![]() |
Hjälp! Jokersystemet
Hjälp! Jokersystemet
-------------------------------------------------------------------------------- ... för första gången efter flera års användande vill det inte fungera idag! Genväg hittas inte är ett problem. Ett annat problem är att AVAST virusprogram vädrar missnöje. Fler som känner igen sig? Tacksam för feedback/kommentarer. (Naturligtvis har kundtjänst bara öppet vardagar.) |
Testa starta det utan genväg.
Den här datorn -> C: -> JokerS32 -> JokerSWi |
Redan fått flera svar om detta på annan tråd...
... tack, nu vet jag om att det funkar hos andra!
No Deal är mitt drag idag! |
Jag fick exakt samma problem idag.
Löste problemet så här. 1. Stängde av Avast 2. Installerade om Jokersystemet 3. Startade om maskinen så Avast blev aktivt 4. Öpnnade avast ->inställningar->globala undantag 5. Lade till sökvägen till joker, ex. C:\JokerS32\* OBS. Se till att annan brandvägg finns innan du stänger av avast |
Boozty...
... Jag testade, men Windows hänvisade till Reparera väg för BAK-fil...
Bekant för dig? |
Vilka filer har du jokers32 mappen?
|
Putte64... Jag ska testa detta nu! Återkommer med kommentar om hur det utföll!
|
Citat:
Men du kan inte bara reparera sökvägen då avast kommer sätta joker i karantän så fort du startar joker. Har du provat att göra som jag beskrev det ? |
Tur man inte kör avast hör jag =) linux mint + wine is the shit ;D
|
Bootzy... Endast de filer som följer med nedladdningen, vad jag vet om. Är verkligen inte kunnig nog avläsa om någonting annat smugit sig in... (Sen har naturligtvis mina gamla filer som skickats till ATG samlats i ATG-fliken...)
|
Btw, vad säger avast att det är för virus i joker? Kanske borde kontakta avast samt ronden om saken? lär ju vara många drabbade då avast är poppis?
|
Citat:
|
Putte64... Jag hittar inte "globala undantag" under "inställningar"... HJÄLP!
|
boozty... jokerswi.exe finnes ej! Däremot jokerSWi och dessutom jokerSWi.bak
|
Citat:
Jag kör avast 8-0.1489 Där finns inställningar högst upp till höger. När man klickar där får man upp standard inställningar och som sjunde val uppifrån i vänstermarginalen ser jag den. |
Gick det bra ?
|
Citat:
|
Putte: Nä, Jag fastnar. Hittar inte globala undantag, men använder Free Antivirus... alltid gjort. Vet inte om det borde spela roll vid sökande under inställningar? Versionen av Avast hittar jag inte... 2014 någonting har jag för mig... .
Boosty: Vad innebär dolt filtillägg? Vad göra då? |
Citat:
Kan du lägga upp en bild på vad du ser för standardinställningar ? |
Putte: På mitt Avast står det generella inställningar och begreppet standardinställningar lyser med sin frånvaro...
Hur går jag till väga för att lägga upp en bild? Fotografera med kamera och hela den vägen eller? |
Citat:
Ladda ned piclair, ta en skärmbild, ladda upp den på nätet. Högerklicka på bilden och spara den som länk. Välj infoga bild i menyn och kopiera in länken till din bild. |
Putte: ...dessutom finner jag vägen till inställningar längst ner till vänster!
Aktuell Version(Program!): 2014.9.0.2006... finns att finna som information. Jag bytte till denna nya version när mitt gamla årsabonnemang gick ut... för kanske 2 veckor sedan... men allt har funkat bra fram till idag. All info jag funnit för nu! |
Citat:
Men det finns garanterat någon flik där du kan välja program som inte ska skannas eller skyddas av avast. Eftersom jag inte har din version vet jag inte vad den heter, men klicka dig igenom alla val så kommer du nog hitta den. |
är det inte lättast att avinstallera avast och slänga in avg eller nåt? alternativt köra utan antivirus tills du lämnat in v7?
|
Putte: Tack för support! Inställningar - Antivirus - Exkluderingar... var lösningen! Under exkluderingar går att undanta bland annat "sökvägar" ifrån skanning: alltså C:\JokerS32\* . Gott Mos!
Bootzy: Tack för stöd! Avast har alltid varit felfritt för mig i övrigt, så jag kör nog vidare ett tag till... Lycka till med fortsatta travtips båda två. Cosmopolitan med Ingves i lopp 13 idag är jag spänd på... hoppas, hoppas! Dagens vinnarspel och utgångsvinnare på Trio, blir dagens spel förutom en standard-V75:a med No Deal och Laurier Dag som grund. Vilket intryck den sistnämnda gjort! |
Jag har använt jokersystmet i snart en vecka, jag spelar bara på utgångar. Hur gör ni andra som spelar? Jag förstår inte hur man ställer in kraven till ABCD. Någon som kan förklara mer ingående? Hamnar alltid snett på det.
|
Citat:
http://www.jokersystemet.se/Handledn...ersystemet.pdf |
När du valt dina hästar, går du till fliken ABCD.
Där väljer du för varje häst om den ska vara a,b,c....-h. Nedan väljer du hur många hästar inom varje grupp som får / måste vinna. EX: du har en ram som ser ut såhär 1 1 1234 1234567 1234567 1234567 Spikarna kallar du H, och till dessa används inga villkor. Alla ettorna är A, 2,3,4 är B, 5,6,7 är C. Villkor: Min 1-2 A, Min 1-3B, Min 0-2C. Du väljer naturligtvis själv efter eget önskemål, lycka till med liret. Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Jag själv ligger normalt mellan 60-80% när jag kör ABC-reducering. |
Det finns nog inget som kan kallas normalt.
Du kan kombinera flera olika typer av reducering, ex.1 av 3 + 1-2A, 1-3B, 0-2C + poängsumma 17 - oändligt. 80% känns rimligt tycker jag, och jag rekommenderar just dessa tre typer av reducering också. Prova dig fram till något du är nöjd med. Citat:
|
Citat:
Jag tycker det är viktigt att man förstår vad man verkligen gör med sin reducering. Så länge man sitter och kryssar i villkor för att få ned summan till något man har råd med skall man ägna sig åt att torrspela, för då förstår man troligen inte vad man gör. Börja istället med att skapa villkor baserade på de risker du är beredd att ta, och anpassa sedan ramen till de villkoren. Ett par hundra torrspel för att lära sig hur villkoren slår är att rekommendera. |
Citat:
|
Gör det, men stanna inte där.
Läs manualen och prova lite andra sätt utöver det system du lämnar in. Reducering är ett mycket kraftfullt verktyg, som kommer förbättra ditt resultat markant när du behärskar det. Citat:
|
Jag spelade mycket reducerat i slutet av 80 och början på -90 talet då man gick efter Beijons gamla systemnycklar och skrev ut systemen på hur många lappar som helst. Märkte dock ingen större skillnad i träffsäkerheten på full pot mot de matematiska raderna då man ialla fall i stort sett har en liten matematisk rad i sina krav som i alla fall måste sitta för att ge full pott. Däremot fick man nästan alltid pengarna tillbaka då det nästan är svårt att inte få 5 eller 6 på reducerade system.
Men funderar nu på att börja lite smått igen med Joker eller HPT. Vilket är bäst eller man kanske ska fråga. Vilket är lättast att förstå hur man gör. Jag är gammal och jordnära tänkte jag skriva. Inte så gammal men hatar datorer och använder inte skitet mer än nödvändigt. |
Citat:
|
Jag har precis bytt till HPT efter att ha använt Joker i en massa år.
HPT har rätt många funktioner som Joker saknar, det var därför jag bytte. Men HPT har inget bra sätt att hantera mallar, faktum är att de används på ett helt annat sätt än i Jokern, och det är främst det jag saknar. Jokern är nog lite lättare att förstå, men det kanske beror på att det inte har lika många funktioner. Citat:
|
Citat:
HPT kan göra allt vad Jokern kan och en hel del extra. Däremot är förmodligen lättare att lära sig grunderna vid självstudier i Jokern jämfört med HPT. Om man gillar TravGuro med kommentarer från de senaste starterna så är Jokern det ENDA alternativet. Till HPT's fördel är att det finns en användargrupp på Facebook ( Veckans Reducerade ) , där man alltid kan få snabba svar på sina frågor. Det finns dessutom ett antal videos där delar av programmets funktioner beskrivs på ett bra sätt. |
Citat:
Följ dessa fem stegen: 1. gå in på www.atg.se 2. klicka på spel & startlistor 3. klicka på filinlämning 4. till vänster på skärmen så finns "Lira med Lindvall" 5. åtta videoavsnitt med "allt" du behöver veta om Jokerprogrammet! |
Citat:
|