna 10,8/500 och sen gå ifrån dom, Gången innan fick han fjårdespår genom första sväng, körde sig till spets (12,1/500) och åkte dit mot några smygkörda.Pike River vann
Enligt Untersteiner har han tidigare haft problem efter loppen men dom två senaste har han tagit bra. Ska fungera bra bakifrån enligt tränaren. 1 och 2 och förhoppningsvis några till kommer nog att ladda från start. 3 ska vara lite långsammare ut och 4 vill dom nog inte köra i spets så den laddas nog inte. Kan man hoppas på andra, tredje ut utan att bränna för mycket och att dom kör där framme. Jänkarvagn som senast. "Han var mycket fin senast och jag vill verkligen plussa för honom" |
Uhrberg tankar
Spoiler:
|
Avd 1: 6 Toralf Jubb tycker jag känns mycket intressant här. Tycker den är allt för lite streckad till chans att vinna det här loppet. Annars ett ganska öppet lopp där man skulle vilja ha de flesta hästar.
Avd 2: Är inne på att Takter får överta ledningen e 500m körda här med 4 Handsome Knight och sen är det hästen att slå. Chansspik för mig. Annars tycker jag 2 You Talking to me med Örjan på en Gooptränad häst är intressant. Avd 3: Lite lätt färgad som stark Melanderfan men det här fältet krossar väl Saston. Hade Joke Face funnits kvar i loppet och Spring Erom hade kunnat spetsa så kanske jag hade garderat men nu är det spik på 9 Saston på allt Avd 4: 2 Pike River är en bra häst men jag har oerhört svårt för storfavoriter i lärlingslopp. ALLA brukar jag köra på i lärlingsloppen. Om ni anar att det blir lite körning i detta lopp så glöm inte 12 Jullex Dante med bästa kusken och ett stall i storform Avd 5: Här tror jag Åke S sitter på leken. Optimal balans och efter starten så står det inte på så är Åke framme o känner på Flemming. Jag tror 12 Bailey Sweet Grim är den starkare av dessa två. Avd 6: Stor favorit ser 1 Havbergs mimi ut att bli. Helt rätt också kanske. Men jag vill gardera med 2,4,6,7,9 där jag tror att 9 Real Showman bara blåser förbi dem tillslut Avd 7: Här har ja råd att ta alla så därför gör jag det. =) |
Håller också Toralf som första häst.
Andra borde man väl ha med ett gäng men jag stänger nog på 3. 2,4,10. Tredje låser jag på de 3 som är kvar i loppet 4de lutar också åt 3. 2,8,9 5e vet jag inte alls. 6e blir spik på Real Showman 7e Tror jag New Line vinner som han vill men dubblar nog med någon kul. |