Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V64 Umåker 2/2 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19334-v64-umaker-2-2-a/)

NicklasJ 2014-02-01 23:15

V64 Umåker 2/2

Eftersom man sitter och kikar på omgången så kan man ju lika gärna även dra igång tråden här.
Någon som har något intressant att delge inför imorgon?

dado 2014-02-01 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 315602)
Eftersom man sitter och kikar på omgången så kan man ju lika gärna även dra igång tråden här.
Någon som har något intressant att delge inför imorgon?

har du nån bra spik :)

sherwyn 2014-02-01 23:45

Solfredman är väl bästa spiken. Uffe lär ta hem ett par lopp...

NicklasJ 2014-02-02 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 315605)
har du nån bra spik :)

Har inga tips än. Får se imorgon när insats%en har satt sig lite hos hästarna och man vet lite mer om banan och balansinfo.

Migge 2014-02-02 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 315609)
Har inga tips än. Får se imorgon när insats%en har satt sig lite hos hästarna och man vet lite mer om banan och balansinfo.

Lirar du endast streckspelen eller kör du även VP?

NicklasJ 2014-02-02 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 315611)
Lirar du endast streckspelen eller kör du även VP?

Spelar det som jag tycker jag hittar värde i så blandar alla olika former.

NicklasJ 2014-02-02 00:18

Kikade på Simb Frizz (avd1) senaste lopp i Finland på fintoto. Såg rätt bra ut och formen är nog på topp. Fick gå på i 3e spår först i rygg och sen själv i sista sväng och va inte långt ifrån vinnaren i mål med god fart på upploppet. Motståndet va väl finsk gulddivision vilket ändå får anses lite tuffare än motståndet imorgon även om det inte alls va någon jätte klass på loppet.

NicklasJ 2014-02-02 00:23

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 315615)
Kikade på Simb Frizz (avd1) senaste lopp i Finland på fintoto. Såg rätt bra ut och formen är nog på topp. Fick gå på i 3e spår först i rygg och sen själv i sista sväng och va inte långt ifrån vinnaren i mål med god fart på upploppet. Motståndet va väl finsk gulddivision vilket ändå får anses lite tuffare än motståndet imorgon även om det inte alls va någon jätte klass på loppet.

Med det sagt så ska man ha klart för sig att hästen inte direkt vinner ihjäl sig. Har vunnit 3 lopp senaste 4 åren och har totalt i karriären en segerprocent på 8%. Inga starka siffror för en streckfavorit.

sherwyn 2014-02-02 00:35

Jag tycker det är jävligt svårlöst...

sherwyn 2014-02-02 02:39

V4an på Vincennes lockar fan mer än travet uppe i norr... Känns som att man behöver spendera cirkus 500 rader för att känna sig hemma, på en jävla v64... Avstår!

capone 2014-02-02 09:37

Avd1 Outlaw Merci tillbaka efter vila men står för klassen
Avd2 Spik Solfredman
Avd3 Conrads Flamemaker V75 senast på Valla
Avd4 Spik Cash'em

mijo14 2014-02-02 09:50

Kör med det lilla överskottet från gårdagen...

2 3 5 6 9 10 (en sorglig samling ickevinnare...)
9 (bäst och uffe kör...)
3 6 8 9 10 (10an mest spännande med bra spurt sist)
6 (spelar jag alltid i Lapplandet + snygg kusk)
1 5 11 (svårt att se någon utanför dessa vinna)
14 (5 Partimutuel svårast emot men jag tror att Uffe är drygt 20 m bättre)

Nu ska en malande bakishuvudvärk kureras med 9 km havspromenad...
Lycka till med spelet och grattis David (sharpare) till v7an:clap:

joppe59 2014-02-02 11:06

en funderation Sol Fredman och vinterbana hur går det?

muumiin 2014-02-02 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av mijo14 (Inlägg 315640)
Kör med det lilla överskottet från gårdagen...

2 3 5 6 9 10 (en sorglig samling ickevinnare...)
9 (bäst och uffe kör...)
3 6 8 9 10 (10an mest spännande med bra spurt sist)
6 (spelar jag alltid i Lapplandet + snygg kusk)
1 5 11 (svårt att se någon utanför dessa vinna)
14 (5 Partimutuel svårast emot men jag tror att Uffe är drygt 20 m bättre)

Nu ska en malande bakishuvudvärk kureras med 9 km havspromenad...
Lycka till med spelet och grattis David (sharpare) till v7an:clap:

Tackar mijo14! Ingen jätte vinst men kul va de att få bestiga vinnar cirkeln :) Kent gör ett jävla jobb med sluggern!

Idag blir de spik på finnen i första. Tror solfredman är vass men kan inte annat än gardera resten av loppen blir de många lås ikr

putte64 2014-02-02 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av joppe59 (Inlägg 315650)

Tror du det är sommarbana på bergsåker ? ;)

Helge 2014-02-02 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av joppe59 (Inlägg 315650)

Enligt SS intervju med JO inga problem, går med långa hakar i jobben hemma och det flyter fint. Han är mest ledsen det inte blev framspår då den är startsnabb men å andra sidan fick främsta motbudet Faksbest också dåligt läge så det kanske jämnar ut sig, funderar JO.

joppe59 2014-02-02 11:45

Det är inte isbana iaf

Foppa21 2014-02-02 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av joppe59 (Inlägg 315663)
Det är inte isbana iaf

nähä?

TOBYTYKE 2014-02-02 12:23

Isbana idag. Det känns inte som spetshästar vinner lika ofta i spets på isbana. Någon som har någon statistik eller fundering? Kanske kostar mer att köra om ledning på en isbana?

Helge 2014-02-02 12:31

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 315609)

En fördel med isbana är att man slipper fundera över just balanser, skor och hakar för alla.
Om nu inte en spelstöt modell med bfro på isbana på storfavoriten som inte kom fram en meter, bambi på hal is ;)

sherwyn 2014-02-02 12:31

Vafan isbana eller inte? Tänkte avvara en hundring på SSs chanshästar... Men kanske ska vänta med att placera spelet tills ATG play är igång...

TOBYTYKE 2014-02-02 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 315669)
Vafan isbana eller inte? Tänkte avvara en hundring på SSs chanshästar... Men kanske ska vänta med att placera spelet tills ATG play är igång...

Alltid isbana på Umåker så här års. Gå in på ATG.se titta alltid på hålltider och baninfo så slipper du vandra ovetandes i mörkret.

sherwyn 2014-02-02 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 315671)
Alltid isbana på Umåker så här års. Gå in på ATG.se titta alltid på hålltider och baninfo så slipper du vandra ovetandes i mörkret.

Tack. Nån skrev att det inte var det så... Men då är det bara att köra

doob 2014-02-02 12:38

2 Västerbo World är ju 100 meter bättre på vinterbana och vinner ju alltid då!? Varför göra det så svårt för sig?

Helge 2014-02-02 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av TOBYTYKE (Inlägg 315671)

Fast bekymmer har dom haft pga kass vinter.
Nedan från dagens banprogram.

Vilken vinter vi haft (eller rättare sagt avsaknad av vinter).
Det varma vädret som vi hade från mitten av december medförde
att vi tvingades ställa in det traditionsenliga annandagjulstravet
och sedan också lunchtravet vi skulle kört 8
januari. Lunchtravet kunde vi med kort varsel flytta upp till
Boden som klarade av tävlingarna trots ett idogt regnande,
ett stort tack till alla uppe i Boden som gjorde att våra aktiva
hade möjlighet att starta. Eftersom vi ställde in travet annandag
jul så kommer vi idag att köra 2013 års Hästägarkannor
och tillika en försenad årspremiär.

draken 2014-02-02 12:41

Spikar också Västerbo.

TOBYTYKE 2014-02-02 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 315674)
2 Västerbo World är ju 100 meter bättre på vinterbana och vinner ju alltid då!? Varför göra det så svårt för sig?

Utan lopp på ett halvår, men du bara går ut och spikar ändå?

NicklasJ 2014-02-02 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 315668)
En fördel med isbana är att man slipper fundera över just balanser, skor och hakar för alla.
Om nu inte en spelstöt modell med bfro på isbana på storfavoriten som inte kom fram en meter, bambi på hal is ;)

Haha ja det är väl klart. Lördagskväll och lite dimmig sikt då har man inte alla hästar hemma. Får väl nästan utgå att de hästar som anmäls till umåker under vintern klarar isbana. Sen finns det såklart några som gynnas mer än andra.

Greven-plast 2014-02-02 13:13

Östman på hjemmebane

02.02.2014 13:10 Henrik Salberg

Hjemmetrener John Östman kusker flere hester under søndagens kjøring fra Umåker. Waltter H. og Happy Bruises vurderer han som hans beste vinnersjanser. (Foto: Kanal75)

V64 Umeå: Hjemmetrener John Östman kusker en rekke hester under søndagens kjøring: – 7 Waltter H. (V64-5) og 7 Happy Bruises (10. løp) er de beste sjansene.

Finske 7 Waltter H. (V64-5) har vunnet 12 av sine 52 starter. Kusk John Östman melder om en speedig hest.
- Vi står litt langt ute på bilvingen, men får prøve å finne en fin posisjon. Hesten gjør uansett løpet sitt til slutt. Om det blir litt tempo underveis, bør vi være med å kjempe om seieren. Han har alltid gode avslutninger å by på. Vi møter noen gode, men jeg synes han er en av de som kan vinne dette løpet, sier Östman til rikstoto.no. Han kjenner ikke til alle sine oppsitt denne søndagen, men vurderer sine sjanser etter beste evne.

2. løp, 7 Åskake: - Er en vanskelig hest. Vi satser på en fin premie denne gangen, og ligger lavt.

3. løp, 14 Dreaman: - Er en finsk hest jeg ikke kjenner til fra tidligere.

V64-1, 3 Västerbo World: - Har enda ikke kommet i gang i år. Hesten kjennes bra ut i trening, men han har ikke helt funnet formen enda. Det er en hest med bra kapasitet, som ser fin ut for dagen. Vi står fint til, møter noen gode, men jeg har forhåpninger om at vi kjemper om seieren i dette løpet. 2 Livi Destiny har jeg kusket tidligere, og det er en vinterhest som trives på denne årstiden. Men jeg rangerer uansett Västerbo World som en bedre hest.

V64-2, 6 Solberg Jerkeld: - Har jeg hatt i trening i to måneder. Det er en fin hest som holder bra form. Men det er et par bra hester i mot – først og fremst 9 Solfredman. Om favoritten gjør seg bort, er det ikke helt umulig. Først og fremst aktuell om en plassering blant de 3-4 fremste.

V64-4, 4 Wild Life: - Vant jeg med i sommer da han gikk uten baksko. Hesten travet fint da. Men jeg vet ikke helt hvordan han fungerer med pigger. Feilfritt kan han kjempe et stykke framme.

V64-6, 1 Come As You Are: - Er en finsk hest jeg har lite kjennskap til. Han fikk et tøft løp nest sist, men vant i den siste starten. Mer vet jeg ikke, så han får vurderes fra tidligere prestasjoner.

10. løp, 7 Happy Bruises: - Står i et spor langt ute på en sprint. Men hesten kjennes bra ut i trening. Jeg håper hun kjemper helt der framme, og føler hun er en av de som kan vinne med litt klaff.

12. løp, 9 S.B. Aron: - Har fordel av isbane og kaldt vær. Det er en hest som skal ha ryggløp, og kjøres til slutt. Jeg håper han gjør et bra løp, og er trippelaktuell om han fungerer, avrunder Östman.

Helge 2014-02-02 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 315682)
Haha ja det är väl klart. Lördagskväll och lite dimmig sikt då har man inte alla hästar hemma. Får väl nästan utgå att de hästar som anmäls till umåker under vintern klarar isbana. Sen finns det såklart några som gynnas mer än andra.

Fniss

Voltstart.se - där får man utan ansträngning fram statistik på vinterbana på alla kusar.

Nu gillar jag inte benämningen "vinterbana", borde finnas en egen benämning just för isbana.
Torsdagens lopp på Örebro klassades (på ST) som "lätt bana" trots skor/långa brodd, en vinterbana enligt mig. Kan ju tro det var en snabb elitloppsbana...
Blir jäkligt vilseledande om man nu inte sett loppen och hängt med.

putte64 2014-02-02 13:20

Har mailat Atg om det / P.

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 315687)
Fniss

Voltstart.se - där får man utan ansträngning fram statistik på vinterbana på alla kusar.

Nu gillar jag inte benämningen "vinterbana", borde finnas en egen benämning just för isbana.
Torsdagens lopp på Örebro klassades (på ST) som "lätt bana" trots skor/långa brodd, en vinterbana enligt mig. Kan ju tro det var en snabb elitloppsbana...
Blir jäkligt vilseledande om man nu inte sett loppen och hängt med.

Helge 2014-02-02 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 315688)
Har mailat Atg om det / P.

BRA! Återkom gärna om svaret :)

Sprite 2014-02-02 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av joppe59 (Inlägg 315663)
Det är inte isbana iaf

Öh? Personalen på plats som jobbar med trav säger att det är isbana och utan skor och hakar så blir det bambi på hal is, därmed helt uteslutet.

Så varför skriver du ut helt felaktig info till oss alla andra här på sharps?

joppe59 2014-02-02 13:35

Jag svarade på ett inlägg där det sas att det var vinterbana på Bergsåker läs gärna igenom hela tråden innan du kommenterar felaktigt På Umeå är det riktig isbana därav mina funderingar kring Solbellman. En annan funderation är att Västerbo World som älskar isbana ifjol behövde några lopp innan han rundade gänget

Sprite 2014-02-02 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av joppe59 (Inlägg 315695)
Jag svarade på ett inlägg där det sas att det var vinterbana på Bergsåker läs gärna igenom hela tråden innan du kommenterar felaktigt På Umeå är det riktig isbana därav mina funderingar kring Solbellman. En annan funderation är att Västerbo World som älskar isbana ifjol behövde några lopp innan han rundade gänget

Läser inte igenom all chat mellan folk med 100% fokus. Förstår vad du menar nu och ber om ursäkt.

Ett vänligt tips dock är att börja använda citeraknappen lite mer om du svarar på ett specifikt inlägg. Var ju fler än jag som missuppfattade ditt inlägg.

joppe59 2014-02-02 13:43

Ok jag håller mest till på Norrlandsbanorna som är mitt gebit och jag blir lika förvånad varje gång då diskussionen och fokus inte hamnar på att det är som natt och dag och tävla på en isbana gentemot en hård vintergrusbana Inte alla som grejar att speinga med långa brodd runt om. Nu möter Solbellman nada idag men om det inte fungerat med långa isbrodd runt om så vinner han inte ändå...

Klanke 2014-02-02 13:45

Ni är ute på hal is idag ;) :p

Spelar bolaget idag och så här tippar jag...

avd1. 2-5
avd2. 9 Solfredman (5-6)
avd3. 3-4-6-8
avd4. 5-6-13
avd5. 1-4-5-11 (8-6)
avd6. 1-3-6-10-14 (2)
= 480 kr

kanske blir femsiffrigt ikväll ;)

joppe59 2014-02-02 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 315700)
Läser inte igenom all chat mellan folk med 100% fokus. Förstår vad du menar nu och ber om ursäkt.

Ett vänligt tips dock är att börja använda citeraknappen lite mer om du svarar på ett specifikt inlägg. Var ju fler än jag som missuppfattade ditt inlägg.

Citat:

Ursprungligen postat av joppe59 (Inlägg 315702)
Ok jag håller mest till på Norrlandsbanorna som är mitt gebit och jag blir lika förvånad varje gång då diskussionen och fokus inte hamnar på att det är som natt och dag och tävla på en isbana gentemot en hård vintergrusbana Inte alla som grejar att speinga med långa brodd runt om. Nu möter Solbellman nada idag men om det inte fungerat med långa isbrodd runt om så vinner han inte ändå...

Dagens skattebetalare är 5 Lexington Ås i DD1finns inte på kartan att den rinner undan på full väg

Glöm inte vart ni läste det först

putte64 2014-02-02 13:53

Västerbo World
[2014-01-19] Start - Boden, 2014-01-19
Han har haft problem med en hov och har haft ett uppehåll. Nu är allt okay och han har jobbat 18/1600 meter, men kan behöva ett par lopp innan formen sitter där.

Blev struken där