![]() |
Citat:
Acriter har varit mångas drag i xx antal veckor nu - när skall denne leverera?! Den är inte bättre än de senaste fem resultaten... Form är nyckeln - och detta slår klass, alla dagar i veckan... Acriter har sprungit ett par, tre sekunder sämre än de på framspår - hur i helvete skall denna kunna vinna? Solklar att INTE ha med... Har inte med den på helgardering ens...! |
Den är totalt chanslös.. den är ju inte ens bra det är väl bevisat nu vinner ju inte ens i enkla gäng...
|
[QUOTE=Pilkast;243093]Acriter har varit mångas drag i xx antal veckor nu - när skall denne leverera?!
Låt mig gissa att Acriter blir TT:S drag:lol: |
Nurmos om sina chanser
Lopp 5, 1640A 4 CHECCO BOKO - Jorma Kontio Blev det helt fel för senast. Ett lopp kan inte bli mer felkört då han blev hängande ifrån start och fick sedan nästen ett helt varv i tredjespår. Hästen höll strålande och är mycket fint i ordning. Jag körde honom precis i ett jobb idag måndag och han kändes fortsatt jättefin och fräsch. Läget är bra och han är mycket snabb ut bakom bilen. Självklart är jag optimist med en så fin häst i bra form och från det här läget. Balans: Skor runt om Huvudlag: Öppet huvudlag Lopp 6, 2140 9 SALT AND LIME - Jorma Kontio Är en mycket fin häst som har utvecklats väldigt bra och gått bra varje gång. Senast vann han helt okörd med tussarna kvar trots att han gick en 1.15-tid och mötte bra hästar. Gången innan gjorde han ett strålande lopp från dödens och han har mycket fin inställning. Han är så pass bra att han måste räknas med chans trots att han fick bakspår här. Om det inte strular så är han säkert med långt framme och gör upp. Balans: Skor runt om Huvudlag: Öppet huvudlag Lopp 10, 1640A 5 GOING FOR GOLD ZAZ - Jorma Kontio Var bra redan i fjol men har utvecklats ytterligare i år och gjort kanonfina lopp. Han har varit strålande bra vid V75-segrarna och vunnit med krafter kvar båda gångerna. En häst kan inte kännas bättre än vad han gör och han är i livets form. Läget passar bra bakom bilen och han är väldigt snabb ut men går från alla positioner. Hästen känns fortsatt jättefin och jag måste vara optimist igen och tro på bra chans. Han gick med "Timos 3/4 helstängda huvudlag" för första gången i Kalmar näst senast och då flög han till ledningen och sedan fick inte Jorma stopp på hästen efter mål. Han fortsatte då i 10-tempo i ytterligare 500 meter. Balans: Barfota bak Huvudlag: Timos huvudlag, 3/4 helstängt huvudlag. Lopp 11, 2140A 12 CADDIE GALLANT - Jorma Kontio Fick ett tufft lopp senast då han kördes hårt i dödens och pressade. Det blev helt fel och man får bara glömma det loppet. Hästen är annars fint i ordning och normalt ska han bara ha gått framåt nu när han har fått ett par genomkörare i kroppen. Han har i alla fall tränat fortsatt bra efter förra starten men läget blev iskallt. Hästen är dock så pass bra att man inte kan räkna bort honom helt om det skulle klaffa med tempo och positioner. Balans: Barfota runt om Huvudlag: Helstängt huvudlag. Källa: timonurmos.com |
Kör TT spel plus eget på Färjestad, PM:a så skickar jag info.
|
Vi som läser Åke Svanstedt intervjuerna slaviskt vet att han håller BECKMAN som "en av dem absolut bästa i stallet".....(bara Sebastian som är bättre i stallet har han sagt)
|
Citat:
|
Raja Mirchi gick just ett finslipande jobb på Jägersro. 15,5/2000 meter, 12,5 sista varvet med 11,5-tempo sista halvvarvet i bra stil.
|
Raja blir spik. Körs till spets. Drar i 1.12.5 tempo vinner med en längd.
|
Det är väl ganska stor fördel för de där framme som någon nämnde, men inte lika påtagligt som på Jägers.
Klass 2 verkar hyfsat tunt den här gången också. Efter att ha kikat igenom starterna Åkes kuse gjort så har jag bestämt mig för att spika om inget negativt framkommer. Verkar inte idiotsäker i volten men har klarat 5/6 och det är klart bättre än snittet. Han har sträckt på sig snyggt vid segrarna och gav sig motvilligt vid andraplatsen näst senast. Borde väl kanske ha vunnit sist trots några tryckare på vägen men säkert toppad till den här starten. Jag undrar på silver jag...är helt säker på att någon av de tre mest streckade tar hem det och grundtipset är nog att Ludde och Jorma kommer köra sina hästar tills de svimmar. Erik som var klok nog att folda i tid om spetskörningen (mycket bättre pokerspelare än mig som är mer av en Ludde-typ som antingen spränger banken eller blackar totalt) vinner lätt. Hade gärna sett att Jorma blev favorit...ser ett ruskigt negativt spelvärde på Luddes här, lås på Solvalla-kusarna eller ta ställning för en! Echauffour vinner sista! Hyfsat snabb ut så Flemming trillar ner som någon av de första tre platserna i andraspår. Blir det för långt fram sänder han till dödens varvet kvar, duttar lite med pisken 50 kvar och vinner med hals över alla som kommer med för lite för sent ute i banan. Ska Democrat gå och bli favorit!? Spetsar väl men vinner knappast om han inte skulle få en riiiiktigt fin resa. Fyraåringsloppet är jag nog inte mer dumsnål än att jag plockar med alla. Möjligen med undantag för några kuskar jag har svårt att se vinna V7. I första och tredje är jag lite inne på KPs linje (försöka välta Checco på resan) och låsa på Raja och Kurre. Vinna eller försvinna för Raja som vanligt, ska jag spika tar jag lätt honom före Kurre nu när han bara ser ut att bli andrahandare! Kallblodsloppet får jag lite huvudvärk av... |
så lätt omgång... och ger lax... ska bli skönt
|
Dem där jobb tiderna säger väl inte så där jättemycket va? Åke hade kört 21 med GH Nemo och Ludde hade gasat 13 med Joke.....
|
Om man nu skulle till att spika i kallbodsloppet så känns Kolnes X.O mest intressant!
+ Springspår + Hemmakusk som brukar ta ett v75 lopp på hemmaplan. + Hästen verkar trivas på färjestadstravet och med kusken. Kommer hästen till ledning är det bara galopp emot tror jag.. Jag själv skulle aldri komma för mig att spika i kallblodslopp men given A-häst blir den iaf :cheers: |
Dom intervjuar Åke Svanstedt i V75-guiden i dag. Enligt den intervjun har inte uppladdningen varit helt optimal för Beckman och han tror det är lite för tufft emot nu. Kommer släppa till Luddes världsstjärna.
(får se vad han säger till Ss) |
Bara dumt att skriva helgardering om man tagit bort 1 häst, det vet ALLA som har spelat V75 o någon gång vunnit något. Det dumsnålaste misstaget man kan göra.
|
Citat:
Beror på att GH Nemo var ute i ett stenhårt lopp för bara 4 dagar sedan, därav det lugna upploppet - behöver nu bara lätta jobb för att bibehålla storformen som redan sitter där, trots enbart ett lopp i kroppen. Sedan menar du Raja Mirchi, eller hur? Denne har inte startat på två månader och behöver ju en eller ett par urblåsare för att vara redo detta gäng, för att få upp snabbheten i benen och känna på att gå tufft igen - dessa jobb sätter ju också fram formen även om det aldrig kan jämföras med lopp... |
V75 avdelning 2 sammanställning av varje hästs bästa tid på jämförbar distans på senaste 5 starter. Som synes inte mkt som skiljer.
01 - Dju Ma S 130309-9 8/2140 7 17,0g 02 - Nor PG Ro 130311-8 3/2160 1 16,3 03 - Hed Se F 121029-5 3/2160 n 3 17,9 04 - Åsb JH B 130308-4 3/2140 3 16,9 05 - Goo Bj S 130401-10 6/2160 1 16,0 06 - Sva Åk Hd 130318-9 6/2140 3 16,7a 07 - Aar Da Ö 130228-6 6/2160 n 2 17,1 08 - Ekl Bo B 121130-2 6/2140 1 16,5 09 - Kon Jo S 130306-2 3/2140 3 16,9 10 - Ber Er F 130104-4 4/2160 2 16,8 11 - Lin CE F 130308-4 6/2140 n 1 19,9 12 - Åsb JH G 130314-8 5/2160 0 17,7 --------------------------------------------------------------- 13 - Adi Er F 130329-6 1/2160 1 15,9 14 - Ahl Ce S 130309-9 4/2160 4 15,7 15 - Eri Pe Bs 130325-8 7/2140 0 16,8 Jag kommer att spela på 2,5,8,13,14,15 tror hästarna på tillägg har bra chans. |
Nää jag tänkte på förra veckans uttagningslopp.Åke sa bla i intervjuen " ja vi får väl se vad som är bäst, att gasa 1.13 eller köra 1.21 i jobb.
(förutsätter att alla vet att GH NEMO tränat hos Åke hela vintern) |
Citat:
Ett tillägg på Färjestad är MYCKET svårt att plocka in när hästarna och klassen är så jämn... |
Citat:
Vart hittar du sån info? eller gör du det själv? :) |
Någon mer än mig som INTE kan låsa upp någon utav Solvallatrådarna?
|
Citat:
www.atg.classic.se |
finns två helt solklara spikar skönt att ha när det är jackpot...det krävs för att sätta det!:)
|
Citat:
http://classic.atg.se/ skrev fel =) |
atg.se är alltid kass. classic.atg.se mkt bättre .... anv bara atg.se för att se gamla lopp så klart.....
|
Citat:
|
Citat:
Nej quarcio finns inte med på någon av mina lappar en trist häst som jag ej bet för...överskattad |
Citat:
|
Sju klara i de sju första avdelningarna: Jorma, Jorma, Jorma, Jorma, Jorma, Jorma och Jorma.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
finns ingen som behöver lyssna på mig nu är det allvar... lax ska håvas in då basunerar jag ej ut allt....--måste ju få utdelning.....släpps mina klara sjunker ju utdelningen med 40%! |
Citat:
|
Citat:
|
är väl ingen som är intressead av mina spikar...
|
blir sydafrikasystem på lördag.... blir ingen snällt system:) raderna obegränsade:)
|
1 - 3,4,7,9,12
2 - 2,5,8,13,14,15 3 - 6 4 - 4,8,10,11 5 - 13 6 - 5 7 - 3,4,6,9,12 Mitt system börjar ta form, blir några ytterligare garderings streck. |
Citat:
|
Citat:
|