![]() |
V75.22.2.14-JACKPOT
http://classic.atg.se/StartlistServlet
meget interesant omgang |
Ser verkligen ut som en intressant och lite halv klurig omgång, vid första anblick på bara startlistan utan att börja fördjupa sig något så ser jag iaf ingen självklar spik alls.
Blir till att plugga på hela veckan och se vad man kommer fram till på Lördag morgon. |
jsg tycker det ser ut som en enkel omgång, ev. spik chapeau, finish future, verymuchkiss karsk
|
Spik, Vacqueyras!
|
Jag hänger på här med mina första spontana tankar igen vilket givetvis kan ändras med mer information. Spelade smått för 58 kr i lördags och sprack enbart i V75-6 där jag hade ett lås på Perfect Power och Rocket Zet. Bättre lycka och ett större system på Lördag för min del i alla fall.
V75-1. Lurigt lopp med många hästar med form. Skulle dock Chapeau lura Rico Follo på spets är väl loppet över. Dock har ju innerspårs hästarna enklare att svara upp ledningen på Gävle. Blir det tokrusning kliver flera in i matchen men kanske främst By Air och Narold Vox. Även Utility Bus och O.U Glide från vanskliga spår. V75-2. 12,13,14 tycker jag är aningen bättre en resterande i fältet. Men får det maskas i täten sitter dom pyrt på det från tillägg. V75-3. Amaru Boko på fel distans? Tror det kan bli tufft. Jag målar på i alla fall. V75-4 Som upplagt för Tintin om han nu kan gå barfota igen! Spik i sådana fall annars gardering med 7 och 8. V75-5 Stamping eller alla? V75-6. Global Oasis från spets? Annars Bergharns som dock matchas ofta(för ofta?) Navaronne var ju lite av ett stallskrik senast på v7 och Finish Future briljant. 4-5 hästar borde räcka! V75-7. Veckans bästa spik? Gillar verkligen det jag sett av Verymuchkiss Karsk i alla fall. Vad tror ni? |
Chapeau körs till spets, inget Johan kan eller vill göra något åt.
Varför ska han öppna 08 och inte få några pengar, när han kan få rygg på en kanonbra favorit ? Citat:
|
Tveksamt om de kan svara ut Lotus Elan. Kan gå mycket fort första biten.
|
Citat:
|
Han spetsade ju från spår.6 i finalerna senast så varför inte?
|
Citat:
Du kan inte jämföra Mr Vox och Chapeau, de är inte ens från samma planet. |
Men han kommer ju få ladda oavsett och By Air i dödens blir ju ingen mumsbit direkt? Eller tänker jag fel?
|
Nu kommer nog inte Lotus köras allt för hårt mot Chapeau då båda kommer från Stig H och Chapeau räknas som en bättre chans annars tror jag att det hade laddats för fullt därifrån.
|
Lärkan blir antagligen min spik i ett väldigt öppet lopp men vi får se:)
|
Citat:
|
Lite förhandsinfo:
Pratade med Erik idag, vi ska käka lunch på fredag. Men han var ytterst tveksam till att Chapeau kan lugga Rico på ledningen, och han om någon borde väl veta tycker jag.... Ang Karsken i sista. PG är en nära vän till mig. Jag VET att Karsken är behandlad efter förra starten, han var allt annat än fräsch trots segern då. Nu känns han bra i jobb igen. MEN att han rår på Castor, Rooibos mfl på lördag är väldigt långsökt att tro. Tveksam form på Karsken, och det är väl inte så konstigt med tanke på att han varit borta ett tag nu. Så mitt tips till er alla, ha INTE för stora förhoppningar på Karsken, en spik är han absolut inte. |
Citat:
Han tar spets och ligger minst en längd före alla andra när han är nöjd med läget och slutar ladda. |
Citat:
|
Frågan är om han försöker och vad som händer då ?
RF har tjänat 800 laxar, Eriks 2,1 millar om han får de 900 laxar som de snodde efter tyska derbyt. Grejen är den att den respekt häst och kusk har med sig troligtvis gör att Johan är nöjd med rygg. Kan inte se att han svarar till varje pris. Citat:
|
Citat:
|
V4.
V4
MANTORP 17.02.2014 V4-1: 5,6,7,8,9,10 V4-2: 1,2,3,5,9,12,13,14 V4-3: 5 V4-4: 2,6,8,14 Beløb pr. række:2kr Antal rækker:192 TOTAL:384kr Købt d. 17.02.2014 19:16 Serienummer: 4E22-23A9-B6E2 Udbydes af Danske Lotteri |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Hahahahahahahaha....Du är ju för skön! Spik? Det är måndag idag!! Första anblicken säger att det blir en lätt omgång. Chapeau, Amaru, Castor/Rooibos känns ju som två vinnare och ett megalås! |
Citat:
fråga erik om hans chanser med tror samt poisson tacksam |
O.U.Glide kom ruskigt fort sist! Från näst sist i sista kurvan och sluta 3a.. den ska med på min bong..
|
Citat:
|
Har kollat startlistan nu och detta gäng, vid minsta form, slår han med förbundna ögon och hovar/ben...
:clap: |
Citat:
|
Citat:
Menade såklart att din kuse vinner lätt, på fredag... Din krigare, såklart - möter ju ingenting... Bara att spela och ställa sig i kö vid vinstutbetalningen... Stenklart! :cheers: |
Citat:
Slutade då 6.a i mål och hade kört slut hästen halvvägs in på upploppet. Jag skulle inte bli förvånad om han försöker köra i spets i V75-1 oavsett om han får Erik utanför sig. Rico Follo går nästan alltid riktigt vasst från bricka 1 , 3 segrar på 5 försök. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Och det gör ju loppet väldigt svårlöst tycker i alla fall jag. Skulle dock Chapeau blåsa förbi är loppet enkelt i min mening. Så har ni svaret på spetsfrågan har ni svaret på loppet :) |
Citat:
|
kazire de bob med dahlborg i sista känns ju roligt om han får ligga på rulle och castor får gå utvändigt om aaron boko så kan den susa förbi på upplopet,
rico follo från vinnarhålet känns som ett roligt lir, Kebnekajse avd 6 om den kommer till ledning, sett den på valla i 2 starter bra intryck. Francais du gull (hemmaplan) Avd 3 kan få en fin resa vinner nästan aldrig men kan vara ett roligt streck i jackpotomgång. |
Citat:
|
Rico är redan klar för final så han känner nog mer på motståndet än att han vrålkör för att alternativt köra totalslut på hästen. Låter den nog "växa" in i klassen.
|
Tycker faktiskt By Air är väldigt lite spelad...
|
Tintin barfota känns som bästa spiken i ett klent lopp. Spets efter några hundra meter och sen händer iiiiingeeeentiiiing.
Amaru Boko storfavorit på helt fel distans? Måste ju bara fällas! Sitter ju givetvis i spets, men hur kul är det att ha Winning Love utanpå sig i mer än 2 varv? Pass upp med Francais Du Gull som kommer få ett fint lopp. |
mange spik muligeder
2 Chapeau(v75-1)
14 Blended Bellou(V75-2) 4 Tintin(V75-4)----tja det bliver dem da er spiker i omgangen for mig..-- |