Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Hjälp! Jokersystemet (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18049-hjaelp-jokersystemet/)

Imself 2014-07-28 01:47

Nån som vill dela kod till Jokersystemet? min tog slut precis behöver bara 1

Torstens 2014-09-28 10:52

En dag som denna då det verkar bli favoritbetonat så vill jag bara tipsa om ett reduceringsalternativ som jag faktiskt har spelat med framgång (och mestadels floppat med naturligtvis men har ändå genererat stort positivt netto).

Markera samtliga hästar som kan ha chans, jag kan ha upp till 800 000 rader oreducerat, sedan väljer du 1 till 2 utgångshästar per avd och sätter villkoret minst 5 utgångar av 7 om du inte spikar någon avdelning förstås.

Systemet landar på 400-800 kronor kanske. Vitsen är att som alltid är det svårt att hitta vilket/vilka lopp det skräller men med detta så har du råd med två skrällar oavsett avdelning. Jag tänker inte "spelvärde" när jag sätter utgång, jag tänker bara mest troliga vinnare.

Sist jag vann på det här sättet så vann jag nästan 18 000 kronor (se nedan) men då det för mig är lite dyrare insats så spelar jag bara då det luktar favoritbetonat men det ändå bör kunna dyka upp någon rackabajsare i något lopp. Jag har spelat på det här sättet i dagens omgång.

Bara ett litet tips och absolut inget skönlir men det fungerar, kanske 1 gång av 10 och då räcker en vinst som senast långt.

Registrerat spel

Datum: Lördag 2014-07-26
Bana: Bollnäs
Spelform: V75, omg. 37

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 3, 6, 8, 9 (5, 11)
2 2 Roxie Lavec* (1, 12)
3 1, 2, 3, 7, 8 (6, 5)
4 4 Primo Valentino (10, 5)
5 1 Titan Tabac (10, 8)
6 5, 6 (3, 8)
7 2, 4 (5, 8)

Vadet gäller startnummer

100 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 50,00 kr

Kvittonummer: 8580 9188 0011 1241

Utbetalt: 17 740,00 kr

joppe59 2014-09-28 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 360071)
Joker är absolut inte "bättre" sett från vad programmen klarar av.

HPT kan göra allt vad Jokern kan och en hel del extra.

Däremot är förmodligen lättare att lära sig grunderna vid självstudier i Jokern jämfört med HPT. Om man gillar TravGuro med kommentarer från de senaste starterna så är Jokern det ENDA alternativet.

Till HPT's fördel är att det finns en användargrupp på Facebook ( Veckans Reducerade ) , där man alltid kan få snabba svar på sina frågor. Det finns dessutom ett antal videos där delar av programmets funktioner beskrivs på ett bra sätt.

Jag var förmodligen en av de första användarna på jokersystemet i Sverige och jag hade kontakt med grundaren i Norge Jag skrev ut hundratals bongar manuellt när jag hm på 90-talet drev ett framgångsrikt V75 bolag

Nu sedan flera år tillbaks kör jag HPT och det fungerar klockrent och support omedelbart. Jag har rekommenderat det programmet till alla mina vänner och jag har än inte fått någon feedback på att det inte är bra. V

75-bolaget ligger i träda sedan länge det var för mycket jobb med det och livet förändras:)

Strappa71 2014-09-28 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av joppe59 (Inlägg 374253)
Jag var förmodligen en av de första användarna på jokersystemet i Sverige och jag hade kontakt med grundaren i Norge Jag skrev ut hundratals bongar manuellt när jag hm på 90-talet drev ett framgångsrikt V75 bolag

Nu sedan flera år tillbaks kör jag HPT och det fungerar klockrent och support omedelbart. Jag har rekommenderat det programmet till alla mina vänner och jag har än inte fått någon feedback på att det inte är bra. V

75-bolaget ligger i träda sedan länge det var för mycket jobb med det och livet förändras:)

Roar var mycket behjälplig när man hade frågor och förslag. Mycket saknad.

boozty 2014-09-30 18:08

Det enda som hinrar mig från att gå över till HPT är väl att jag inte gillar gui't, tycker joker känns 100ggr smidigare främst i hur responsivt det är på datorer med mindre kraft. Upplever joker smidigare på en laptop med nån gammal core2duo med 2gb ram än vad HPT är på min stationära i7 med 24gb ram. Den dagen HPT blir lika smidigt och lättanvänt (och fixar travguro) så går jag över helt. Men gissar att det aldrig lär hända =(

Och innan ni börjar hacka på mig, detta är hur JAG upplever det, sen att någon annan upplever det annorlunda hjälper ju inte mig =)

Och när vi ändå surar olika program, är det nån som har koll på vad som händre med gamla Oddshtm pro? Alternativt vet av ett liknande program? Var skoj att leka med =)

Strappa71 2014-10-01 07:32

Citat:

Ursprungligen postat av boozty (Inlägg 374558)
Det enda som hinrar mig från att gå över till HPT är väl att jag inte gillar gui't, tycker joker känns 100ggr smidigare främst i hur responsivt det är på datorer med mindre kraft. Upplever joker smidigare på en laptop med nån gammal core2duo med 2gb ram än vad HPT är på min stationära i7 med 24gb ram. Den dagen HPT blir lika smidigt och lättanvänt (och fixar travguro) så går jag över helt. Men gissar att det aldrig lär hända =(

Och innan ni börjar hacka på mig, detta är hur JAG upplever det, sen att någon annan upplever det annorlunda hjälper ju inte mig =)

Och när vi ändå surar olika program, är det nån som har koll på vad som händre med gamla Oddshtm pro? Alternativt vet av ett liknande program? Var skoj att leka med =)

Det är två helt korrekta invändningar. Särskilt på översiktsfliken är HPT irriterande segt jämfört med Jokerns Ranking-flik.

Travguro kommer inte att hända inom all överskådlig framtid.

Det är klart att det är den personliga upplevelsen som avgör vad man väljer. För mig är det så att funktionaliteten trumfar GUI't. Jag skulle t o m acceptera ett textbaserat program så länge jag fick HPT's extrafunktioner.

alle 2016-04-02 08:30

Kan man inte använda pc versionen längre? Måste man använda den webbaserade? förlängde mitt abonnemang kan inte hitta den gamla hederliga användarkoden?

Migge 2016-04-02 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 484363)
Kan man inte använda pc versionen längre? Måste man använda den webbaserade? förlängde mitt abonnemang kan inte hitta den gamla hederliga användarkoden?

http://pc.jokersystemet.se/

alle 2016-04-02 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 484365)

Jag läste det, så svaret är att det ENBART är webbversionen nu?

Migge 2016-04-02 09:10

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 484367)
Jag läste det, så svaret är att det ENBART är webbversionen nu?

Om du har den gamla versionen (PC) redan installerad på datorn så går den att använda fram tom juni-juli i år...men jag antar att du inte har det?

alle 2016-04-02 09:25

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 484368)
Om du har den gamla versionen (PC) redan installerad på datorn så går den att använda fram tom juni-juli i år...men jag antar att du inte har det?

Jo det har jag, men nu när jag förlängde så får jag ingen ny användarkod?

Migge 2016-04-02 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 484369)

Ok, då förstår jag...personligen kommer jag nog att se mig om efter något annat program när mitt nuvarande abonnemang går ut till hösten.

Webversionen av Jokersystemet är ingen hit direkt, saknar många funktioner som finns i andra program samt att det har blivit väl dyrt nu :thumbdown:

alle 2016-04-02 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 484371)
Ok, då förstår jag...personligen kommer jag nog att se mig om efter något annat program när mitt nuvarande abonnemang går ut till hösten.

Webversionen av Jokersystemet är ingen hit direkt, saknar många funktioner som finns i andra program samt att det har blivit väl dyrt nu :thumbdown:

Fyfan det är ju hemskt! Inte alls lika smidigt samt en massa äcklig reklam för spelvärde överallt!

Misär....

alle 2016-04-02 10:17

Finns det något program liknande jokersystemet på pc, jag behöver de enklaste formerna av reducering på ett överskådligt sett samt att loppkommentarerna kommer upp när jag klickar!????????
Det är förbannat smidigt!

hugotheboss 2016-04-02 10:18

Jokersystemet blev riktigt uselt i veckan. Fungerade helt okay innan. Nu ska jag dubbelklicka för att markera, och jag ska dubbelklicka i rätt hastighet, annars händer inte ett skit! På paddan funkar det helt okay, men det är rätt skönt att kunna sitta vid datorn också. Tack o lov sitter jag bara på en 3 månaders freebe från Spelvärde. Tvivlar på att det blir en fortsättning!

alle 2016-04-02 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 484384)
Jokersystemet blev riktigt uselt i veckan. Fungerade helt okay innan. Nu ska jag dubbelklicka för att markera, och jag ska dubbelklicka i rätt hastighet, annars händer inte ett skit! På paddan funkar det helt okay, men det är rätt skönt att kunna sitta vid datorn också. Tack o lov sitter jag bara på en 3 månaders freebe från Spelvärde. Tvivlar på att det blir en fortsättning!

Vad kommer du köra istället?

Det är ju fruktansvärt uselt nu.. dubbelklickningar som blir fel och det krånglar att dra hästar i ranken! Jag förstår verkligen inte vrf dom krånglar till saker...

reflex 2016-04-02 10:32

Jag kör med RRR från Netcetera.se, Enkelt och funktionellt. 595 kronor vid första beställningen och sen har jag bara betalt 150 kr vid större uppdateringar, ibland tar det flera år innan det blir större uppdateringar. Jag tycker att det är prisvärt och billigt i längden. Det går att prova en fullversion i 30 dagar.

Hilding 2016-04-02 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 484369)

Hej, hade samma problem som dig för 1 månad sedan, blev skogstokig.
Jag mailade supporten och fick då en användarkod skickad, så kör fortsatt old school.

alle 2016-04-02 10:58

Webbversionen är extremt ologisk, när jag trycker på en häst efter ett par fladdertryck (eftersom den inte fattar att jag vill ha upp loppkommentarerna) så måste jag välja mellan 4 alternativ.
1 flytta i ranken
2 loppkommentarer
3 reserv 1
4 reserv 2

hur kan reserverna ligga där? det är ju inte JÄTTE ofta jag väljer ut reserver utan det gör jag på slutet!

Sen om jag ser loppkommentarerna måste jag flytta runt med musen för att klicka ner rutor för att sen få upp en ny! Man kan trycka ner ctrl för att direkt på upp kommentarerna men då låser jag båda händerna vilket är störigt!

En jävla massa klickande och fladdrande!

VARFÖR??

OCH sen all jävla spelvärdereklam som tar en massa plats.. FÖRSVINN!

:idiot:

HPT 2016-04-02 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 374664)
Det är två helt korrekta invändningar. Särskilt på översiktsfliken är HPT irriterande segt jämfört med Jokerns Ranking-flik.

Travguro kommer inte att hända inom all överskådlig framtid.

Edit: Ska lära mig att läsa när saker är skrivna innan jag svarar på flera år gamla inlägg...

Översikt var långsamt innan version 5.2, men att kalla det "irriterande segt" numera känns nästan lite orättvist... ;-)

Travguro är ju en kommersiell tjänst från TR Media så den kommer aldrig bli aktuell för någon annan reduceringsprodukt än Jokersystemet.

Moonfala 2016-04-02 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av HPT (Inlägg 484398)
Översikt var långsamt innan version 5.2, men att kalla det "irriterande segt" numera känns nästan lite orättvist... ;-)

Citatet du svarade på skrevs i oktober 2014, tio månader innan version 5.2 ;)

alle 2016-04-02 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av HPT (Inlägg 484398)

Travguro är ju en kommersiell tjänst från TR Media så den kommer aldrig bli aktuell för någon annan reduceringsprodukt än Jokersystemet.

Det borde väl kunna köpas in till HPT?

Altoc 2016-04-02 12:19

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 484401)
Det borde väl kunna köpas in till HPT?

Travguro och Joker ingår i samma koncern (TR Media). Därför säljer man inte Travguro till andra reduceringsprogram. Lika som du inte kan köpa ICA Basic-produkter i en Coop-butik.

affe56 2016-04-02 12:54

Min joker funkar utmärkt både som PC versionen (än så länge är 100 % inkörd på den) och webbaserade. Dock på min lilla hemlaptop vägrar den reagera på klickandet och det påpekar man från instruktionen att vissa system så funkar den sämre.
Dock på andra datorer och paddor utmärkt. Användargränsnittet på de flesta mobiler/androider är inte fullt ut.

"Du ändrar aldrig det som sker genom att slåss mot den exististerande verkligheten.
Om du vill ändra något, bygg en ny modell som gör den befintliga modellen föråldrad. "

- R. Buckminster Fuller innovatör och visionär

alle 2016-04-02 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 484410)
Travguro och Joker ingår i samma koncern (TR Media). Därför säljer man inte Travguro till andra reduceringsprogram. Lika som du inte kan köpa ICA Basic-produkter i en Coop-butik.

Vart får v75 guiden sina kommentarer ifrån då?

Brain 2016-04-02 13:45

Jag vet att de jobbar för att öppna guro enskilt. Så samtliga kan prenumerera på det.

Altoc 2016-04-02 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 484445)
Vart får v75 guiden sina kommentarer ifrån då?

Vet ej, men finns andra aktörer. Travfakta exempelvis.

janne5555 2016-04-02 15:51

Är som många andra missnöjd med det nya webbaserade Jokersystemet.

Kommer att prova ett gratis program på "speltjänst.se" som påminner om jokersystemet
inte lika bra men......

Travguru finns på Ebbestravstudio för V75 & V86......

alle 2016-04-02 16:49

Jag provade att ladda hem hjälp på traven, tycker det programet påminner en del på joker.
Jag gillar att man kan både ha en översikt som på joker, men också en för varje avdelning!
Liiite bättre layout hade gjort susen, lite mer friktionslöst (att rutor verkligen kommer upp när man trycker) och om det funnits loppkommentarer hade jag valt HPT alla dagar i veckan.

alle 2016-04-02 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av Altoc (Inlägg 484473)
Vet ej, men finns andra aktörer. Travfakta exempelvis.

Då borde det ju finnas möjlighet för andra reduceringsprogram att göra likadant? dom kan ju inte ha monopol på det där! ;)

Strappa71 2016-04-03 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 484563)
Då borde det ju finnas möjlighet för andra reduceringsprogram att göra likadant? dom kan ju inte ha monopol på det där! ;)

Travfakta kostar exempelvis ungefär lika mycket i månaden som HPT kostar per år.

Visst kan andra göra samma sak, men det handlar om resurser och prissättning också.

Viroid 2016-04-03 11:18

Om ATG hade köpt in ett positioneringssystem som hade fungerat och erbjudit öppna data till alla, så hade man kunnat automatisera loppkommentarer utifrån data som det samlat in. Betydligt mer utförliga än de subjektiva som nu finns. Men det man köpt in verkar inte klara av ens de mest basala uppgifterna som man ville använda det till.

Brain 2016-04-03 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 484637)
Travfakta kostar exempelvis ungefär lika mycket i månaden som HPT kostar per år.

Visst kan andra göra samma sak, men det handlar om resurser och prissättning också.

Har du adressen till travfakta
O

Strappa71 2016-04-03 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av Brain (Inlägg 484709)
Har du adressen till travfakta
O

http://www.travfakta-classic.se/

Och jag underdrev visst kostnaderna!

Det är ju mycket dyrare per månad än HPT kostar per ÅR.

Brukar undra om folk inte har google. Men du är ursäktad Brain, travfakta dök inte upp förrän på andra sidan med träffar!

Brain 2016-04-03 20:54

Ok tack, ska försöka få det gratis...

boozty 2016-04-04 07:18

Loppkommentarer.se var ju en informativ sida, står inte ett skit hur man får tillgång till den (om det ens går?) Eller vilka produkter dom erbjuder.

Solo 2016-04-09 09:07

Jag tycker loppkommentarer är överskattat. Jokers styrka är ägarskapet och systerbolagen. Men deras marknadsposition och breda målgruppsansats är dess svaghet.

Travet har så många möjligheter att explodera utvecklingsmässigt i den nya tiden och jag är förvånad över att så inte skett på programmarknaden än. Joker och flera av dess efterföljande kopior vågar inte tänka om.

Mest slående är hur snabbt allt blir vedertaget, konsensus, i enighet, likriktat. Alla ska nu ha trender, nästa gångare, loppkommentarer, tycka att värmningar är överskattade, ha jokers usla översiktsvy, osv...

boozty 2016-04-12 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av Solo (Inlägg 485212)
Mest slående är hur snabbt allt blir vedertaget, konsensus, i enighet, likriktat. Alla ska nu ha trender, nästa gångare, loppkommentarer, tycka att värmningar är överskattade, ha jokers usla översiktsvy, osv...

Hmm, jag håller med dig om mycket men kan du nämna ett program som har bättre översiktsvy än pc modellen av joker?

putte64 2016-04-12 14:22

Vad vill du ha i stället ?

Citat:

Jag tycker loppkommentarer är överskattat. Jokers styrka är ägarskapet och systerbolagen. Men deras marknadsposition och breda målgruppsansats är dess svaghet.

Travet har så många möjligheter att explodera utvecklingsmässigt i den nya tiden och jag är förvånad över att så inte skett på programmarknaden än. Joker och flera av dess efterföljande kopior vågar inte tänka om.

Strappa71 2016-04-12 15:28

Citat:

Jokersystemet har näppeligen varit någon större föregångare de senaste 3-4 åren. Den funktionalitet som har tillkommit har snarare kopierats från andra aktörer.

Att få till en översikt ( för man behöver en översikt över sitt system! ) på så många andra sätt är inte helt lätt.

Att man inte tänker om beror nog snarare på att lösningen ( just för översikten! ) är nära den optimala.