Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Hjälp! Jokersystemet (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18049-hjaelp-jokersystemet/)

Voltstart 2013-10-26 10:38

Hjälp! Jokersystemet

Hjälp! Jokersystemet

--------------------------------------------------------------------------------

... för första gången efter flera års användande vill det inte fungera idag! Genväg hittas inte är ett problem. Ett annat problem är att AVAST virusprogram vädrar missnöje. Fler som känner igen sig? Tacksam för feedback/kommentarer. (Naturligtvis har kundtjänst bara öppet vardagar.)

boozty 2013-10-26 10:41

Testa starta det utan genväg.
Den här datorn -> C: -> JokerS32 -> JokerSWi

Voltstart 2013-10-26 10:42

Redan fått flera svar om detta på annan tråd...

... tack, nu vet jag om att det funkar hos andra!

No Deal är mitt drag idag!

putte64 2013-10-26 10:45

Jag fick exakt samma problem idag.
Löste problemet så här.

1. Stängde av Avast
2. Installerade om Jokersystemet
3. Startade om maskinen så Avast blev aktivt
4. Öpnnade avast ->inställningar->globala undantag
5. Lade till sökvägen till joker, ex. C:\JokerS32\*

OBS. Se till att annan brandvägg finns innan du stänger av avast

Voltstart 2013-10-26 10:50

Boozty...

... Jag testade, men Windows hänvisade till Reparera väg för BAK-fil...

Bekant för dig?

boozty 2013-10-26 10:52

Vilka filer har du jokers32 mappen?

Voltstart 2013-10-26 10:52

Putte64... Jag ska testa detta nu! Återkommer med kommentar om hur det utföll!

putte64 2013-10-26 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 283049)
... Jag testade, men Windows hänvisade till Reparera väg för BAK-fil...

Bekant för dig?

Nej.
Men du kan inte bara reparera sökvägen då avast kommer sätta joker i karantän så fort du startar joker.
Har du provat att göra som jag beskrev det ?

boozty 2013-10-26 10:54

Tur man inte kör avast hör jag =) linux mint + wine is the shit ;D

Voltstart 2013-10-26 10:56

Bootzy... Endast de filer som följer med nedladdningen, vad jag vet om. Är verkligen inte kunnig nog avläsa om någonting annat smugit sig in... (Sen har naturligtvis mina gamla filer som skickats till ATG samlats i ATG-fliken...)

boozty 2013-10-26 10:57

Btw, vad säger avast att det är för virus i joker? Kanske borde kontakta avast samt ronden om saken? lär ju vara många drabbade då avast är poppis?

boozty 2013-10-26 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 283055)
Bootzy... Endast de filer som följer med nedladdningen, vad jag vet om. Är verkligen inte kunnig nog avläsa om någonting annat smugit sig in... (Sen har naturligtvis mina gamla filer som skickats till ATG samlats i ATG-fliken...)

Finns tex jokerswi.exe där eller har avast flyttat bort den?

Voltstart 2013-10-26 11:07

Putte64... Jag hittar inte "globala undantag" under "inställningar"... HJÄLP!

Voltstart 2013-10-26 11:11

boozty... jokerswi.exe finnes ej! Däremot jokerSWi och dessutom jokerSWi.bak

putte64 2013-10-26 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 283061)
Putte64... Jag hittar inte "globala undantag" under "inställningar"... HJÄLP!

Konstigt.
Jag kör avast 8-0.1489
Där finns inställningar högst upp till höger.
När man klickar där får man upp standard inställningar och som sjunde val uppifrån i vänstermarginalen ser jag den.

putte64 2013-10-26 11:34

Gick det bra ?

boozty 2013-10-26 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 283066)
boozty... jokerswi.exe finnes ej! Däremot jokerSWi och dessutom jokerSWi.bak

jokerswi är nog jokerswi.exe med dolt filtillägg

Voltstart 2013-10-26 11:43

Putte: Nä, Jag fastnar. Hittar inte globala undantag, men använder Free Antivirus... alltid gjort. Vet inte om det borde spela roll vid sökande under inställningar? Versionen av Avast hittar jag inte... 2014 någonting har jag för mig... .

Boosty: Vad innebär dolt filtillägg? Vad göra då?

putte64 2013-10-26 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 283088)
Putte: Nä, Jag fastnar. Hittar inte globala undantag, men använder Free Antivirus... alltid gjort. Vet inte om det borde spela roll vid sökande under inställningar? Versionen av Avast hittar jag inte... 2014 någonting har jag för mig... .

Boosty: Vad innebär dolt filtillägg? Vad göra då?

Jag har också gratisversionen.
Kan du lägga upp en bild på vad du ser för standardinställningar ?

Voltstart 2013-10-26 11:53

Putte: På mitt Avast står det generella inställningar och begreppet standardinställningar lyser med sin frånvaro...

Hur går jag till väga för att lägga upp en bild? Fotografera med kamera och hela den vägen eller?

putte64 2013-10-26 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 283096)
Putte: På mitt Avast står det generella inställningar och begreppet standardinställningar lyser med sin frånvaro...

Hur går jag till väga för att lägga upp en bild? Fotografera med kamera och hela den vägen eller?

Det finns många olika sätt, här ett litet kortfattat

Ladda ned piclair, ta en skärmbild, ladda upp den på nätet.
Högerklicka på bilden och spara den som länk.
Välj infoga bild i menyn och kopiera in länken till din bild.

Voltstart 2013-10-26 12:01

Putte: ...dessutom finner jag vägen till inställningar längst ner till vänster!

Aktuell Version(Program!): 2014.9.0.2006... finns att finna som information. Jag bytte till denna nya version när mitt gamla årsabonnemang gick ut... för kanske 2 veckor sedan... men allt har funkat bra fram till idag. All info jag funnit för nu!

putte64 2013-10-26 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av Voltstart (Inlägg 283102)
Putte: ...dessutom finner jag vägen till inställningar längst ner till vänster!

Aktuell Version(Program!): 2014.9.0.2006... finns att finna som information. Jag bytte till denna nya version när mitt gamla årsabonnemang gick ut... för kanske 2 veckor sedan... men allt har funkat bra fram till idag. All info jag funnit för nu!

Ok, jag har en äldre version och vill inte uppgradera just nu.
Men det finns garanterat någon flik där du kan välja program som inte ska skannas eller skyddas av avast.
Eftersom jag inte har din version vet jag inte vad den heter, men klicka dig igenom alla val så kommer du nog hitta den.

boozty 2013-10-26 12:28

är det inte lättast att avinstallera avast och slänga in avg eller nåt? alternativt köra utan antivirus tills du lämnat in v7?

Voltstart 2013-10-26 13:31

Putte: Tack för support! Inställningar - Antivirus - Exkluderingar... var lösningen! Under exkluderingar går att undanta bland annat "sökvägar" ifrån skanning: alltså C:\JokerS32\* . Gott Mos!

Bootzy: Tack för stöd! Avast har alltid varit felfritt för mig i övrigt, så jag kör nog vidare ett tag till...

Lycka till med fortsatta travtips båda två.

Cosmopolitan med Ingves i lopp 13 idag är jag spänd på... hoppas, hoppas! Dagens vinnarspel och utgångsvinnare på Trio, blir dagens spel förutom en standard-V75:a med No Deal och Laurier Dag som grund. Vilket intryck den sistnämnda gjort!

LudvigB 2014-07-27 17:39

Jag har använt jokersystmet i snart en vecka, jag spelar bara på utgångar. Hur gör ni andra som spelar? Jag förstår inte hur man ställer in kraven till ABCD. Någon som kan förklara mer ingående? Hamnar alltid snett på det.

Migge 2014-07-27 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 360049)
Jag har använt jokersystmet i snart en vecka, jag spelar bara på utgångar. Hur gör ni andra som spelar? Jag förstår inte hur man ställer in kraven till ABCD. Någon som kan förklara mer ingående? Hamnar alltid snett på det.

Du har ju en manual om du går in i hjälp, där finns:
http://www.jokersystemet.se/Handledn...ersystemet.pdf

putte64 2014-07-27 17:50

När du valt dina hästar, går du till fliken ABCD.
Där väljer du för varje häst om den ska vara a,b,c....-h.
Nedan väljer du hur många hästar inom varje grupp som får / måste vinna.

EX:
du har en ram som ser ut såhär
1
1
1234
1234567
1234567
1234567

Spikarna kallar du H, och till dessa används inga villkor.
Alla ettorna är A, 2,3,4 är B, 5,6,7 är C.

Villkor:
Min 1-2 A, Min 1-3B, Min 0-2C.

Du väljer naturligtvis själv efter eget önskemål, lycka till med liret.

Citat:

LudvigB 2014-07-27 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 360051)
Du har ju en manual om du går in i hjälp, där finns:
http://www.jokersystemet.se/Handledn...ersystemet.pdf

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 360052)
När du valt dina hästar, går du till fliken ABCD.
Där väljer du för varje häst om den ska vara a,b,c....-h.
Nedan väljer du hur många hästar inom varje grupp som får / måste vinna.

EX:
du har en ram som ser ut såhär
1
1
1234
1234567
1234567
1234567

Spikarna kallar du H, och till dessa används inga villkor.
Alla ettorna är A, 2,3,4 är B, 5,6,7 är C.

Villkor:
Min 1-2 A, Min 1-3B, Min 0-2C.

Du väljer naturligtvis själv efter eget önskemål, lycka till med liret.

Tack båda! Vad är normal reducering på ABCD då? När jag kör på utgångar ligger jag på ca 50%.

Sprite 2014-07-27 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 360055)
Tack båda! Vad är normal reducering på ABCD då? När jag kör på utgångar ligger jag på ca 50%.

Alla kör olika. Tror de som gjort systemen förespråkar max runt 70-80% för att inte ta bort alltför mycket med olika vilkor. Ligger du runt 85-90% reducering så skulle jag förespråka att du kollar över hur du egentligen reducerar.

Jag själv ligger normalt mellan 60-80% när jag kör ABC-reducering.

putte64 2014-07-27 18:00

Det finns nog inget som kan kallas normalt.

Du kan kombinera flera olika typer av reducering,
ex.1 av 3 + 1-2A, 1-3B, 0-2C + poängsumma 17 - oändligt.

80% känns rimligt tycker jag, och jag rekommenderar just dessa tre typer av reducering också.

Prova dig fram till något du är nöjd med.

Citat:

Viroid 2014-07-27 18:08

Citat:

50-75% är "normal" reducering, men det finns egentligen inget bra svar på frågan. Jag har lämnat in och vunnit på system med såväl 20% reducering som 90%.

Jag tycker det är viktigt att man förstår vad man verkligen gör med sin reducering. Så länge man sitter och kryssar i villkor för att få ned summan till något man har råd med skall man ägna sig åt att torrspela, för då förstår man troligen inte vad man gör. Börja istället med att skapa villkor baserade på de risker du är beredd att ta, och anpassa sedan ramen till de villkoren. Ett par hundra torrspel för att lära sig hur villkoren slår är att rekommendera.

LudvigB 2014-07-27 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 360062)
50-75% är "normal" reducering, men det finns egentligen inget bra svar på frågan. Jag har lämnat in och vunnit på system med såväl 20% reducering som 90%.

Jag tycker det är viktigt att man förstår vad man verkligen gör med sin reducering. Så länge man sitter och kryssar i villkor för att få ned summan till något man har råd med skall man ägna sig åt att torrspela, för då förstår man troligen inte vad man gör. Börja istället med att skapa villkor baserade på de risker du är beredd att ta, och anpassa sedan ramen till de villkoren. Ett par hundra torrspel för att lära sig hur villkoren slår är att rekommendera.

I så fall tror jag det är bättre att jag håller mig till utgångar, för det är det jag förstår mig på. :thumbup:

putte64 2014-07-27 18:22

Gör det, men stanna inte där.
Läs manualen och prova lite andra sätt utöver det system du lämnar in.
Reducering är ett mycket kraftfullt verktyg, som kommer förbättra ditt resultat markant när du behärskar det.

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 360063)
I så fall tror jag det är bättre att jag håller mig till utgångar, för det är det jag förstår mig på. :thumbup:

draken 2014-07-27 18:27

Jag spelade mycket reducerat i slutet av 80 och början på -90 talet då man gick efter Beijons gamla systemnycklar och skrev ut systemen på hur många lappar som helst. Märkte dock ingen större skillnad i träffsäkerheten på full pot mot de matematiska raderna då man ialla fall i stort sett har en liten matematisk rad i sina krav som i alla fall måste sitta för att ge full pott. Däremot fick man nästan alltid pengarna tillbaka då det nästan är svårt att inte få 5 eller 6 på reducerade system.
Men funderar nu på att börja lite smått igen med Joker eller HPT. Vilket är bäst eller man kanske ska fråga. Vilket är lättast att förstå hur man gör. Jag är gammal och jordnära tänkte jag skriva. Inte så gammal men hatar datorer och använder inte skitet mer än nödvändigt.

LudvigB 2014-07-27 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 360066)
Vilket är lättast att förstå hur man gör. Jag är gammal och jordnära tänkte jag skriva. Inte så gammal men hatar datorer och använder inte skitet mer än nödvändigt.

Jag har använt båda. Joker är mycket bättre. Lättare att navigera och snyggare design.

putte64 2014-07-27 18:40

Jag har precis bytt till HPT efter att ha använt Joker i en massa år.
HPT har rätt många funktioner som Joker saknar, det var därför jag bytte.
Men HPT har inget bra sätt att hantera mallar, faktum är att de används på ett helt annat sätt än i Jokern, och det är främst det jag saknar.
Jokern är nog lite lättare att förstå, men det kanske beror på att det inte har lika många funktioner.

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 360066)
Jag spelade mycket reducerat i slutet av 80 och början på -90 talet då man gick efter Beijons gamla systemnycklar och skrev ut systemen på hur många lappar som helst. Märkte dock ingen större skillnad i träffsäkerheten på full pot mot de matematiska raderna då man ialla fall i stort sett har en liten matematisk rad i sina krav som i alla fall måste sitta för att ge full pott. Däremot fick man nästan alltid pengarna tillbaka då det nästan är svårt att inte få 5 eller 6 på reducerade system.
Men funderar nu på att börja lite smått igen med Joker eller HPT. Vilket är bäst eller man kanske ska fråga. Vilket är lättast att förstå hur man gör. Jag är gammal och jordnära tänkte jag skriva. Inte så gammal men hatar datorer och använder inte skitet mer än nödvändigt.

Strappa71 2014-07-27 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av LudvigB (Inlägg 360067)
Jag har använt båda. Joker är mycket bättre. Lättare att navigera och snyggare design.

Joker är absolut inte "bättre" sett från vad programmen klarar av.

HPT kan göra allt vad Jokern kan och en hel del extra.

Däremot är förmodligen lättare att lära sig grunderna vid självstudier i Jokern jämfört med HPT. Om man gillar TravGuro med kommentarer från de senaste starterna så är Jokern det ENDA alternativet.

Till HPT's fördel är att det finns en användargrupp på Facebook ( Veckans Reducerade ) , där man alltid kan få snabba svar på sina frågor. Det finns dessutom ett antal videos där delar av programmets funktioner beskrivs på ett bra sätt.

Migge 2014-07-27 19:44

Citat:

Efter denna videokursen på åtta avsnitt så kommer din nya titel att vara "Jokerprogramsexperten!" :thumbup:

Följ dessa fem stegen:
1. gå in på www.atg.se
2. klicka på spel & startlistor
3. klicka på filinlämning
4. till vänster på skärmen så finns "Lira med Lindvall"
5. åtta videoavsnitt med "allt" du behöver veta om Jokerprogrammet!

LudvigB 2014-07-27 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 360075)
Efter denna videokursen på åtta avsnitt så kommer din nya titel att vara "Jokerprogramsexperten!" :thumbup:

Följ dessa fem stegen:
1. gå in på www.atg.se
2. klicka på spel & startlistor
3. klicka på filinlämning
4. till vänster på skärmen så finns "Lira med Lindvall"
5. åtta videoavsnitt med "allt" du behöver veta om Jokerprogrammet!

Tack!