Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 - Mantorp. (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/15785-uppsnack-v75-mantorp/)

Pilkast 2013-04-06 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av satori (Inlägg 242583)
Nä största myten i travet är att kort upplopp gynnar dom som sitter där framme och långt upplopp gynnar dom som sitter där bak.

Ja, första V75 visade i alla fall att det stämmer att man skall sitt långt framme vid kort upplopp!

laxdasen 2013-04-06 14:35

luddes obegr bra den tog man som chanslös visade sig rätt:)

Stekel 2013-04-06 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 242586)
Hur förklara du då Melander som startar igång sina hästar - de behöver många gånger lopp i kroppen även om många även har iordningsställt när de startar, även Melander.

Helt klart är det så att de flesta behöver en genomkörare för att vara på topp - så ingen bluff där...

Du kan gå ut i viktiga lopp för att det är stora pengar och att man som nu i Olympiatravet, där man hoppas på en finalplats pga det klena finalfältet (hittills).

Nej, detta har man fått sett många gånger att det behövs så jag förstår inte var du fått detta ifrån... Måste vara en väl bevarad hemlighet annars...

:cheers:

Finns såklart undantad, exempelvis Melander och Hultman (som förutom att han startar igång dem har hästens bäste vän Örjan i sulkyn. På andra sidan spektrat har du t ex Nurmos som baissar varenda jävla årsdebut trots att det alltid är vältränat (så han slipper kritik sen), är de inte halssjuka så vinner de bara. De vassa hästarna då. Här har vi också andra sidan myntet på kusksidan körglade Jorma som skiter i om hästen hoppar i starten, känner han att hästen är bra för dagen ställer han bara på igen även om det nu står årsdebut i programmet.

Pilkast 2013-04-06 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 242578)
Spoiler:
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 3, 4, 5, 6, 9
2 3 Figaro Sånna
3 4 G.H.Nemo
4 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10
5 2, 3, 4, 6, 7
6 4 Oasis Bi
7 5, 11

Vadet gäller startnummer

420 rader x 1 x 0,50 kr =
210,00 kr

Oasis Bi, spets och slut. Enda favoriten som vinner idag?

Örjan plockar ner alla i sista med en 5%-are?

När vann en häst från 8:e spår i Bronsdivisionen över 1640a senast? 64%, spelarna har fel!

När två träter (Nougat Ås, Poobong) så smyger tredjehandaren med och blåser för båda på upploppet. Kim Eriksson är en jävel till kusk! 24%=spik!

Det visade sig att 61% av spelarna hade rätt och du var bland minoriteten som hade fel...!

:whistling:

laxdasen 2013-04-06 14:44

firar med en god grogg nu...... har så oerhört mkt rader kvar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

robfri 2013-04-06 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 242596)
firar med en god grogg nu...... har så oerhört mkt rader kvar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

& det är så oerhört mycket lopp kvar att lösa innan man kan fira:)

Pilkast 2013-04-06 14:47

Anser att min rek på Pioneer F.H. var värd ett bättre öde - 4 gånger fläsket på plats, blev fyra med krafter kvar från tredje inner. Faan, att Dragon Tooma var så snabb ut - har jag aldrig sett förut... Att denne hann ned framför gjorde att jag/vi missade platsen - surt! En nästagångare, helt klart!

:hurt:

fusbar 2013-04-06 14:48

Kolla kärringen i V75 LIVE på sjuan, inga kläder på ungen, ingen mössa..

Pilkast 2013-04-06 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 242598)
& det är så oerhört mycket lopp kvar att lösa innan man kan fira:)

Och en låååång dag och kväll - särskilt om det börjar gå dåligt... Jag har smygöppnat med en fulöl...

:cheers:

laxdasen 2013-04-06 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av fusbar (Inlägg 242601)
Kolla kärringen i TV4, inga kläder på ungen, ingen mössa..

Det som inte dödar det härdar som jouko pärssinen sa en gång i tiden!

fusbar 2013-04-06 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 242603)
Det som inte dödar det härdar som jouko pärssinen sa en gång i tiden!

Inga byxor heller, vad fan är det frågan om? Idioter!

Lillis 2013-04-06 14:57

Här är rätta raden:

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 242385)
Mina chanslösa är

1 - 8 Rocky Winner, spår 8 på 1640A. Nä har vinner 1 SoS
2 - 3 Figaro Sånna, Galopp
3 - 1,3,4 allvarligt!!
4 - 9 Atilla Boka, visst smickrande rad och BG upp men NÄÄÄÄ!
5 - 7 Blanka Vlasic, seg ut blir hängande hamnar sist
6 - 1 Disco A.E., Gillar hästen skarpt men det kommer bli passivt av Tarzan sist invändigt
7 - 2,10. Bortkastade mil Flemming håll dig i södra Sverige

Så enkelraden som man ska spela är: 8,3,(1,3,4),9,7,1,(2,10) 6 rader kostar 3:-, ger obegränsat.......

Stekel 2013-04-06 14:57

Vad pysslade Adielsson med där, tog tredjespår när det var helt uppenbart att ledaren skulle svimma och det bara skulle vara att fortsätta rakt fram i rygg på Hanné när Figaro tar över. Tappade kanske loppet där.

laxdasen 2013-04-06 14:59

trodde inte mycket på figaro men klart man hade med den på 5 hästar.....spik på nougat på det mesta....ett system kvar.....bara en spik kvar.....och den vet ju alla....:)

doob 2013-04-06 15:10

Registrerat spel

Datum: 2013-04-06
Bana: Mantorp, omg. 12
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10
2 6 Picasso
3 3, 4, 6
4 1, 4, 10
5 5, 10

Vadet gäller startnummer

144 rader x 1 x 1,00 kr =
144,00 kr

Kvittonummer: 2D02 B2B3 01FD XXXX

Pilkast 2013-04-06 15:20

OTROLIGT upplopp utav Maharaja - GH. Nemo rikgtigt bra den med...!

Stekel 2013-04-06 15:22

Kör den igen då :)

"Lopp i kroppen är den största myten i travsporten, går man ut i viktiga lopp är det alltid iordningställt!"

laxdasen 2013-04-06 15:23

Lillis utses till årets chanslösa:)

Lillis 2013-04-06 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 242615)
OTROLIGT upplopp utav Maharaja - GH. Nemo rikgtigt bra den med...!

Hade Caddie Comet gått lite bättre i kurvan så hade han hunnit dit, läskigt snabbt han gick.

Riktigt kul, om inte annat för travsporten, nu blir det rejält fokus på Olympiatravet. Visst allt j-la tjat om Marahajah i alla tidningar och tv kan bli tröttsamt, men kul att han visade lite form.

Sprite 2013-04-06 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 242616)
Kör den igen då :)

"Lopp i kroppen är den största myten i travsporten, går man ut i viktiga lopp är det alltid iordningställt!"

Jo men vem var det som sade emot. Vare Pilkast månne? :lol:

laxdasen 2013-04-06 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 242619)
Hade Caddie Comet gått lite bättre i kurvan så hade han hunnit dit, läskigt snabbt han gick.

Riktigt kul, om inte annat för travsporten, nu blir det rejält fokus på Olympiatravet. Visst allt j-la tjat om Marahajah i alla tidningar och tv kan bli tröttsamt, men kul att han visade lite form.

han gick inte fort alls,., de andra stannade klocka sista 100 så ser ni.... allrid samma visa... folk fattar inte hur sakta det går....

Pilkast 2013-04-06 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 242620)
Jo men vem var det som sade emot. Vare Pilkast månne? :lol:

En gång är ingen gång - skulle jag stapla upp alla hästar som INTE vinner i årsdebuten och/eller efter vila, så skulle jag få sitta till dödagar och skriva upp dessa... Men, fortsätt att lira dessa - jag kan slå vad om att du är forloraren, i det långa loppet...

:holms::holms::holms:

laxdasen 2013-04-06 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 242624)
En gång är ingen gång - skulle jag stapla upp alla hästar som INTE vinner i årsdebuten och/eller efter vila, så skulle jag få sitta till dödagar och skriva upp dessa... Men, fortsätt att lira dessa - jag kan slå vad om att du är forloraren, i det långa loppet...

sätt er i ett hörn och runka ihop så är ni sams sen:)

Lillis 2013-04-06 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 242618)
Lillis utses till årets chanslösa:)

Fan jag satt igår och funderade på att slänga in min enkelrad x 50:-. Den hade ju varit störtskön att sitta med:clap:

Iskall man e

Sprite 2013-04-06 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 242595)
Det visade sig att 61% av spelarna hade rätt och du var bland minoriteten som hade fel...!

:whistling:

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 242624)

Haha hur ska du ha det? Är en gång ingen gång eller inte? Rocky Winner fick smörlopp och vann knappt mot dödenshästen samt var inte långt före tredjehästen som inte fick av huvan? Knappast motiverad 61-%are... "i långa loppet"

Du får ju antingen rätta våra tips utifrån dagens resultat ELLER efter loppens utseende och hästarnas prestationer, inte alltid välja det som är fördelaktigast för din del. :holms:

allaballakaitoz 2013-04-06 15:32

09,5/400 på Maharajah med full spänst över mål.

laxdasen 2013-04-06 15:33

två hatmatcher som pågår på sharps:

Laxdasen vs David P

Black cobra vs Pilkast

hahahahaha

Lillis 2013-04-06 15:33

Jag ska inte gå lottlös:

Registrerat spel

Datum: 2013-04-06
Bana: Mantorp, omg. 12
Lopp: 8
Spelform: Vinnare

Hästar: 9 Atilla Boko

Vadet gäller startnummer

1 x 100,00 kr =
100,00 kr

Kvittonummer: 4D46 1C9B 0*** 8845

Sprite 2013-04-06 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 242629)
två hatmatcher som pågår på sharps:

Laxdasen vs David P

Black cobra vs Pilkast

hahahahaha

haha är ingen hatmatch. pilkast är ju bara pinsam och vänder och vrider allt till sin fördel. det är ju bara se min signatur för att förstå att han är ett troll

Pilkast 2013-04-06 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 242627)
Haha hur ska du ha det? Är en gång ingen gång eller inte? Rocky Winner fick smörlopp och vann knappt mot dödenshästen samt var inte långt före tredjehästen som inte fick av huvan? Knappast motiverad 61-%are... "i långa loppet"

Du får ju antingen rätta våra tips utifrån dagens resultat ELLER efter loppens utseende och hästarnas prestationer, inte alltid välja det som är fördelaktigast för din del. :holms:

Din :holms:! Jag svarade bara på att du ansåg att Rocky Winner var mer eller mer chanslös från åttondespår!:

Citat:

När vann en häst från 8:e spår i Bronsdivisionen över 1640a senast? 64%, spelarna har fel!

Du är en clown och en bifigur - lev med det...!

:gun_bandana::holms::hurt:

Stekel 2013-04-06 15:44

Priset för årets smädelse går till Pilkast som drar till med "bifigur" :popcorn:

Nu pratar vi trav igen.

Pilkast 2013-04-06 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 242631)
haha är ingen hatmatch. pilkast är ju bara pinsam och vänder och vrider allt till sin fördel. det är ju bara se min signatur för att förstå att han är ett troll

Du är bara för mycket - din signatur har du tolkat efter dina egna tankar! Läs en gång till vad som står där...

Jag skrev att för att statistiskt sett kunna avgöra något så behövs det flera hundra lopp för detta. Sedan finns det andra "sanningar" än statistik, eller hur? Eller, lever du ditt tråkiga och inrutade liv, efter statistiska modeller...?

:holms::whoco5:

laxdasen 2013-04-06 15:45

då var denna v7a över när världens tråkigaste häst vinner.... så djävla tråkigt!!!!!!!!!!!!!!!

laxdasen 2013-04-06 15:47

Black cobra lägg ner! du är en sur f-tta och du bidrar inte med något alls....kom med lite tips istället har aldrig sett dej lämna en klar någonsin!bara sura miner.....alltid!

Greenstar 2013-04-06 15:48

Oväntat att favven vinner när man sitter med alla:)

laxdasen 2013-04-06 15:50

klart man hade alla man hoppades ju på att något skulle hända men så klart inte bara fags som spikar den...

akesvanstedt 2013-04-06 15:53

Usch, jackpotomgång. Alltid lika förkastligt...

Checkar ut för idag och hoppas på V64 istället.

Besviken över att den där förbannade Sjunesson släppte med Önas Grym.

Lycka till ni som är kvar.

Följ laxens råd och lägg ner den hektiska stämningen, bidra med lite trevliga tips istället.

Ibland är det värre stämning här än på Aftonbladet's travchatt, och den chatten har sina gräsliga stunder.

Sista spelet för idag blir på Nimbus Hackstable.

:hattenav:

Sprite 2013-04-06 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 242638)
Black cobra lägg ner! du är en sur f-tta och du bidrar inte med något alls....kom med lite tips istället har aldrig sett dej lämna en klar någonsin!bara sura miner.....alltid!

Jag måste ju få kommentera när Pilkast startar att klanka ner på att Rocky Winner vann då jag plockade bort honom. Pilkast gjorde sin egen uppfattning att jag ansåg hästen som chanslös fast jag såklart (som alla andra förstår) värderade hästens chanser långt under 64%. Startar en häst i ett lopp är den aldrig "chanslös", speciellt inte som favorit.

Jag har ju lämnat 3 klara idag. Kolla min spikar så ser du att både:

Figaro såna - tredjehandare till 24%
och
GH Nemo - andrahandare till 35% VUNNIT.

Nu är det bara Oasis Bi kvar så har jag satt 3 av 3 spikar idag. De jag spikar anser jag tokvärda vinnarspel och således även värda V75-spikar.

Och är det någon som aldrig bidrar till nåt förrutom trashtalk så är det väl du? Skriker ut storfavoriter som "klara" och sen vinner 1 gång på 10 typ?

laxdasen 2013-04-06 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 242645)
Jag måste ju få kommentera när Pilkast startar att klanka ner på att Rocky Winner vann då jag plockade bort honom. Pilkast gjorde sin egen uppfattning att jag ansåg hästen som chanslös fast jag såklart (som alla andra förstår) värderade hästens chanser långt under 64%. Startar en häst i ett lopp är den aldrig "chanslös".

Jag har ju lämnat 3 klara idag. Kolla min spikar så ser du att både:

Figaro såna - tredjehandare till 24%
och
GH Nemo - andrahandare till 35% VUNNIT.

Nu är det bara Oasis Bi kvar så har jag satt 3 av 3 spikar idag. De jag spikar anser jag tokvärda vinnarspel och således även värda V75-spikar.

Grattis!:) sjöa obegr!

Pilkast 2013-04-06 15:55

Nummer 9, Fruitcake bör ha en hyfsad chans här...