Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Extra V75 uppsnack Solvalla 14/8 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/17179-extra-v75-uppsnack-solvalla-14-8-a/)

Mrmatteoo 2013-08-13 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 266709)
Jag tror du får jaga den länge...

Usel spik i mina ögon, det enda lilla som talar för den är att det är ett någorlunda jämnt lopp mellan en handfull hästar.

Tror knappt mina ögon när jag ser att den är favorit :omfg:

Håller med, känns öppet. Men undrar om inte Takter kan trycka O.U.Glide till ledning. Lite inne på att dom innanför släpper. Första häst i loppet på det.

kennyvirre 2013-08-13 16:26

Det är inte många som tror på Rocky Winner i sista men han ska väl klara denna distansen eller? Pallplats kanske?

Friskus90 2013-08-13 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av kennyvirre (Inlägg 266721)
Det är inte många som tror på Rocky Winner i sista men han ska väl klara denna distansen eller? Pallplats kanske?

Nu ska vi inte jämföra bil och cykel, R.W blev enkelt slagen av J.B.K senast och även han är normalt sett chanslös att vinna mot detta gänget, tar Rocky 1 slant i detta lopp från spår 8 har han gjort ett bra lopp.

svepet 2013-08-13 16:50

För mig är Britt Hudson obegripligt lite streckad av de tidiga spelarna. Trodde hästen sett sitt bästa efter blek insats på Vaggeryd men de tre senaste har varit gamla Brittan igen. 4:a från mestadels dödens i stentufft gäng, fast med rubbet bakom Olivia Lavec((höll på knocka Takter) näst senast och plockade ner Canaka B.F plättlätt från dödens senast.
Given förstahäst för mig och eventuell chansspik då motståndet är betydligt svalare den här gången. Läget emot... Hästar med segerprocent som OU Glide har jag svårt för, speciellt som favorit...enda segern i år kom i ruskigt billigt gäng.

En annan som känns intressant i omgången är Balticas Yahoo, mkt skrik på den sist men då valde Lennartsson 3:e invändigt och med trött rygg halvvarvet kvar så gick det inget bra...enklare emot denna gång men loppet känns lite svårbedömt med gamla kuskveteraner.

Friskus90 2013-08-13 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av svepet (Inlägg 266725)
För mig är Britt Hudson obegripligt lite streckad av de tidiga spelarna. Trodde hästen sett sitt bästa efter blek insats på Vaggeryd men de tre senaste har varit gamla Brittan igen. 4:a från mestadels dödens i stentufft gäng, fast med rubbet bakom Olivia Lavec((höll på knocka Takter) näst senast och plockade ner Canaka B.F plättlätt från dödens senast.
Given förstahäst för mig och eventuell chansspik då motståndet är betydligt svalare den här gången. Läget emot... Hästar med segerprocent som OU Glide har jag svårt för, speciellt som favorit...enda segern i år kom i ruskigt billigt gäng.

En annan som känns intressant i omgången är Balticas Yahoo, mkt skrik på den sist men då valde Lennartsson 3:e invändigt och med trött rygg halvvarvet kvar så gick det inget bra...enklare emot denna gång men loppet känns lite svårbedömt med gamla kuskveteraner.

Kan inte annat än hålla med ang brittan och lämmnade in en tidig mindre lapp och där låste jag avd 5 på 7,10,11

alle 2013-08-13 17:19

[QUOTE=putte64;266706]
Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 266704)

Stq är snabbare ut än vendi

Skulle jag inte sätta mina pengar på, dessurtom är dt ännu kvickare hästar utvändigt (6 och 7) = STQ får ALDRIG någon ledning! Och tror verkligen inte att dom släpper till henne heller.. nej, favorit i fara! Dock så finns chansen att hon krossar allt utvändigt, inte omöjligt!

mijo14 2013-08-13 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 266713)
Håller med, känns öppet. Men undrar om inte Takter kan trycka O.U.Glide till ledning. Lite inne på att dom innanför släpper. Första häst i loppet på det.

Min tanke är också att Jonny kör till spets. Vem vill svara? Och...Jonny är en bra spetskusk! Dessutom får man ett visst övertag, när man spikar i "öppna lopp" (under förutsättning att hästakraken vinner). Kommer att spika oavsett hur "usel spik" den än framstår för vissa. Första tanken är ofta den rätta...

NicklasJ 2013-08-13 18:57

O U Glide möter iof bara ston denna gång och inte världens tuffaste gäng men mitt intryck av henne är att hon helt enkelt inte är "spetsig" nog. Bli väldigt ofta en nästagångare då den gör rätt bra lopp utan att riktigt kunna sätta dit den. Är ingen tillfällighet att den bara vunnit 1 start sen den kom till Melander och det var i ett ännu sämre gäng än imorgon. Kanske räcker det till vinst med bra löpningsförlopp, brukar vara av yttersta vikt i stoloppen. Men tar nog rätt många i detta lopp. Finns några lägre streckade som inte direkt är chanslösa

spalato 2013-08-13 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av svepet (Inlägg 266725)

Nybrink spikar Britt Hudson - (då kan man väl ta bort den? *skämate lite*)

spalato 2013-08-13 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av Mrmatteoo (Inlägg 266713)

Taktiken är ju att Takter ska dra i ledningen och bädda för stallkamaraten 12 Digital Darling?

clarund 2013-08-13 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 266732)
Min tanke är också att Jonny kör till spets. Vem vill svara? Och...Jonny är en bra spetskusk! Dessutom får man ett visst övertag, när man spikar i "öppna lopp" (under förutsättning att hästakraken vinner). Kommer att spika oavsett hur "usel spik" den än framstår för vissa. Första tanken är ofta den rätta...

Nu var det inte det speltekniska jag syftade på utan hästen, den är rent ut sagt skallelös, men lycka till för all del.

svepet 2013-08-13 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 266749)
Nybrink spikar Britt Hudson - (då kan man väl ta bort den? *skämate lite*)

Ajaj - får nog tänka om... :ohmy:

Friskus90 2013-08-13 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 266751)
Taktiken är ju att Takter ska dra i ledningen och bädda för stallkamaraten 12 Digital Darling?

Det hoppas jag för då kan man spika Britt.H alla dagar i veckan, att DD skulle runda detta fält från bakspår finns inte....0/13 säger sitt

draken 2013-08-13 21:09

Manalapan har alltid en stark finish. Kan bli ett asbra platsodds på den.

Friskus90 2013-08-13 21:53

Bästa spiken för tillfället känns som Magic Tonight i Avd-6 om man kollar vinstchans kontra streckprocent, håller den sig under 50% på strecken så spikar jag utan att blunda :moneybag: