Citat:
Ursprungligen postat av Helge
(Inlägg 252404)
I klass med den då ;)
Lähtö 6
2 Beatasine - Risto Airaksinen
”Beatasine sai monta kovaa juoksua ja hevosen annettiin ottaa hieman helpommin Oulun jälkeen. Tamma ei pidä pitkistä automatkoista, vaan se potkii autossa. Matka Ruotsiin sujuu kuitenkin hyvin, sillä laivalla tamma voi olla rauhassa karsinassa. Toivoin kakkosrataa, ja sen saimme. Uskon, että Peter (Ingves) ajaa eteenpäin heti alussa, mutta kuinka nopea on Walmannin hevonen, sitä en tiedä. Beatasine menee kengittä kuten aiemminkin. Minulla on hyvät odotukset, olemme tähdänneet tähän lähtöön kauan.”
|
Google translate, hehe!:
"Beatas hade flera hårda körningar och hästen fick ta lite lättare efter Uleåborg. Stoet gillar inte långa bilresor, men det sparkar i bilen. Resor till Sverige går bra, men eftersom fartyget sto kan vara ifred i pennan. Jag hoppades rätt spår, och vi fick det. Jag tror att Peter (Ingves) för att köra framåt från början, men hur snabb är Walman hästen, jag vet inte. Beatas går barfota som tidigare. Jag har goda förhoppningar, har vi drivit på för detta att gå långt. "
Håll till godo - låter som vilken intervjuad finne som helst, hehe...! Läs detta med en finlandssvensk stämma i bakhuvudet...
:cheers:
|