![]() |
Uppsnack V75 Jägersro 23/3
|
– Sahara Fairytale är en underbar häst, klok för förnuftig. Vi ställde av henne i precis rätt tid i fjol och hon har haft en mycket bra vinter där hon utvecklats rejält. Årsdebuten var riktigt bra då hon fick trava utvändigt ledaren hela vägen och gick en bra tid. Hon kan springa lika fort över full distans på lördag och att hon står lite tufft inne på pengarna hade jag koll på när jag anmälde. Jag tror att hon vinner det här, lätt Säger Lufti Kolgjini.
Hur hårt ska man ta Luddepojken på orden egentligen? Men hemmaplan, offensiv styrning och inte superhårt emot känns det som att det är spets & slut.. Spik? |
Sebastian K spik eller? vad säger andra?
|
Citat:
Jag gillar keeping Julia, men hon har svårt spår och står hårt inne här. Ändå en fin travare |
Beatles och global mazerine ser ut att rensa betydligt bättre än chansen
Inte så enkelt för Åke från spår tolv |
Tror en hel del på Saladino i andra V75 - skrivit en rek om denne...
Obi Wan och Capello Bob måste med och det måste ju bara sluta med seger för den sistnämnde snart... Sebastian K. är totalt stenklar! Kommer få så mycket gratis (garantispets), inte för att han behöver det trots årsdebut, men han har sådan respekt med sig så första varvet lär väl gå i trakterna kring 1.15.5-1.16.5 - vem skulle vilja offra sin häst, nej här kör de till slut och om andrapriset. Flemming har ju en stark häst men han kommer enbart bevaka dödens och köra sista 500, när loppet redan är över. Lucky Sec i fjärde... Var grymt bra senast! Strecka på i femte! Många galopplystna och knepiga i sjätte - jag kommer gå på de travsäkra och speediga, samt självklart starka i detta lopp - de okomplicerade, helt enkelt. Prada Secret, Discovery Håleryd, By Air är några av dem... Sugen på spik på Bolt i sista - men så var det det här med Hanné i sulkyn, vad sitter han och tänker på i dessa tunga sjukdomsdagar...? Sjukt låga 13% i nuläget är ett fynd! |
Jag väldigt långt ifrån en travexpert och inser att det är tidigt, men hur kan 12 Cloria Victis i avd 1 bara vara streckad på 2% och ha vinnaroddset 3, vilket är samma som Pingus Vang som är streckad på 72%?
|
Citat:
ps står i 30 gånger på unibet nu :) (fast odds) |
Citat:
Det beror på att någon satsat ett par hundra på Cloria Victis - omsättningen är ju än så länge låg, enbart 1599 SEK, då gör ett par hundra att oddset hamnar så lågt för stunden men detta "rättar" till sig ju högre omsättningen blir - Cloria Victis kommer hamna runt 15 gånger pengarna i slutodds hos ATG - hos nätbolagen varierar ju oddsen stort... Lycka till med de lir du gör...! |
...
|
Citat:
Ser att flera svarat i samma veva som mig... |
Citat:
:cheers: Nog med :offtopic: |
Citat:
|
Citat:
Hur länge sedan var detta? |
Citat:
|
Uhrberg om Jägers:
Spoiler:
|
Citat:
|
Citat:
|
Mitt system i Nuläget!
5 Pingus Vang (som han såg ut senast med det loppet han fick på den tiden.. wow!) 6,8 (tror mest på 8 Saladino som är stark som en björn och har mest pengar på kontot... kan va en spik.. är snabb ut och Voldemort är seg så han kan nog smita ut och kan vinna från dödens med lätta Ingves i sulkyn:) 6 Sebbe K bara vinner.... gå viddare. Alla ( lärlingslopp och många startsnabba med galoppvarningar) 5 Lucky Sec tror jag mest på. 1,2,3,4,6,7,8,11,12,14 (öppet om inte ludde rinner undan efteratt ha övertagit spets från 1 eller 2) 1,2,5,6,7,8,9,10,11,12 (bästa hästarna med sämsta lägen gör att jag tar många) 3,4,5,7 (skulle vilja ta alla här men har inte råd.. dem som jag tror mest på är först 3 sen 4 och 7 och sist 5. Blir det högt tempo på loppet är 2 Penalty Fare en skräll att se upp med .. stark! Måste även varna lite för 11 Icebear oxå:) Som sagt mycket öppet om inte 3 Åge Hornline råkar rinna undan från spets på Jägers snabba bana... som det talar mycket för. Kostnad 4800kr delat på 12-15 pers |
Säger som laxdasen. 2 klara. Bara att spika och hämta ut:rolleyes:. Jag spikar Sebbe och Lucky sec.
|
Nr 6 Igloo Skift i sjätte avdelningen får Johnny Takter i sulkyn. Streckad på 6%
|
V75-1 2, 5, 7, 9, 10
V75-2 8 V75-3 1, 3, 6, 7, 8, 10 V75-4 4 V75-5 3, 4, 7, 11 V75-6 1 V75-7 11 120 rader x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr Rövar raden. På det seriösare systemet kommer jag att köra på två av spikarna i detta system bästa värmningen avgör. Sebastian k kommer inte bli lika garderar om inte spik. |
1. 5, 7, 8 (Capello Bob. Ett måste på kupongen trots spår 8)
2. 1,2 ,3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 Öppet som fan.. Tror inte Åkte bara vinner detta loppet.. 3. SEBASTIAN K. Kommentar överflödig.. 4. 1, 4, 5, 11 Lärlingar i sprinterlopp. Här kan det gå undan.. Remember Laser över upploppet? 5. 4. Sahara Fairyale. Ludde övertar spets kort efter start och sen är loppet över... 6. 1, 5, 8, 11, 12 Freeman T. Porter. Conny mycket uppåt på denna häst. PASSAS! 7. 3, 4, 5, 7, 10, 11 Broslätts Rapide får inte glömmas i avslutningen.. Kommer rensa gott i kuponghögen om Kenneth får en fin resa trots sitt spår. LYCKA TILL! |
Avd 1: Om Ludde kör felfritt med 7 Opitergium, så öppnar loppet upp sig och både 8 Capello Bob och 9 Obi Wan kommer in i matchen. Glöm inte hur Opitergium tryckte sönder Brad de Veluwe i maj förra året och jag tror inte att 5 Pingus Vang är så speciellt mycket bättre häst. Tyckte Opitegium såg fin ut efter galopp sist och utgår från att den är upptrimmad ytterligare inför himmaplan - eller så stryker han!
|
Citat:
|
Tror faktiskt ni har fel. Troligtvis blir det stenhårt tempo sista varvet. Det här är starka hästar som kommer gå ända in i mål. Ingen av de andra hästarna kommer hänga med utom möjligtvis Obi Wan. Tror man kan låsa på Pingus Vang och Obi Wan. Opitergium är inte tillräckligt vass än för att vinna tror jag, Ludde kommer dra upp tempot men jag tror det fattas lite fortfarande för att räcka till i detta sällskap. Letar man skrällar utanför tycker jag Nimbus Hackstable till 1% är mest intressant.
|
Unibet har 9x pengarna i platsodds på Discovery Håleryd. Bör ha bättre chans än 11% att nå en pallplats.
|
lucky sec har Micke Nybrink spikat i sin krönika, där försvann det spelvärdet. (afton bladet)
|
Citat:
Knarkstrecket i omgången är 11 Sanssouci i första. Har inte varit så pjåkig mot bra kusar men visst den står hårt inne och visst finns det massor som talar emot men streckar man inte dom chanslösa så vinner man inte stor deg heller. Jag lyxar till mitt system med ett streck för den men viktar lågt. God tur där ute! /AA |
9 Conrads Voldemort (V75-2 struken. Orsaken är halsinfektion.
|
5 8 9 10
1 6 8 4 5 6 4 4 1 6 7 10 11 11 Detta är en nykter kombination av magkänsla och vett...Sebastian K brukar inte gå efter vila och Clear Sign i rygg och garantilucka när Takter anfaller i sista sväng är inte osannolikt. Spikarna inte mycket att orda om, även om Icebear i sista kräver att Åge inte får gratisspets utan att det tävlas... |
Citat:
Vet du om den stod stallad tillsammans med andra av hans starthästar i morgon...? Skall man behöva ta detta med sjukdom med nu också... Stryker han någon mer är det alla anledning att passa hans hästar - i "negativ" bemärkelse, alltså... |
vad är det för fransman som goop kör i OS kvalet?
|
Citat:
Detta är ett löjligt högt överodds - detta nyper jag direkt, tack för "heads upen"! :moneybag: |
Svanstedt om sina
+++++ Sebastian K. (V75-3) känns riktigt fin inför årsdebuten. Han fick vila helt i två månader efter sista starten i fjol och bara ha det bra i hagen. Därefter gick han motion i några veckor innan han började med intervallträning efter nyår. Sedan en tid tillbaka har han tränat för fullt med sex intervaller i sandbanan och känts mycket bra. Han känns väldigt stark, pigg, spänstig och fin. Hästen har även gått två rundbanejobb, först ett efter 1.23 full distans och i måndags körde jag 1.22 med honom. Han gick även ett lugnt jobb under torsdagen och allt var som det skulle. Normalt sett är han klassen bättre än de han möter här och visst tror jag på toppchans. Det blir barfota runt om. ++++ By Air (V75-6) har gjort en start efter sin vinterträning och det var bra gjort att vinna direkt då han gick med skor. Han var lite seg men ändå stark och kommer säkert att vara kvickare i benen nu med den genomköraren i kroppen. Han har också känts fin i träningen efteråt och det var klart plus i måndagens intervalljobb. Det känns som att hästen har bra form och nu blir det dessutom barfota runt om vilket innebär en extra växel. Läget är dåligt samtidigt som värsta konkurrenten har bra spår, men eftersom det är en riktig vinnarhäst blir betyget högt ändå. +++ Main Kronos (V75-1) var med i en tuff öppning senast och den som var utvändigt om oss körde alldeles för länge. Dessutom körde den hästen på oss så att vi fick punktering på sulkyhjulet. Det är ganska tungt att springa med punktering i de farterna så hästen var ursäktad. Han hade heller inte startat på länge men nu har han fått ett lopp i sig och kommer att ha mera tempo i kroppen. Han är snabb ut och har ett bra läge men jag tror inte att vi slår Flemmings häst. Den är för bra och det är bara en platschans. Barfota runt om. Conrads Voldemort (V75-2) räckte inte i V75 senast och precis som jag sa innan så hade han inte de farterna i kroppen. Loppen som han har vunnit tidigare har varit i enklare gäng. Han hade inga problem med banan senast utan räckte helt enkelt inte till bara. Hästen känns likvärdig nu gentemot senaste starten men att han får en trea i betyg är främst för att det är lång distans som han är gynnad av eftersom han är stark. Men egentligen tror jag inte att han räcker till vinst i V75 och det är nog platschans i bästa fall. Han kommer att tävla med skor runt om den här gången för han känns bättre med skor. Mellby Venus (V75-5) kämpade på bra i årsdebuten men det blev för tufft att gå i dödens i det hårda tempot. Men hon gav inte upp helt och gick en fin tid och har känts bra i jobben efteråt. Normalt sett ska hon gå framåt med loppet i kroppen då hon nu har mer tempo i sig. Men bakspår på tillägg är normalt inget vinstläge. Samtidigt som värsta konkurrenten står på start och hon behöver nog lite tur för att vinna. Hon kommer att gå med skor runt om precis som i årsdebuten, eftersom hon känns bättre med skor. Däremot blir det inga broddar som senast och det är såklart ett plus. Jag håller henne som min tredje bästa chans i V75. ++ Clear Sign (V75-3) var bra vid segern näst senast men har även haft lite otur och suttit fast några gånger på slutet. Han känns fin i träningen och har bra form. Men här är det normalt en platschans i bästa fall. Nelli Cobell (V75-5) gick rätt så bra senast på en fin tid och har nog bra form. Men hon har svårt att räcka till och kanske kan ta en hygglig placering som bäst. Global Mazerine (V75-6) har utvecklats otroligt bra och från att ha varit en “skuttburk” tidigare så är han numera stabil och fin. Senast sprang han en 1.13-tid och det hade man aldrig trott tidigare att han skulle kunna klara av. Hästen har toppform men har ett dåligt spår och kommer att tappa i starten. Han lär vara sist efter 50 meter och får därmed svårt att vinna. Mick Jägers (V75-7) blev fast länge senast och kom loss för sent. Det gick fort till slut men han hade lite sparat i mål. Jag tror att han får svårt att vinna här och är nöjd med en bra placering. Käklla: Trav365/Sportbladet |
omgångens kioskvältare avd 5 nr 2 G.K.Alias ujippa
såg att Stora Vinster har den som tipsetta!! även spelguiden varnar för henne. 6 % just nu |
Citat:
och sluta och blanda in tennis !!! går inte att säga så . vad menar du när du skriver något så flummigt? ps är lite sur när Sverige spelar sä jävla dåligt :cry: |
Citat:
|