![]() |
V75 Halmstad 6/7
Dags att spinna loss allas tankar redan inför V75 på Halmstad.
Jag tycker mig finna redan den KLARASTE vinnaren i hela omg. Avd.1 har vi spets hästen DEMOCRAT nr 2 i loppet! ( SOS ) :KO: |
Citat:
|
Citat:
Men vinner sällan.. Synd att man inte har spelat plats på den mer :) 1: Democrat, spika den i lördags också men nu vinner den lätt:) 2: ALLA 3: 3-5-11-12, kul med Goop på monsterdrive! 4: ALLA 5: Wiss shadow 6: 1-2 om jag får picasso till max 20%. Annars spik på nån av dom. 7: Le Mat. Dags nu igen på bättre distans:) |
Avlutar med två bra spik Dakadak och Le Mat så ett tv-system denna vecka ,precis som förra....
|
"Kakan" vinner första - äntligen ett vettigt läge! Speedigare häst får man leta efter och full form... Tackar, Stig-Erik!
:clap: |
Hoppas verkligen att Jag (läs allaballakaitoz) svarar upp ledningen i första så vi får se lite gasande. Då kan nog Åkes val komma in i matchen. Tror den kan vara en skjutare!
|
Citat:
Hehe - Avdelning färgad, eller inte...? Är du delägare i "Ballen", eller? Lycka, till...! :cheers: |
Haha nej men vill bara försöka jobba bort en favve :) /önsketänkande
|
Citat:
Tror mycket på Dakadak 2 avd 6 ingen Rosa häst med i loppet:) men lurigt att Picasso 1 startar innanför, kan bli öppning.. |
Spikar:
Picasso kan öppna fort. Man har siktat på loppet ett tag, bästa läge, satt fast med allt senast. Bra chans nu! avd6. Rapide Marke har varit riktigt bra på slutet och äter upp en Le Mat denna gången. Klart spelvärd. Dragen: Lovley Buv kan öppna säger Danne men man har aldrig tryckt av hästen för fullt. Kanske läge att prova nu när distansen är mitt i prick!? Bear with me är känslan.... Runt om.... Låset: Caballion och Panne de motuer |
Democrat, dakadak, le mat sitter alla i spets efter 500 och därifrån är det ingen som rör dem
Blir ny jackpot omgång |
Citat:
|
valetta strix tror jag tar ledningen och då vinner hon. Spets och slut.
|
Så fin som Charlie palema var sist måste man ju tro på den, men 2 och 9 är inga dåliga motståndare
|
Mad neo är en konstig favorit
|
Citat:
Dakadak har högst osäker form, inte säker att han får ledning! Men han är första hästen! och absolut en tänkbar chansspik! |
Om bear with me gör om loppet hon gjorde på Mantorp vinner hon med en mil
|
Avd7: Alfas Da Vinci? Spurtade bra sist, borde inte den ha chans?
|
Citat:
Le mat körs till spets och går 14 och det klarar inte zaches Enda motbudet är 12 |
Citat:
|
Citat:
Sen har du nog rätt om de tre som kör till ledning efter en bit. Såg någon vurmade för Picasso men håller på din lösning, 5an spetsar o släpper Fleming till tät. Hoppas dock att Democrat blir attackerad, loppet innehåller hästar som inte behöver vara livrädda för lite jobb. -------------------------------------------------- https://www.sharps.se/forums/spela-an...5-tillsammans/ -------------------------------------------------- |
Någon har lassat in 4000 vinnare på g man tooma
Det är också konstigt för den kommer inte ens platsa |
Att new line är så hårt streckad måste vara ett skämt
Det är 2140 nu och då hinner han inte med |
Citat:
|
Hoppas på körning i Gulddivisionen, då kan väl 12 Harry Haythrow avgöra... :-)
Lycka till med era spel! |
Citat:
|
Verkar som New Line ska strykas
|
Citat:
|
Citat:
Åke i blaskan "Mina starthästar på V75 blir sju till antalet eftersom New Line blir struken. Han har fått ett fästingbett och 40-graders feber." |
alle, se ovan, Helge sitter alltid inne med svaren :thumbup:
|
Åkes intervjuer i Aftonbladet
Fyra Plus Charlie Palema (V75-4) var jättefin när han vann på Åby senast och rekordsänkte rejält. Han vann på en fin tid med krafter kvar och hästen har utvecklats mycket i år efter uppehållet. Han gick barfota runt om för första gången senast och det fick en bra effekt. Men hästen var även uppåt rent formmässigt så den fina prestationen var en kombination av båda sakerna. Trots att läget är dåligt så tycker jag att det är min bästa chans i omgången. Det är ju i alla fall framspår och även om han inte är någon raket ut så öppnar han hyggligt och kan nog vara med där framme direkt. Han går barfota runt om. Tre Plus Mad Neo (V75-2) har börjat karriären bra. Men det har varit två billiga lopp han har vunnit och nu är det klart tuffare motstånd. Men hästen är under utveckling och kan säkert rekordsänka en bit här. Det behöver han säkert göra också om han ska räcka till vinst. Fjärdespåret tror jag går bra men det blir ingen snabbstart. Det är lite svårbedömt hur så här pass orutinerade treåringar räcker till i V75. Han känns som en av flera. Skor runt om. Echo’s Girl (V75-5) har utvecklats fint på slutet och gjort bra lopp tre starter i rad. Hon fick gå ett tufft förstavarv senast men höll farten riktigt bra till slut. Läget med innerspår är perfekt eftersom hon är snabb ut. Får hon ledningen och får bestämma lite så kan hon nog vara med i striden igen. Det blir barfota runt om igen. Rica Neo (V75-5) radade upp segrarna i våras och var bra då men efter ett intensivt tävlande så fick hon ett litet uppehåll. Nu har hon tränat på bra en tid och det här är en rätt så stark och rejäl häst. Jag tycker nog att hon är den bättre av mina två i loppet men Echo’s Girl har utvecklats mycket på slutet och har startat kontinuerligt och därför tycker jag att chanserna är likvärdiga. Hon går barfota runt om. Panter Neo (V75-6) galopperade i en trång situation senast då jag fick ta i honom lite för häftigt. Normalt är han travsäker och hästen är i bra form och känns fin i träningen. Han vann ett billigt lopp näst senast och nu är det betydligt tuffare emot så det måste till mycket tur om han ska kunna räcka. Han öppnar hyggligt men lär knappast kunna vara med i någon spetskörning. Barfota runt om. Två Plus Allaballakaitoz (V75-1) var dålig senast och vi har inte hittat några fel på honom efteråt. Han känns som vanligt i träningen men är ingen vinnarhäst utan hänger oftast med och tjänar fina pengar. Även om läget är bästa tänkbara är det max en platschans. Barfota runt om. Nothing But Clas (V75-1) bev sjuk efter senaste loppet och struken för en tilltänkt start. Nu har han varit frisk ett tag och tränat på bra. Hästen känns faktiskt bättre i träningen nu än inför starten på Solvalla. Men jag tycker ändå inte att han har någon vinstchans från det här dåliga läget och dessutom är motståndet för tufft. Barfota runt om. . Åke Svanstedt |
Citat:
"Mina starthästar på V75 blir sju till antalet eftersom New Line blir struken. Han har fått ett fästingbett och 40-graders feber. Det gäller att hästarna kommer under snabb vård när de blir fästingbitna och får så pass hög feber. Annars kan ett litet fästingbett, som är stort som ett knappnålshuvud, döda en stor häst. Men New Line har fått medicin och ska äta det i fem dagar. Det är också en rätt så stark penicilin så hästarna blir lite tagna av det. Men allt verkar under kontroll med New Line så för honom är det ingen fara." |
Citat:
|
Lite off topic :offtopic:
Ni som har tillgång till mycket betalmaterial, är det någon skillnad på infon Åke Svanstedt lämnar till de olika tidningarna/tjänsterna? Främst skillnaden mellan Spelarservice och Aftonbladets fredagsintervjuer, men även med guidens? Har ni någon koll på detta? :) |
Citat:
Jämför själv. Blaskan och guiden får du ju här på Sharps - SS kan du läsa gratis efter loppen är klara. :cheers: |
Citat:
Guiden prenumererar på, men tycker inte att intervjuerna där ger någon info överhuvudtaget! Visste inte att man kunde läsa materialet efter tävlingarnas slut! :) Borde börja föra lite statistik, kan vara rätt intressant! |
Citat:
|
Citat:
|