Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 - Färjestad (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/15832-uppsnack-v75-faerjestad/)

Lillis 2013-04-07 17:41

Uppsnack V75 - Färjestad

Anmälningarna ute på travsport:

Sista deltävlingen Olympiatravet:

Quarcio de Chene
Raja Mirchi
Beanie MM
Beckman
I Want Dance
Global Inv.
Juliano Rags
Heraldinho
Harry H.
Clear sign

Blir garanterat sevärt.

korpo 2013-04-07 19:33

Men enkelt!
Beckman spik!

Asprilla 2013-04-07 19:53

Undrar hur många som lämnar in en extra Spik-Harry med Harry H som spik, enbart för att "skoja till det". Lär inte vara unikt om man säger så. Och därmed rätt korkat, nästan i paritet med att spela 13 kryss på Stryktipset.

Höhö. Vad fyndig jag känner mig som spelar Spik-Harry med Harry H som spik. Höhö.

Hö.

P.s. Kanske är rent av namnet Harry överrepresenterat bland dem som tänker såhär. Skrocken blir för stark á la "det måste bara ge mig tur".

Lycka till alla Spik-Harry-spelande Harry boys med Harry som spik!

Skuumberg 2013-04-07 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 242870)
Men enkelt!
Beckman spik!

Vi har ju ingen spårlottning, men inte rör Beckman en Raja Michi i spets?

Skuumberg 2013-04-07 21:58

Spåren e klara nu å du kan få rätt med Beckman tredje resp 5e spår.

Gav varje lopp en minut och petade ihop nedan, vilket antagligen är långt ifrån vad jag lämnar in på lördag men antagligen inte sämre resultat än det jag faktiskt lämnar in.........

4 Checco Boko
alla (utgång 1,9)
3,5
Alla (utgång 11 Jones)
2 Eskelands Bror
1,5
1,3,4,5,6,11,12

robfri 2013-04-07 22:13

Kan Beckman verkligen slå sej in i yppersta eliten nu direkt...nja tveksam. Visst inga duvungar den mött & besegrat, men nu snackar vi helt annan klass i form av Raja, Quarcio, Beanie mm. Nej tror Beckman får svårt i detta lopp.

KP 2013-04-07 23:22

Hur ska Quarcio förlora detta?
http://classic.atg.se/ResultatServle...ype=VP&race=11

Beckman startade 20m före där och det loppet var dessutom ren preparé inför PDA för Quarcio. Nu startar dom sida vid sida. 5,6 är ett odyrkbart lås.
Beckman har gått upp en klass sedan sin senaste start även.

Timo nurmos hästar är dåliga resare, är inne på att fälla Checco igen. Gick ju bra sist :) Men får se hur man gör med den.

Big sky hurricane är fortfarande en bluff. Den har tvångsprissumma på 500k på sig. Möter Going for gold som har bästa spåret, kortdistans och vunnit 6 av 8 riksktottolopp. Det är en hel miljon skillnad i intjänad på dessa två hästar. Going for gold är enligt mig omgångens bästa spikförslag. Hästen har vunnit både i Silver innan, vunnit uppe i Romme men även i Axevalla. Inte så känslig för resor heller.

putte64 2013-04-08 07:33

Nurmos
Nurmos
Ludde
Känns inte roligt men j-t troligt

putte64 2013-04-08 07:39

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 242893)

Beckman startade 20m före där och det loppet var dessutom ren preparé inför PDA för Quarcio. Nu startar dom sida vid sida. 5,6 är ett odyrkbart lås.

Timo nurmos hästar är dåliga resare, är inne på att fälla Checco igen. Gick ju bra sist :) Men får se hur man gör med den.

Big sky hurricane är fortfarande en bluff. Den har tvångsprissumma på 500k på sig. Möter Going for gold som har bästa spåret, kortdistans och vunnit 6 av 8 riksktottolopp. Det är en hel miljon skillnad i intjänad på dessa två hästar. Going for gold är enligt mig omgångens bästa spikförslag. Hästen har vunnit både i Silver innan, vunnit uppe i Romme men även i Axevalla. Inte så känslig för resor heller.

Big sky hurricane ser ut att ha skyhög kapacitet
Tycker inte travet var klockrent men han joggade 12 okörd
Tvångsprissumman är inte hästens fel, den här är med i elitloppet nästa år

donkyklonk 2013-04-08 08:20

Citat:

Säger du inte emot dig själv med att först såga Checco från Timos stall som reser dåligt och sen utnämner Going for gold Zaz til omgångens bästa spikförslag? =)

Båda har enligt mig visat att de klarar att resa, jag tror båda kan vara starka spikar!

Pilkast 2013-04-08 10:10

Citat:

Tyckte du verkligen Checco Boko reste och tävlade dåligt senast? Då tycker jag du skall kolla om loppet och du skall se att hästen gjorde ett kanonlopp!

Gör om, gör rätt! :cheers:

ASteffEA 2013-04-08 10:52

Mina Spikar denna vecka som tyvärr är betrodda :)

6. QUARCIO DU CHENE h 9 Goop Björn

13. FRISKUS N.O.* (NO) h 6 Kihlström Örjan

5. GOING FOR GOLD ZAZ h 5 Kontio Jorma

återkommer med resten senare i veckan.

Grogg12 2013-04-08 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av ASteffEA (Inlägg 242906)
Mina Spikar denna vecka som tyvärr är betrodda :)

6. QUARCIO DU CHENE h 9 Goop Björn

13. FRISKUS N.O.* (NO) h 6 Kihlström Örjan

5. GOING FOR GOLD ZAZ h 5 Kontio Jorma

återkommer med resten senare i veckan.

Spika inte kallblod, går aldrig nu när järvsö slutat.. spika en 5% isf ist. inte favoriten iaf!

KP 2013-04-08 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 242903)
Tyckte du verkligen Checco Boko reste och tävlade dåligt senast? Då tycker jag du skall kolla om loppet och du skall se att hästen gjorde ett kanonlopp!

Gör om, gör rätt! :cheers:

Faktiskt inte, men generellt reser hans hästar dåligt och presterar inte på samma nivå utanför valla. Checco hade vunnit sitt lopp på valla säkert men gjorde inte det där borta.
Jag är inne på att samma sak kommer ske nu, att hästen inte kommer kunna prestera på sin nivå. Men enbart för att jag tror att det kommer finnas stort värde i att fälla den. Slutar den kring 50% så är det annorlunda. Men hästen lär få ett favoritskap på över 78%. Aldrig i livet att en 4åring som möter äldre ska stå i sån procentsats.

Hilding 2013-04-08 12:08

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 242910)
Faktiskt inte, men generellt reser hans hästar dåligt och presterar inte på samma nivå utanför valla. Checco hade vunnit sitt lopp på valla säkert men gjorde inte det där borta.
Jag är inne på att samma sak kommer ske nu, att hästen inte kommer kunna prestera på sin nivå. Men enbart för att jag tror att det kommer finnas stort värde i att fälla den. Slutar den kring 50% så är det annorlunda. Men hästen lär få ett favoritskap på över 78%. Aldrig i livet att en 4åring som möter äldre ska stå i sån procentsats.

Jag är helt enig. Till >75% är det garderingstvång. Jag gillar verkligen hästen, fantastiskt fin på Valla. Även senast tyckte man ju att den gjorde en kanonprestation. När man sen ser att tiden landade på 16,3 är jag inte lika säker längre, övriga tider denna dag var avsevärt bättre, finns en risk att det såg betydligt bättre ut än det var.. Given A på jokern men ingen spik är tidiga tanken.

Pilkast 2013-04-08 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av Hilding (Inlägg 242913)
Jag är helt enig. Till >75% är det garderingstvång. Jag gillar verkligen hästen, fantastiskt fin på Valla. Även senast tyckte man ju att den gjorde en kanonprestation. När man sen ser att tiden landade på 16,3 är jag inte lika säker längre, övriga tider denna dag var avsevärt bättre, finns en risk att det såg betydligt bättre ut än det var.. Given A på jokern men ingen spik är tidiga tanken.

Garderar kanske jag också gör, men inte pga. av att Checco Boko gjorde ett dåligt lopp senast - det var ett riktigt bra lopp han gjorde...

Angående tiderna skall man aldrig stirra sig blind på dessa då de oftast är totalt missvisande - man måste sätta in dessa i ett sammanhang om de skall ha en bärighet. Senast var det volt och banan var småknepig. Samt att det inte blir något högre tempo efter den jobbiga starten CB fick och att denne var megafavorit - Jorma drog ju ned på farten så mycket han kunde, något han inte gjort om han kommit direkt till spets och då hade tiden varit betydligt bättre och han då troligtvis även vunnit lätt...

Fick stryk av en häst som fått bättre lopp och med bättre fäste längre ut i banan och som var riktigt bra för dagen - denne kommer jag nog inte våga lämna ute nu heller...

Kihlström upp nu!

Om_sommaren 2013-04-08 12:58

porthos amok fick väl ett lite bättre lopp senast än checco men hästarna är nog rätt jämnbördiga. Därför blir det ju svårt att spika om checco blir klar favorit

laxdasen 2013-04-08 13:45

denna vecka var ni tidiga att gnugga geniknölarna!:)

laxdasen 2013-04-08 14:06

verkar som ni är tokladdade inför jackpothelg!

NicklasJ 2013-04-08 14:09

Västerbo paymyday är ju bästa hästen i avd 1. Spår 12 drar ner chansen men skulle ALDRIG spela utan den. Verkar bli väldigt bortglömd också.

laxdasen 2013-04-08 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 242937)
Västerbo paymyday är ju bästa hästen i avd 1. Spår 12 drar ner chansen men skulle ALDRIG spela utan den. Verkar bli väldigt bortglömd också.

den var väl het senast....men visst är den kapabel.. absolut!!

hanscrispi 2013-04-08 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 242936)
verkar som ni är tokladdade inför jackpothelg!

Ja, nu brinner det i geniknölarna! Alla vill vara med när fingrarna ska till syltburken = JACKPOTTEN. Det är detta de letar efter= :moneybag::moneybag:

laxdasen 2013-04-08 14:18

ja klart vi letar lax....men hur ska vi träffa rätt då? ska vi sikta på samarbete denna vecka.....

sheriffen78 2013-04-08 14:39

13 RESPLENDENT CAVIAR i avd 2 svarade ju för ett mäktigt upplopp förra starten, står tufft till med tillägg på V75. Var ju tillägg sist också, men sämre hästar därframme. Men den skall nog med på lappen.

Pilkast 2013-04-08 15:03

Färjestads bana är hypersnabb vid bra förhållanden och kort upplopp - gissa vilka jag spelar! Dock vill jag ju ha lite mer av Jackpottmiljonerna så tar även med några giftiga från bakspår - men det blir inte överdrivet många...

laxdasen 2013-04-08 15:05

denna vecka tycker jag vi skiter i tävlingen sju chanslösa på V75. Denna vecka ska vi samarbeta till 100 % och bara hitta vinnare för att sedan sjöa rejält när vi kryssat V7 och sen sätter sjuan!

Pilkast 2013-04-08 15:08

Going For Gold Zazz - Democrat, laxdaseklar dubbel på lördag... :p

Om_sommaren 2013-04-08 15:08

resplendent caviar är given på kupongen. Inga kanoner direkt på startfollan. Sista ser öppen ut. där blir det storgardering. Jag gillar freeman t porter. får bli förstahäst

laxdasen 2013-04-08 15:12

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 242947)

DD ointressant på lördag jag spelar endast V7. Det ska laxas rejält!!!!!!!!!!!! Brukar sätta sjuan på V7 när det är jackpot...har bra minnen av det....:)..

laxdasen 2013-04-08 15:17

Democrat på 2140 låter i mina öron som ett skämt....nej den ska bort!

plumma 2013-04-08 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 242947)

democrat?står den distanens?gått bäst på kort

laxdasen 2013-04-08 15:39

Going for Gold kan bli spik jag ska vrålhata bort Big sky hurricane i alla fall... fick spy av den sist....

plumma 2013-04-08 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 242966)
Going for Gold kan bli spik jag ska vrålhata bort Big sky hurricane i alla fall... fick spy av den sist....

kommer det inte bli körning mellan ludde+erik+jorma i det loppet?kanske skräll då

donkyklonk 2013-04-08 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 242952)
Democrat på 2140 låter i mina öron som ett skämt....nej den ska bort!

Är också väldigt tveksam. Fick rygglopp senast när han vann. Hästen har visat tveksam moral vid flera tillfällen tidigare och 2140 är ett klart minus kontra kort distans. Hästen har kapacitet men klart tveksam på skallen

donkyklonk 2013-04-08 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 242966)

Håller med, var nog bra han vann senast ändå så han blir favorit(?) på lördag. Going for Gold Zaz bör ta en längd från start(big sky var ju inget vidare ut senast, möjligt erik kan vässa upp honom men krävs enorm förbättring där för att hålla ut) och sedan är det spel mot ett mål!

laxdasen 2013-04-08 15:57

Ja i efterhand väldigt bra att den vann... den ska absolut bort på lördag!

ASteffEA 2013-04-08 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av Grogg12 (Inlägg 242909)
Spika inte kallblod, går aldrig nu när järvsö slutat.. spika en 5% isf ist. inte favoriten iaf!

Spikade Friskus senast o hoppas ju på Repris =)

matand 2013-04-08 22:04

Going bombar väl runt på en 11-tid på lördag.. Exalterade kommentatorer kommer att prata om Elitloppet när de som alltid letar skräll-kandidater. Men nog kommer han duga i Sweden cup?

ASteffEA 2013-04-08 23:01

Sitter o stirrar på andra avdelningen här o det är bara som ett enda stort dimmoln, blir att ta fram rollern o måla på varenda kuse hingst som sto. Eller chansa på någon som är mkt lite streckad.

15. ACRITER h 4 Eriksson Peter 46 2% 999

SPIK ?

Asprilla 2013-04-09 00:47

Bjuder på några iakttagelser av lite Färjestatistik:

* Jämnt mellan låga startnummer. 4-5 har ett klart övertag men 1-7 ligger i övrigt helt jämnt. Detta medan spår 8 har betydligt sämre historia.

* Guldfavoriterna har haft det betydligt tuffare än favoriterna i Silver, Brons och Klass I.

* Örjan har varit klart mindre lyckosam än sin Solvalla-konkurrent Erik.

* Nästan uteslutande 2-3 favoritsegrar.

Det va allt från Färjestatistiken denna vecka. :ful: