![]() |
så sa dom om beanie mm kompisen prata med han---Jeg har snakket med trener Morten Waage som er lyrisk til Beanie M.M. før årsdebuten. I fjor vant han dette løpet med samme forberedelser, men nå er elitehesten enda bedre forberedt. 1.13,5 over en sprint på Solvalla kaller jeg hurtigarbeid! Beanie M.M. bør spilles banker i både V75 og DD-spillet.
|
Citat:
han är absolut inte beroende av ledningen, Mårten Waage. Goop vs Svanstedt kanske känns igen att de inte ger varandra något gratis i loppen ? |
Jag tippar på Bo Westergaard och Johnny takter imorgon! Dem har jag fått känsla för.
Minst spika två av dessa A hästar, lutar åt 2 Johnny takter. 1. A. 12 King Creole E.P B. 3,11,2,6 2. 2,5,8,9 3. A. 1 Paisley B. 10,13 4. 12,5,2,3 5. A. 7 Emperador B. 8,12,4 6. 1,3,5 7. A. 11 Photo Bear B. 1,4,12,8 Vad tror ni om chanserna för dessa A hästar? King Creole EP och Photo Bear går starkast till slut, och lite körning mellan hästar längre fram. 1 Paisley tar ledningen och 7 Emperador kör till ledningen. ? (o båda får bestämma hoppas jag på) vad tror ni i avd5 om spets? |
Citat:
|
Lämnar in nu då jag sitter på flyget hem i morgon efter 2 veckor i Spanien:cheers:
Momarken 11 2013-03-16 V75 Avd Ordinarie 1 3 5 6 2 5 8 9 3 1 4 2 3 5 12 5 1 7 8 6 2 5 7 1 4 11 648 rader * 1 * 0,50 kr = 324,00 kr 2013 0D20 A858 4E17 0801 15 mars 2013 Momarken 11 2013-03-16 V75 Avd Ordinarie 1 3 2 5 6 9 11 3 1 9 10 11 15 4 5 5 1 5 7 8 12 6 1 2 3 4 5 7 1 500 rader * 1 * 0,50 kr = 250,00 kr 2013 2542 2A32 4693 8805 15 mars 2013 Lycka Till Alla:thumbup: |
V75 för en lax!
1) 1 2 3 5 6 8 9 10 11 12 2) 2 5 9 11 3) 10 11 4) 12 5) 1 2 4 7 8 9 10 12 6) 3 4 5 7) 4 Intressant omgång och system! Jag har valt att spika två andrahandare som är understreckade! 12 Sejr Gammelsbäk är en flygmaskin som tyvärr är utropad av alla "tjänster" som dagens bästa! Gynnad av två strykningar och bara 10 ekipage kvar i fältet! Finns ingen med samma speed i fältet och om det inte blir 1.22 första varvet med min spik längst bak och "alla" ut i tredjespår med handbromsen i så är det klart! Spik nummer två är Belgrado som i kraft av i princip spetsgaranti och värsta hotet i rygg samt från tolfte borde få ett så rimligt tempo första 500 att den hinner undan trots några mer kapabla i fältet! I sjätte tar jag spetshästarna 4 eller 5 och rygg ledaren som är 3 Mr Picolit! Heltäckt och det blir INTE 30 meters marginal i mål... ;) Men heltäckt är det! Garderar dom vanliga i kallblodsloppet med två intressanta norska outsidermotbud på start! Photo Princess är normalt spiken i tredje! Både bak och fram och ut och in men jag kan inte blunda för hur uppsnackad Nalda Hof var inför Sverigedebuten och nu lopp i kroppen. Jag har råd att lyxa till det med en dubbling! :moneybag::innocent::moneybag: Det är ju trots allt lördag så vi festar till det! ;) Övriga lopp "köper" jag! Lycka till! |
Citat:
|
Citat:
|
Paisley börjar bli mer och mer klar....det är bara inse att det är spets och slut
|
Facit för morgon dagen. :thumbup:
1. 3,5,6,11,12 2. 2,4,5,6,9,11,13 3. 1,4,10,13 4. 12 5. 1,7,9,12 6.1,3,4,5 7.4 2240*1*0,50= 1120kr :clap::moneybag::cheers::drunk: Norskarna måste ju vinna minst ett lopp och det gör de i avd4 med 12an eller två lopp med kallblods loppen. Belgrado i sista är ju stenklar spets och slut... LYCKA TILL och GOD TUR allihopa.... Lite tips från mig är ganska ny här på sidan men hoppas det hjälper er lite då det är FACIT. :whistling: |
Citat:
|
Citat:
|
Precis, hur ska Paisley kunna vinna. Håller med KP, en häst som vunnit 1 av 26 tar jag inte med alls!
|
visst vinner väl caddie comet guld:cry::cry:!!?
|
Citat:
Royal Peak från tolfte?? Är folk fulla? Exakt VAD har den visat som gör den klar från det läget? Skulle inte ha den etta i rank om den så hade spår två! :no::popcorn: |
Photo Princess är inte ens favort.... :ohmy:
Rent värdemässigt dagens bästa spik! Jag har garderat med "outsidern".... Men just den, Nalda Hof, är ju favorit så det känns sådär med den missräkningen att ha dubbla Photo nu.... Trodde Photo skulle bli favorit och Nalda lite bortglömd... |
Citat:
|
Vår egen løpsreferent og tipsekspert Ole Jonny Solberg er klar i sin vurdering av lørdagens V75-løp på Momarken; det finnes to glassklare bankeralternativer.
Spoiler:
|
|
Mina tankar inför V7
1: 12A 11 9 6 5 3. Antingen är det spets och slut på Breedlove eller så blir det som i mitt badkar att King Creole E.P rundar alla. 2: 5A 2 9 11. Skrik på Gylden Balder från hele Norge. 9 och 11 kommer med på att dom är bäst och 2:an är Chrille Erikssons skräll i loppet. 3: 10A 4 1. Nalda Nof reder ut den förbannade voltstarten och Krossar allt? Om inte så spets och slut på Paisley. Låser aldrig på 2 hästar så fyran kommer med på att det är baggens skräll i AB. 4: 12. Dagens bästa spik hoppas jag.........Har fått för mig att den rundar alla och krossar men har haft fel förut. 5: 12A 8 7 1. Tarzan i form, världens bästa kusk sitter i dödens in på upploppet och tittar bakåt...Har vi sett det förut? Vågar inte spika men tror scenariot kommer stämma. 6: 5A 4 3 2 1. Imponerades av Picolitens insats senast, såg så fin ut men är tufft emot nu och att Åke varnar säger mycket. Han kan mycket väl vinna men Beanie M.M känns ändå som hårdaste kusen i gänget. Sorry Dasen, MEN jag kommer jubla ikapp med dig imorgon när Åke vinner med 300 meter för vilken häst det kommer bli! :) 7: 4A 1 9. Belgrado spets och slut. Broadway Legs fastnar på innern men hittar han luckan så smäller det till? Rysaren är ju enligt flera So here I Am, och visst får han rätt lopp så tar jag honom till 13 % Hinner säkert ändra flera gånger innan spelstopp men här är nog rätta raden.. |
Här är mitt förslag för omgången, var inne på att spika 12 i fjärde men när alla betalbolag har den etta, så fann jag värde i att gardera... ;-)
Registrerat spel Datum: 2013-03-16 Bana: Momarken Spelform: V75, omg. 11 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 8, 12 2 5, 9 3 1, 11 4 5, 9, 12 5 1 Zanimede (NL) 6 1, 4, 5 7 1, 12 Vadet gäller startnummer 288 rader x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr Kvittonummer: 8D80 C03A xxxx xx05 Konstaterar att jag går emot alla betaltjänster, rätt eller fel, vi får se. Men andrahandare som de spikar, är favoriter i morgon...Streckvärde gäller..? Och fråga inte om 8an i första, tänkte rätt från början men inser att det är ett lyxstreck... ;-) |
Breedlove, spets och slut. Örjan bra tempobedömmare.
Nalda nof. Alla som såg henne förra elitloppshelgen vet vad hon kan men klarar hon verkligen volt start ? Belgrad, spets och slut |
Citat:
Går inte att jämföra friction med Picolit, Friction har allt! Picolit behöver bevisa mer för mig. Men man vet aldrig, svaret får vi imorgon! (Idag) Är dock ganska säker på att Picolit ramlar in som fyra:) |
Hur blir det i avd 5 för Nougat ås nu när Maffioso Face ströks
|
Citat:
|
Citat:
|
om jag glömt säga det(minns inte riktigt om jag nämnt det här) så vinner MrPicolit med obegr med meter!:)
|
Är det någon som minna hästen Activity??? hur många lopp vann den sin första säsong??? och hur gick det sen apropå löpskalle!!!!(KP) kolla upp det du om du inte minns...Ina Scot var inge bra i början av karriären sen small det så titta inte för mkt på gamla siffror... det kan släppa
|
:cheers:nu blev det svårt för en del här haha....Activity?????!!!!!!!!! var det en häst???:)
|
Blir inte klok på sista loppet. Är 50/50 bland tipsen vem som tar spetsen enkelt av Broadway Legs och Belgrado :idiot:
|
Citat:
|
Citat:
Han mörkar lite vår gode åke... han gasar till spets och kör där efter en gudomlig värmning!:) |
Citat:
|
Har redan löst alla lopp...nej jag får inte ut något mer av det än att jag inser hur populär jag är:) det är otroligt att alla vill säga en annan åsikt...komiskt.. finns säkert flera som kommer spika åke men de säger alla andra hästar... hahah
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ett tecken på att jag har rätt är att hon har oerhört dåliga voltstartsrekord...18.1 på kort och 19.2 på medel... då förstår du att hon inte var någon stjärna i början sen small det...
|
Citat:
|
Citat:
Ja då et du att den inte vann ett enda lopp som treåring! |