Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V 86 Solvalla 5/2 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19359-v-86-solvalla-5-2-a/)

Kocken14 2014-02-04 06:17

V 86 Solvalla 5/2

Nu såg jag en riktig nästa gångare på ATG och utnämner därför Indian Shre i V86 avd 2 till
omgångens klara spik.

robfri 2014-02-04 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 316172)
Nu såg jag en riktig nästa gångare på ATG och utnämner därför Indian Shre i V86 avd 2 till
omgångens klara spik.

dessvärre är du nog inte ensam om den, t o m risk att det blir omg kommundrag av bet.tjänsterna

capone 2014-02-04 09:36

Avd3 spik Corleone shark Spik ??
Avd 7 är nog Claes Boko klar felfri men Abborren grym senast

robfri 2014-02-04 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av capone (Inlägg 316177)
Avd3 spik Corleone shark Spik ??
Avd 7 är nog Claes Boko klar felfri men Abborren grym senast

Corleone=aldrig så länge Pekka kör. Tycker High Stage är spikförslag, lär vara snabbare än Corleone från start & från spets tror jag Melander vinner.

Claes Boko= Ja varför inte, given förstahäst, är just det där med felfritt...Men visst luktar det sos.

NicklasJ 2014-02-04 12:49

Örjan kör Peak State Kronos åt Stig H samtidigt som Adielsson kör Apple Chip på Tomas Malmqvist i samma lopp. Någon som vet varför?

Zniper 2014-02-04 12:59

Persos Smokie och Tricky Track höjer sig över mängden och helt klart ett tänkbart lås men jag funderar på att spika Tricky. Tycker att den gjort bra lopp på sistone speciellt näst senast medans jag tycker att Persos borde vunnit senast för att få helt godkänt. Har svårt att bestämma mig om Tricky är ett sunt spikförslag. Någon som har input?

varulv 2014-02-04 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 316197)
Örjan kör Peak State Kronos åt Stig H samtidigt som Adielsson kör Apple Chip på Tomas Malmqvist i samma lopp. Någon som vet varför?

Jag vet. Ägarna ville ha Örjan, konstigare än så är det inte.

NicklasJ 2014-02-04 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 316236)
Jag vet. Ägarna ville ha Örjan, konstigare än så är det inte.

Ok tack! Vet du om det kan ha o göra med de två galopperna i raden med Erik?

Farnod 2014-02-04 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Zniper (Inlägg 316199)
Persos Smokie och Tricky Track höjer sig över mängden och helt klart ett tänkbart lås men jag funderar på att spika Tricky. Tycker att den gjort bra lopp på sistone speciellt näst senast medans jag tycker att Persos borde vunnit senast för att få helt godkänt. Har svårt att bestämma mig om Tricky är ett sunt spikförslag. Någon som har input?

Tricky fick ju perfekt lopp sist. Tycker inte nån av dom har imponerat. Fuzz spetsar. Vem ska göra jobbet? Hästen var helt enorm vid segrarna. Värmde dåligt nästsenast o var sämre. Hade stått över inför senast o fick passivt upplägg. Svårslagen imorgon.

sherwyn 2014-02-04 20:42

Bästa spikarna? Måste hitta minst 2-3 stycken för att få det att gå ihop. Tänker mig Believe Me, Corleone Shark och Ocean Brodde

robust 2014-02-04 23:01

Vad tycks?

Avd1 2,8
Avd2 3,4
Avd3 1,3,4,7
Avd4 3,4,9,10,11,12
Avd5 4 FUZZ
Avd6 1,7,14
Avd7 1,3,5,6,7,8,10
Avd8 4,9

Alla åsikter är välkomna.

robinavellan 2014-02-04 23:29

Sugar Neo är
Omgångens bästa spik imorgon, i ett lopp som folk kommer ödsla streck i.

sherwyn 2014-02-04 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av robinavellan (Inlägg 316385)
Sugar Neo är
Omgångens bästa spik imorgon, i ett lopp som folk kommer ödsla streck i.

Det kommer Dalborg sätta stopp för :KO:

doob 2014-02-04 23:39

Blir såhär imorgon!

1) 2 3 4 5 6 8
2) 4 8
3) 1 2 3 4
4) 3 4 5 9 10
5) 4
6) 7
7) 1 3 4 5 6 7 8 10
8) 3 5

dzeno 2014-02-05 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av Kocken14 (Inlägg 316172)
omgångens klara spik.

Kan vara så, men jag tar med Grandseigneur och Alfas Dimitri som gillar lång distans.
Peak S K står jag över denna gång, tillbaka efter skada och långt uppehåll

robinavellan 2014-02-05 00:55

Folk måste släppa Dalborg-hypen...

rickyfashion 2014-02-05 00:56

nar kommer unibet,bet365 etc med sina odds,borde de inte komma inatt, vilken tid da om nagon vet

NicklasJ 2014-02-05 01:22

Citat:

Ursprungligen postat av rickyfashion (Inlägg 316409)
nar kommer unibet,bet365 etc med sina odds,borde de inte komma inatt, vilken tid da om nagon vet

Imorgon någon gång efter lunchtravet brukar dom väl komma

rickyfashion 2014-02-05 01:27

mitt minne kanske sviker mig men brukar inte aftonbladet och expressen ha med vinnaroddsen i deras onsdags tidning? och kvallstidningarna kommer ju till butikerna 8-9 pa morgonen.

varulv 2014-02-05 01:33

Citat:

Ursprungligen postat av robinavellan (Inlägg 316407)
Folk måste släppa Dalborg-hypen...

Dalborg är här för att stanna..gillar verkligen hans körstil. Du min vän, spikar du Sugar Neo imorgon så blir det tyvärr inte full pott för dig. :no:

NicklasJ 2014-02-05 01:43

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 316417)
Dalborg är här för att stanna..gillar verkligen hans körstil. Du min vän, spikar du Sugar Neo imorgon så blir det tyvärr inte full pott för dig. :no:

Varulv har du koll på om Dahlborg är vänsterhänt? Har fått det för mig men kommer inte ihåg från vart. I sånna fall kanske han som Goop får lite extra effekt att köra nya hästar för första gången.

putte64 2014-02-05 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 316418)
Varulv har du koll på om Dahlborg är vänsterhänt? Har fått det för mig men kommer inte ihåg från vart. I sånna fall kanske han som Goop får lite extra effekt att köra nya hästar för första gången.

Absolut vänsterhänt

putte64 2014-02-05 01:49

Citat:

Sugar Neo är beroende av smygresa och då blir det alltid chansartat.

varulv 2014-02-05 01:52

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 316420)
Sugar Neo är beroende av smygresa och då blir det alltid chansartat.

Spot on! Alvedonen: Om du fått för dig att Sugar Neo ska vinna från spets så gör om din analys.

NicklasJ 2014-02-05 01:58

Storfavoriten Corleone Shark är inte alls lika bra med skor runt om. Hästen travar sämre när den inte kan gå barfota bak. Dessutom Pekka Korpi mot tre Melander hästar. För mig finns det absolut anledningar till att gardera hästen även om den såklart varit väldigt bra.

NicklasJ 2014-02-05 02:05

Bro Viking är en annan streckfavorit som jag tycker är illa ute imorgon. Står ju 20m bakom hästar som kapacitetsmässigt inte är långt ifrån hästen om inte lika bra. Kändes väl inte heller riktigt lika bra senast även om den vann med nöd o näppe och kanske kommer ett litet formtapp nu? Kan bli en lång väg fram ute i spåren med en häst som är mer stark än snabb.

dzeno 2014-02-05 02:16

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 316425)
Bro Viking är en annan streckfavorit som jag tycker är illa ute imorgon. Står ju 20m bakom hästar som kapacitetsmässigt inte är långt ifrån hästen om inte lika bra. Kändes väl inte heller riktigt lika bra senast även om den vann med nöd o näppe och kanske kommer ett litet formtapp nu? Kan bli en lång väg fram ute i spåren med en häst som är mer stark än snabb.

Inte så sugen på att spika i kallis loppet, men ska inte Nordvanja bara vinna, annars får man plocka med många

putte64 2014-02-05 02:20

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 316425)

Finns bara en häst som kan vinna, o h det ärinte BV

perham 2014-02-05 02:37

Vilken häst är omgångens bästa spik och vad tror ni om lopp 5 samt lopp 7?

putte64 2014-02-05 02:39

Citat:

Ursprungligen postat av NicklasJ (Inlägg 316422)
Storfavoriten Corleone Shark är inte alls lika bra med skor runt om. Hästen travar sämre när den inte kan gå barfota bak. Dessutom Pekka Korpi mot tre Melander hästar. För mig finns det absolut anledningar till att gardera hästen även om den såklart varit väldigt bra.

Tycker den hade samma dåliga trav senast den gick barfota bak.
Det är Pekka emot, hade Björn kört hade jag spikat alla dagar i veckan.

zondaplayer 2014-02-05 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av dzeno (Inlägg 316426)
Inte så sugen på att spika i kallis loppet, men ska inte Nordvanja bara vinna, annars får man plocka med många

Nordvanja ska lättas fram från brodden meddelar Gunnar ;)

Klanke 2014-02-05 10:20

Citat:

Snackade med Dalborg förra veckan en mycket trevlig person att prata med, han säger sig ha ett fint ämne i stallet 2 år gammal som han ska sälja i andelar jag tänker köpa 2 st. Skicka han ett mejl på Facebook så kan ni också ta del av hästen. Prospekt med mera :)

sherwyn 2014-02-05 11:01

Jag unnar verkligen Dalborg all framgång. Att säga att han är hypad är att överdriva. Han har onekligen bevisat att han är ett starkt namn nu.

putte64 2014-02-05 11:06

Nu verkar poletten ha trillat ner.

3 Corleone Shark (Pekka Korpi) håller fin form. Han har gått väldigt bra och nu är det ett litet fält också. Jag hoppas att det inte blir någon våldsam körning. Han tutar fram direkt. Har legat i de bakre regionerna för länge två gånger nu. Det hade kunnat bli två vinster där i stället. Autostart hjälper honom mycket iväg, i stället för voltstart. Jag tycker att han har bra chans att vinna. Det finns ingen i loppet som har bättre form, säger Risto Airaksinen.

sherwyn 2014-02-05 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 316455)
Nu verkar poletten ha trillat ner.

3 Corleone Shark (Pekka Korpi) håller fin form. Han har gått väldigt bra och nu är det ett litet fält också. Jag hoppas att det inte blir någon våldsam körning. Han tutar fram direkt. Har legat i de bakre regionerna för länge två gånger nu. Det hade kunnat bli två vinster där i stället. Autostart hjälper honom mycket iväg, i stället för voltstart. Jag tycker att han har bra chans att vinna. Det finns ingen i loppet som har bättre form, säger Risto Airaksinen.

Räcker väl med att Nybrink spikat honom för att man själv ska gå samma öde tillsammans. :smoke:

dalski 2014-02-05 11:45

Dalborg är ingen hype, det är verklighet...

Det mest spännande som hänt svensk travsport sista åren

doob 2014-02-05 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av perham (Inlägg 316429)
Vilken häst är omgångens bästa spik och vad tror ni om lopp 5 samt lopp 7?

Omgångens bästa chans sett till distans, häst, form och läge är utan tvekan FUZZ! Tyvärr körs den av Hanné vilket gör den mer svår att räkna in som "omgångens bästa spik". Trots det spikar jag då det är fint värde i ett ett lopp där många annars tar 3-4 häst! Fuzz kördes defensivt sist och blev fast med krafter sparade! "Hoppas dom kommer väl till pass ikväll" säger Hanné! Om felfri blir det spets och slut tror jag!

Näst bäst chans har Örjan med Ocean Brodde då han lär få mycket gratis i loppet som det låter...

NicklasJ 2014-02-05 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 316430)
Tycker den hade samma dåliga trav senast den gick barfota bak.
Det är Pekka emot, hade Björn kört hade jag spikat alla dagar i veckan.

Om du tittar i sista sväng ser du att loppet den gick barfota bak är klart bättre i aktionen än de andra loppen.

doob 2014-02-05 12:36

Omgångens bästa skräll:

Peter´s Lucky Day - 3%

En av 2013´s större snackisar! Var nästan alltid påpassad och tippad av "tjänsterna" men det släppte liksom aldrig till! Inledde året med fin vinst i comeback som gav mersmak så nu jävlar är det dags att ta betalt! Finnen kan köra bort med vad som helst och verkar tro att det bara är bomba runt idag! Jag gissar att Peter´s Lucky Day körs defensivt och försöker smyga med och då kan den absolut vinna på speed! 3 procent är LÖJLIGT!!

doob 2014-02-05 12:41

Omgångens mest överstreckade:

Bro Viking!

Visst är det här kallblodet BRA! Men med tuffa tillägg och framförallt det tuffaste motståndet hittills framför 20-40 meter framför sig ja då får jag inte till det hur den kan bli favorit!

3 Lome Oda är BRA och räknar med att köra runt 27! Fröyu Oda är en mycket grundkapabel häst som säkert inte gör resan till Solvalla för skoj skull! Nordvanja är lika bra som Bro Viking i grunden och är förstahäst felfri! Mofaksan har en tomte i sulkyn men är självgående och mycket startsnabb och lägger distans mellan sig och Bro Viking på 50 meter!

Nääää.... Alla dessa är före Bro Viking i min rank idag!