Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 Jägersro 31/8 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/17348-uppsnack-v75-jaegersro-31-8-a/)

AbbeAce 2013-08-26 21:02

Uppsnack V75 Jägersro 31/8

Avd 1: No Deal kan nog bli favorit men hoppas inte,men jag vill nog ha fler som vanligt i första...
Avd 2: Donttellmeanymore i sin fav position,,,Chansspik?
Avd 3: Ett lopp med kändis namn på hästar som Ronnie o Rod,,och så Erik med sin kärleksbåt,,,,
Avd 4: Här är en häst jag vill se mer av,,Uhrbergs Kemas Magic,,även Per Nordströms Nibus CD och hur kommer Poker att gå..intressant lopp.
Avd 5: Lärlingslopp ja jag tycker som vanligt att man bör ta rollern även om Adrians styrning ser intressant ut...
Avd 6: Alamo Boko var ju kanon sist hästen att slå...
Avd 7: Roligt lopp ,här blir det åka av...Kanske kan det gynna Linda ???

Lite tankar bara inför en stor helg för oss här nere i söder....

Om_sommaren 2013-08-26 21:27

Jägesro är en favoritbana och man längtar efter helgen lite värre än vanligt. Vid en första anblick vill jag nämna 3 hästar.

Occhione jet tävlar mot sig själv. Hästen stressar upp sig ibland vilket kan rendera i galopp. Står han på benen så får han överta spets här då alla vill ha hans rygg. Det troliga är att Harry sitter i rygg. Då ha Erik som sin enda uppgift att hålla inne honom sen är det klart.

Petri Puro är en riktigt duktig tränare och i västerbottenonthenews har han troligtvis en klassklättrare. Hästen har varit smällfin på slutet och jag tror han kliver runt dessa med minsta klaff.

Lazer broline har också sett riktigt fin ut på slutet och gick ifrån ett bra gäng sist uppe på valla. blir eventuellt lite bortglömd här men gör han en liknande prestation som sist och Erik gör sitt i vagnen kan det bli vinst här

sheriffen78 2013-08-29 07:38

Tugga igång ordentligt nu! Ser ut som en omgång som inte kommer betala några stora pengar är känslan jag får.

Men en spik har jag klar för mig redan nu, det är Donttellmeanymore! Den spikas utan diskussion, spets & slut!!! Spets & högt tempo, i sista sväng får han den där längden som man brukar kunna få på Jägers. Håller undan och vinner med en halv längd mot någon som avslutar bra ute i banan!

I sista borde Occhione vinna om han funkar. Finns dock ett par frågetecken, kommer Harry köras i spets? Hade Johan kört vette fan om dom inte kört, men Pappa Peter är ju lite försiktigare i stilen och släpper kanske. Magic Tonight har jag hela tiden hävdat är en ren sprinter, önskedistans nu och skoryck? Linda De Casei borde inte kunna vinna från bakspår, men är nog ett fjärdestreck om man får för sig att gardera. Men minst utgång på Occhione

Stall 4 2013-08-29 11:20

Occhione Jet struken.

OtaBenga 2013-08-29 23:04

Spiklöst torsdagstips

1: A 5 B 6 C 12
2: U 1 G 2-4-5
3: A 7 B 1 C 8
4: U 10 G 1-3-6-8
5: Alla
6: A 3 B 10 C 5
7: A 3 B 6 C 10

A-B-C-A-B-C-A-B-C
U-U-U-U-U-U-U-U-U
A-A-A-B-B-B-C-C-C
G-G-G-G-G-G-G-G-G
ALLA
A-B-C-B-C-A-C-A-B
A-B-C-C-A-B-B-C-A

A-B-C-A-B-C-A-B-C
G-G-G-G-G-G-G-G-G
A-A-A-C-C-C-B-B-B
U-U-U-U-U-U-U-U-U
ALLA
A-B-C-B-C-A-C-A-B
A-B-C-C-A-B-B-C-A

1050 OINLÄMNADE RADER 18 KUPONGER, TEST AV TORSDAGSTIPS.

OtaBenga 2013-08-29 23:15

Fel 945 RADER (TROR JAG).

Dodo 2013-08-30 10:23

No Deal är omgångens bästa spik !

Dodo 2013-08-30 10:26

Nu när Occhione Jet inte kommer till start är Strong Boy D.E superintressant ! Kanske spik ?

robfri 2013-08-30 11:01

För mej är Kadett CD en given spik nu när favoriten är struken. Har svårt att se Harry ta en längd på Robbans från start sida vid sida, med lopp i kroppen (usel då) är jag rätt säker på att det i vanlig ordning är påställt hos Bergarn.

putte64 2013-08-30 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 270268)
För mej är Kadett CD en given spik nu när favoriten är struken. Har svårt att se Harry ta en längd på Robbans från start sida vid sida, med lopp i kroppen (usel då) är jag rätt säker på att det i vanlig ordning är påställt hos Bergarn.

Peter laddar och tänker köra i spets

zondaplayer 2013-08-30 14:20

AVD.7
Ställ er på led övriga i loppet, för Harry Haythrow (3) spårar runt om i epilogen.
Var ju ruggigt nära att ta plats i årets Elitloppet. Ingen Nahar med här, SPIK !!!!!

Lycka till med era spel för övrigt

robfri 2013-08-30 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 270274)
Peter laddar och tänker köra i spets

laddar lär han göra, men det gör nog Robban också. sida vid sida krävs det mycket för att plocka en längd. men men, det blir vi varse imorrn, min spik är given iaf.

Om_sommaren 2013-08-30 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 270306)
laddar lär han göra, men det gör nog Robban också. sida vid sida krävs det mycket för att plocka en längd. men men, det blir vi varse imorrn, min spik är given iaf.

harry haythrow är blixtsnabb. Kadetten är väl knappt startsnabb. i min bok är det givet vem som spetsar

zondaplayer 2013-08-30 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 270312)
harry haythrow är blixtsnabb. Kadetten är väl knappt startsnabb. i min bok är det givet vem som spetsar

Håller helt med dej. Tog spets enkelt från spår 7 i Rättvik 1640A.
Solklart spets o slut scenario här.... Peter får kika långt över axeln på upploppsrakan ;)

lejjan 2013-08-30 16:52

Lärlingsloppet nr 9 Wingait Sonja tror jag en del på har bland annat varit ut i stosprintern, slutade 5a där.. guldloppet Harry tar spets blir det körning kan det bli Strong Boy DE som sätter nosen först slog Montgomery Hill senast.. kommer även spika October Kronos som slog Dakadak och Recation senast den startade på Axevalla. Avd3 Rolex Bigi otroligt bra senast, Nr 5 Reu du Bac hoppade senast men har varit ute i hårda sällskap kan bli offensivt denna gången.. Avd 2 blir det lås på 1,2 shiraz brrodde kan gå i dödens men distansen är dock fel. Avd 4 Kemas magic, Big bill bac och Poker Kronos är alla kapabla om man vill gardera Västerboonthenews.

Friskus90 2013-08-30 17:11

Andelssystemet denna vecka (skicka pm om du vill köpa andel via v75 tillsammans!)
Kostnad = 2430kr
Andelskostnad = 150kr

V75-1: 6 No Deal
V75-2: 1 DONTTELLMEANYMORE
V75-3: 8 Rolex Bigi
V75-4: 1,6,10
V75-5: ALLA
V75-6: ALLA
V75-7: ALLA

Kan vara en ev miljonrad som sitter denna vecka med lite flyt på vägen och loppanalyser som är korrekta

Taggad som f*n inför denna omgång!

Kom ihåg att systemet kan förändras fram tills 1-2min innan start för att få all sista information

laxdasen 2013-08-30 18:45

Dagens bästa spik BRENNA BOKO.... ja jag vet ingen fattar varför.... det krävs analys på hög nivå för att förstå det.... men rygga så blir det lax!

laxdasen 2013-08-30 18:49

och dagens mest chanslösa... Kadett CD.....hur orkar någon tro på den totalt formlös....inget kan ge den segern...

capone 2013-08-30 18:56

Mina chans drag THAI GOLDIE & BLACK PHOTO

Nedomansky 2013-08-30 19:29

Kuskförstärkte 9 Leonas Kaiser i V75 4 och speediga 15 Bloom Boko i V75 5 är mina idéer denna vecka. Lycka till med era spel! :clap:

laxdasen 2013-08-30 19:39

verkar som Express Duo blir dagens spik... den ska jobbar bort på alla lappar... då är oerhört många borta sen......kan inte va så svårt....

Trinity 2013-08-30 20:57

Tror också att No Deal vinner i första avdelningen, Hann dock lämna in mitt lilla system innan att den tanken slog mig.
Får hoppas på att Örjan slår till istället.

1: 1,6
2: 1
3: 2
4: 8
5: 1,5,11,15
6: 3,6,10,11
7: 3,10

Lycka till!

Spelar säkert även ett system ute på Jägers i morgon.

Om_sommaren 2013-08-30 22:09

tanke vad det gäller don't tell me anymore: alla så kallade experter går emot med argumentet att formen är tveksam. köper inte det.var ruggig på kalmar från spets. loppet efter körde kim bort den fullständigt med hård körning. senast fick den inget fäste på banan. Detta är en frontrunner som växer i spets. tränaren menar att formen ska va på topp. Jägersro är en bana som gynnar en frontrunner nåt extremt. Inte sällan ser man hästarna göra grymma lopp i spets och spets är alla överens om att den kommer få. resten av kuskarna har dessutom läst detta i programmet och lär inte bjuda på nån idiotkörning. Spikas!

Trinity 2013-08-30 22:14

Snokens analys

V75-1:
6 NO DEAL är en tuffing som gjort topplopp varje gång på
slutet.
Det troliga är att Flemming Jensen synar dödens när
startrusningen lagt sig och ekipaget kan mycket väl fälla allt från
dödens.
En tänkbar spik, men jag streckar ytterligare en trio där jag
vill lyfta ett varningens finger för 1 ARAZI BOKO.
Full form, optimalt läge och åter Örjan Kihlström i sulkyn.
5 PLEASE PERFECT är liksom favoriten en riktig kämpe varpå jag
kompletterar med loppets trolige ledare 7 MAIN KRONOS.

V75-2:
Jag tror mindre på 1 DONTTELLMEANYMORE som
fick en riktig "tömning" näst senast varpå han senast tidigt var
slagen mot tufft motstånd.
Skulle egentligen vilja lyfta honom utanför systemet, men spets på en snabb sommarbana gör att jag
"tvingas" ta med honom.
Tror mer på 6 QUEEN'S DELIGHT som senast sköt till vasst i en derbyuttagning bakom Quid Pro
Quo.
Duon 2 SHIRAZ BRODDE och 3 MIND YOUR FACE är
också matchade mot derbyt varför formen ska vara maximerad!

V75-3:
7 VÄSTERBO LOVEBOAT har tagit tio segrar på tolv
starter och idag blir det dessutom mest troligt barfota runt om för
första gången.
Jag var länge inne på att lämna honom ensam, men
8 ROLEX BIGI övertygade storligen senast medan 1 EXPRESS
DUO är en vass spetshäst med perfekt läge.
Därmed tre streck!

V75-4:
10 VÄSTERBOONTHENEWS har glänst och är befogad
favorit, men jag lyfter fram bortglömde 2 LUXURY LANE.
- Det är en väldigt kapabel häst som klarar både spår och distans.
Han borde duga långt, säger Lutfi Kolgjini som själv kör Poker Kronos.

V75-5:
Ett stolopp för lärlingar.
Vidöppet och jag streckar på rejält.
Tipset till 15 BLOOM BOKO som är en riktig flygmaskin.
Jag har bett stallet om ett offensivt upplägg, återstår att se om man blir
bönhörd.
Malmqvist låter ruggigt nöjd med 14 RAGNA OPAL.
- Hon har varit struken efter senast men har tränat rejält efter det.
Står perfekt inne i loppet och trots tillägg med ett fullt fält att runda är hon
tveklöst värd ett streck, säger Tomas Malmqvist.
Tidig på min kupong är även 9 WINGAIT SONJA som hade
krafter kvar i Stosprinterns final varpå hon därefter inte fått till det.
Stallrapporten talar dock om kraftigt förbättrade träningsrundor.
1 BRENNA BOKO är liksom nyss nämnde härdad i tuffa gäng.

V75-6 (DD-1):
Det är sällan Flemming Jensen hyllar, men när det
gäller 3 ALAMO BOKO så gör han ett undantag.
Jag tar ställning!
- Jag hade ändrat lite i balansen inför senast och det föll väl ut.
Han har agerat fortsatt bra i jobben efter det, lång distans är bara en fördel och
läget kan vi knappast klaga på.
Det är en häst som jag har höga
förväntningar på och uppgiften ser lämplig ut, säger Flemming Jensen.

V75-7 (DD-2):
Efter strykningen av förhandsfavoriten
5 OCCHIONE JET kliver 3 HARRY HAYTHROW fram som favorit.
Efter mängder av bra prestationer måste det åter vara hans
tur att skära mållinjen som en vinnare.
- Han känns fortsatt jättefin i jobb, är snabb ut och läget är jag nöjd med.
Många verkar se det positivt med favoritstrykningen, men jag är
inte lika säker då övriga kanske kör på ett helt annat sätt än vad dem
hade gjort med Occhione Jet i loppet.
Jag måste hur som helst tro på bra spets- och segerchans och det blir barfota igen, säger Johnny Johansson.

sheriffen78 2013-08-30 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 270391)
verkar som Express Duo blir dagens spik... den ska jobbar bort på alla lappar... då är oerhört många borta sen......kan inte va så svårt....

Håller helt med, rankas som 5a av mig och jag streckar nog fyra hästar :lol:

sheriffen78 2013-08-30 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 270426)
tanke vad det gäller don't tell me anymore: alla så kallade experter går emot med argumentet att formen är tveksam. köper inte det.var ruggig på kalmar från spets. loppet efter körde kim bort den fullständigt med hård körning. senast fick den inget fäste på banan. Detta är en frontrunner som växer i spets. tränaren menar att formen ska va på topp. Jägersro är en bana som gynnar en frontrunner nåt extremt. Inte sällan ser man hästarna göra grymma lopp i spets och spets är alla överens om att den kommer få. resten av kuskarna har dessutom läst detta i programmet och lär inte bjuda på nån idiotkörning. Spikas!

Instämmer helt! Dessutom var Robertsson ruskigt nöjd med jobbet hästen gick på Jägersro idag! Allt för att få samma upplägg som segern på Kalmar! Spets och Slut!!!

DIF 2013-08-30 23:36

Spik Rolex Bigi och Harry Haythrow - bara vinner.
Kommer lätt strecka Tyko Marje i andra, 7% tack!

oggeb 2013-08-30 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 270365)
Dagens bästa spik BRENNA BOKO.... ja jag vet ingen fattar varför.... det krävs analys på hög nivå för att förstå det.... men rygga så blir det lax!

Kan nog inte hålla med dig om att brenna är bästa spiken men däremot lär stylish komma lång ner i loppet. Adrian är fan helt oduglig som kusk.. hur många har grabben tagit i v7? 1-2 segrar på 30 försök eller nåt.. KASS! svanens grabb är fan inte mycket att hänga i granen heller..

hade det inte varit för att djuse körde del rio hade han nog tagit det men valfri boko-kuse..

oggeb 2013-08-31 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 270426)

Verkar inte bli något vidare väder nere på Jägersro.. Inte så jävla nice att ligga i spets med storm i nyllet. Blir det dessutom regn och geggig bana lär inte dont tell me anymore göra någon vidare insats - hästen kan fan inte springa tung bana. Kan vara gött att ha rygg på någon med det vädret - därför spik shiraz.

mijo14 2013-08-31 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av laxdasen (Inlägg 270365)

1) Långsam ut 2) Formlöst stall 3) kusken håller inte V75-klass...Blunda och peka som vanligt!

mijo14 2013-08-31 00:13

1 3 5 6
1 2 5 6 9
1(Jorma bra spetskusk o spets nästan allt på jägers)
3 6 8 10
4 5 10 14 15
8 (stallkörning beställd)
6 (HH ingen hårding o Kadetten formlös)

michel65 2013-08-31 00:15

vores andels system

V75

V75 BANE
31.08.2013

V75-1: 6
V75-2: 1
V75-3: 1,6,7
V75-4: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
V75-5: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15
V75-6: 3
V75-7: 2,3,4,9,10

Beløb pr. række:
Antal rækker:
TOTAL:

0,50 kr.

2700
1.350 kr.

Fyran 2013-08-31 00:18

Jag kör en raket redan i kväll, fest i morgon:

L5- 6V
L7- 6P
L8-8P

samt DD: 3-9,10

Lycka till, alla!! :cheers:

tomtom2 2013-08-31 01:46

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 270442)
1) Långsam ut 2) Formlöst stall 3) kusken håller inte V75-klass...Blunda och peka som vanligt!

Å andra sidan vet jag inte om någon av dom andra kuskarna heller håller V75 klass i så fall. Relativt orutinerade lärlingar hela bunten, möjligen med undantag av Oskar J och Djuse

LeBanner 2013-08-31 01:54

Glöm inte bort Alfas Da Vinci, ni som letar stora pengar! Kraftigt gynnad av distansen och uppåtform. Risk för hårt tempo i täten med 2 och 4 som båda är sugna på spets. Dessutom Kolgjini x2 på framspår och visst blir det väl ett snabbt förstavarv? Har favoriten en dålig dag, eller galopperar igen, så är det fin chans för Alfas att knäppa övriga över upploppet!

oggeb 2013-08-31 02:12

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 270457)
Glöm inte bort Alfas Da Vinci, ni som letar stora pengar! Kraftigt gynnad av distansen och uppåtform. Risk för hårt tempo i täten med 2 och 4 som båda är sugna på spets. Dessutom Kolgjini x2 på framspår och visst blir det väl ett snabbt förstavarv? Har favoriten en dålig dag, eller galopperar igen, så är det fin chans för Alfas att knäppa övriga över upploppet!

Ja, men Alamo Boko vinner felfri.. Dessutom kan inte Adrian köra så han galopperar vid bilen..

Magnus 2013-08-31 08:15

Förstår inte varför Harry är favorit i sista. Har för mig att jag läste om 45 raka v75 starter. Vilket betyder att jag nog har sett alla och en gång vad jag minns har dom kört i ledningen och det borde finnas anledning till det. Vid det tillfället var det inte ordinarie kusk, kanske en tillfällighet. Jag tror att om Kadett CD är i närheten av lika startsnabb som Bergh säger till ss så viker Peter ner sig direkt och tar ryggen och om han väljer att köra kommer det kosta för jag tror inte Bergh åker med en v75 häst till skåne för att köra prepare.

Viroid 2013-08-31 08:28

Citat:

Ursprungligen postat av Magnus (Inlägg 270469)
Förstår inte varför Harry är favorit i sista. Har för mig att jag läste om 45 raka v75 starter. Vilket betyder att jag nog har sett alla och en gång vad jag minns har dom kört i ledningen och det borde finnas anledning till det. Vid det tillfället var det inte ordinarie kusk, kanske en tillfällighet. Jag tror att om Kadett CD är i närheten av lika startsnabb som Bergh säger till ss så viker Peter ner sig direkt och tar ryggen och om han väljer att köra kommer det kosta för jag tror inte Bergh åker med en v75 häst till skåne för att köra prepare.

Jag håller med om Harry Haythrow. Han vinner inte precis ihjäl sig, och är beroende av extremt smyglopp.

Kadett CD fick nog följa med till Jägers för att han kom med i loppet, och för att Bergh har andra hästar med större uppgifter som ändå skulle dit.

Jag tror Strong Boy DE och Linda di Casei gör upp om det här.

Kocken14 2013-08-31 08:28

Två drag och ett fort knox lås.
Mellby Briolett , kördes väl väldigt blekt sist, i mål med mycket krafter kvar , tror hon spurtar ner dem.
Open del rio , bästa kusken och fartfylld häst , bara galopp emot.

Låset : Luxury Lane och Kemas Magic i fjärde

Bästa Spiken : No deal möter väl inget, var ju bästa hästen sist från 12e spår, dödens och stryk med läpp av betydligt tuffare motstånd.

dumle 2013-08-31 08:43

Rolex Bigi har ju Micke Nybrink spikat i sin krönika, aftonbladet. Hur ser man på en sådan spik ? :no: