![]() |
Uppsnacks V75 Umeå 27/4
Lika bra att man börjar i god tid. :ful:
|
Scoot to score och halsta lotus set ut att vara bra spikar
Sedan finns några lopp man kan gå kort i Får avvakta streck procenten för att bestämma hur upplägget blir |
Citat:
Håller helt med om Scoot To Score, lite synd på spåret bara... Panne Du Moteur lägger inte detta men är ju inte intressant på strecken - snarare borde man väl försöka hitta motbud här när denne ändock har 8-spår. Francois Du Gull skall med, samt storskrällen Trustworthy Ås - synd på läget. Men, det är klart - med bättre läge hade man inte fått låga 3% på strecken, heller... Pink Elephant given, en sköring med väldigt fin stam som alltid varit en snackis, men med stora fräschörproblem - mycket utveckling kvar i denna femåring. Upploppet mäter ju 211 meter så bakspårshästarna är inte lika missgynnade som vid korta upplopp, trots att sommarbanornas tid är här... Keep Well skapligt kuskförstärkt med Kihlström, eller vad?! 19% Oolong skall ju fällas från innerspåret och till i nuläget 77%! Sandringham Hannover, spets och slut - eller är O.U Glide snabbare från start? Båda skall i alla fall med... |
Ni menar väl inte på fullaste allvar att ni lägger någon som helst vikt vid streckprocenten måndag em med 860 system inlämnade???:ohmy:
|
Citat:
Nja, man ser ju åt vilket håll det lutar, en tendens - men självklart håller jag ju med dig att detta är allt för tidigt att bygga något system på... Men, alltid kul att spekulera. De som är favoriter nu kommer troligtvis vara det även på lördag - om än inte i lika stor/liten omfattning! :cheers: |
Jag kan bjuda på en spik redan nu på Umåker travet på lördag!! Det är Stein Daylight i avdelning 6 o likaså DD 1 !! Hästen är nu i kanonform efter några starter. Senast så spurtade hästen strålande efter sen lucka. Gick 10,8 sista 800 m på Solvalla senast. Gick klart fortast på upploppet . Tog flera längder på Stig H.s segerstapplare Indigious. Perfekt startmetod och spår och medioker omgivning gör att jag tror att hästen bara vinner. Tror hästen vinner oavsett position. Given spik.
|
Panne Du Moteur borde vara stenklar
|
Är det inte dags för O.U. Glide i avdelning 7 nu? Senaste 2 starterna har hon varit 2:a bakom Big Sky Hurricane & Going For Gold Zaz. Dessa 2 hästar hade ju varit jättefavoriter här. Perfektläge med spår 2. Känns som Oolong är för långsam ut och bör bli fast invändigt om Melander bara sitter i 2:a spår och kontrollerar Örjan. Borde sluta med att Stefan sitter i 2-3:e ytter och avsluta det kan denna tjej.
|
Witaspen kan man aldrig lita på då han inte ha n¨ån vidare respekt med sig hos de andra kuskarna. Stein lär bli favorit och de finns all möjlighet att fälla då witasp hamnat på vingel förr.
|
Citat:
O.U Glide.......är det fel på stridsmoralen där eller? Annars så kan det vara ett alternativ till singelstreck. Passa Center Min i avd 2 |
sista loppet är ett riktigt råttbo. 4,5,6 gör upp om spets. Fördel 5 på takter i sulkyn. Blir det utdragen körning öppnar det upp rejält och många kan vinna.
|
Laxdasen: Vilken håller du som tipsetta avd-5?
|
laxdansen.. vilket håller du som bästa spik? tacksam
|
Citat:
|
Låset kommer ju i gulddivisionen, står helt mellan 3 och 6 där som jag ser det. Haraldhino är en favorithäst med gryende form, bra spurt sist i väldigt hårt lopp, och vi vet alla hur bra Francais du gull är...
Drar Up date hoss och Iceland på sig mycket streck är iaf jag tacksam! =) Panne de moteur möjlig spik i första men 8espår har fällt ännu bättre hästar och han möter 2-3 riktigt bra! Kanske utgång på Panne och Hallsta Lotus? Båda lär inte bränna men bra betalt om en torskar! =) Väldigt tidig rad : 8 (a) 3,4,9 4 6 (b) 5 8 11 3 6 7 (a) 6 9 4 2 4 6 (b) 3 5 9 10 5 2 9 (b) 4 6 11 Minst 1 a-häst och 1 b-häst måste vinna. Lär komma ändringar. Hoppas nästan på att 3 lr 6 i guld blir struken då man då kan spika den andre och halvera kostnaden.... |
Jag tror att On Track Piraten som i senaste starten visade gryende form helt klart kan slå Panne de Moteur
|
Citat:
Nu är det iofs inte så många med och fjärde ut är inte dåligt Men ändå, beror på vad konkurrenterna får för lopp |
Citat:
|
Kommer att ha två spikar på mitt system. Den första är inte mycket att älta om eftersom Panne De Moteur (8) ,trots spår och trots att motbudet (enda) On Track Piraten startar från spår 3 är överlägsen lördagens motstånd. Tror att Örjan får överta eller... så reglerar han fältet utvändigt. SPIK! Den andra spiken är Pink Elephant i 5e avdelningen. Tror att både Stall Hultman,Örjan och även Pink Elephant närmar sig toppform. Hästen var en snackis förra året men levererade inte fullt ut. Tror den (han) blommar ut i år och detta leder (fuskar/stjäl) Örjan runt om. Snabbstart till spets (hoppas och tror att 3 Magic Broline vet sin plats i näringskedjan och släpper) - 1.15 första 1000 och en visslande avslutning till säker vinst med drygt två längder. SPIK!
Lycka till - och detta är inga STENKLARA - utan spikar med realistiska chanser! |
Citat:
Du måste blanda ihop denna med någon annan - 3 galopper på 21 starter är inte mycket... :cheers: |
Citat:
|
V75-2: Om man tar med ett par stycken kan 7 Sugar R.S. vara intressant på just nu 7%.
Andra gången barfota runt om sist och såg fin ut. |
Stall Stefan ”Tarzan” Melander/Catarina Lundström åker upp till Umeå med fem hästar och vi tog i onsdags på Solvalla ett snack med Tarzan. -Alla fem känns väldigt fina. Vi har tre hästar i Guld (V75-3) Haraldinho, Oracle och Iceland och jag har svårt att säga vem som är bäst.
3 Haraldinho har bästa läget och var bra som trea senast. Han känns jättefin och gör säkert ett bra lopp igen. 8 Oracle kändes fin vid segern senast och är på väg mot formen. Han gick med "orangea goggles" några gånger ifjol och svarade då för några svettiga insatser. Är det aktuellt att sätta på dem igen på lördag? - Nja, jag tror att vi väntar lite med det och tror väl heller inte att det var hela orsaken att han gick bra ifjol. Men det blir i alla fall skygglappar på, annars går han inte framåt. Taktiken från åttondespår? - Svårt att säga. Det får ge sig när bilen släpper. 10 Iceland har nu fått tre lopp i kroppen efter vila. Ifjol vann han på 10,5 den 25 april och fixade en elitloppsbiljett. Är han på väg mot den formen igen? - Han känns riktigt, riktigt bra hemma men ifjol hade han fått Maharajah-upplägg med starter i Frankrike så det är lite annorlunda nu. Men han känns som sagt väldigt bra och nu blir det nog skygglappar på och det brukar han svara bra på. Jag har som sagt svårt att skilja på dem och tycker man ska strecka alla tre, säger Stefan. I V75-7 har stallet favoriten 2 O.U.Glide och 4 So here I Am och så här låter det på dessa. - O.U.Glide gick väldigt bra senast och har höjt sig några snäpp formmässigt på sistone. Hon gick rätt bra i vintras också men då hade hon ingen riktig tur i loppen och blev ofta tempotorsk. Bra läge nu och visst ska hon räknas. - Men ”Sivan” (So Here I Am) är också bra och har nu också ett vettigt läge. Hon är snabb ut och kom ihåg hur bra hon höll mot bl.a. Beckman över full väg i en silverfinal i december. Skulle hon vakna på rätt sida och komma till spets är det inte säkert att O.U.Glide slår henne. Källa: V75-Guiden - Express |
Lagt en rek kolla gärna...
Kommer troligtvis en till under kvällen - om jag hinner... En platsrek blir det nog på denne kusen... :moneybag: |
Min Spik och varning är 5 Stepping Memory... endast 19% i nuläget.
Ni som har tillgång till lopparkivet kan kolla upp vad för kuse detta är:) Måste även säga att Scoot to Scoore är omgångens mest överstreckade häst. |
Dream Trotter som är i fin form. Han har ett bra läge, mycket startsnabb & leder detta runt om. Stenklar i mina ögon
Värst imot PINK ELEPHANT |
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 8 Panne de Moteur 2 5 Stepping Memory 3 3 Haraldinho 4 4 Faksen J:r 5 6 Pink Elephant 6 2 Tambur 7 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 Vadet gäller startnummer 11 rader x 5 x 0,50 kr = 27,50 kr Kvittonummer: A744 98C8 XXXX 0845 :whistling: |
Hej!
Undrar om någon är intresserad av att vara med i ett andelsspel till denna vecka (och även framöver om intresset finns kvar) Systemet är på 1512r/756kr Andelspris = 50kr/andel, max 6andelar/pers Här kommer systemet till morgondagens V75 1. 3,8 2. 4,5,6 3. 1,3,4,5,6,8,10 4. 4,6,7 5. 6 Pink Elephant (3,4) 6. 2,5 6. 1,2,4,5,9,11 Spelet sker via V75 tillsammans |
Citat:
|
Citat:
|
Liraren bjuder på
Avdelning: 3 Ranking A: 3-8-6-5-9 B: 10-4-1-12-11 C: 2-7 ANALYSEN Vi säger inte att våran analys av spetsstriden är huggen i sten men mycket talar helt klart för att 2 Jasper Lane spetsar och släpper till 5 Up Date Hoss. Det intressanta är sedan vad Erik väljer att göra bakom sin gulddebutant. Vi tror att han helst vill svara ledningen men skulle Erik Lindegren trycka till rejält med 6 Francais Du Gull kan det kanske bli tal om att släppa. I så fall blir Gävlehästen ytterst svårfångad och tror man detta kan Francais till och med vara en chansspik. Blir han dock inte släppt till spets är han istället i princip rökt... 8 Oracle tål dödens om "Tarzan" vill men frågan är hur han gör från start. Hästen kan öppna vasst vid laddning men han blåser knappast förbi samtliga invändiga och riskerar då istället en repa ute i fjärdespår fram till dödens på första långsidan. Med ett sådant upplägg är vi inte ens säkra på att Oracles hårdhet räcker och kanske "lallar" Melander bara lite denna gång... 3 Haraldinho kommer söka en rygg och lyckas detta tror vi att han spurtar ner samtliga till slut. Det finns inget att riktigt luta loppet emot och därför är den stora garderingen motiverad! |
Citat:
Några mer som är sugna? 50kr/andel, max 6/pers |
[QUOTE=Trinity;246698]Är gärna med på ditt system, Ser bra ut.[/
Min mail är [email protected], smidigare om du mailar mig :) |
TRAVTJÄNSTEN
V75-1 Rank A: 8-3-4 B: 7-6 C: 5-9-2-1 V75-2 Rank A: 4-2 B: 11-5-6-12-3-1 C: 8-9-7-10 V75-3 Rank A: 6 B: 8-5-10-3-9-4 C: 12-1-11-2 D: 7 V75-4 Rank A: 7 B: 4-6-2 C: 9-8-3-1 D: 5 V75-5 Rank A: 6 B: 9-3-4-10-1-5 C: 7-8-11-12 D: 2 V75-6 Rank A: 9 B: 2-5-1-4-3-8-11-12-7-10-6 V75-7 Rank A: 9 B: 4-1-2-5-11-8 C: 3-7-12-10 Spelförslag V75-förslaget 3420 kr (två rätta med båda utgångarna): 3x6x5x4x1x1x7 = 2520 rader 3x6x5x4x1x12x1 = 4320 rader DD-förslaget 880 kr: 9-9 x 400 9-4 x 150 9-5,8,11 x 50 4-9 x 100 4-4,5,8,11 x 20 |
Kvällen-innan-raden..:
Registrerat spel Datum: 2013-04-27 Bana: Umeå Spelform: V75, omg. 17 Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3, 8 2 1, 11 3 1, 4, 5, 10 4 6 Stamping 5 3, 6 6 1, 2, 11, 12 7 9 Ed You Vadet gäller startnummer 128 rader x 2 x 0,50 kr = 128,00 kr Kvittonummer: Ser ut som en del starka favoriter, så kör chans på spikarna... :evilgrin39: |
Citat:
|
Citat:
Finns 9andelar kvar a 50kr, dock försvinner 4utav dom imorgon bitti så i grund och botten är det 5st kvar om någon mer är intresserad av att gå med i mitt v75 tillsammans team. |
Citat:
|