Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Gratis ATG Live? (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/18411-gratis-atg-live/)

prototyp 2013-11-25 14:00

Gratis ATG Live?

Hejsan!

Tills idag kunde man titta på gratis ATG Live via ATG:s estniska sajt. Men idag möttes man av meddelandet om att inloggning krävs. :sad:
Slut på det roliga? Eller? Finns det någon annan sajt som sänder ATG Live gratis?
Nu var det inte bara att det var gratis utan minst lika mycket ( Om inte mer...) att löpreferenterna är engelsktalande vilket jag gillar mkt eftersom det är så mycket mer upptempo.
Men åter igen finns det någon annan bra gratisajt?

Staketkusken 2013-11-25 15:37

Ingen lösning, men...

Är det inte ganska lustigt att vi som spelare, och som alltså håller sporten i rullning, måste betala för att få se loppen?

:whistling:

fusbar 2013-11-25 16:15

Spela för 50:- få gratis LIVE. Kan det bli mer gratis? Lysande från ATG tycker jag. Kanske du har missat prototyp?

Painkiller 2013-11-25 16:30

Hvis du kan nøjes med engelsk kommentar så streames alles v64 v75 og v86 løb på nedenstående link.

Det er dog kun under løb den er aktiv

http://www.toto.ee/en/LiveStream

prototyp 2013-11-25 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Painkiller (Inlägg 292219)
Hvis du kan nøjes med engelsk kommentar så streames alles v64 v75 og v86 løb på nedenstående link.

Det er dog kun under løb den er aktiv

http://www.toto.ee/en/LiveStream

Hej Painkiller!

Det är just de sajten som dom kräver inloggning på från och med i dag.

Staketkusken 2013-11-25 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av fusbar (Inlägg 292213)
Spela för 50:- få gratis LIVE. Kan det bli mer gratis? Lysande från ATG tycker jag. Kanske du har missat prototyp?

För den dag man spelar ja.

Jag anser att det ska vara gratis. Dygnet runt.

dReaMz 2013-11-25 16:58

http://webstream.dk/

Den sidan funkar fast du får ladda om varje 2 minuter.

robust 2013-11-25 17:02

Ni som inte har råd att spela 50kr på PLATS för att se gratis atg live, borde nog inte hålla på med trav. Snåljopar!

dReaMz 2013-11-25 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 292226)
Ni som inte har råd att spela 50kr på PLATS för att se gratis atg live, borde nog inte hålla på med trav. Snåljopar!

Du har rätt att det kan vara snålt när det är så pass billigt men tänk om man lämnat in via kiosken då handlar de ej om snålhet. mvh

sandro 2013-11-25 17:13

Citat:

Håller med, eller när man laddar på atg kontot så köper man 30 dagar för ynka 99kr eller till och med ett helt år för 990 kr så slipper man oroa sig för det 12 månader framåt :)

Kan inte se en seriös travspelare sitta och gnälla över att det ska vara gratis med dom låga summorna som det faktiskt kostar egentligen utan det är som du säger ren snålhet från samma personer som slänger in sin rad på 2 kr en V75 omgång och tror att dom ska bidra till något.

Äta en pizza mindre i månaden kanske och fixa riktigt käk så är priset för liven en månad löst.

Anser man sig ha råd att spela trav och ska ha någon chans alls att vinna pengar så är 99kr i månaden för tillgång till hela lopparkivet,lopp från Frankrike,Norge,Danmark,Finland och VARENDA lopp från Sverige mm givet att skaffa.

sandro 2013-11-25 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av dReaMz (Inlägg 292229)
Du har rätt att det kan vara snålt när det är så pass billigt men tänk om man lämnat in via kiosken då handlar de ej om snålhet. mvh

Nej då handlar det om ren jädra dumhet när man frivilligt lägger pengar till inlämningsavgift samt låter dom ta pengar av dina eventuella vinster.

Pengar som man skulle kunna lägga på atg-live ist så är saken löst, du är medveten om att du får ut pengarna DIREKT nästa bankdag till ditt bankkonto från ditt 2.a uttag och framåt då det första tar lite längre tid då det ska verifieras mm.

Ju dyrare kupongen är som du lämnar in i butik desto mer är inlämningsavgiften på, ju högre vinsten är desto mer tar dom av kakan när du hämtar ut din vinst och vips så har dom käkat upp pengar som du kunde lagt på gratis live i flera år framöver.

Pilkast 2013-11-25 17:24

Citat:

Jag har i princip ALLTID ATG-Live, men jag håller med om att det är snålt, inte av spelarna som ifrågasätter avgift på denna "tjänst", utan det är självklart så att det är ATG som är den snåle och boven i dramat!

Det är för mig principen som är det viktigaste - vi spelare får travsporten att gå runt och med stora plus, varje år, samtidigt som vi "straffbeskattas" med både inlämningsavgifter, vinstavgifter, ATG-Liveabonnemang, spelavdrag, entréavgifter etc. Detta är ren och skär skandal!

Vi spelare får svensk travsport att gå runt - en folkrörelse och proffsinrättning som omsätter många miljarder varje år och som sysselsätter runt 300 000 människor och ändå måste man vara småaktiga på ATG och "pungslå" oss på en tjänst som i de flesta andra länder är gratis (alltså ATGs utbud)... Vi svenskar betalar alltså för att utländska spelare skall kunna se och spela på vårt inhemska trav!

Men, detta torde ju vara i linje med allt annat här i Sverige - skit i de svenska intressena och skänk bort skiten till utlandet! PK-Sverige, i ett nötskal!

Grattis!!! :hattenav:

NicklasJ 2013-11-25 17:29

Eftersom man får ATG-live i 1 dag om man spelar för 50kr borde man få ATG-live gratis ett år om man lämnar in ett 1000krs system. Då skulle jag tycka att det va helt ok. Annars tycker jag fan att det är snålt av ATG att suga ut oss spelare på ännu mer pengar än man redan omsätter.

clarund 2013-11-25 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av fusbar (Inlägg 292213)

Men de 50 kr måste du ju spela i blindo, dvs utan värmningar baninfo mm.

Citat:

Och det ska isåfall komma från en som har allt och lite till gratis (du har sagt du jobbar med travtips) :cry:

Se det ur spelsynpunkt istället, det är ju alldeles säkert småspelare för vilka den här lilla kostnaden har betydelse, och antagligen spelar dessa så lite eller mest för nöjes skull att de inte heller har "behov" av arkivet. Hur stor del är 99 kronor i procent om personen omsätter typ en tusenlapp i månaden? Den ska läggas till de redan höga avdragen som vi har i Sverige på spel.

En variant vore ju typ 5 dagar gratis och sedan betala isåfall men då blir väl såna som du griniga !?

Tycker verkligen inte det är ett orimligt krav att sändningar ska vara gratis, se det som reklam för verksamheten istället , inte fan tar vanliga tv-kanaler betalt för reklamen de visar ?

Tvärtom sponsrar ju ATG sina sändningar i TV till TV-bolagen.

Inte ens Svenska Spel tar betalt för sin streaming.

Jag förstår inte alla griniga typer som pratar om snåljåpar hit och dit, borde inte spela etc.

Migge 2013-11-25 17:38

Även idiotiskt att man måste spela för minst 50:- vid ett speltillfälle innan man får tillgång till ATG-liven...

Om man t.ex. väljer att köra Vinnare-spel för 25:- i lopp 1 och Vinnare-spel för 25:- i lopp 2 så får man INTE tillgång till ATG-liven!

clarund 2013-11-25 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 292239)
Även idiotiskt att man måste spela för minst 50:- vid ett speltillfälle innan man får tillgång till ATG-liven...

Om man t.ex. väljer att köra Vinnare-spel för 25:- i lopp 1 och Vinnare-spel för 25:- i lopp 2 så får man INTE tillgång till ATG-liven!

Konstruktionen lägg ett vad är helt fel från början.

Varje gång blir man påmind om hur snåla ATG är, tvärtom borde det vara gratis att prova och möjligtvis betala för premium dvs lopparkiv. Fast jag tycker nog hela klabbet skulle vara gratis.

Problemet kan möjligtvis vara att det avfolkar banorna än mer.

prototyp 2013-11-25 17:45

Hejsan!

Egentligen är det så att jag gillar www.toto.ee mer än svenska ATG Live pga av att kommentatorerna är bättre samt att man slipper mkt av allt tips och infosnack om man går via den estniska sidan.
Jag omsätter en hel del på trav varje och har så gjort under cirka 25 år så för mig är det verkligen inte pengarna. Utan helt enkelt att jag gillar att kunna kolla liven utan att logga in, vara registerad och allmänt uppkollad.

Pga av att jag värnar om mitt privatliv spelar jag via ATG-ombud eller ute på banan. Betänk att ATG i samband med skatteverket för några år sedan frös alla konto i ett dygn för att dom skulle kunna stämma av med varandra.

Gyllaren 2013-11-25 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 292197)
Ingen lösning, men...

Är det inte ganska lustigt att vi som spelare, och som alltså håller sporten i rullning, måste betala för att få se loppen?

:whistling:

Spelar man på ATG för minst 50 kr så får man gratis Live

:D

oggeb 2013-11-25 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 292234)
Jag har i princip ALLTID ATG-Live, men jag håller med om att det är snålt, inte av spelarna som ifrågasätter avgift på denna "tjänst", utan det är självklart så att det är ATG som är den snåle och boven i dramat!

Det är för mig principen som är det viktigaste - vi spelare får travsporten att gå runt och med stora plus, varje år, samtidigt som vi "straffbeskattas" med både inlämningsavgifter, vinstavgifter, ATG-Liveabonnemang, spelavdrag, entréavgifter etc. Detta är ren och skär skandal!

Vi spelare får svensk travsport att gå runt - en folkrörelse och proffsinrättning som omsätter många miljarder varje år och som sysselsätter runt 300 000 människor och ändå måste man vara småaktiga på ATG och "pungslå" oss på en tjänst som i de flesta andra länder är gratis (alltså ATGs utbud)... Vi svenskar betalar alltså för att utländska spelare skall kunna se och spela på vårt inhemska trav!

Men, detta torde ju vara i linje med allt annat här i Sverige - skit i de svenska intressena och skänk bort skiten till utlandet! PK-Sverige, i ett nötskal!

Grattis!!! :hattenav:

Med ditt resonemang skall alla sporter där det finns pengar inblandat vara gratis att se på. Utan publik och supportrar så finns inte professionell idrott eller sport.

clarund 2013-11-25 17:54

Ett sista ord.

Ni som tycker ATG ska ta betalt för sin skit, ni får gärna fortsätta med det.

Flykten från Svenskt trav kommer att öka , ni kan fortsätta ryggdunkandet i er skyddade verkstad så söker vi andra nya spel utomlands, den verkligheten kommer mer och mer.

Dessutom kommer många att välja vanlig sportsbetting istället då villkoren är bättre där.

tomtom2 2013-11-25 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av prototyp (Inlägg 292241)
Hejsan!

Egentligen är det så att jag gillar www.toto.ee mer än svenska ATG Live pga av att kommentatorerna är bättre samt att man slipper mkt av allt tips och infosnack om man går via den estniska sidan.
Jag omsätter en hel del på trav varje och har så gjort under cirka 25 år så för mig är det verkligen inte pengarna. Utan helt enkelt att jag gillar att kunna kolla liven utan att logga in, vara registerad och allmänt uppkollad.

Pga av att jag värnar om mitt privatliv spelar jag via ATG-ombud eller ute på banan. Betänk att ATG i samband med skatteverket för några år sedan frös alla konto i ett dygn för att dom skulle kunna stämma av med varandra.

Det är precis det som är anledningen till att jag aldrig spelar via nätet, jag vägrar att registrera nåt ATG-konto där storebror kan ha koll på precis hur mycket jag spelar och eventuellt vinner. Eftersom jag själv har valt att stå utanför ATG:s övervakning så får jag snällt acceptera att betala avgifter både när jag lämnar in och hämtar ut. Men det är ju mitt eget val.

Pilkast 2013-11-25 18:05

Sverige, tillsammans med Frankrike, har världens mest framgångsrika och välmående travsport och ändå så anser sig ATG och svenska staten att de måste plocka in pengar på spelarna, de som får cirkusen att gå runt... Vad hände med "goodwill" och bra tjänster?

Jag vill gå så "långt" som att säga att de som lägger pengar på travet och dess folkrörelse SKALL ha något tillbaks från densamma, via gratis ATG-Liveabonnemang och även gratis inträde till våra travbanor. Är jag reggad som hemmahörande i Karlstad så skulle jag självklart kunna erhålla gratis inträde, i alla fall, på min hemmabana Färjestad, samt ATG-Live, såklart... Ge ex. en korv gratis, eller gratis program för var tredje besök på hemmabanan eller något - finns otroligt mycket man kan göra för att få travspelarna att än mer besöka banorna på plats.

Detta skulle kosta ATG så oerhört lite! Bara för att det på senare tid skett en liten nedgång på vinsten för ATG så innebär det INTE att de inte gör miljardvinster varje år!

Skärpning, både ATG och staten!

:cheers:

Pilkast 2013-11-25 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 292244)
Med ditt resonemang skall alla sporter där det finns pengar inblandat vara gratis att se på. Utan publik och supportrar så finns inte professionell idrott eller sport.

STOOOORRRR skillnad och man kan inte jämföra på detta sätt...! Självklart är publikintäkterna en del av vad ex. fotbollsklubbarna lever av men de drar in sådana ofantliga summor på kringinkomster, ex. tröjförsäljning, tv-inkomster och reklam, samt oljemiljadärer (jag vet att alla inte har denna uppbackning, men...) - detta kan INTE travsporten göra...

Detta är två olika företeelser - jag betalar för att få spela och se vad jag spelat på, och jag förlorar oftast hela insatsen som då går rakt ned i ATG och statens fickor...

oggeb 2013-11-25 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 292256)
STOOOORRRR skillnad och man kan inte jämföra på detta sätt...! Självklart är publikintäkterna en del av vad ex. fotbollsklubbarna lever av men de drar in sådana ofantliga summor på kringinkomster, ex. tröjförsäljning, tv-inkomster och reklam, samt oljemiljadärer (jag vet att alla inte har denna uppbackning, men...) - detta kan INTE travsporten göra...

Detta är två olika företeelser - jag betalar för att få spela och se vad jag spelat på, och jag förlorar oftast hela insatsen som då går rakt ned i ATG och statens fickor...

Precis vad jag säger. Du säger att det ska vara gratis för att vi spelare är det som gör sporten. Du kan lika gärna säga detsamma om fotboll. All fotboll borde sändas gratis för det är vi supportrar som gör sporten. Pengar kan dom få på att vi går på matcher och säljer oss tröjor. Eller?

Painkiller 2013-11-25 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av prototyp (Inlägg 292221)
Hej Painkiller!

Det är just de sajten som dom kräver inloggning på från och med i dag.

Oh sorry havde ikke testat idag så har ikke bemærket ændring beklager

Pilkast 2013-11-25 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 292262)
Precis vad jag säger. Du säger att det ska vara gratis för att vi spelare är det som gör sporten. Du kan lika gärna säga detsamma om fotboll. All fotboll borde sändas gratis för det är vi supportrar som gör sporten. Pengar kan dom få på att vi går på matcher och säljer oss tröjor. Eller?

Ändå inte samma sak då travspelarnas pengar till största delen går tillbaks till travsporten, eller hur...?

kusagwa 2013-11-25 20:09

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 292276)
Ändå inte samma sak då travspelarnas pengar till största delen går tillbaks till travsporten, eller hur...?

...

prototyp 2013-11-25 23:00

Hejhej!

Bra afton för mig...Gick 11000 plus på Färjestad...
Well...De flesta verkar ju vara överens om att de svenska spelarna grovt missgynnas av ATG. Är det ngn annan som har en avvikande uppfattning?
I de flesta länder utanför Sverige skulle jag tas emot på ett klart mkt bättre sätt än i Sverige. Här tvingas jag betala avgifter i form av inträden, spelavgifter, vinstavdrag samt ohemula priser på mat och dryck på Sveriges travbanor.
Utanför Sveige skulle jag bli bjuden på transporter, inträden, mat och dryck samt logi.
Det är hög tid att ATG stämmer av med den riktiga verkligen som vibrerar utanför hästsportens hus.
Ponera att jag och cirka tio / tjugo andra medel/storspelare konsekvent väljer att lägga sina spel utanför ATG...
Då är de riktiga siffrorna miljoner varje månad i inkomsttapp för ATG. Så om ngn vettig eftertänksam person från ATG läser detta känn gärna hur marken småglöder under era fundament.

Strappa71 2013-11-25 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av dReaMz (Inlägg 292229)

Om du lämnar in spel för minst 50kr via kiosk-ombudet och ser till att använda ATG-kortet så får du tillgång till atg-live under det dygnet.

hammmmmar 2013-11-25 23:40

Citat:

Så man kan inte kolla av rent intresse utan att spela? Ska man behöva betta för att se en fotbollsmatch också kanske? Jag är student och tycker faktiskt om att se på trav utan att behöva spela på loppen. Eller, får man inte det? Tydligen inte.

robust 2013-11-26 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av hammmmmar (Inlägg 292370)
Så man kan inte kolla av rent intresse utan att spela? Ska man behöva betta för att se en fotbollsmatch också kanske? Jag är student och tycker faktiskt om att se på trav utan att behöva spela på loppen. Eller, får man inte det? Tydligen inte.

Ingenting är gratis. Du betalar väl en TV-avgift till Radiotjänst, samt till din Kabel-TV leverantör? Men jag antar du betalar åtminstone för ditt internet, så visst betalar du ändå för att se det du ser?

Strappa71 2013-11-26 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av hammmmmar (Inlägg 292370)

www.atgplay.se

hammmmmar 2013-11-26 01:13

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 292371)
Ingenting är gratis. Du betalar väl en TV-avgift till Radiotjänst, samt till din Kabel-TV leverantör? Men jag antar du betalar åtminstone för ditt internet, så visst betalar du ändå för att se det du ser?

Sant, så varför ska jag betala dubbelt för att få se på trav live?

hammmmmar 2013-11-26 01:15

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 292372)

AtgLIVE heter tråden, är mycket medveten om att repriser går att se.

dReaMz 2013-11-26 01:30

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 292368)
Om du lämnar in spel för minst 50kr via kiosk-ombudet och ser till att använda ATG-kortet så får du tillgång till atg-live under det dygnet.

Grymt det visste ja inte om du ska ha stort tack för den informationen. mvh:)

Strappa71 2013-11-26 08:08

Citat:

Ursprungligen postat av hammmmmar (Inlägg 292375)
AtgLIVE heter tråden, är mycket medveten om att repriser går att se.

Men om man inte ska spela så är väl gratis-repriserna ett fullgott alternativ?

prototyp 2013-11-26 08:33

Egentligen handlar det inte om gratis eller ej utan mer att jag inte vill bli registrerad varje gång som jag vill kolla på ATG Live.

Det är i högsta grad en fråga om integritet för mitt vidkommande. Kostnaden för ATG Live är minst sagt försumbart för mig.

Sedan är den estniska ATG Live sajten mer i min smak enär man slipper mkt tippande och sidoinfon som i längden drar för mkt energi från mig. Och som jag skrivit tidigare så gillar jag de engelska löpreffen bättre eftersom anglosaxarna har mer sväng i snacket jämfört med sina svenska kollegor. Detta är självfallet en smaksak.
Så åter igen handlar det inte om snålhet från min sida utan friheten att få välja och samt slippa bli registrerad.
Alla Ni som använder ATG Live är ju också en handelsvara i form
av kundgrupper. Vad får Ni för det? Ingenting!

Sprite 2013-11-26 08:42

Citat:

Ursprungligen postat av prototyp (Inlägg 292391)
Egentligen handlar det inte om gratis eller ej utan mer att jag inte vill bli registrerad varje gång som jag vill kolla på ATG Live.

Du måste ha det otroligt jobbigt att leva i dagens övervakade samhälle. Tänk på alla kameror på tunnelbanan, varje gång du använder ditt kreditkort, en smartphone med gps och alla samtal som går att spåra till en mast osv osv.

Alternativt så har du något riktigt fuffens för dig...

Viroid 2013-11-26 09:48

Det här blir långt, men jag laddade ur ordentligt.

Om jag vill se mitt favoritlag spela hockey, fotboll, bandy, basket eller handboll så får jag betala för att vara publik. Allt som oftast får jag betala för att se det på någon betalTV-kanal också. Oavsett om jag spelat på resultatet eller inte, hos vilket bolag jag än spelat. De Live-sändningar som erbjuds är ytterst sällan de lag eller ens den sport som jag vill se.

Maten på svenska idrottsarenor är ärligt talat inte bättre än vad den är på svenska travbanor. Den är inte ens billigare. Biljettpriserna till Allsvensk fotboll eller SHL-hockey är bra mycket högre än vad man betalar till svenska travbanor. Att se SHL-hockey på TV kostar 299kr/månad.

Jag vill påstå att travsporten i Sverige växlade in på fel spår när man började lyssna på "20kr plats-spelarna" som tömt lädret när de gjorde en 48-kronors V5. Allt skulle göras så billigt som möjligt, man tänkte kvantitet istället för kvalitet. Istället borde man göra sändningar som folk vill betala 299kr/månad för att se. Sändningar med riktigt bra referenter istället för en tafflig banreferent som genom jordfelsbrum och rundgång försöker uttala hästnamn med klen framgång. Sändningar med mer än en kamera som låter hästarna försvinna bakom domartorn eller ilsket felriktade strålkastare som lyser rakt in i kameran. Erbjud miljöer på banan som folk vill betala för att uppleva. Kan man betala 300 spänn för att se en hockeymatch från en bra plats, så borde man kunna betala detsamma för att se V75 från en bra plats.

Gör det häftigt att gå på trav, inte nödvändigtvis billigt. Skapa show runt om det hela, en upplevelse. Skärp upp hela organisationen. Åk till USA och se hur man gör en fyratimmars sändning från t.ex. Nascar eller en match i amerikansk fotboll. Kika på hur SVT gör Vinterstudion. Långa sändningar med en hel del transportsträckor allt medan spänningen stegras.

På travbanor är det inte riktigt så. Ta bara ett sådant exempel som den som ropar ut diskade ekipage. Det skall vara en röst som låter som en auktoritär domare, inte som en osäker PRAO-elev som läser innantill. När det är hårt i mål, eller om domarna vill granska löpningsfilmen, skall naturligtvis de inblandade köra fram till måldomartornet och vänta på måldomaren som kliver ut på en balkong och förkunnar vem som vunnit. Skapa dramatik och show. Referenten måste förstå att om radiolyssnare klarar av Lasse Granqvists tempo så kan man säkert dra hur fältet formerat sig betydligt snabbare än idag för att tempo och spänning skall infinna sig.

En halvtimme före första start får fem framträdande tränare kliva upp på en liten scen i restaurangen och intervjuas om dagens chanser. I defileringen skall naturligtvis ekipagen snabbt presenteras, man måste börja bygga spänningen där. Kanske skall segerceremonin inte ske nere vid banan, utan uppe i restaurangen där publiken sitter, där applåderna hörs och värmer. Man får ändå inte glömma bort att hylla hästen, det skall naturligtvis vara en säck morötter i hederspris till alla segrande hästar.

Jag tror det är bättre om travet försöker klättra en bra bit på upplevelsestegen, ta mer betalt och se till att man får valuta för pengarna. Skall allt vara gratis blir det inte bättre än idag.

robust 2013-11-26 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av clarund (Inlägg 292238)
Men de 50 kr måste du ju spela i blindo, dvs utan värmningar baninfo mm.

Och det ska isåfall komma från en som har allt och lite till gratis (du har sagt du jobbar med travtips) :cry:

Se det ur spelsynpunkt istället, det är ju alldeles säkert småspelare för vilka den här lilla kostnaden har betydelse, och antagligen spelar dessa så lite eller mest för nöjes skull att de inte heller har "behov" av arkivet. Hur stor del är 99 kronor i procent om personen omsätter typ en tusenlapp i månaden? Den ska läggas till de redan höga avdragen som vi har i Sverige på spel.

En variant vore ju typ 5 dagar gratis och sedan betala isåfall men då blir väl såna som du griniga !?

Tycker verkligen inte det är ett orimligt krav att sändningar ska vara gratis, se det som reklam för verksamheten istället , inte fan tar vanliga tv-kanaler betalt för reklamen de visar ?

Tvärtom sponsrar ju ATG sina sändningar i TV till TV-bolagen.

Inte ens Svenska Spel tar betalt för sin streaming.

Jag förstår inte alla griniga typer som pratar om snåljåpar hit och dit, borde inte spela etc.

Jobbar i en spelbutik. Får ingenting gratis. Däremot har även jag ett konto hos ATG med köpt årsabonnemang på ATG-LIVE. Enda anledningen varför jag har konto hos ATG är ju att det förenklar väldigt mycket när man vinner pengar hos dem. Samt tillgången till lopparkivet. Tror inte att jag någonsin har satt in pengar på det där kontot. Spelar endast via butiker med vinstbevakning. Vinsterna hamnar på ATG kontot och därifrån överför jag pengarna till mitt vanliga bankkonto. Enkelt och bra. Och för det andra så bryr jag mig inte att det kostar och spela i butiker med avgifter, eftersom jag vill att de ska finnas kvar. Man får så mycket mer information när man pratar med andra spelare, hästägare, kompisar till kuskar och allt därtill.