![]() |
1: 2,6,7,11
2: 1,9 3: 2,4,7 4: 5,6 5: 3,11,12,14 6: 1,8,10,11 7: 1,7,11 Drar nog ned kostnaden genom att spika Kaiser Broline |
1) 2-7
2) 1 Kaiser Broline 3) 3-4-5-6-7 4) 3-4-6-9-11 5) 3 Nordsjö Douglas 6) 1-2-4-5-10-11 7) 1-7 sen blir det reserver på det också men inte helt bestämt mig för vilka ännu..men detta är den troliga raden inför imorgon iaf om det inte inkommer några strykningar under morgondagen.... |
Om jag inte minns helt galet så var MT Hawanna spikad senast av flera här inne och rätt betrodd senast på V75. Dundra till spets i 6 av 7 omstarter i ett lärlingslopp. Hoppa i den giltiga starten och lessnade. Kan minnas fel men känns felstreckad. Motståndet inte bättre i morgon. Kliver in med ett spel på den. Spiiik.
|
2 6 7 10
1 11 5(passande kusk bra spår och kanske t o m spets o slut) 3 11 3 13 14 (inte alls omöjligt att de hinner upp...) 2 3 10 (2 o 3 inte mycket sämre än 10) 9 (Alvena i spets, Friction trycker utvändigt o vem vinner på det? Konspiratoriskt...) så får det bli.... |
Avd 7. Kan Björn hålla spetsen? Han ska göra allt för att försöka och tror det kan lyckas i björnkollen. Per kommer ladda med Alvena och säger det är enda sättet att vinna loppet, från spets.
|
Citat:
Det är bara Johan som tryckt av henne lite, och då var han nöjd med ryggen på Olivia Lavec. Men Alvena Pele är sjukt startsnabb och med vinklad vinge tycker jag det är fördel Per. |
En jättebedövare i första kan 4 Thai Goldie vara. Gick en bra slutrunda på v75 , där man slutade tvåa efter Hankypanky Pagan. Visserligen hårdare emot nu , men distansgynnad!!Fjärdespåret är också ett aber. Platsobjekt felfri annars ett kul lir. Annars seper Johan dom allihopa med Overtaker, även om Aga är på G!
I den fjärde avdelningen , ett klass II -lopp, brukar skrälla här! Har ögonen lite på 4 M.T. Havana Girl. Absolut bäst i spets och kan rentav leda hela vägen. Barfota runt och med Tobbe är klara plusfaktorer! Har feeling för 3 Nordsjö Douglas. Örjans klart bästa chans! I övrigt tycker jag man ska rygga Travtjänst. Dom är grymma (liksom vi på Sharps,,,)Tvilling-spel på 1 Kaiser Broline och draget 11 O.F.V Continue kan ge hyggligt tebax,,,just nu i 14ggr |
Erik lät sugen på rite passion i avd 4, tror ni den kan nå spets?? han tog ju en dubbel med båth hästar på v64an! Kul spik!
|
Hur bra är 3 Bret Boko? Hela vägen?Kan Tobbe svara upp med 1 Knifetown Action? Körning kan bädda för eller gynnar Örjan mest med 2 Open Mind Bi 8?) ,eller nån annan kanske? Hmm,,,,bedövare 7 Långarsbo Blixten slår till nu ??? Bättre fäste nu,,,,kanske kanske,,,,,Åkes häst är speedig,,,,fyran,,,,,Björn upp bakom kapable 11 Long Night
|
Citat:
Bret Boko är mycket startsnabb men det är 1an också. Blir det 08 öppning gynnar det bara Robbans favorit. |
Citat:
|
Vinklad vinge på Romme. Inte lika stor nackdel med spår långt ut. Tror vi får erfara det i v75 2. 8an kommer flyga över favoriten från start och hålla väldigt länge. Lite kåt på Robin i första som drog tåget senast.
|
Citat:
|
Kör några system på lördag..
avd1. 2 Aga Khan boko avd2. 1 Kaiser Broline avd3. 2 Princess Wine avd4. 3-4-5-6 avd5. 3-9-13-14 avd6. 1-2-3-4-10 avd7. 1-5-7-9-11 avd1. 2 Aga Khan boko avd2. 1 Kaiser Broline avd3. 2-5 avd4. 9-12 avd5. 13 Hulte Magnus avd6. 1-3-5-10-11 avd7. 1-3-7-9-11 avd1. 2 Aga Khan boko avd2. 1 Kaiser Broline avd3. 2-4-5-7 avd4. 3-5-6-9 avd5. 6-9-13-14 avd6. 3-4-10 avd7. 1-7 avd1. 2 Aga Khan boko avd2. 1 Kaiser broline avd3. 2-5-7 avd4. 3-6-9 avd5. 9-13 avd6. 3-10 avd7. 1-7-9 God tur vänner.... |
Kaiser Broline har varit ute 4 gånger på v75 i regi Svanstedt. 2 gånger som favorit. Har varit som bäst 3a i mål. Är nu igen favorit och tycker det är en rätt klen favorit. Den har inte direkt varit dålig i dessa starten men verkar ju a lite svårt att vara först över linjen. Kanske vinner med rätt lopp men blir den morgondagens storis så ska skulle i alla fall jag försöka fälla den.
|
Citat:
Däremot torskar Örjan med Douglas.. Tack för kaffet... :hattenav: |
Citat:
|
Citat:
http://piclair.com/data/l6t2i.jpg |
Det känns som det är längesedan jag såg en omgång med så många spelvärda hästar, exempelvis.
http://piclair.com/data/1bgpv.jpg Sedan kanske ingen av dem vinner, men det finns potential i omgången |
Läste som snabbast igenom trådarna och ibland undrar jag om folk är seriösa när man påstår att en häst som Krångel är "tidig" i guld.... Blir mest mörkrädd och tycker genuint synd om den personen... Kan ju inte vinna många kronor på trav direkt.. Råder dig till att investera pengarna i en lottorad ist, eller leka fiskdamm.. du väljer.. ;)
Avd1: Aga Khan, känns i luften på samma sätt som inför Åby när Seabiscuit vann. Jag spikar! Avd2: under open trot helgen så spikade jag Kaiser, sjuan gav 7.7 mill och detta kräk var den jag klev av på. Då liksom nu kördes den i spets och Kaiser är ett riktigt blötdjur till slut! Streckad på nära 70% är bara o tacka, allt annat rensar bra, för vinner det gör han inte. 11 OFV C. är ett måstestreck! Avd3: körning mellan 3,7 bäddar för min A häst 6. Cap. Ås Avd4: det jag vet är att jag vägrar betala för Lucky LZ från detta läge och hans oförmåga att starta bakom ryggar. 11 SN är min A häst. Avd5: ND är klar enligt min Bergh kontakt, rätt trist info då vem som helst kan läsa sig till det. Romme är känd för att skrälla dock så jag hoppas på en fet gunga o streckar några till. Avd6: Låser på 2,3,10 Avd7: Goop ska göra vad han kan för att ta emot AP, räkna med tempo. Vinner gör 11 MD som flyger över Rommes långa upplopp. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
7. Alvena Pele P. Lennartsson 34% – Han är tillbaka och har visat att han gillar att tävla. Nu blev det ett tufft lopp och Alvena Pele fick ett tråkigt läge så jag tycker inte att han är något hett segerbud. Han kan öppna mycket bra men vi har ingen chans att komma till ledningen med snabba hästar innanför så jag försöker att hitta en hygglig position i inledningen, säger Per Lennartsson. |
Citat:
Per säger direkt motsatsen i SS intervju. Kommer ladda och enda chansen att vinna är från spets. |
Citat:
Har plockat kommentaren från Expresssen via en travsajt. Antar Expressen får den på Tor. SS kommentarer kanske är från Fre ? Han får väl betalt från SS så det kanske är tillförlitligare ? |
Också från sportbladet...
7 Alvena Pele (Per Lennartsson) håller bra form och möter inte det blodigaste motståndet här kanske. Han är ingen tokig häst och nu börjar han hitta tillbaka till sitt gamla jag. Det är som det ska med honom. Trots läget kan han laddas för ledningen. Men han har en tendens att kunna galoppera om han blir överladdad. Svårt att säga om han blir det eller inte. Inga ändringar, säger Erik Holm. Kan, inte kommer....tolkas..... Jag själv kan inte se något annat än att han laddas för spets |
Citat:
Skickade dig den i sin helhet. Jag ska jobba så slipper ta ställning - lycka till! |
Citat:
|
Kolla lopparkivet, skapa dig en uppfattning om hästen och motståndet. Räkna sen själv ut taktiken med hjälp av läge, utrustningsförändringar mm. Att läsa intervjuer är ett skämt då kuskarna/tränarna oftast är sämre på att bedöma chanser än vi spelare.
|
Citat:
All information är bra, och vill de avslöja sin taktik är det kanon, framförallt om det går emot hur man själv tänkt sig loppet. |
Citat:
7 Alvena Pele (V75-7) Det har väl inte varit någon riktig karaktär på de här segerloppen på slutet men han har vunnit lätt och varit fin och det är ingen tvekan om att han är på vägtillbaka på allvar. Ska man säga något negativt så är det väl att han kändes ännu finare på Gävle än senast, han kändes lite tyngre och inte fullt samma spänst då. Men det var ju absolut ingen katastrof och det blev ju också ett litet annat lopp med full distans och fart hela vägen och han var inte lika uppspritsad som inför starten innan. Jag tror att han går framåt ytterligare med ännu ett lopp i kroppen och jag är helnöjd med den utvändiga strykningen, nu ökar chanserna att han håller sig lugn och fin och då går det att ladda honom. När han är så där lugn och fin så är det få som svarar honom, men jag gissar att Björn gör ett försök. Min chans att vinna loppet är att ta hand om ledningen så jag kommer i alla fall att ladda det som går. När vi väl kommit iväg är det ingen fara och från spets tycker jag att det är bra chans. Kommer vi inte till ledningen sjunker chanserna avsevärt, och blir jag kvar utvändigt om Björns häst så vinner nog ingen av våra. Barfota bak och samma grejer, hälsar Per. |
Citat:
psst Jag fick en livslång varning här av moderator för att postat SS intervjuer. Nu vågar jag bara göra det ibland, efter loppet ;) :cheers: |
Citat:
|
Citat:
Lycka till idag! |
Citat:
Använd google translate och översätt sve->thai->sve så är problemet löst :lol: |
Citat:
|
Min lilling
1. 2,6,7,10 2. 1,11 3. 7 4. 9 5. 3,13,14 6. 10 7. 1,10,11,12 |
Citat:
|