Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Gratis ATG Live? (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18411-gratis-atg-live/)

prototyp 2013-11-25 13:00

Gratis ATG Live?
 
Hejsan!

Tills idag kunde man titta på gratis ATG Live via ATG:s estniska sajt. Men idag möttes man av meddelandet om att inloggning krävs. :sad:
Slut på det roliga? Eller? Finns det någon annan sajt som sänder ATG Live gratis?
Nu var det inte bara att det var gratis utan minst lika mycket ( Om inte mer...) att löpreferenterna är engelsktalande vilket jag gillar mkt eftersom det är så mycket mer upptempo.
Men åter igen finns det någon annan bra gratisajt?

Staketkusken 2013-11-25 14:37

Ingen lösning, men...

Är det inte ganska lustigt att vi som spelare, och som alltså håller sporten i rullning, måste betala för att få se loppen?

:whistling:

fusbar 2013-11-25 15:15

Spela för 50:- få gratis LIVE. Kan det bli mer gratis? Lysande från ATG tycker jag. Kanske du har missat prototyp?

Painkiller 2013-11-25 15:30

Hvis du kan nøjes med engelsk kommentar så streames alles v64 v75 og v86 løb på nedenstående link.

Det er dog kun under løb den er aktiv


http://www.toto.ee/en/LiveStream

prototyp 2013-11-25 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av Painkiller (Inlägg 292219)
Hvis du kan nøjes med engelsk kommentar så streames alles v64 v75 og v86 løb på nedenstående link.

Det er dog kun under løb den er aktiv


http://www.toto.ee/en/LiveStream

Hej Painkiller!

Det är just de sajten som dom kräver inloggning på från och med i dag.

Staketkusken 2013-11-25 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av fusbar (Inlägg 292213)
Spela för 50:- få gratis LIVE. Kan det bli mer gratis? Lysande från ATG tycker jag. Kanske du har missat prototyp?

För den dag man spelar ja.

Jag anser att det ska vara gratis. Dygnet runt.

dReaMz 2013-11-25 15:58

http://webstream.dk/

Den sidan funkar fast du får ladda om varje 2 minuter.

robust 2013-11-25 16:02

Ni som inte har råd att spela 50kr på PLATS för att se gratis atg live, borde nog inte hålla på med trav. Snåljopar!

dReaMz 2013-11-25 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 292226)
Ni som inte har råd att spela 50kr på PLATS för att se gratis atg live, borde nog inte hålla på med trav. Snåljopar!


Du har rätt att det kan vara snålt när det är så pass billigt men tänk om man lämnat in via kiosken då handlar de ej om snålhet. mvh

sandro 2013-11-25 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 292226)
Ni som inte har råd att spela 50kr på PLATS för att se gratis atg live, borde nog inte hålla på med trav. Snåljopar!

Håller med, eller när man laddar på atg kontot så köper man 30 dagar för ynka 99kr eller till och med ett helt år för 990 kr så slipper man oroa sig för det 12 månader framåt :)

Kan inte se en seriös travspelare sitta och gnälla över att det ska vara gratis med dom låga summorna som det faktiskt kostar egentligen utan det är som du säger ren snålhet från samma personer som slänger in sin rad på 2 kr en V75 omgång och tror att dom ska bidra till något.


Äta en pizza mindre i månaden kanske och fixa riktigt käk så är priset för liven en månad löst.

Anser man sig ha råd att spela trav och ska ha någon chans alls att vinna pengar så är 99kr i månaden för tillgång till hela lopparkivet,lopp från Frankrike,Norge,Danmark,Finland och VARENDA lopp från Sverige mm givet att skaffa.

sandro 2013-11-25 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av dReaMz (Inlägg 292229)
Du har rätt att det kan vara snålt när det är så pass billigt men tänk om man lämnat in via kiosken då handlar de ej om snålhet. mvh

Nej då handlar det om ren jädra dumhet när man frivilligt lägger pengar till inlämningsavgift samt låter dom ta pengar av dina eventuella vinster.

Pengar som man skulle kunna lägga på atg-live ist så är saken löst, du är medveten om att du får ut pengarna DIREKT nästa bankdag till ditt bankkonto från ditt 2.a uttag och framåt då det första tar lite längre tid då det ska verifieras mm.

Ju dyrare kupongen är som du lämnar in i butik desto mer är inlämningsavgiften på, ju högre vinsten är desto mer tar dom av kakan när du hämtar ut din vinst och vips så har dom käkat upp pengar som du kunde lagt på gratis live i flera år framöver.

Pilkast 2013-11-25 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 292226)
Ni som inte har råd att spela 50kr på PLATS för att se gratis atg live, borde nog inte hålla på med trav. Snåljopar!


Jag har i princip ALLTID ATG-Live, men jag håller med om att det är snålt, inte av spelarna som ifrågasätter avgift på denna "tjänst", utan det är självklart så att det är ATG som är den snåle och boven i dramat!

Det är för mig principen som är det viktigaste - vi spelare får travsporten att gå runt och med stora plus, varje år, samtidigt som vi "straffbeskattas" med både inlämningsavgifter, vinstavgifter, ATG-Liveabonnemang, spelavdrag, entréavgifter etc. Detta är ren och skär skandal!

Vi spelare får svensk travsport att gå runt - en folkrörelse och proffsinrättning som omsätter många miljarder varje år och som sysselsätter runt 300 000 människor och ändå måste man vara småaktiga på ATG och "pungslå" oss på en tjänst som i de flesta andra länder är gratis (alltså ATGs utbud)... Vi svenskar betalar alltså för att utländska spelare skall kunna se och spela på vårt inhemska trav!

Men, detta torde ju vara i linje med allt annat här i Sverige - skit i de svenska intressena och skänk bort skiten till utlandet! PK-Sverige, i ett nötskal!

Grattis!!! :hattenav:

NicklasJ 2013-11-25 16:29

Eftersom man får ATG-live i 1 dag om man spelar för 50kr borde man få ATG-live gratis ett år om man lämnar in ett 1000krs system. Då skulle jag tycka att det va helt ok. Annars tycker jag fan att det är snålt av ATG att suga ut oss spelare på ännu mer pengar än man redan omsätter.

clarund 2013-11-25 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av fusbar (Inlägg 292213)
Spela för 50:- få gratis LIVE. Kan det bli mer gratis? Lysande från ATG tycker jag. Kanske du har missat prototyp?

Men de 50 kr måste du ju spela i blindo, dvs utan värmningar baninfo mm.

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 292226)
Ni som inte har råd att spela 50kr på PLATS för att se gratis atg live, borde nog inte hålla på med trav. Snåljopar!

Och det ska isåfall komma från en som har allt och lite till gratis (du har sagt du jobbar med travtips) :cry:


Se det ur spelsynpunkt istället, det är ju alldeles säkert småspelare för vilka den här lilla kostnaden har betydelse, och antagligen spelar dessa så lite eller mest för nöjes skull att de inte heller har "behov" av arkivet. Hur stor del är 99 kronor i procent om personen omsätter typ en tusenlapp i månaden? Den ska läggas till de redan höga avdragen som vi har i Sverige på spel.

En variant vore ju typ 5 dagar gratis och sedan betala isåfall men då blir väl såna som du griniga !?

Tycker verkligen inte det är ett orimligt krav att sändningar ska vara gratis, se det som reklam för verksamheten istället , inte fan tar vanliga tv-kanaler betalt för reklamen de visar ?

Tvärtom sponsrar ju ATG sina sändningar i TV till TV-bolagen.

Inte ens Svenska Spel tar betalt för sin streaming.


Jag förstår inte alla griniga typer som pratar om snåljåpar hit och dit, borde inte spela etc.

Migge 2013-11-25 16:38

Även idiotiskt att man måste spela för minst 50:- vid ett speltillfälle innan man får tillgång till ATG-liven...

Om man t.ex. väljer att köra Vinnare-spel för 25:- i lopp 1 och Vinnare-spel för 25:- i lopp 2 så får man INTE tillgång till ATG-liven!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved