Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Uppsnack V75 Åby 21/9 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/17578-uppsnack-v75-aby-21-9-a/)

clarund 2013-09-21 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 274689)
Hade Svanstedt eller Ludde kört Sebbe så hade jag köpt ditt :) Men nu talar vi om Jorma... Killen har mindre erfarenhet av Åby (vilket speglar hans resultatrad) än vad en random fransman har.

Frågan är varför vill man starta med sin häst 3x på en dag? Är inte värt 3 lopp på en dag för en häst som är 7år och på toppen och som har mycket mer framför sig än 400k i första pris. Rätt dumt beslut av Svanstedt isåfall enligt mig. 3 starter för att eventuellt dra hem 800k totalt.. Inte värt alls!

Äsch tvärtom, skulle han köra hästen i botten i två heat är det säkert värre än att gå ut tre gånger, där heat två lär bli en promenadseger.

Sen kan det förstås vara som du säger och det förklarar isåfall att de sparar till de optimala förutsättningarna, 1a priset i andra heatet, 400k, är som i en Guldfinal nästan (500k) och det är väl isåfall ett hyggligt dagsverke även av Sebbe ?

michel65 2013-09-21 11:01

interesant intervju med flemming jensen

Flemming Jensen kommer bara med en häst, men det är som bekant favoriten 1 No Deal (V75-3). Vi pratade med Flemming tidigare i veckan (se intervjublocket) och det här är en favorit ”alla” vill fälla idag, men Flemming rundar av kanterna lite idag när vi träffar honom i gäststallarna på Åby.

- "Jag tycker inte att man ska såga honom, han har bra form och jag kommer att ladda vad som går från start så får vi se hur det går – jag har aldrig tryckt av honom tidigare och tror att han kan bättre än visat i alla fall. Att vi kör med öppet huvudlag nu spelar ju ingen roll från start i alla fall, för när han inte går med öppet går han med norskt och det betyder öppet från start. Han har alltså aldrig haft skygglappar från start. Vi kommer också att anmäla barfota runt om idag också, men jag vidhåller att det mest troligt blir skor runt om så man ska inte stirra sig blind på barfotainfon, men jag vill hålla alla alternativ öppna efter värmningen. Vi kör också i en vanlig vagn, men vi har växlat lite grann mellan den och jänkarvagnen och jag tycker inte att det är en sådan häst som det gör stor skillnad på. Vi har bra resväg till Åby och hästen ser jättepigg och fin ut efter resan. Att vi har en final som väntar nästa vecka stämmer, men vi vill vinna alla lopp och startmomentet blir spännande", säger Flemming lite kryptiskt

laxdasen 2013-09-21 11:11

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 274692)
Äsch tvärtom, skulle han köra hästen i botten i två heat är det säkert värre än att gå ut tre gånger, där heat två lär bli en promenadseger.

Sen kan det förstås vara som du säger och det förklarar isåfall att de sparar till de optimala förutsättningarna, 1a priset i andra heatet, 400k, är som i en Guldfinal nästan (500k) och det är väl isåfall ett hyggligt dagsverke även av Sebbe ?

kul att någon kan analysera rätt när det gäller seb k upplägg.....är i alla fall oerhört sannolikt att han i stort sett ger upp första heatet!

draken 2013-09-21 11:26

Om Sebbe är på tårna i dag kommer gasJorma att bli kåt och dundra på i fjärdespår redan i första loppet. Gör ett kanonlopp men blir 2a. Sedan är han förmodligen helt slut i andra och dör från spets. Hade vart helt klar med annan kusk.

laxdasen 2013-09-21 11:36

om jorma förstår vad åke säger till honom så kör han inget i första....men fattar han ej svenska alls idag så blir det kanske gasa....litar på att han fattar några ord idag.... tex smyg.....ta upp.......kör inget....

draken 2013-09-21 11:42

Para söööra är det enda han förstår. Gör han som han ska så ska Sebbe promenera hem andra men vet i fan om jag törs lita på Jorma. Han sändes pra,para söra

pesven 2013-09-21 11:43

Just nu på atg barfota runt om på No Deal, barfota fram förra gången. Har läst att han ska spara hovarna till finalen nästa helg.
Jag vet att man anmäler så men om man redan bestämt sig för skor runt om så varför ??

HuBBaBuBBa 2013-09-21 11:54

V75 systemet

1,2,3,5,7
2,6,10,11,12
1,4
2,3,7,8,12
2,6,8
2,3,9,11
8,13,14,15

6000:- delat på 10 personer

Lycka till!

mrgump 2013-09-21 11:56

Jorma spikar sig själv i båda med Sebastian K i 5tippar.. Tror han gasar i första med..

putte64 2013-09-21 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av pesven (Inlägg 274710)
Just nu på atg barfota runt om på No Deal, barfota fram förra gången. Har läst att han ska spara hovarna till finalen nästa helg.
Jag vet att man anmäler så men om man redan bestämt sig för skor runt om så varför ??

För att ha kvar möjligheten att köra barfota.
Flemming ville värma innan han bestämmer sig.

mrgump 2013-09-21 11:58

Förmodligen sebbes sista starter i Sverige.. Klart det är påställt...

laxdasen 2013-09-21 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av mrgump (Inlägg 274719)
Förmodligen sebbes sista starter i Sverige.. Klart det är påställt...

ja alla fattar att det är påställt! men påställt är inte lika med gasa i första....skulle bedöma 90% ta upp 10% gasa

robust 2013-09-21 12:01

Varför ska man spara sig om man har den bästa hästen för tillfället??? TUTA O KÖÖÖÖÖÖÖR!

laxdasen 2013-09-21 12:02

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 274721)
Varför ska man spara sig om man har den bästa hästen för tillfället??? TUTA O KÖÖÖÖÖÖÖR!

orkar inte förklara en gång tilll men vill man äventyra finalseger så ska han gasa i första...

laxdasen 2013-09-21 12:05

Flemming anmäler barfota för att hålla alla alt öppna... men troligen skor...enligt honom...