Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75.22.2.14-JACKPOT (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/19503-v75-22-2-14-jackpot/)

emkungen 2014-02-18 07:26

Citat:

Ursprungligen postat av sandro (Inlägg 320074)
Saken är ju den att dom även hade en "duell" i guld för någon omgång sedan när Johan brände till spets i 09 öppning och inte hade en tanke på att släppa till Erik med favoriten.

Slutade då 6.a i mål och hade kört slut hästen halvvägs in på upploppet.

Jag skulle inte bli förvånad om han försöker köra i spets i V75-1 oavsett om han får Erik utanför sig.

Rico Follo går nästan alltid riktigt vasst från bricka 1 , 3 segrar på 5 försök.

Men hade dom hästar från samma stall då? Känns som att johan kört stig h-s hästar för sista gången om han ställer till med kukmätning. Ok om han hade kör far sins hästar... Eller är jag fel ute?

varulv 2014-02-18 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av emkungen (Inlägg 320079)
Men hade dom hästar från samma stall då? Känns som att johan kört stig h-s hästar för sista gången om han ställer till med kukmätning. Ok om han hade kör far sins hästar... Eller är jag fel ute?

Rico och Chappe kommer ju inte från samma stall.. Rico = Båth

JonathanH87 2014-02-18 10:29

Citat:

Ursprungligen postat av emkungen (Inlägg 320079)

Johan kör väl mer eller mindre aldrig för Stig-H så det spelar ingen roll. Sen måste han ju ta hänsyn till Svante Båth men också hästägaren i det här fallet. Har svårt att se Johan lägga sig platt. Tror på en utdragen spetskörning med Chapeau i spets till slut om inte Erik själv känner att han kan vinna från dödens.
Och det gör ju loppet väldigt svårlöst tycker i alla fall jag. Skulle dock Chapeau blåsa förbi är loppet enkelt i min mening. Så har ni svaret på spetsfrågan har ni svaret på loppet :)

MikeDub 2014-02-18 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av whalz (Inlägg 319967)
Lärkan blir antagligen min spik i ett väldigt öppet lopp men vi får se:)

När Goop kör för första gången brukar ju effekten kunna bli stor, intressant.

lejjan 2014-02-18 11:33

kazire de bob med dahlborg i sista känns ju roligt om han får ligga på rulle och castor får gå utvändigt om aaron boko så kan den susa förbi på upplopet,

rico follo från vinnarhålet känns som ett roligt lir,

Kebnekajse avd 6 om den kommer till ledning, sett den på valla i 2 starter bra intryck.

Francais du gull (hemmaplan) Avd 3 kan få en fin resa vinner nästan aldrig men kan vara ett roligt streck i jackpotomgång.

emkungen 2014-02-18 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 320091)
Rico och Chappe kommer ju inte från samma stall.. Rico = Båth

Såg det nu. Ber om ursäkt för denna tabbe! Det gör ju startmomentet lite mer intressant iaf!

draken 2014-02-18 17:00

Rico är redan klar för final så han känner nog mer på motståndet än att han vrålkör för att alternativt köra totalslut på hästen. Låter den nog "växa" in i klassen.

sherwyn 2014-02-18 17:13

Tycker faktiskt By Air är väldigt lite spelad...

LeBanner 2014-02-18 18:05

Tintin barfota känns som bästa spiken i ett klent lopp. Spets efter några hundra meter och sen händer iiiiingeeeentiiiing.

Amaru Boko storfavorit på helt fel distans? Måste ju bara fällas! Sitter ju givetvis i spets, men hur kul är det att ha Winning Love utanpå sig i mer än 2 varv? Pass upp med Francais Du Gull som kommer få ett fint lopp.

michel65 2014-02-18 19:45

mange spik muligeder

2 Chapeau(v75-1)
14 Blended Bellou(V75-2)
4 Tintin(V75-4)----tja det bliver dem da er spiker i omgangen for mig..--

Om_sommaren 2014-02-18 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av sherwyn (Inlägg 320221)
Tycker faktiskt By Air är väldigt lite spelad...

folk har ju inte börjat spela än....

Hilding 2014-02-18 22:09

Läste intervju med Båth angående RC där han sa att från bricka 1 hänger vi på jänkarvagnen. Någon som har koll hur han gick senast? Med det uttalandet kan jag inte tänka mig att man vill annat än att köra i spets.

Varulv, du kan väl fråga Båth vad han tror/tycker är du schysst.
OM man vill köra i spets är det ju viktigt att man kommunicerar detta hela veckan för att Erik förhoppningsvis skall vila på hanen..

putte64 2014-02-18 22:44

Svante
Båth
om
1 Rico Follo
:
– Han vann på ett bra sätt senast efter ett per
-
fekt lopp och det fanns också lite sparat i mål
-
gången. Rico Follo är ny i Silverdivisionen. Det är
tufft
och jag är nöjd om han kan bli trea, fyra. Nu
fick han innerspår och det gör att jag troligen
hänger på en jänkarbike den här gången.
Stig
H
Johansson
om
2 Chapeau
:
– Formen sitter där och Chapeau fick ett jätte-
bra spår.
Det ser ut som en bra chans
även om
det
kanske kan bli problem med att komma förbi Rico
Follo från början. Chapeau är obesegrad i Gävle och
han gick 1.10,9 där på den här distansen redan
som treåring

varulv 2014-02-18 23:45

Jag vet redan nu vad Båth kommer att säga.. Johan får bestämma. Däremot kan jag ta ett snack med Johan i morgon. Jag och Erik ska käka lunch på fredag, borde ha det rätt klart för mig efter lunchen..om inte vinet helt fått oss att glömma! ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Hilding (Inlägg 320392)
Läste intervju med Båth angående RC där han sa att från bricka 1 hänger vi på jänkarvagnen. Någon som har koll hur han gick senast? Med det uttalandet kan jag inte tänka mig att man vill annat än att köra i spets.

Varulv, du kan väl fråga Båth vad han tror/tycker är du schysst.
OM man vill köra i spets är det ju viktigt att man kommunicerar detta hela veckan för att Erik förhoppningsvis skall vila på hanen..

Lulle79 2014-02-20 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av varulv (Inlägg 320402)
Jag vet redan nu vad Båth kommer att säga.. Johan får bestämma. Däremot kan jag ta ett snack med Johan i morgon. Jag och Erik ska käka lunch på fredag, borde ha det rätt klart för mig efter lunchen..om inte vinet helt fått oss att glömma! ;)

Kan du be Johan läsa sin mail lite oftare då ;)