![]() |
BOLAGSSPEL
V75-1: 1,2,3,7,9,10,12 (4,5) V75-2: 1,2,4,7,10,11,12 (3,6) V75-3: ALLA ELVA (7,2) V75-4: 2,6,10 (1,5) V75-5: 7 Pamela Ali (10,12) V75-6: 7,10 (9,4) V75-7: 3 Nougat Ås (2,4) 3234 rader / 10 pers Eget system v75-1: 1,2,9 (3,7) v75-2: 1,4 (2,10) v75-3: 2,5,7,9,10 (11,6) v75-4: 1,2,6,10 (5,7) v75-5: 5,7,10,11,12 (4,9) v75-6: 7,10 (9,4) v75-7: 3 Nougat Ås (2,4) 1200rader / 600kr |
Efter att man lyckades sätta sjuan igår så har man borrat ner sig ordentligt tills imorgon... Men svårt, det är bara förnamet!!!
Inledningen, rättmätig favorit i Hanna Banker, kan sitta bra till direkt, t.o.m. chans med ledning efter 3-400 meter. Lite väl stor favorit tycker jag dock hon är. Kan möjligtvis användas som utgång. Som b-hästar streckas nog de flesta framspårshästarna. 8, 10-12 känns chanslösa! Avd2: Vidöppet säger känslan. Tipsnicken till 2 Chosen One! Vet att dom var jättenöjda med hästen senast, om dom gått ut varvet kvar så tror Persson han hade vunnit. Nu fick hästen en vilsam resa och formen ska vara riktigt fin. Vann plättlätt på banrekord över kort distans på Kalmar i höstas. Chansar nog och går kort här ändå, 1,2,4,6,10. Avd3: Just nu känns 2 Cloud Connected som ett spikförslag. Tycker det känns ruskigt tunnt och har ingen aning om vad man ska strecka bakom. De tänkbara motuden(en ostreckad Ottens Fighter) har ju dåliga lägen. Avd4: Här kommer ett andra spikförslag, 10 Race Cowboyland möter ju ett gäng ickevinnare. Med det långa upploppet borde det inte vara några problem att spurta ner dessa. Känslan är att Lovelock behöver fler lopp i kroppen! Avd5: En bunt hästar från tillägg streckas nog här. Glöm inte 11 Noa Star! 5,7,10,11,12 och ev 15. Från framspår känns troliga ledaren 4 Zahara tidigast. Avd6: 3,7,10 räcker väldigt långt är känslan, har inte kommit längre än så just nu. ev 6 Blixtochdunder. Avd7: Svårt om inte Nougat Ås vinner. Utgång! 2,4,11 streckas bakom. Kan bli fler om det finns utrymme Just nu: Utgång 9 Flera Spik 2 Spik 10 Flera Några Utgång 3 |
Citat:
|
Alchemilla Rich Tycker jag är väldigt bortglömd i första avd.. blev det konstigt kört för senast.. tyckte den avslutade jättebra!!!
|
Avd7 11 Food Money har ju varit galet bra nu i sina starter, måste ju bli farlig om tempo, och det lär det ju bli eller?
|
Avd 3. 7 Uroy känns som spik just nu. Tyckte den var positiv senast, gått framåt med loppet. Björn sa i intervju till aftonbladet får ses som outsider på läget. (Alltså så tolkar jag det som bra chans med bättre spår). Favoriten på förhand struken och uroy har nu spår 6. Den som nu blir favorit är väl cloud connected med kenneth haugstad, som det inte gått så bra för på sistone!? (Tänkte på kusken)
Uroy är en stark och bra häst för klassen som har kommande form och körs av den bästa kusken. Blir streckad på 20% kanske, spik för mig just nu. Annars öppet lopp. |
En rolig skräll i avd. 6 kan vara Åtting Hornline. Har gått bra på slutet och jag hoppas på vinst;)
|
Citat:
Men senaste tiden har åtting varit sjukt bra.. spurtat som en demon hela tiden.. 11/1000 senast!!!! Nu har den ett bra läge.. och hamnar den bara hyfsat så tror jag på rätt god chans!! Dock är inte 1 vinst på 21 starter sådär jätte imponerande! :cheers: |
Stefan säger följande om sina två startande:
Lopp 1 – 2 Capello Bob (Persson) ”Är absolut i toppform och gjorde ett bra senast även om vi inte fick pengar. Han gick utvändigt om Maharajah och höll farten bra. Det är ett litet fält nu och vi har fått ett bra läge vilket gör att han måste vara en av dem som ska räknas med vinstchans. Barfota fram, helstängt huvudlag och bike” Lopp 6 – 2 Chosen One (Persson) ”Gick bra till slut senast efter ett ganska passivt upplägg. Jag pressade honom heller inget nämnvärt till slut. Han känns fin i träningen efteråt så formen är nog på väg upp. Han är bara medelsnabb ut men från ett bra läge här så borde vi kunna få en fin position. Jag tycker han är en typisk outsider. Det blir bike igen efter att inte ha gått med det sedan vinsten på Kalmar. Barfota bak och öppet huvudlag” |
I sista vinner 12 narold vox efter att de betroddda kört livet ur varandra...lr är johnny takter för sansad.. iaf både 2 o 3 vet man inte själv var/hur formen med tanke på hur det sett ut senaste loppen..men de är optimistiska från stallen. Då tänkte jag att de kör mer än vad hästarna pallar just nu..
Om jag känner mig lite galen spikar jag narold annars blire en jag garderar med. Många som är positiva denna omgång ang chanserna.. |
4,25 vinnare på Nougat Ås räcker inte?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Kan utnyttja spåret och bara tre hästar på start. Bör vara med i striden. |
9
1 4 7 10 11 2 5 7 1 2 6 10 10 7 1 2 8 11 12 ser märkligt bra ut... |
Citat:
|
Fan.. är i behov av en stenklar som vinner med 100 så jag kan sjöa obegränsat med lax.
|
Citat:
|
Uroy vinnare 6 gånger plats 2,25 är inte något som luktar värde?
|
Citat:
|
Citat:
Vinnare = måste inkomma 1:a |
Citat:
|
välkommen Fozho hoppas att du sjöar i morgon.
|
"Hon gick ett väldigt fin upplopp senast och visade form. Hon är inte så jätte startsnabb men från springspår med fast volt måste jag ju prova lite och kanske kan vi komma iväg bra . jag kan inte motståndet men så som hon avslutade senast känns hon iaf lite intressant och hon är nog min bästa chans i omgången"
Peter Untersteiner från v75 Guiden Men tänk på att den har galopperat 6 av de senaste 9 starterna och nu ska han försöka ladda för att komma först.. jag tror det är en MYCKET stor galopprisk! |
Citat:
Citat:
Citat:
Galopperna är ett problem. Därför så rekade jag inte platsspelet som jag tycker blir för lågt pga galopprisken. Men är hästen felfri så borde det vara bra chans och när vi får 10 gånger pengarna så får vi utrymme att räkna med galopperna. 2 felfria med lärling (även om Frank Nilsson är en rutinerad räv) ser jag som ett plus och kanske har man fått den lite mer stabil igen. Tror Axelvalla passar hästen perfekt och på 4 starter har den vunnit två, varit femma i ett stenhårt breeders kval och galopperat 1. |
Citat:
|
Hur tror ni d blir kört i V75-7? Ska dom verkligen köra så mkt där framme.
Luktar väl spets på nr2 el 3. Kanske händer nada efter det? Tankar? |
Skulle behöva gå kort/spika i V75-4 el V75-7. Blir för dyrt annars:(.
Beslutsångest:). Kostar väl miljoner o välja fel. Var inne på låsa bägge på 3 resp 2 hästar. |
Citat:
Sen nicklasj vad säger du om super curious denna gång? Spelad till 3ggr senast på v75 mot liknande motstånd lr tuffare... nu streckad på 6%.. |
Citat:
|
Citat:
Har torskat mycket pengar på Super Curious två senaste lopp. Har ju innerspår på bakre volten på tillägg och det blir ju väldigt chansartat. Axevallas långa upplopp känns väl inte superbra med tanke på hur Super Curious sett ut senaste loppen. Magnus Jakobsson fick ju dock mycket bra fart på hästen senaste gången han körde och hästen är kapabel. Bara spelad till 5% på insatsen så det är absolut ett alternativ till streck. |
Citat:
Tror Food Money körs på speed bakifrån denna gång och kan ju röra på sig till slut. |
Citat:
|
varfor kor inte johnny hanna banker i forsta? ar inte han forsta kusk for westergard?
|
Citat:
Vad tror du om min idé/känsla..Narold Vox ? Som är stark och kan gå med i food moneys rygg... o ta dem över upploppet!? |
Noa Star skall vara med där framme direkt, annars går det inte i dessa hårdare sällskap... Gillar hästen skarpt men har plockat bort den hela tiden när den inte har chans på ledning eller dödens...
|
Citat:
men super curious får desto mer tid att gå i ryggar o chansa att vinna precis över det långa upploppet.. annars 4 zahara ser ut att klara av en bra tid på distansen. Den kanske kan sitta i ledningen!? O då hålla hela vägen, bra kusk för detta lopp o det verkar som uffe kan vara revanschsugen efter senaste loppet med den. |
Citat:
Som ny i klassen och med detta spår mot några riktigt bra silver hästar så är dom nog nöjda men en maplapp ifrån stallet. Ingen häst är chanslös men just denna är inte het för mig. Då tycker jag det finns en annan 2%are i loppet som jag tror mer på 9 Goldomaster. Hästen har visat bra form är snabb ut och kan nog komma fram fint om han lyckas rygga BLG |
Narald Vox är ju så lite streckad att det såklart går att plocka med om man tror på den. Levererar ju fina avslutningar gång på gång.
|