![]() |
V75 uppsnack GÄVLE
Slog upp listan och det var bara fem lopp att tippa....
MAHARAJAH och MÅNPRINSEN.....vinner med HUNDRA var. Spelar ingen roll för det gynnar bara mig som tänker täcka massor i resten och sjöa! |
SJU tidiga vinnare
6 3 9 4 6 5 3 två spikar och 5 bra A-hästar |
Citat:
Å andra sidan är det förstås tacksamt med gratisspikar och skulle övriga ihåliga lopp hitta skrällösningar så... Var en omgång på Bergsåker för något år sedan då motsvarande storisar vann som gav en miljon på en simpel rad så man ska inte ge upp på förhand... Sen har vi förstås sett Marre med "halsinfektion" ett antal gånger... Vi löser nog detta oxå :) Edit: fel av mig, tänkte på denna omgång och även om jag hade två klara så var det bara en storis ... skum bana var det oxå. 1 3 ORIENTAL Wäjersten Daniel 25,58 361 60 859 2 7 THAT'S MY PAL Goop Björn 3,39 820 26 834 3 14 NAHAR Bergh Robert 1,33 906 24 308 9 4 3 TURBO URPO* (FI) Kontio Jorma 4,55 2 369 9 296 5 7 SUGAR R.S. Andersson Jimmy H 19,88 36 966 595,9 10 6 10 BREEDLOVE Goop Björn 3,95 116 946 188,3 4 7 11 TED BLÅGUL Bergh Robert 12,43 1 498 703 14,70 UTDELNING V75 Antal rätt Utdelning 7 1 498 703 kr 6 5 523 kr 5 217 kr |
Citat:
Sen, orka skriv ut namnen, blir enklare att få överblick då. 2 Greve E. 7 Jennie Lovecroft 7 Perfectly Enough (Men spik på 9 Maharajah är nog korrekt) 5 Rino Dox 4 Pineapple Boy (Men spik på 6 Maverick Man kan nog vara rätt trots klassen på loppet) 4 Sandrngham Hanover 1 Elit Håleryd |
Citat:
Kolla t ex i topplistan över V75:s högsta utdelningar på sidan 140. Vid tolv tillfällen har 2A-rader betalat mer än tio miljoner kronor och man finner även en 3A-rad (rad innehållande tre vinnande streckfavoriter alltså) som betalat 23 miljoner. Det här ska man komma ihåg, när man läser något i stil med ”Vi fäller favoriten i jakt på de stora pengarna!” Det blir inte stora pengar av favoritfall, det blir stora pengar av skrällvinnare. En 10:e-rankad enprocentare i den rätta raden och det blir miljonutdelning även om det vunnit två-tre streckfavoriter också. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det finns en diagnos för det :p Run Laxdasen run... :cheers: |
tja
|
Citat:
Marre med 24 550 poäng - mot nästa PERFECTLY ENOUGH 3000.. sedan kraftigt fallande skala. Måste kännas kul för Gävle travet? Men vintertid nu och bara vänja sig ;) |
Citat:
Anar att du är ung och spänstig, dasen - åtminstone väldigt ungdomlig i sinnet... Jag menar - sånt fotografiskt minne har knappast vi gamlingar som fyllt 40... Tusan - det blir ju mer att man minns typ spik på 12an igår men ej namnet på rak arm... Har du samma fotografiska minne när det gäller studier av lopp ur lopparkivet --- dvs att du minns en massa lopp ? Eller kuskprestationer ? |
Show MAHARAJAH väntas :clap:
|
Citat:
|
Citat:
Om man inte tror sig kunna fälla de riktigt stora är det ofta riktigt hopplöst att försöka hitta spelvärde i omgången. "Alla" har spikat samma hästar och garderat friskt i de andra loppen. Det finns nästan inga 1%-are i sådana omgångar utom i avdelningarna med megafavoriterna. Kikar du på de omgångar som gett riktigt bra betalt trots 2 streckfavoriter så lär du finna att de var streckade på mindre än 60% av systemen, kanske var det också en megafavorit som förlorade. |
Citat:
Vet inte riktigt vad det kloka i herr Sjödens inlägg om valla omgången är. Känns lite klurigt att han pratar om 2 & 3 favoriter ackompanjerade av typ två skrällar och har mage att påstå att favoritfall inte påverkar. Vad sjutton implicerar "2 favoriter och 2 skrällar" om övriga lopp? har favoriterna som uppenbarligen inte vunnit i de 3 loppen inte fällts ? Jaja statistik kan man forma lite som man önskar men ibland undrar man. Edit, dessutom pekar han på veckan innan som bra exempel på hur icke-favoritomgångar är underbetalda, lite kul kan tyckas då ett visst bolag i Gbg lämnade in 23,9 system... Men ok jag förstår vad han vill peka på där, även utan dessa ger den "inte mer" än dryga 2 millar. "Skrällarna" den omgånen var dock rätt tama. Och ok, där har han ju rätt det krävs skrällar. |
Citat:
Edit: Omgångens största sett till insatsprocent "fälldes" det var Dakadak i 6e ! 1 2 DEMOCRAT Lennartsson Per 2,32 23 856 036 2 4 MAD NEO Svanstedt Åke 7,95 63 316 071 3 11 MONSTER DRIVE Goop Björn 17,06 823 24 270 5 4 4 QUEEN'S DELIGHT Goop Björn 14,75 7 185 2 781 5 13 LADY LEE Kylin-Blom Oskar 105,81 771 640 25,90 12 6 7 ED RAPIDE Goop Björn 11,38 6 661 832 3,00 10 7 2 LE MAT Kihlström Örjan 1,80 9 992 748 2,00 3 UTDELNING V75 Antal rätt Utdelning 7 9 992 748 kr 6 10 241 kr 5 543 kr Gissar att Dasens drömomgång ser ut så, bara att hoppas att inte Målarn är framme o sabbar utdelningen med Coops megasystempress ;) |
V75% ....
nu har de tagit bort gamla streckprocenten eller går den att hitta någonstans? Vad jag är ute efter är ett mått var (folk som inte skriver ut) sätter sina garderingar, den gamla varianten gav ju rätt tydlig bild av detta. (tex strecksumma 234 "%" visar att loppet garderas medan typ 119 "%" indikerar järvsöfaksfavorit). Finns detta någonstans eller har systemverktygen nu monopol på detta? |
V75-1
1 Bolt Boko trivs på Gävle, vilket man visade senast, där man slutade tvåa efter en rykande spurt. Visserligen blev dt kört i halsen då, men formen är uppåt. Plusläge! Tvåan och trean är också snabba ut. 10 Horton vann loppet före ovannämnd. Då var stallet inte speciellt optimistiska, då man dessutom körde med skor.(fel i programmet) Optimal balans denna gång. Långt framme. 5 That´s My Pal är härdad i V75. Givet streck. 6 Verymuchkiss Karsk var ute i Breeders-finalen för 4-åriga hingstar och valacker. Lättare emot nu. Tidig på lappen. V75-2 3 Julio de Luxe helt överlägsen senast. Ny kusk i Tony Wallin. Spikas! V75-3 9 Maharajah kunde vinna senast trots att man körde med skor. Garderar dock upp med 2 Haraldinho, som såg ut att ha sparat senast på v75. Gör favoriten bort sig , rankas Cattis häst tvåa !! V75-4 4 Månprisen har tidigare segrat på Gävle, och dt gör man nu också. Spik nr 2 ! V75-5 Öppet lopp. Går dock kort på mitt tidiga system och chansspikar 1 Potemkin med Robert Bergh. 15 Nikita Broline spurtade bra senast, men har ett taskigt läge. V75-6 9 Democrat är ute på rätt distans nu och i detta gäng ska man ses med bra chans. 3 Ulm Karsk är startsnabb och från ledningen är dt hästen att slå. Låser loppet! Ni som funderar på att gardera vidare, ska tänka på 2 Latitude Broline och 10 Robin Ru. V75-7 3 Mellby Amiral har sett bländande ut och kan givetvis vinna igen. Ingen spik för mig i nuläget dock. Vill höja utdelningen inför sista. Tar med 4 Dellvann , som spurtade sylvasst senast. Se upp! 9 Kimbee Star har formen på topp. Givet streck! 12 Tell Me No Lies är bättre än raden. Kan skrälla. Systemförslag. V75-1: 1.5.6.10 V75-2: 3 Julio de Luxe V75-3: 2.9 V75-4: 4 Månprinsen A.M. V75-5: 1 Potemkin V75-6: 3.9 V75-7: 3.4.9.12 64rader/32kronor |
Citat:
|
Citat:
|
My Ovi & Tell Me No Lies måste med
|
Hemmahästen 4 Francais du Gull tar nog hand om ledningen för att få rygg på megafavoriten 9 Maharajah. Kan det rentav vara en megaskräll därifrån ??
|
Såna här omgångar är det bättre att spika de 2 stora som bara vinner, känns onödigt att leta efter spöken som inte finns.
Sen bjuder jag hellre på de 3-4 mest streckade i 2 lopp och streckar de 6-7 minst spelade för att spara rader. Spricker hellre på att missa en favorit än att sumpa en storskräll. Kvar bli 2-3 lopp som jag tar på känsla, omdöme och annat. Annars blir det liten flerbong. |
:drunk:
|
Citat:
Ja, V75-statistik kan man fan krångla till obegränsat!:D |
Citat:
Jag skrev ett tidigare svarsinlägg som var så totalt feltänkt att jag inte vågar garantera något, men jag tror att man ska mäta avstånden mellan favoriten/ favoriterna och resten. Ju mindre avstånden är desto mer uppgarderat är loppet=en ihoptryckt procentlista. Att separera enkupongssystem från reducerade system går ju inte, men nu slipper man hur reducerade system tidigare ibland gav en skev bild av strecklistan och därmed strecksumman. |
Elit Sund vinner i första avdelningen.
|
Citat:
|
Jag gillar verkligen citroner..ROBUST och ImHappeyAgain.... jag kommer fortsätta skriva och tro på mina ideer.... skulle vara intressant att se hur ni lyckats med era.... visst ni sätter en del ibland men ni har lika ofta fel som jag har.... men jag orkar inte leta fel konstant som ni gör... måste vara jobbigt att ständigt enbart göra det.... För övrigt är ELIT SUND chanslös....
|
Månprinsen och Maharajah bästa spikarna?
|
Mina tidiga ideér :
1: Kanske Greve E är en spik t.o.m men skall nog gardera med 3 Elit Sund & 6 Verymuchkiss Karsk + 2 skrällar i form av 7 Com Z & 9 Monas Ragazza 2: Blir några stycken på lappen...... 1,2,3,10,11 + skrällen 5 Pacific Hurricane som jag tror det blir Björneffekten på ? 3: SPIK MARRE 4: SPIK MÅNPRINSEN 5: SPIK MAVERICK MAN (Erik får köra "straffsparken") 6: ALLA & Hoppas på SKRÄLL ....Kanske 11 O.U Glide 7: Blir nog 1,3,4,6,10,11 + morgondagens skräll 12 Tell Me No Lies ! LYCKA TILL ALLA MED ERA SYSTEM..........! |
Lär nog bli en Elit vinnare fast kanske inte i första utan sista, det blir min spik iallafall. Innerspår är guld på långdistans! :-)
(Kan bli två, Elit i första är nog inte chanslös ;-) ) |
Marre och Månprinsen kan så klart inte förlora.... och sen är Julio De luxe i stort sett lika klar. Dessa tre kommer spikas och alla vinner hur lätt som helst. Ni som vill säga emot mig eller spela på annat sätt... gör det... däremot kommer ni inse på lördag att jag hade rätt! och sluta att dra upp gamla saker där jag hade fel.... jag vet att jag hade fel om vissa hästar.... och det vet alla andra här också... däremot har jag rätt denna gång! Kommer bli ruskigt stora marginaler...Ge era egna vinnare ist för att klaga på när mina inte sitter.... och ni som anser att jag aldrig har ett rätt.. dra nytta av det och gå emot allt jag skriver nu..... då har ni ju kanonläge!
|
Marre är ingen spik..
Omgångens spik hittas i avd 1! |
Citat:
|
|
Ser lätt ut i helgen! Själv sitter jag just nu på Arlanda i en bar och dricker bira, väntar på mitt flyg som tar mig till Marbella över helgen. Fest fest fest fest!!
Marre, Månprinsen och Amiralen är klara! Blir dessa spikar sen köper jag resterande 4 avdelningar. Pratade precis med Svante, vi har ju Bearhawaii ute idag på Bergsåker. Kommer förmodligen gå med skor igen och vi är glada om han fungerar lika fint i aktionen som förra starten. Om ni ser att han går barfota så rekommenderar jag er att kliva in på honom ikväll. Ang Maverick imorgon så tycker Inte Svante att han är en bra spik. |
Så här får det bli...
1 2 3 5 6 9 10 3 9 4 5 7 8 10 6 9 10 1 1 3 11 Nu inlämnat och känns 96%-igt. |
Ja dom flesta verkar vara överens om att det ser oerhört lätt ut på förhand och på seriösa system spikar man väl i 3.e och 4.e.
Kan dock bli ett kul VM system när man ligger så långt efter att man nu måste chansa extremt för att komma ifatt så där ska dessa två garderas utan att blinka. Övriga drag som jag har spanat lite på i omgången då. Hade 12.an i V75-7 som omgångens yrväder i kuponghögen men det var innan jag började läsa här inne, hur ofta har en 1% som var och varannan kotte tror på här inne som skräll vunnit ett V75 lopp? Lär inte hända imorgon heller så då blev det ett streck mindre där iaf och den som får min röst i avslutningen är ist 9 Kimbee Star men fina 4% insats på sig bara. V75-1. 9 och 10 är löjligt lågt streckade med tanke på vad dom kan i sina ljusa stunder. V75-2. BG från bricka 5 med en häst han har kört En gång förut och som då vann, Norrby har skaplig snurr på stallet det här året och 5% insats är rena guldklimpen. V75-5. Pettersson blåser bort alla glada som sitter nöjda efter att just ha satt sina 2 självklara spikar. Den slog faktiskt Acai Am och Nissan Broline vid sin senaste seger. V75-6. Tror att Junior får det här serverat på silverfat med 2.an, kan bli årets öppning i det här loppet. V75-7. 9 Kimbee Star som har grym kapacitet och gjorde det riktigt bra senast. En annan notering efter senaste veckorna är att hästar som tidigare var hos svanan innan han drog till staterna eller kördes stadigt av honom har gått som skållade troll. 1. 6,7 2. 3. 10 4. 5. 6 6. 1,7 7. 8 Håll koll på dom. |
Två storfavoriter som sannolikt vinner... Hoppar över denna gång. Lycka till ni som spelar!
|