![]() |
Avd 1: Bam Bam V körs av Erik Adielsson
Avd 2: Bo V körs av Kim Eriksson Avd 3: Canaka B.F. körs av Johan Untersteiner Avd 5: Fortune Again körs av Torbjörn Jansson Avd 6: Oneinamilliun U.S. körs av Per Lennartsson Avd 7: Baretta Boko körs av Stefan Söderkvist |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vem kör PP:s perfect i Avd 4???
|
Thomas Uhrberg, V75 i sista stund:
Jag känner ingen desperation även om en del kan tro det med tanke på mitt val av ”spikar” till Åbys V75:a. Canaka B.F. (avd 3) och Tintin (avd 4) har hög kapacitet i sina klasser och jag tror att de kan vinna! Ja, omgången är extremt svårlöst. Faktiskt mycket likt V86 i onsdags då ingen hade möjlighet att få åtta rätt efter sex körda avdelningar. Problemet är att finna de rätta singelstrecken. Om jag tolkat experterna rätt så är H.R. Arn (avd 1), Reckless (avd 2) och Nougat Ås (avd 6) de bästa spikförslagen. Jag har alltså valt andra enkelstreck – och visst har jag tagit ut svängarna rejält, men tänk om det slår in ... V75-1: Let it Happen är riktigt bra, har varit 2-5-2 i tre raka V75-lopp för att senast galoppera bort sig. Han kan bli bortglömd. Bakom min vinnare streckar jag en favoritbetonad kvartett där H.R. Arn nog är den bäste men läget är inte alls bra. V75-2: Reckless kommer att bli klar favorit och han spikas också på lilla systemet men det är en osäker krabat och jag blir inte förvånad om det blir galopp i fjärde starten i rad. Min Teetime är under kraftig utveckling och är värd streck, precis som Rhythm Kronos och Tabasco Caesar. V75-3: Canaka B.F. har imponerat på mig och jag chansspikar. Hon lär på sin höjd bli femtehandare på strecken som 20-procentare men det är en eller många – och Örjan Kihlström kan fixa fjärde raka segern via ett vasst avslut. Neo Holmsminde, som jag kör, behöver helst nå vinnarhålet för att kunna segerstrida men jag skulle tro att Alvena Pele följer Montgomery Hill i starten. V75-4: Tintin har fyra segrar på fem starter och trots dåligt läge kommer Björn Goop att köra offensivt. Jag chansspikar även här. V75-5: Fortune Again har V86-vunnit från ett liknande läge och mot bättre hästar än hon nu möter, med något undantag. Min Liberty Pellini har nu ett klart bättre läge än senast och jag siktar på ett lopp i ledningen eller i rygg på ledaren. Fem hästar streckas där Wiss Shadow är rysaren. V75-6: Claes Boko gillar jag skarpt och han kan mycket väl besegra omgångens mest streckade häst, nämligen Nougat Ås. Jag är också inne på att Jaguar Broline och Nothing But Class kan blanda sig i segerstriden. V75-7: Kazire de Bob är mitt drag i detta svårlösta race men jag hoppas att jag har fel och att jag vinner med Bazire Brodde. Rysare är Rocky P.H. Ja, vilket häftigt ”Brons” det blev! Thomas system V75-1: 1, 4, 5, 6, 8. Res: 10-7. V75-2: 1, 3, 8, 9. Res: 7-4. V75-3: 10 Canaka B.F. Res: 1-4. V75-4: 8 Tintin. Res: 3-10. V75-5: 3, 4, 6, 11, 12. Res: 2-8. V75-6: 1, 2, 4, 8. Res: 5-6. V75-7: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 11. Res: 8-3. Systemet är på 2800 rader och det kostar 1400 kronor. Om man också singelstreckar nummer 3 Reckless i avdelning 2 blir det systemet på 700 rader och det kostar 350 kronor. Källa: http://www.thomasuhrberg.se/index.ph...sista-stund-v3 |
Citat:
Kan faktiskt bli 2 uppvisningar av den finske pinnen idag, om några timmar vet vi. |
Citat:
|
sværet så kun lille v75 i dag
V75
V75 Bane 18.01.2014 V75-1: 1 V75-2: 1,2,3,4,6,7,8,9 V75-3: 1,3,4,6,10,12 V75-4: 3 V75-5: 2,3,6,12,13 V75-6: 1,2,5,7,8 V75-7: 2 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 0,50 kr. 1200 600 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S |
Fick SMS från Wickman, banmästare Åby: "Banan är bra, kräver nog inte brodd bak,, kanske greppskor bak. Tror några provar bfro med"
|
Örjan kommer inte köra pga av rygg problem
|
Erik info:
Rhythm Kronos, "senaste jag körde den så upplevde jag att det inte går att öppna från spår 1 det som krävs för att hålla ledning eller ryggledaren. Hon är trång i gången och det känns som om hon är 3-4 så är jag nöjd" Claes Boko, "Helstängt kommer han inte att gå med, men det blir nån form av vassare huvudlag. Har inte bestämt mig för hur jag gör bakom vingen, jag vill värma honom och känna hur han passar på banan innan". Han trodde även att banan kommer att bli förrädisk idag. Pratade även med en av ägarna till Rhythm, samma äger även Sharif till 50%. Ludde är mer uppåt på Sharif än RK. Så även ägaren.. |
Gör inget .Hade inte vunnit något lopp i dag i alla fall.(angående Örjan)
|
3 Reckless har galopperat 4 av sina 7 starter.
Björn säger att hästen blev överfallen i första sväng för 3 starter sen och är rädd sen dess, plus att helstängt gjort honom taggad och han slagit ihop. Öppnar nu upp huvudlaget och lättas i balans. Björn tror han sköter sig. |
Idag så....
....finns det två riktigt bra spikar!!!
Vem skulle kunna slå Nougat ås? Ingen!!!:cheers: Lovelock spetsar och vinner okörd:popcorn: |
Skulle även kunna tänka mig att fråga chans på Helge idag!!!!! Han kommer att ge mig tur på dagens V7:a......
|
Citat:
Tror att du är fel ute idag liksom många andra. Både Lovelock samt Nougat Ås kräver optimal balans för att prestera som bäst. Kan inte dessa köra minst barfota bak så är dom väldigt sårbara och ska garderas. |
pas på info fra flemming jensen
At det er Johnny, der kører og ikke mig selv, skal man ikke lægge noget i, Johnny har kørt den før, så det har jeg ingen betænkeligheder ved, siger træneren til Ekstra Bladet.
Johnny har kørt den før, så det har jeg ingen betænkeligheder ved – Han kender hesten og bestemmer selv taktikken, men han kan jo være en lidt offensiv kusk, så mon ikke han forsøger at tage føringen med den, og så må vi se, om det bliver for hårdt for den. – Montgomery Hill holder fin form, og det er en hest, der kan alt. Under normale omstændigheder er det vel en chance blandt de tre første. O’Grady er mere hest Flemming Jensen kører O’Grady, der efter næsten et halvt års skadepause vendte tilbage 1. juledag med sejr –netop på Åby-banen. Det giver troen på noget stort i fremtiden. – Han er blevet mere hest nu efter, at han har taget lidt på, fået flere muskler. Han er stærkere og mere robust, ja mere hest helt enkelt, så jeg føler, han er en bedre hest i år. Det er der meget, der tyder på, siger Flemming Jensen |
O’Grady
[QUOTE=michel65;311128]At det er Johnny, der kører og ikke mig selv, skal man ikke lægge noget i, Johnny har kørt den før, så det har jeg ingen betænkeligheder ved, siger træneren til Ekstra Bladet.
Johnny har kørt den før, så det har jeg ingen betænkeligheder ved – Han kender hesten og bestemmer selv taktikken, men han kan jo være en lidt offensiv kusk, så mon ikke han forsøger at tage føringen med den, og så må vi se, om det bliver for hårdt for den. – Montgomery Hill holder fin form, og det er en hest, der kan alt. Under normale omstændigheder er det vel en chance blandt de tre første. O’Grady er mere hest Flemming Jensen kører O’Grady, der efter næsten et halvt års skadepause vendte tilbage 1. juledag med sejr –netop på Åby-banen. Det giver troen på noget stort i fremtiden. – Han er blevet mere hest nu efter, at han har taget lidt på, fået flere muskler. Han er stærkere og mere robust, ja mere hest helt enkelt, så jeg føler, han er en bedre hest i år. Det er der meget, der tyder på, siger Flemming Jensen[/QUOTE Han regner dog ikke med en ny sejr. – Det blev jo lidt taktisk senest; men det var første gang for vogn i længere tid, så det var vel en o.k. præstation. Det er en helt klar fordel, at han lige fik det løb, og han bør være bedre denne gang. – Det skal han også være, for sporet og distancen gør, at vi er glade for bare at få en præmie her. Det er også debut i Gulddivisionen, siger Flemming Jensen |
Hmmm....vad jag förstod så är det inte omöjligt att köra barfota idag?
|
Citat:
Välkommen! Fråga senare då jag fyllnat till ;) :cheers: |
Citat:
|
Är inte detta en extremt svårlöst omgång?
|
Säkert klickrekord som speedanalysen skriver? Undra hur mycket Björn påverkar alla tippare?
"Björnkollen är het för dagen och den här gången lär det väl bli klickrekord då Goop just nu tränar fem av de femton hästar som är streckade på 15 % eller mer. Uroy, Reckless och Lovelock är tipsettor. Tintin är ytterligare en streckfavorit och Rooibos ett möjligt motbud." |
Värmer upp med en V4:a
1) Spik 10 2) 1,3,5,9,10 3) Spik 3 4) 2,8,12,15 |
Lovelock tar jag bort helt. Chanslös i dag:). I alla fall på lilla chanssystemet.
6 3 1,4,6,9 3,7,9 3,5,11,12,13 2,4,5,8 7 Ps. 17dagar utan en droppe och utan ett fylleinlägg. Heja mig. |
Snyggt ridet av Berås.
|
Registrerat spel
Datum: Lördag 2014-01-18 Bana: Åby Spelform: V75, omg. 3 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 6 Royal Fighter (1, 8) 2 3, 6 (1, 4) 3 1, 3, 4, 6, 7, 10 (12, 5) 4 3, 4 (1, 8) 5 3, 6, 12 (13, 2) 6 2, 4, 8 (5, 1) 7 4 Dream Duo (7, 2) Vadet gäller startnummer 216 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 108,00 kr Kvittonummer: Lycka till |
Om inga sena strykningar kommer så blir raden som följer
Reducerat system 1) A: 1 B: 6,8,4 C:10,5 2) 3 Reckless 3) B:4,1,10,5 C:3 4) B: 3,8 5) A:6 B: 13,3 C: 12,1,11,10 6) B: 4,2 7) A: 2 B: 7,11 C: 4,1,6,9,10 Krav minst 1 A-häst och max 2 C-hästar Var inne på att chansspika Nothing But Class men vågar inte plocka bort Nougat Ås iaf så blir bara en enda spik idag då jag väljer att tro på att Reckless inte galopperar bort sig även om det är stor galopprisk. |
Min lite chansartade rad idag
1: 8 Uroy Royal Fighter i all ära men har lite svårt att sätta nosen först? Tror mer på Uroy här och får bli chansspik. 2: 3, 8, 9 Reckless litar jag inte på, tar med två luringar, Teetime gillas! 3: 1, 3, 10, 12 Im the Answer förstahäst, men vinner väl inte på beställning, tar 3 till. Noras tror jag icke på efter vila och kort distans. 4: 3, 11 Super Photogenic bra uppgift! Men har en riktig skräll här som gillas och måste med, Quill Pen bfro! 5: 1, 2, 3, 6 Fortune Again verkar de tro mycket på från stallet, och det är klart, god spetschans här och tilläggshästarna bör få svårt. Tar istället några luringar från innern. 6: 8 Claes Boko Nougaten är överskattad, risk att den blir över här. Chansspik på Claes, hoppas han trycks av och blir släppt till spets. Tror nog Nothing But Class är värst emot som troligtvis får rygg ledare här. 7: 2, 4, 7 - Lovelock, Dream Duo och Rooibos får bli lås här. Nimbus från bricka 11 borde få det svårt. Håll tummen! |
Big bill bac är väldigt bortglömd.. minns ni inte hur bra han va innan de 2 senaste galopperna?
|
Citat:
|
Citat:
|
et bon til:
Citat:
V75 BANE 18.01.2014 V75-1: 1,4,5,6,8,9 V75-2: 1,2,3,4,6,7,8,9 V75-3: 1 V75-4: 1,3,4,8,9,10 V75-5: 1,2,3,6,9,11,12,13 V75-6: 2 V75-7: 2 1152kr |
Citat:
Men håller med er om galopprisken, men tycker ändå 3-4 procent är lite lågt! |
Min V75 rad idag:
1: 1, 6, 8 2: 3 3: 4, 6 4: 1 5: 1, 10, 12 6: 1, 2, 8 7: 3, 4, 6 Liten men naggande god. Mot miljonerna:) |
Citat:
|
Citat:
|
Frugan brukar aldrig lira på trav då hon är totalt ointresserad men bara för att jävlas gjorde hon en rad för 90:-
Här är hennes rad: 1) 1-6-8 2) 3 Reckless 3) 1-3-4-5 4) 3 Super Photogenic 5) 1-3-6-12-13 6) 4 Nothing But Class 7) 2-4-7 |
Citat:
|