![]() |
haha.. ni ÄR roliga..
Inte sett loppet, inte spelat.. Men än mer överlägsen innan detta- leta?! Travfonden bjöd på den sist.. och nu mot åsnor? Kan bara säga :cheers: |
Citat:
Morning Helge! Där sammanfattade du riktigt bra! Slog spiken på huvet kan man säga (går bra här men ej på det "andra" forat;) "Travfonden bjöd på den sist.. och nu mot åsnor?" Det + bedömning att medeldistans också går bra för denna - gav spik för min del. Måste säga att jag hade goda förhoppningar - god känsla - att sätta DD:n till 56 ggr när väl den norska tipsettan vunnit DD1 till 14 ggr... Väldigt skoj - men inget att förhäva sig över... IBland går de in ibland missar man. Men skönt att kunna köpa lite vinterkläder nu så man slipper frysa... ;) |
Fast ibland kan det vara skönt att veta en del - men inte alltför mycket... I vart fall
fall inte så att det cementerar en bestämd förutfattad mening. Minns en gång när jag hittade en finsk häst spår 4 auto i dd2 - tränare/ägare berättade att hästen gått riktigt bra på gården - att de hade rätt goda förhoppningar om spets och hålla hem (minns ej om det var 1640 eller 2140). Hästen stod i 22 ggr. Var på humör då och spelade 500 vinnare + spik på dd:n. Skrev om liret på Travcafet och fick världens sågning av någon "kunnig" - som aldrig i livet skulle sätta en spänn på sådan kusk. Vinst för denna fanns inte på kartan och han lovade äta hatt eller skor vad det nu var --- om hästen vann.... Mina funderingar gick mer ytligt kring att nog skulle kusken klara att följa bilen och sedan köra rakt fram. Det var ju inte första loppet han körde. Alla goda sagor har ett gott slut. Hästen vann förståss från spets och både vinnarspel + dd satt som en smock med mellan 20-30k tillbaks. Det vart knäpptyst på forat från den "kunnige experten". Hoppas han inte dog av chocken..... ;) |