![]() |
uppsnack V86 Bollnäs onsdag 5/6-2013
Spik: Queasy
Vad säger Ni andra???? Bästa spik ??? Bästa draget? Nu kör vi...:) |
En sak är säker den rosa elefanten kommer att garderas stenhårt!! Kan vara så att jag får bära dumstrut imorgon men det kan jag ta..
|
Hoppas att dom har fått i ordning på Caballion, måste ju vara nå så in i ....... frustrerande att ha en sådan häst.
|
Blir det mer än tio lax blir jag förvånad
|
Citat:
Gick bra när örjan körde |
avd1. Eftersom den finns så många bra spikalternativ i omgången så kan det vara smart att gardera Caballion som galloperar ibland o marshland som inte vunnit på länge dock inte startat så mkt, dessa två sticker ut, men många nöjer sig med att låsa på dessa. Garderings bud då?.. 8 Trustworthy ås..kasst läge..jadu inte mkt emot 3,4 ändå.
avd2. 7 filofax n.o tror jag vinner nu, verkar inte bli så mkt streckad? grei sol har inte vunnit på distansen på 17 försök annars ser det ju bra ut på den. chansspika filofax lr ta de flesta. avd3. 2 Queasy..vilken utveckling..spik..leta minus så har den inte startat på distansen. på vilket sätt kan det vara en nackdel? vet ej får väl läsa intervjuer imorn. avd4. lås Pink Elephant o Balticas Yahoo..starkt o kul att ha med nån mer än elefanten avd5. vad e detta..dem två som e först på turordningen 8,1 ser ut att göra upp om det. avd6. väldigt många lopp denna omgång det känns starkt att ha 2,3 hästar. Jag tror 15 Hällsjö Albert vinner eftersom det är så stor risk för galopp på de andra två som jag tror kan vinna 4,10. avd7. lite mer öppet men 1,6,10 sticker ut. avd.8 Ännu ett till spikbud i 15 Kimono Pearl. 13 Super Ariel e intressant, två starter sedan ryckte de skorna för första gången, på v75 å satt kvar med krafter som jag minns det, senast hade den skor igen men kämpade till seger, om den går barfota nu kanske den får "önskad" effekt med bra resa o knäpper dem.3%just nu iaf ( men jag vet att den inte har samma kaliber som Kimono Pearl..,nån skräll) annars Check in blågul som gick bra i årsdebuten å alltså med lopp i kroppen nu. system efter detta: 1. 3,4,8 2. 7 filofax 3. 2 queasy 4. 3,11 5. 1,8 6. 15 hällsjö albert 7. 1,6,10 8. 11,13,15 108 r, garderar nog hellre filofax än hällsjö om jag gör ett större system annars flera av detta som det är. Ha det gött |
Citat:
Avd 1 hoppas på Zlatan som fått två lopp i kroppen kommer förmodligen till tät och släpper till marshland och om Caballion är iordning så kan de bli fart på de hela och lucka tillslut. |
4 Torlandia har ju tidigare år visat startsnbbhet för klassen, kanske kan spetsa, dock så verkar ju inte formen något vidare. Så den kanske släpper till Persson som får styra och ställa.
|
Jag tror L.K. kan vara riktigt bra idag...och kan den överflygla örjans. så kan det bli riktigt intressant!
|
Citat:
|
Ja det är en riktigt fin häst tror loppet senast gjort den gott...träffar han rätt är den snabb ut också....
|
Mina Tidiga tankar.......
1. 1,2,3,4,8,10 2. 1,7,4,3 (möjligen spik eller utgång på 1) 3. 2 4. 3,9,11,6 5. 2,1,9,3 6. 15,13 7. 6 (chansspik, det sunda borde vara att spika 1) 8. 15,7,14,12,11,13 (möjligen spik eller utgång på 15) alt.1: Använda utgångarna = 288:- + 144:- alt 2: spika utgångarna och dubbla avd 7 = 96:- |
Tack Laxen....!
För infon om Mellby på eskils igår ;-) Det blev spik på den efter din info och då la jag till chip dealer i första. Det gav ju ändå 4k |
Citat:
|
Citat:
Så Input till alla andra, Örjan är klar spika den!!! :ful::ful::ful: Tror öven 8 What A Supergirl har toppchans i avdelning 5. Spåret är bara oddshöjande. Känner mig säker på att Oskar fixar det, då han är klassenen bättre än övriga. |
Vad har ni för info om Zlatan blou i första? Jag har bränt mig så många gånger på den hästen innan och lär fortsätta göra det. Hästen är riktigt startsnabb om kusken vill ladda. Har hållit ut många snabba hästar innan. Nu har den även toppspåret 5 på kort. SOS? Eller kommer kusken välja passivt upplägg och ryggresa såsom han ibland gjort tidigare?
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Avd6. Hällsjö Albert spikförslag
Avd7. Spiderpig gör debut i ny regi Avd8. Check In Blågul i ryggen på Kimono Pearl senast 1. 3,4,5,8 2. 1,2,5,7 3. 2,5,11 4. 3 5. 1,2,8,9,10 (Chiquellinne kan vara spik) 6. 15 7. 1,4,6,12 8. 1,11,15 720:- mitt andelsystem 8st är vi |
Citat:
Har hamnat på spikarna Marshland - Queasy - L.K Tror de två första spikvalen även blir betrodda när nätbolagen strax släpper en del odds. Däremot kan det vara värt hålla uppsikt på oddsen för Grei Sol - L.K. - Check In Blågul 1) Allt över 4-5 ggr är bra 2) Draget 3) Satsar nog på att åter skugga Kimono Pearl - vass sedan |
Citat:
|
Om filofax går barfota så ska man ha med den annars finns det ingen chans för vinst.... annars bara låsa på 1,5 någon som vet om barfota runt om??
|
Citat:
|
ja jag tror Grei slo är klar.... mkt talar för spik på den....men går filofaxen barfota kan den vara 40 m bättre med skor är den totalt chanslös...ska försöka få 100% koll på det......ringa några samtal...
|
Citat:
Försöker hitta loppen någonstans ATG's länkar verkar inte fungera :cry: |
Själv tror jag mycket på nr4 Torlandia i kallblodet men kommer att gardera med 1,2,4,5,7
4 Torlandia "Har inte tagit i på slutet och normalt sett ska hon ju leka med ett gäng som detta. Men som sagt, hon har inte visat rätta takter på slutet så det är bäst att ligga lite lågt ändå. Vi kommer inte att ändra något, säger Esbjörn Glantz." |
Citat:
|
Citat:
Den tappade högst 15 m på sin galopp senast och såg närmast seg ut över upploppet. Gick i rygg på filofaxen över upploppet och var likvärdig med den, men bägge blev utklassade av greisol |
Citat:
|
Hallå där…
…Henrik Larsson, Solvallatränaren vars fyrfaldige miljonär Caballion gör comeback i V86-1 på onsdagen. Både spänt och efterlängtat förmodar vi. - Ja, det ska bli jätteskönt. Klart att vi har längtat efter det här. Men det är ju inte en av de enklaste hästarna att årsdebutera heller eftersom man med hans historia inte riktigt vet vad han ska hitta på. Operation i december för förträngningar i de så kallade karpaltunnlarna i hästens knän och en sträckning i mars som gjorde att ni fick sakta ner lite. Det har tagit tid. - Nja, det var mest att vi stoppade upp några planer på tidiga lopp. När han fick sin lilla sträckning kom vi på att det inte fanns någon anledning att vara ute tidigare. Elitloppet skulle vi exempelvis inte vara med i. Det var lagom att komma ut nu. Är formen kanske 70-80 procent inför starten i V86 i Bollnäs? - 70 skulle jag kunna gissa. Han har i alla fall känts väldigt fin i jobben en längre tid. Vi har tränat honom rejält och även kollat upp honom ett flertal gånger. Allt har sett perfekt ut. Det är några hårda hästar med i loppet som blir svåra. Jag säger inte att han inte kan vinna, men jag tror att det kommer att bli tufft. Vad hoppas du och broder Fredrik av sommaren om Caballion går bra i Bollnäs? - Då hoppas vi kunna höja ribban. Det finns flera stora lopp vi vill vara med i. Norrbottens Stora Pris (15 juni) ligger exempelvis i vår planering om nu allt funkar. 10 O.F.V. Continue (V86-7) vann sin comeback i början av maj. Startgalopp senast. - Han blev för ivrig och slog i vingen så det var lite orutin som sken igenom. Han är normalt sett travsäker och jag tycker att han duger en bit i klassen. Vi är lite småoptimister. I Diamantstoet, V86-8, plockar ni ut 7 Julles Electra som startat tre gånger för er och jagar första segern. Chansen? - Hon satt fast sist på Färjestad med mycket krafter kvar och hade varit långt framme med fritt. Formen är bra och läget intressant. En fin häst som gjort det bra hos oss och en plats bland de tre är ingen omöjlighet. Julles Electra och O.F.V. Continue har likvärdiga chanser. Caballion får väl vara en outsider då. |
Örjan Kihlström-En av världens skickligaste kuskar tipsar:
V86-1 3 Caballion är bästa hästen och jag provar att spika. Har ju hög kapacitet och kan även öppna bra bakom bilen. Har dock inte startat på länge ska sägas. V86-2 7 Filofax N.O. har gått hyggligt på slutet och får tipset lite i brist på annat. Loppet är annars öppet och här ska man nog inte snåla med strecken. V86-3 Jag väljer att spika mig själv bakom 2 Queasy som gjorde det riktigt bra senast. Tål att göra lite jobb själv om så skulle krävas och är förstavalet. V86-4 3 Pink Elephant får jag nog lov att ge tipset. Han har ju varit riktigt bra och rejäl och ska räknas tidigt. Men det är en del tuffa och mer rutinerade emot nu. V86-5 1 Feedup har gått bra på slutet och har ryckt upp sig får man säga. Kan det bli ledningen här så borde det vara en hyfsad segerchans i detta öppna lopp. V86-6 15 Hällsjö Albert är säkert bästa hästen men man ska veta att det är ett lurigt läge. Men stämmer det bara lite så kan han kliva förbi samtliga. V86-7 1 Rebellion är bästa hästen men han kändes inte som allra bäst senast. Fungerar han så bör det vara en bra chans och han kan kliva iväg rätt så bra. V86-8 15 Kimono Pearl har ett spännande läge och Adielsson är vass från start. Klaffar det lite för henne så är det bästa hästen och en fin vinstchans. Jorma Kontio-Nordens segerrikaste kusk tipsar: V86-1 3 Caballion återkommer efter lång vila men det är en klasshäst i grunden och han är säkert väl förberedd. Jag tror att ekipaget blir svårslaget och spikar. V86-2 Ett svårlöst kallblodslopp där de flesta hästarna saknar segrar i raden. 1 Kluivert har ett lopp i kroppen efter lång vila och han kan vara vinnaren. V86-3 2 Queasy svarade för en stark insats som tvåa under Elitloppshelgens V75-finaler. Från ett perfekt utgångsläge lär han bli svårslagen. V86-4 3 Pink Elephant ståtar med tre raka segrar i formraden. Han har bra kapacitet för klassen och felfri blir han svår att rå på. Jag väljer att spika. V86-5 Ett svårlöst lärlingslopp där jag gör det enkelt för mig och helgarderar på mitt V86-förslag. 9 Chiquellinne räcker långt felfri. 1 Feedup är under utveckling. V86-6 10 Gärdsjö Viking har bra fart för klassen men han är inte helt att lita på. 15 Hällsjö Albert har fyra segrar på de fem senaste starterna. Bakspår på tillägg dock... V86-7 1 Rebellion har styrka och kapacitet att segerstrida om inte innerspåret ställer till det för honom. 6 L.K. föll med flaggan i topp senast som trea. V86-8 1 Malin Tilly är startsnabb och lyckas hon behålla ledningen från innerspåret kan det bära hela vägen. 15 Kimono Pearl har fått tre lopp i kroppen. |
Citat:
Enligt Aftonbladets kuskintervjuer, samma info - "7 Filofax N.O. (Jan-Olov Persson) blir det skor och öppet huvudlag för. Jag laddar på lite framåt så får vi se var vi hamnar. Han är bra i ordning. Skapligt i alla fall. Jag tror väl att det är Grei Sol som är värst emot. Men Filofax ska också räknas ganska tidigt, säger Janne." Skoryck däremot på Finnskog Sjefen "2 Finnskog Sjefen (Henrik Kulblik) är det bra med. Gick en lugn men bra tur i söndags. Hästen har haft form länge. Gått bra sedan i december. Senast blev allt bara fel. Det var inte lätt att ta något då. Det blir skolöst runt om och ett norskt huvudlag. Jag får bot varenda gång jag kör med körspö i Sverige, så den lämnar jag hemma. Han gör vad han kan hur som helst. Jag är spänd på att se vad Kluivert kan. Han har varit bra och är på väg tillbaka. Min är rask ut. Kan ta ledningen men jag tror att han är bäst från rygg, säger Henrik." |
Citat:
|
Modd Brun tycker jag man ska passa idag, 7 % !!! just nu.
Gör en mycket fin avslutning senast och har ett kalasläge |
Lillis - Sharps kallaste spelare Tipsar:
Avd1: Tills jag sett värmningar så är Marshland min spik. Årsdebut efter ett år, såg bra ut på 10,5. Visst medhängartid, men intrycket va bra. SoS!!! Avd2: Isbjörnar, 8 hästar och 1640m. ALLA!! Avd3: Dagens bästa spik. Vi som såg han krossa Cheeco Boko bläddrar vidare Avd4: Bästa hästen Pink Elephant. Men jag undrar fortfarande i vilken ordning Balticas Yahoo är. Man tog ut den i Harpers efter lång frånvaro och fick Örjan att välja den. Sg förstörde dagen, men jag tror att det är iordningsställt. Glöm inte Kajsas!!! 3-11-5-2-15 Avd5: Usch, 1 & 8 på hästarna, 2 & 9 på kuskarna. blundar och går vidare Avd6: Va fan är detta?? Isbjörnar igen!! ALLA men utgång på 15 Avd7: LK blir min förstahäst, gick bra i årsdebuten senast. Rebellion blev ordentligt avklädd på valla, ska med men den rankar jag ned. Gillar 12 & 10 men där är det ordentliga kuskminus. andrahäst blir 3 med Classe, den värmde riktigt bra på valla och såg fin ut. Får läsa på om distansen. Avd8: Kimono Pearl första hästen, kör den utgång mot isbjörnen i sjätte. Här finns det roliga skrällar att sitta med på slutet. 4,6,9,14 ska jag ha med. Nu eftermiddagsärenden i stan, återkommer om jag inte tagit livet av mig innan. "50 skolor tar studenten, polisen uppskattar 200 lastbilar i sthlms innerstad....." |
Citat:
|
Citat:
|
Spikar man inte Rebellion måste man bara ha med Crash and burn.
Var grymt bra senast och står i 10 % !!! |
Citat:
|
Citat:
|