Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 Jägersro 23/3 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/15585-uppsnack-v75-jaegersro-23-3-a/)

Stekel 2013-03-23 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 239458)
dagens bortkörning av favoriten i sista. släpp till Erik direkt och överta igen istället för att öppna 09,5 :whoco5:

Håller inte med alls, kanske om Erik har en skräphäst men nu var det andrahandare och det finns inga värre garantier för att han ska vilja släppa tillbaka då.

Sprite 2013-03-23 17:09

Så om han släppt direkt (när han förstod att han måste gasa ordentligt för att behålla ledn) och sen tryckt på med 09-tempo hade Erik hållt emot fram till 500m tror ni? Får vi aldrig veta men jag tror han hade varit före eller närmare vinnaren i mål iaf

linfre 2013-03-23 17:19

Tycker det var ovanligt låg utdelning för att bara vara en favoritseger i hela omgången?

Stekel 2013-03-23 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 239462)
Så om han släppt direkt (när han förstod att han måste gasa ordentligt för att behålla ledn) och sen tryckt på med 09-tempo hade Erik hållt emot fram till 500m tror ni? Får vi aldrig veta men jag tror han hade varit före eller närmare vinnaren i mål iaf

Det är möjligt att han fått ta över direkt om han släppt och då vunnit men det vet vi inte som sagt. Att hålla på och släppa spets med bästa hästen ger honom ingen respekt heller, något han behöver gjuta in i sina motståndare för att stå sig i längden i eliten. Annars kommer de köra på honom igen och igen, det är varken bra för business eller resultat.

Asprilla 2013-03-23 17:34

Skrattade så jag grät idag. Fajersson får äntligen slänga ut julgranen och Adrians häst skuttar iväg som på beställning. Det gick ju verkligen som smort idag.

Sprite 2013-03-23 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 239465)
Det är möjligt att han fått ta över direkt om han släppt och då vunnit men det vet vi inte som sagt. Att hålla på och släppa spets med bästa hästen ger honom ingen respekt heller, något han behöver gjuta in i sina motståndare för att stå sig i längden i eliten. Annars kommer de köra på honom igen och igen, det är varken bra för business eller resultat.

Fast nu bryr jag mig inte i kuskens framtida status som kusk och fokuserar bara på hästen i detta lopp och bästa placering för denne. Om kusken körde så bra som han kunde göra eller om han kunde gjort det bättre.

Med din filosofi så är ju Lennart Forsgren världens bästa kusk och Örjan Kihlström världens sämsta.

Stekel 2013-03-23 19:35

Du kan inte blunda för faktorer som går utanför ramarna av loppet. Tror du att alla kör för bästa placering varje gång kommer du slösa väldigt mycket pengar på att strecka Hultman-hästar som styrs av Örjan med framtida uppgifter i åtanke. För att ta ett exempel. Ja jag vet att det står i reglementet att man alltid ska köra för bästa placering men det fungerar inte så i verkligheten.

Om du läser mina argument som att alla kuskar som släpper ledningen är dåliga får du nog prova att sluta leta fel och läsa ordentligt samtidigt som du tänker till. Jag lämnar diskussionen där.

Rickart 2014-04-04 21:19

:drunk: