Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V 86 Solvalla 5/2 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19359-v-86-solvalla-5-2-a/)

zondaplayer 2014-02-05 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av dzeno (Inlägg 316426)
Inte så sugen på att spika i kallis loppet, men ska inte Nordvanja bara vinna, annars får man plocka med många

Nordvanja ska lättas fram från brodden meddelar Gunnar ;)

Klanke 2014-02-05 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 316417)
Dalborg är här för att stanna..gillar verkligen hans körstil. Du min vän, spikar du Sugar Neo imorgon så blir det tyvärr inte full pott för dig. :no:

Snackade med Dalborg förra veckan en mycket trevlig person att prata med, han säger sig ha ett fint ämne i stallet 2 år gammal som han ska sälja i andelar jag tänker köpa 2 st. Skicka han ett mejl på Facebook så kan ni också ta del av hästen. Prospekt med mera :)

sherwyn 2014-02-05 11:01

Jag unnar verkligen Dalborg all framgång. Att säga att han är hypad är att överdriva. Han har onekligen bevisat att han är ett starkt namn nu.

putte64 2014-02-05 11:06

Nu verkar poletten ha trillat ner.

3 Corleone Shark (Pekka Korpi) håller fin form. Han har gått väldigt bra och nu är det ett litet fält också. Jag hoppas att det inte blir någon våldsam körning. Han tutar fram direkt. Har legat i de bakre regionerna för länge två gånger nu. Det hade kunnat bli två vinster där i stället. Autostart hjälper honom mycket iväg, i stället för voltstart. Jag tycker att han har bra chans att vinna. Det finns ingen i loppet som har bättre form, säger Risto Airaksinen.

sherwyn 2014-02-05 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 316455)

3 Corleone Shark (Pekka Korpi) håller fin form. Han har gått väldigt bra och nu är det ett litet fält också. Jag hoppas att det inte blir någon våldsam körning. Han tutar fram direkt. Har legat i de bakre regionerna för länge två gånger nu. Det hade kunnat bli två vinster där i stället. Autostart hjälper honom mycket iväg, i stället för voltstart. Jag tycker att han har bra chans att vinna. Det finns ingen i loppet som har bättre form, säger Risto Airaksinen.

Räcker väl med att Nybrink spikat honom för att man själv ska gå samma öde tillsammans. :smoke:

dalski 2014-02-05 11:45

Dalborg är ingen hype, det är verklighet...

Det mest spännande som hänt svensk travsport sista åren

doob 2014-02-05 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av perham (Inlägg 316429)
Vilken häst är omgångens bästa spik och vad tror ni om lopp 5 samt lopp 7?

Omgångens bästa chans sett till distans, häst, form och läge är utan tvekan FUZZ! Tyvärr körs den av Hanné vilket gör den mer svår att räkna in som "omgångens bästa spik". Trots det spikar jag då det är fint värde i ett ett lopp där många annars tar 3-4 häst! Fuzz kördes defensivt sist och blev fast med krafter sparade! "Hoppas dom kommer väl till pass ikväll" säger Hanné! Om felfri blir det spets och slut tror jag!

Näst bäst chans har Örjan med Ocean Brodde då han lär få mycket gratis i loppet som det låter...

NicklasJ 2014-02-05 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 316430)
Tycker den hade samma dåliga trav senast den gick barfota bak.
Det är Pekka emot, hade Björn kört hade jag spikat alla dagar i veckan.

Om du tittar i sista sväng ser du att loppet den gick barfota bak är klart bättre i aktionen än de andra loppen.

doob 2014-02-05 12:36

Omgångens bästa skräll:

Peter´s Lucky Day - 3%

En av 2013´s större snackisar! Var nästan alltid påpassad och tippad av "tjänsterna" men det släppte liksom aldrig till! Inledde året med fin vinst i comeback som gav mersmak så nu jävlar är det dags att ta betalt! Finnen kan köra bort med vad som helst och verkar tro att det bara är bomba runt idag! Jag gissar att Peter´s Lucky Day körs defensivt och försöker smyga med och då kan den absolut vinna på speed! 3 procent är LÖJLIGT!!

doob 2014-02-05 12:41

Omgångens mest överstreckade:

Bro Viking!

Visst är det här kallblodet BRA! Men med tuffa tillägg och framförallt det tuffaste motståndet hittills framför 20-40 meter framför sig ja då får jag inte till det hur den kan bli favorit!

3 Lome Oda är BRA och räknar med att köra runt 27! Fröyu Oda är en mycket grundkapabel häst som säkert inte gör resan till Solvalla för skoj skull! Nordvanja är lika bra som Bro Viking i grunden och är förstahäst felfri! Mofaksan har en tomte i sulkyn men är självgående och mycket startsnabb och lägger distans mellan sig och Bro Viking på 50 meter!

Nääää.... Alla dessa är före Bro Viking i min rank idag!

NicklasJ 2014-02-05 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 316455)

Det är ju en bra och stark häst men så länge han sätter upp Pekka Korpi så är gardering given. Det finns inte en atom i min kropp som vill spika en storfavorit som körs utav Pekka Korpi. Speciellt inte i ett lopp där Melander har 3 utav 8 hästar.

putte64 2014-02-05 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 316491)
Det är ju en bra och stark häst men så länge han sätter upp Pekka Korpi så är gardering given. Det finns inte en atom i min kropp som vill spika en storfavorit som körs utav Pekka Korpi. Speciellt inte i ett lopp där Melander har 3 utav 8 hästar.

Kan bara instämma

dado 2014-02-05 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 316491)

nån bra spik till ikväll?:)

sigh 2014-02-05 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 316495)
nån bra spik till ikväll?:)

Hästen utan skalle Caddie Geisha står på tur!

robust 2014-02-05 14:20

Blir inte (7) Ocean Brodde lite för stor favorit med sina 59.000kr intjänade pengar???