Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Östersund 8/6 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/16488-v75-ostersund-8-6-a/)

hanscrispi 2013-06-07 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 255743)
Metior Easy är klar i morgon

Inte enligt Åke!!!:)

Klanke 2013-06-07 21:19

I avd1 väljer jag att låsa på ledaren plus bästa hästen dvs 5 och 6. i avd2 tyckte jag att Op flirt såg så där ut senast och säger idag syn! Många roliga drag som bjuder upp till dans! avd3 tror jag Norsken bara är bäst ska gå en tid runt 1.21, bara att spika.. avd4 vidöppet, första övernattningen för Offshore man är ??? Spring Break och Greve E gynnas om tempo. avd5 här tror jag mest på My love star som är mycket kapabel och vinner troligen detta felfri. Åke ger avslag på Metior Easy (bort,bort) avd6 provar jag att chansspika 9%aren Hard Livin som har avslutat nedåt 1.10 de senaste två loppen, på gång rent formmässigt, klaffar det med positionerna kan han vinna detta, intressant är att Johan hoppar upp för första gången. Drag! Tidead Accelerator blev rädd av en skugga senast är annars fint i ordning och går ofta hela vägen in. Sida vid sida blir han nog tuff att konkurrera med. När två trätter vinner, tja varför inte Speedige Credit Fayline eller Kastrerade Carlos Lightning eller Sundviks Sairgon som har form och får fin resa i ryggen på Chicago...

KP 2013-06-07 21:34

Själv utnämner jag Hallsta lotus till omgångens bästa spik. Jag har gjort samma tabbe år ut år in, nämligen att gardera just detta lopp. Titta vems lopp det är, jo Sven O Perssons Minne. Detta lopp vinner Hallsta efter Järvsöfaks pension varje år. Hallsta matchas inför detta år ut år in och det är även anledningen till att den vunnit detta lopp senaste 3 åren.
J-O Persson vill göra pappa stolt :) Den som väljer att gardera ska överväga att ta med alla JOP hästar som startar här dvs, 1,3,5,7. Själv spikar jag Hallsta utan att tveka.

Spik nr2 är adielsson i avd2. Adielsson är redan kungen inom volt, när han dessutom har ett överlägset spår och sitter på en bra häst samt favoritskap så infriar han bara.

Missa inte heller Redéns häst Hard living. Synd på Johan bara.

Citat:

Daniel Redén drar till med ett överraskande tips i Fem tippar V75. I Jämtlands Stora Pris får elitloppsdeltagaren Shaq stå tillbaka mot 7 Hard Livin från samma stall som på lördag körs av Johan Untersteiner.
Hard Livin spikas i tipset. Lite på chans visserligen men det säger mycket om vilka tankar stallchefen har för hästen.
Endast två starter i år för sexåringen. Femma senast i Meadow Roads lopp på Solvalla.
- Jag tycker att det är en jättebra häst men var trots allt lite besviken på honom senast då han var blekare än han skulle vara. Men dålig vill jag inte kalla honom. Trots allt kutade han 10,5 och var en längd efter Formula One och Amaru Boko. Detta utan att vara på topp. Hard Livin är avelshingst och tömdes på sperma samma morgon som loppet gick vilket kan ha varit orsaken till den sämre insatsen.
- Nu har han fått träna inför det här loppet och det kan vara en farlig överraskning för många om han har en bra dag. Han kommer eventuellt att tävla med helstängt huvudlag alternativt norskt huvudlag. Jag har inte bestämt mig, Men nån ändring blir det. Taktiken är upp till Johan men han går bäst bakifrån tycker jag.

Och så har du 6 Up Up And Away (V75-1) till start som du tippar etta.
- Up Up har gjort två bra lopp i år tycker jag och gått elvatider. Höll jättebra senast i Gävle efter ett omöjligt lopp, kämpade men var inte riktigt körbar sista 300 meterna. Vi har inte hittat några fel och kanske var det bara var mjölksyran som satte in. Han är snabb bakom bilen.Vi ändrar inget där.
Daniel Redén åker upp till Östersund efter lunch på fredagen. En formtränare att räkna med.
Mikael Wikner

putte64 2013-06-07 21:36

Ojoj
Började bra men nu fryser man som en hund
Spöregn och kallt som F
Hoppas det blir bättre....

Helge 2013-06-07 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 255841)
I avd1 väljer jag att låsa på ledaren plus bästa hästen dvs 5 och 6. i avd2 tyckte jag att Op flirt såg så där ut senast och säger idag syn! Många roliga drag som bjuder upp till dans! avd3 tror jag Norsken bara är bäst ska gå en tid runt 1.21, bara att spika.. avd4 vidöppet, första övernattningen för Offshore man är ??? Spring Break och Greve E gynnas om tempo. avd5 här tror jag mest på My love star som är mycket kapabel och vinner troligen detta felfri. Åke ger avslag på Metior Easy (bort,bort) avd6 provar jag att chansspika 9%aren Hard Livin som har avslutat nedåt 1.10 de senaste två loppen, på gång rent formmässigt, klaffar det med positionerna kan han vinna detta, intressant är att Johan hoppar upp för första gången. Drag! Tidead Accelerator blev rädd av en skugga senast är annars fint i ordning och går ofta hela vägen in. Sida vid sida blir han nog tuff att konkurrera med. När två trätter vinner, tja varför inte Speedige Credit Fayline eller Kastrerade Carlos Lightning eller Sundviks Sairgon som har form och får fin resa i ryggen på Chicago...

avd1. 5-6
avd2. 1-3-4-5-6
avd3. 12 Gylder Balder
avd4. 4-5-6-11-12
avd5. 7-8-11
avd6. 7 Hard Livin
avd7. 1-6-8-10-11
= 375 kr

Hard Livin tänker jag fortsätta jaga tills han vinner. Kommer slå igenom i år - två lopp i kroppen nu. Kul se att du spikar! Redén kommer uppdatera hemsidan och senaste info på twitter, han är på resa i bilen och dålig mottagning - men det kommer. Jag spikar honom med Up Up And Away.. men inväntar senaste info, vädret kan ställa till det?

Sulan 2013-06-07 21:50

Tänkte bara påminna att Magnus Jakobsson vann två V7 lopp den här dagen i fjol On Hold
o Tyko Marje kanske något att tänka på???

crossbow 2013-06-07 21:55

Guiden Express V75 Östersund

http://www.anpdm.com/newsletterweb/4...5D4A70424B5E43

Sulan 2013-06-07 22:14

Tack för all toppen info!! Hoppas man bara gör rätt imorrn!!!!!

Om_sommaren 2013-06-07 22:29

ser att en del tror på månprinsen här. Hästen är bra men han som sitter bakom är en försiktig general och kommer sitta i kön för länge. Han har för stor respekt för de här hästarna. bara att plocka bort från kupongen.

Friskus90 2013-06-07 23:59

Bästa spiken utan tvekan, OPS Flirt i avd.2 med Erik i sulkyn ska vara spets-slut i detta loppet hela mitt system och analys hittar ni på länken till sidan under mig :claps:

doob 2013-06-08 00:42

Det är KLART! Årets bästa spik kör fram i dödens och pissar på Hallsta Lotus!
Månprinsen får dasen yla i nattmössan om! Trams! :-)

1) 6
2) 1 3 6 8 10
3) 12
4) 2 4 5 10
5) 2 4 7 11
6) 3 4 5 6 7 8 9 10
7) 6 8 12

draken 2013-06-08 01:05

Hoppas Captivating Ås fäller de här lössen över det långa upploppet. Börjar med 2 ettor och en 3a som spikar sen är det bara att kryssa i ett gäng i resten av loppen och invänta utdelningen.

barkman 2013-06-08 08:08

Registrerat spel

Datum: Lördag 2013-06-08
Bana: Östersund
Spelform: V75, omg. 26

Avd Ordinarie hästar
1 1, 5, 6, 8, 12
2 1, 6, 10
3 3, 6, 12
4 4, 10
5 15 Metior Easy
6 7, 10
7 6, 8

Vadet gäller startnummer

360 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 180,00 kr

Haltmathe 2013-06-08 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av barkman (Inlägg 255883)
Registrerat spel

Datum: Lördag 2013-06-08
Bana: Östersund
Spelform: V75, omg. 26

Avd Ordinarie hästar
1 1, 5, 6, 8, 12
2 1, 6, 10
3 3, 6, 12
4 4, 10
5 15 Metior Easy
6 7, 10
7 6, 8

Vadet gäller startnummer

360 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 180,00 kr

Varför spik på en häst som är favorit och dessutom sågas av Åke själv?
Har du någon bra info?

Viroid 2013-06-08 08:44

Citat:

Ursprungligen postat av AbbeAce (Inlägg 255669)
Hej Jag undrar vad kastrering gör för skillnad mer än att de blir möjligen mer koncentrerade. Men fart mässigt? Vad kan det göra ,tänker på Carlos Lightning. Tacksam för svar :thumbup:

Kastrering innebär ofta att de tar till sig träningen på ett bättre sätt. Det påverkar också ämnesomsättningen, och det brukar göra att de tål mer träning och vissa hästar bygger då mer muskler. I loppen handlar det om att de blir mer reglerbara, slutar pulla bort sig och allmänt blir mer travsäkra.

Nu är detta vad man hoppas på av struliga hingstar, det är långt ifrån alla hästar som blir en bättre tävlingshäst av en kastrering. Men eftersom avelsvärdet på en hingst som inte springer in några pengar och vinner stora segrar är noll och inget, så är det en chansning man ofta tar.