Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 uppsnack Solvalla 25/5 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/16318-v75-uppsnack-solvalla-25-5-a/)

laxdasen 2013-05-21 18:40

V75 uppsnack Solvalla 25/5

Det är hög tid att börja alla tidningar är köpta och allt redan läst en gång.... obegr med guldkorn redan hittade och har redan två stenklara en på V4 och en på V75..........

laxdasen 2013-05-21 19:43

ett lopp är så schlutt!!!!! ska bli en fröjd att se kusken luta sig bakåt genom mål!

dado 2013-05-21 20:22

laxdasen.. du börjar bli som travtjä.. he he det fattas bara att du säger ring så vet ni vem som vinner he he ..,men du är kung, vilken är bästa spik enligt dig?

muumiin 2013-05-21 22:11

Sitter och tittar på oddsen på BET 365 och hittade något spelvärt. Shaq is Back står i 2.40 att slå Friction. Shaq från spår 6, snabb ut hittar ner i rygg medans melander antingen blir sist eller dödens tycker 2.40 är kanon odds.

+ Spår, startsnabbhet, (kusk?)
- Möter en stark häst

Pilkast 2013-05-21 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 252098)
Sitter och tittar på oddsen på BET 365 och hittade något spelvärt. Shaq is Back står i 2.40 att slå Friction. Shaq från spår 6, snabb ut hittar ner i rygg medans melander antingen blir sist eller dödens tycker 2.40 är kanon odds.

- Möter en stark häst

Har samma! Friction har INTE imponerat och Tarzan kommer ladda allt framåt och så var denne rökt! Kan inte backa och det vet Tarzan...

:cheers:

Pilkast 2013-05-21 22:57

Någon som har en bra hemsida för fransk trav - lopp som gått och sådant... Helst på engelska, men att man kan se körda lopp är viktigast!

Hittar fan ingenting! Gratis skall det vara, också - en del betalsidor har jag hittat, men vill inte betala...

Är mest intresserad av Up and Quick - hittar inget på You Tube eller någon annanstans...

:drunk:

whalz 2013-05-21 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av muumiin (Inlägg 252098)

- Möter en stark häst

Tack för den! Spelar aldrig på andra sidor än atg men nu ska jag lägga in ett par hundra på den! Hoppas oddset står sig tills imorgon bara:)

satori 2013-05-22 02:44

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 252113)
Någon som har en bra hemsida för fransk trav - lopp som gått och sådant... Helst på engelska, men att man kan se körda lopp är viktigast!

Hittar fan ingenting! Gratis skall det vara, också - en del betalsidor har jag hittat, men vill inte betala...

Är mest intresserad av Up and Quick - hittar inget på You Tube eller någon annanstans...

:drunk:

Sök på Prix Ovide Moulinet och Prix de L'union Europpenne på Youtube så hittar du i alla fall 2 lopp med Up and Quick, loppen finns även i atgs lopparkiv om du har.

laxdasen 2013-05-22 12:54

sök på sjoarlopp.fr/trav

laxdasen 2013-05-22 14:48

Scoot to score ska gå barfota på lördag.... tror den gör en topprestation denna gång.......

robfri 2013-05-22 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 252165)
Scoot to score ska gå barfota på lördag.... tror den gör en topprestation denna gång.......

detta lopp är oerhårt svårt, känns som vem som helst av 2,3,4,5,11,12 kan vinna

laxdasen 2013-05-22 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 252167)
detta lopp är oerhårt svårt, känns som vem som helst av 2,3,4,5,11,12 kan vinna

Jormas är bra men jag tycker den visat att så fort den inte får styra och ställa så kan det bli problem....blir nog rejäl gard..... tur man hittat en sååååå klar spik.... det kryper i kroppen att vänta spela den till lördag när jag är på plats!!! blir en tungt vinnarspel på den....i avd 1!!!!

robfri 2013-05-22 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 252169)
Jormas är bra men jag tycker den visat att så fort den inte får styra och ställa så kan det bli problem....blir nog rejäl gard..... tur man hittat en sååååå klar spik.... det kryper i kroppen att vänta spela den till lördag när jag är på plats!!! blir en tungt vinnarspel på den....i avd 1!!!!

Du kan få en klar av mej, dock inte i första avd, utan avd 6. Mr Chicago. Kommer gå undan i detta lopp, många startsnabba, sen när starten lagt sej kommer Jorma i dödens & pressar, ingen kommer ens kunna svara när Åke kastar loss från 4e ytter på sista bortre lång.

Friskus90 2013-05-22 15:41

Såhär blir andelssystemet och min analys till lördagens omgång, passar på att säga att det
finns några platser kvar i laget och är ni intresserade är det bara att skicka mig ett pm.

V75-1: 6 Global Midnight spurtade extremt fint senast och fångade in stallkamraten Braås
Palema strax innan målet. Mycket fin årsdebut efter ett halvårs vila och är garanterat bättre denna gången men möter ett gäng med samma klass som sist. Hästen är extremt startsnabb och även om hon har spår 6 jag tror det blir start till mål för bästa hästen i fältet, att G.M är streckad runt 35% som halva fältet gör det inte till en mindre spelvärd spik. Spikas!

V75-2: Favoriten 2 Checco Boko har två raka nederlag och jag är långtifrån säker att han vinner detta, visst det har varit körning och extrema öppningar i loppen och det kan vara en ursäkt....men dock säger min analys att det kommer bli körning i detta lopp också och då talar det för favoritfall, vi garderar upp med 3,5,11,12 som alla har bra chans att plocka ner favoriten.

V75-3: Tyvärr inget spetsläge för Going for Gold för då hade han varit ett vettigt spikförslag, även om den fick dåligt spår är han min favorit men det måste lösa sig på vägen. Vi garderar med 1,4,5,8,10 och där borde loppet vara helgarderat

V75-4: 1 Pink Elephant har startat bra bakom bilen och från spår 1 kommer han tryckas av och sättas i ledningen, därifrån ska han slås och det tror jag blir svårt för dom övriga. Start till mål Spikas!

V75-5: 7 Monas Invercote behöver ta sig till ledningen för att ha bra chans att vinna detta lopp, hon gör det inte från starten men blir hon hjälpt dit blir hon svårslagen. 14 Askens Valencia är obesegrad iår, har bakspår och möter bra hästar
men kommer runda många om inte alla, vi plockar även med 5,8 på kupongen och stannar där.

V75-6: 11 Mr Chicago hade ett extremt bra slutvarv sist på örebro och är i mina ögon favorit här, dock är det många som ska rundas från bakspår och det måste lösa sig lite på vägen. Vi plockar med dom 4 som är värst emot 4,5,6,9

V75-7: Inte mycket att säga här ska stå mellan 3 hästar 2 Nougat Ås, 3 Parkin och 13 New Line så vi låser där

1. 6 Global Midnight
2. 2,3,5,11,12
3. 1,4,5,8,9,10
4. 1 Pink Elephant
5. 5,7,8,14
6. 4,5,6,9,11
7. 2,3,13

1800r/900kr

korpo 2013-05-22 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 252169)

Laxmannens drag Miss Sue V !

Friskus90 2013-05-22 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 252190)
Miss Sue V !

:no:

Global Midnight! :clap:

laxdasen 2013-05-22 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Friskus90 (Inlägg 252192)
:no:

Global Midnight! :clap:

Vilka amatörer! era klara i avd 1 skulle finnas på alla mina listor över chanslösa!:)

jopase 2013-05-22 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 252196)
Vilka amatörer! era klara i avd 1 skulle finnas på alla mina listor över chanslösa!:)

Canaka B.F. har väl ett drömläge nu. Trodde på den sist men var nog ett lopp för tidigt ute.

Friskus90 2013-05-22 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 252196)

Haha då är du fel ute denna gång ;)
Men antar att du kanske syftar på Nr 2 Beatasine?

laxdasen 2013-05-22 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av Friskus90 (Inlägg 252203)
Haha då är du fel ute denna gång ;)
Men antar att du kanske syftar på Nr 2 Beatasine?

nej helt fel...men jag släpper bomben på valla på lördag!!!!!!!!!!!för de som är där

robfri 2013-05-22 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 252210)
nej helt fel...men jag släpper bomben på valla på lördag!!!!!!!!!!!för de som är där

Så svårt är det väl inte att lista ut vem som har bra chans i första, Tamla. Walmann har laddat inför denna helg läääänge, vilket han inte hymlar om. Hästen har inte varit dålig i årets starter, dock haft positionsproblem, men gått bra i skymundan. Glöm inte att denna häst länge var påtänkt för Elitloppet. Inte alls omöjligt att Tamla snabbt intar dödens här & sedan reglerar fältet utan problem.

laxdasen 2013-05-22 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 252212)
Så svårt är det väl inte att lista ut vem som har bra chans i första, Tamla. Walmann har laddat inför denna helg läääänge, vilket han inte hymlar om. Hästen har inte varit dålig i årets starter, dock haft positionsproblem, men gått bra i skymundan. glöm inte att denna häst länge var påtänkt för Elitloppet. Inte alls omöjligt att Tamla snabbt intar dödens här & sedan reglerar fältet utan problem.

ja det är en kanonhäst...men har inget med segerstriden att göra... det har bara EN häst....det är slut!!!!!!

micho 2013-05-22 22:35

själv tror jag att laxdasen menar att Untersteiners häst är klar...spets o slut !!!

AbbeAce 2013-05-22 23:15

Stämmer det att Tamla ska gå i jänkarvagn?

Klanke 2013-05-22 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av AbbeAce (Inlägg 252268)
Stämmer det att Tamla ska gå i jänkarvagn?

Japp!

Klanke 2013-05-22 23:41

:D:drunk:

laxdasen 2013-05-23 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av micho (Inlägg 252264)
själv tror jag att laxdasen menar att Untersteiners häst är klar...spets o slut !!!

Äntligen! du vann 30 sharps för att du insåg det! Jaaa det är så slut.... ingen tar spets av den och sen blir det en ruggig insats av kusk och häst.....insatsen från min sida blir på spelet och när jag står vid målet och jobbar in den!:)

capone 2013-05-23 09:16

Avd5 ASKENS VALENCIA stenklar
Avd7 är NEW LINE som den var senast är den stenklar

laxdasen 2013-05-23 09:24

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 252276)
Avd5 ASKENS VALENCIA stenklar
Avd7 är NEW LINE som den var senast är den stenklar

New line är kanonbra håller med.. men man ska tänka på att sist körde åke i helt rätt läge ...det kan bli ett helt annat lopp och då kan det bli svårare... jag tror personligen twigs tarzan är klar om den är i form vilket jag förväntar mig....

Stall 4 2013-05-23 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 252274)
Äntligen! du vann 30 sharps för att du insåg det! Jaaa det är så slut.... ingen tar spets av den och sen blir det en ruggig insats av kusk och häst.....insatsen från min sida blir på spelet och när jag står vid målet och jobbar in den!:)

Svanen har ju tre startsnabba i loppet. Efter Chefens bjudning på luckan sist till Söderqvist. Blir det nog payback då den är först fram.

Skrällen i andra stavas Ingvar. Bara Rapide Marke emot, då de vet att Checco inte tål att synas. :gun_bandana:

laxdasen 2013-05-23 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av Stall 4 (Inlägg 252279)
Svanen har ju tre startsnabba i loppet. Efter Chefens bjudning på luckan sist till Söderqvist. Blir det nog payback då den är först fram.

Skrällen i andra stavas Ingvar. Bara Rapide Marke emot, då de vet att Checco inte tål att synas. :gun_bandana:

Johans häst har aldrig laddats... ska vara supersnabb ut vid laddning....de andra får sitta i andra och tredjespår i början....Beatasine ner i ryggen....visst kan jag ha fel men jag har en superkänsla för den här hästen! den kommer jag gå på till 100%

Stall 4 2013-05-23 09:50

Jo den var vrålsnabb ut overthere. Där har du helt rätt. Sen ska du givetvis tro på det du tror på.
Jag "måla bara F*n på väggen" efter bjudningen sist. Den var inte snygg men existerar som du vet.

Lycka till i stan o glöm inte Ingvar.

laxdasen 2013-05-23 09:53

sen har jag sen jag såg startlistan känt att Big Bill Bac med oskar J vinner sista v4 på lördag... fel forum .... men samma tävlingsdag-....Möter svanens kanon... men jag tror oskar kör 14 från spets och den är också mkt snabb ut!

robfri 2013-05-23 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 252283)
sen har jag sen jag såg startlistan känt att Big Bill Bac med oskar J vinner sista v4 på lördag... fel forum .... men samma tävlingsdag-....Möter svanens kanon... men jag tror oskar kör 14 från spets och den är också mkt snabb ut!

Där är du helt rätt ute, tror jag iaf. Blir mitt tyngsta spel på lördagen, går den felfritt vilket jag tror den gör från framspår är det spets & slut !! Som den såg ut i jänkarvagn för tre starter sedan, den for te spets & sen var den okörd. Efter det galoppet, men enligt Westholm är den osäker bakom hästar så han var inte orolig nu

Btw måste ju även Bailey sweet grim vara klar i lopp 2 lördag, frågan är bara om oddset orkar upp till dubbla degen, men borde nästan göra det. såg grym ut sist som fastlåst mot 10 ggr bättre hästar än nu, höll även bra i dödens starten innan. Här tror ja åke sänder te spets direkt

Snapphanen 2013-05-23 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 252283)

Senast igår som du sa att Jörgen hade för dåligt tränat?!

donkyklonk 2013-05-23 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 252274)

Lycka till med det spelet, tror du är helt fel ute. Hästen är besvärlig att ladda från start med och riskerar då att slå ihop som senast. Tror inte Johan chansar att ladda Max och kommer därmed med största sannolikhet få en resa i ryggledare typ, kan såklart vinna därifrån men knappat givet..

laxdasen 2013-05-23 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av donkyklonk (Inlägg 252286)
Lycka till med det spelet, tror du är helt fel ute. Hästen är besvärlig att ladda från start med och riskerar då att slå ihop som senast. Tror inte Johan chansar att ladda Max och kommer därmed med största sannolikhet få en resa i ryggledare typ, kan såklart vinna därifrån men knappat givet..

Blir garanterat laddning till 100% det kan jag garantera.. Johan är inte feg han vet vad som gäller....

putte64 2013-05-23 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 252284)
Där är du helt rätt ute, tror jag iaf. Blir mitt tyngsta spel på lördagen, går den felfritt vilket jag tror den gör från framspår är det spets & slut !! Som den såg ut i jänkarvagn för tre starter sedan, den for te spets & sen var den okörd. Efter det galoppet, men enligt Westholm är den osäker bakom hästar så han var inte orolig nu

Btw måste ju även Bailey sweet grim vara klar i lopp 2 lördag, frågan är bara om oddset orkar upp till dubbla degen, men borde nästan göra det. såg grym ut sist som fastlåst mot 10 ggr bättre hästar än nu, höll även bra i dödens starten innan. Här tror ja åke sänder te spets direkt

Bailys sweet grim är tvåa i Drottningens om hon får lucka invändigt.
Flög fram i andra spår men sedan tog det tvärstopp.

laxdasen 2013-05-23 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 252285)
Senast igår som du sa att Jörgen hade för dåligt tränat?!

Ja den igår var för dåligt tränad eller så missbedömde jag kapaciteten... den här på lördag är ruskigt bra det vet jag.... bara för att den igår var usel är ju inte hela stallet det...... fritt fram att spela vad ni vill ...ville bara hjälpa er att sätta några vinnare.... de flesta uppskattar det andra tydligen inte....